Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, July 2, 2008

    از تهدید تا واقعیت !. ایا قایق های ایران قادر است در۵ دقیقه ۱۶ کشتی جنگی امریکا را نابود کند ؟!. امریکائيها در سال ۲۰۰۲ معتقد بودند که « بله » !.

    روزنامه کریستین ساینس مانیتور : گزارش




    برگرفته از










    با برداشتهائي هم از
    NEWSPEG.COM








    تهیـه و تنظیم
    داوید/تنه نزن










    قایق های ایران قادر است در ۵ دقیقه ۱۶ کشتی جنگی امریکا را نابود کند


    به گزارش خبرگزاري انتخاب رزمايش شبيه‌سازي شده وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در سال ۲۰۰۲ نشان مي‌دهد، قايق‌هاي تندرو ايران در خليج فارس قادر است با يورش همزمان و از جهات مختلف، در ۵ الي ۱۰ دقيقه ۱۶ كشتي جنگي آمريكا را نابود كند.





    بیست و یک سال پیش رسانه های کشور عکسهایی از مانور دریایی ایران در خلیج فارس را منتشر کردند . در این مانور از قایقهای ماهیگیری و همچنین ماهیگیران محلی و تعدادی از روستائیان دهات اطراف بندرعباس استفاده شده بود






    به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری ایران(www.IranNewsAgency.com)، این روزنامه با اشاره به احتمال حمله آمريكا و اسرائیل به ايران مقاله‌اي به نام "اگر جنگ شود انتقام ايران چگونه خواهد بود؟"‌ منتشر كرد و نوشت: هر چند فن‌آوري نظامي ايران به حد فن‌آوري نظامي آمريكا نيست ولي ايران قادر است با شيوه‌هايي غيركلاسيك، پاسخ آمريكا را بدهد.

    پس از آنكه تحريم‌ها و فشارها عليه ايران به دليل تداوم برنامه هسته‌اي ايران افزايش يافت و جرج بوش (رئيس‌جمهور آمريكا) ايران را تهديد كرد كه اگر تهران به فشارهاي بين‌المللي تن ندهد راه‌هاي خطرناك‌تري -شايد اقدام نظامي- وجود خواهد داشت، ‌بسياري از كارشناسان بي‌درنگ درباره عواقبي وخيم و خطرناك كه ممكن است پس از حمله احتمالي آمريكا به ايران رخ دهد، به شدت هشدار دادند.

    بنا بر اين گزارش، در صورت حمله به ايران، نيروهاي آمريكايي حاضر در منطقه خليج فارس هدف باراني از گلوله و موشك قرار خواهند گرفت و اين در حالي است كه اگر جنگ، فراگير باشد متحدان ايران در منطقه نيز مثل حزب‌الله لبنان وارد جنگ خواهند شد.


    ناوهواپيمابر آمريکايي یو اس اس ابراهام لينکلن مجددا" به منطقه خليج (فارس) بازگشت. این ناو اتمی کلاس نیمیتس در زمان جنگ نفت میان عراق و کویت نیز به منطقه امده بود و همچنین در زمان جنگ دوم خلیج نیز به خلیج فارس اعزام شده بود.







    كريستين ساينس‌مانيتور نوشت: تحليلگران معتقدند ممكن است پاسخ ايران، جهاني و فراگير باشد ولي مقدار دامنه واكنش ايران، متناسب با حمله آمريكا خواهد بود.

    بنا بر اين گزارش، "مگنوس رانسترب"، عضو مركز مطالعات "تهديدهاي نابرابر "‌دانشكده دفاع ملي (دانشگاه) استكلهم سوئد مي‌گويد: يك چيز براي دستگاه اطلاعاتي آمريكا بسيار مهم است و آن پيش‌بيني واكنش ايران است كه اين پيش‌بيني بسيار دشوارتر از پيش‌بيني خطر القاعده است.

    اين كارشناس نظامي افزود: پيش از اين، ايران [در سال‌هاي گذشته] واكنش‌هايي بسيار دور از مرزهاي خود نشان داده بود كه مي‌شد آن را ناديده گرفت و به حساب نياورد، ولي اكنون شديدا ترديد دارم كه اگر ما (آمريكايي‌ها) به ايران حمله كنيم آيا مي‌توانيم عواقب آن را تحمل كنيم يا خير؟

    رانسترب با بيان اينكه حمله آمريكا شايد واكنش آتشين و طوفاني نيروهاي داخلي و خارجي گروه‌هاي تندرو را برانگيزاند تصريح كرد: توقتي به ايران حمله شود، بي‌ترديد طوفاني آتشين در داخل ايجاد شده است كه وظيفه آن تنها تقويت جايگاه قدرت‌هاي انقلابي بوده است. ولي به نسبت وضعيت خارج [از ايران] سناريويي كابوس‌وار براي هر طراح جنگي خواهد بود.

    استاد دانشكده دفاع ملي استكلهم تاكيد كرد: قطعا چنين سناريويي براي هر كارشناس راهبردي، كابوسي وحشتناك است چون ما وارد برهه زماني مبهمي مي‌شويم.

    اين تحليلگر مركز مطالعات راهبردي "تهديدات نابرابر" گفت: با آنكه آمريكايي‌ها سپاه قدس را (كه ايران آن را يكي از اركان مهم سپاه پاسداران اسلامي مي‌داند) به عمليات ضد آمريكايي‌ در عراق متهم مي‌كند، سران آمريكا توانمندي نظامي ايران را كم‌اهميت مي‌دانند.

    وي افزود: حتي دريادار "ويليام فالون" فرمانده سابق نيروهاي آمريكايي كه آشكارا با حمله به ايران مخالف بود، كساني كه ايران را تهديد نظامي مي‌خواندند مسخره مي‌كرد به حدي كه در يك مصاحبه مطبوعاتي گفته بود، ايراني‌ها آنقدر ضعيف هستند كه هر گاه بخواهند مي‌توانند آنها را از سه راه برداشت ولي بايد زمان مناسب آن فرا رسد.

    كريستين ساينس‌مانيتور در اين خصوص نوشت: ولي پس از اين اظهارات، سرلشگر "غلامعلي رشيد" (جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح) به سخنان فالون واكنش نشان داد و تاكيد كرد ايران قادر است بوسيله تحركات موثر تاكتيكي ضرباتي مهلك بر پيكره متجاوزان آمريكايي وارد آورد و امكان ندارد آمريكا بتواند آن را پيش‌بيني كند، پس براي دشمني كه مي‌خواهد ريشه ما را قطع كند هيچ فرصتي باقي نمي‌گذاريم.


    كريستين‌ساينس‌مانيتور نوشت: همچنين رهبر معنوي ايران، آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي با هشدار به مهاجمان، آنها را از واكنش ايران برحذر داشت و تاكيد كرد، هيچ كسي نمي‌تواند حجم واكنش ايران را پيش‌بيني كند و آمريكايي‌ها بايد بدانند كه اگر به ايران حمله كنند منافعشان در تمام نقاط دنيا به خطر مي‌افتد و ايراني‌ها هر ضربه را با دو ضربه پاسخ مي‌دهند.

    در همين خصوص تحليلگران معتقدند ايران ابزارهايي براي عمل كردن تهديدات خود دارد كه بسيار نگران كننده است به ويژه اينكه ايراني‌ها به اين افتخار مي‌كنند كه آنها با دشمني قوي‌تر از خود مبارزه مي‌كنند.

    "آلكس واتانكا" كارشناس امور خاورميانه‌ و مسائل ايران در گروه اطلاعاتي "جين" در اين خصوص اذعان مي‌كند، هر چند ايراني‌ها نمي‌توانند آمريكا را وارد جنگ كلاسيك بكنند ولي ابزارهايي ديگري در (چنته) اختيار دارند كه مي‌توانند پاسخ ما را بدهند و ما بايد اين نكته را در نظر داشته باشيم كه ايران اخيرا فرمانده جديدي براي لشكرهاي سپاه پاسداران تعيين كرده‌اند و آن به اين دليل است كه اين فرمانده در به كارگيري راهبردهاي جنگي مختلف ميان قدرت‌هاي نابرابر متخصص و متبحر است.

    وي افزود: احتمال ديگر اين است كه درگيري ايران و آمريكا قيمت‌هاي نفت را تا بالاترين حد ممكن بالا ببرد همچنانكه ايران مي‌تواند خطوط صادرات نفت را در خليج فارس مسدود كنند.

    از سوي ديگر منطقه خليج فارس محيط بسيار مناسبي است كه اهداف آمريكايي بسياري را در خود جاي داده است و ايران قادر است ۱۱ هزار موشك در دقيقه نخست به سوي آن شليك كند و با همين ميانگين آن را ادامه دهد.

    ساينس مانيتور تصريح كرد: همچنين اسرائيل نيز در تيررس موشك‌هاي شهاب ۳ است و علاوه بر اين حزب الله لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه ( در تابستان سال ۲۰۰۶ ) حدود ۳۰ هزار موشك ديگر به ذخيره موشكي خود افزوده است زيرا حزب‌الله طرف ديگري در جنگ است كه مي‌تواند هر نقطه از اسرائيل مثل تاسيسات هسته‌اي ديمونا را هدفگيري كند.

    همچنين پر واضح است كه تهران در جنگ احتمالي آينده، تاكتيك معيني را در دستور كار قرار مي‌دهد كه در آن قايق‌هاي كوچك مسلح و تندرو در يك لحظه و از جهت‌‌هاي مختلف به ناوهاي دشمن يورش خواهند برد.


    ساينس مانيتور نوشت: "روزنامه نيويورك تايمز" در ژانويه گذشته نوشت كه وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در رزمايشي شبيه‌سازي شده و محرمانه‌اي كه آن را در سال ۲۰۰۲ اجرا كرد، مشخص شد كه در جنگ احتمالي آمريكا حداقل ۱۶ كشتي جنگي اصلي خود را از دست خواهد داد.




    ۲۱ سال پیش خلیج فارس / رزمندگان ایرانی با شلیک آرپی جی به جنگ کشتی ها می روند

    ویدیویی که می بینید مربوط می شه به سال ۱۳۶۶ و اوج قضیه جنگ نفت کشها. اون زمان آمریکا سکوهای نفتی ایران و کشتی های ایرانی رو در خلیج فارس می زد و رزمندگان ایرانی هم به تلافی با قایق های کوچک تندرو به کشتی های نفت کشی که برای در امان ماندن از خطر پرچم آمریکا را نصب می کردند نزدیک شده و اینقدر به اون کشتی ارپی جی شلیک می کردند تا از کار بیفته . صحنه های شلیک ارپی جی و درگیری از اواسط فیلم شروع می شه.




    بنا بر اين گزارش، در رزمايش شبيه‌سازي شده قايق‌هاي كوچك و تندرو مسلح از جهات مختلف و هم‌زمان به كشتي‌هاي جنگي(ناو) نزديك شدند و روشن شد كه در جنگ اين‌چنيني ناوگان دريايي آمريكا ۱۶ بخش خود را از دست مي‌دهد.

    ژنرال بازنشسته "كي. وان رايبر" كه در اين رزمايش شبيه‌سازي شده فرماندهي نيروهاي[فرضي] ايراني را بر عهده داشته است مي‌گويد: قدرت اين تعداد قايق كه اطراف كشتي‌ها تجمع كرد، بسيار بيش از قدرت عقلاني و الكترونيكي [كشتي‌ها] براي مقابله با آنها بود.

    وان رايبر افزود: بسيار روشن است كه تعداد زياد قايق‌ها كار را بسيار دشوار مي‌كند چون كل ماموريت شبيه‌سازي شده قايق‌ها بيش از ۵ تا ۱۰ دقيقه به طول نينجاميد.

    بنا بر اين گزارش، مگنوس رانسترب "عضو مركز مطالعات تهديدات نابرابر" با اشاره به دستگاه اطلاعاتي ايران مي‌گويد: دستگاه اطلاعاتي ايران قدرت برتر اطلاعاتي در منطقه است. بايد دستگاه اطلاعاتي ايران را كه نيرويي بالغ بر ۳۰ هزار تن در منطقه در اختيار دارد، كاملا در نظر قرار داد زيرا عناصر آن قادرند بوسيله قدرت اكتشافي و ابزار پيشرفته‌ و پيچيده‌اي كه در اختيار دارند حتي در دورترين نقاط دنيا نيز، اهداف دلخواه و مد نظر را هدف قرار دهند و آن را بزنند.

    كريستين ساينس مانيتور نوشت: بر اساس گزارشي كه "پاتريك كلاسون" و "مايكل اسنستد" در مركز سياست خاور نزديك واشنگن تهيه كرده‌اند، تهران گاهي اوقات احساس مي‌كند خويشتن‌داري بيش از هر چيزي به حفظ منافعش كمك مي‌كند، ولي در عين حال اين قدرت را دارد كه آمريكا را هدف قرار دهد و اين امر بستگي به حجم حمله آمريكا به آن دارد.

    گزارش "كلاسون" و "اسنستد" در مركز سياست خاور نزديك واشنگن مي افزايد: اگر جنگي در بگيرد، قدرت ايجاد هراس و ويرانگري ايران تنها يكي از ابزارهاي قدرت اين كشور خواهد بود. بنا بر اين موفقيت آمريكا در جنگ احتمالي، بسته به فلج كردن قدرت واكنش ايران است.

    No comments: