Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, September 16, 2009



    לשנה טובה תכתבו

    וגמר חתימה טובה



    שנה טבה וגמר חתימה טובה

    לכל הצופים היקרים של האתר.

    נקווה שהשנה החדשה תהיה

    שנת שלום וברכה לכל העולם

    ושנת שלוה ובריאות לעם ישראל

    אמן




    بهترینها را به مناسبت فرا رسیدن سال نو یهوری

    * روش هشانا * و روزهای طلب بخشایش از خداوند

    * یوم کیپور * ، برای شما عزیزان مشاهده کننده سایت

    ارزو میکنیم و امیدواریم که حلول سال جدید همراه با

    صلح و ارامش برای همه جهانیان بویژه برای هموطنان

    و همکیشانمان در سراسر گیتی باشد .

    امین




    Happy Jewish New Year "Rosh Hashanah To You All the dear watchers Of our blog"

    And An Easy Yom Kippur Fast

    To All Of Our Jewish Friends Around The World.

    Amen



    First night of ROSH HASHANAH Friday Evening September 18th & the second night Saturday evening September 19th 2009


    هر دو شب روش هشانا با اجرای مراسم کامل ، جمعه شب ۱۸ سپتامبر و شنبه شب ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۹ برگزار خواهند گردید.



    Wednesday، September 16، 2009


    tanehnazan.com


    Mondays , wednesdays & Saturdays
    in English , Farsi & Hebrew

    Editor Daveed Fakheri
    Los Angles


    English






    Photo: ReutersPhoto: AFP
    Goldstone Report on Gaza

    Barak aide: Goldstone Report on Gaza war encourages terror

    Defense minister's aide says findings of UN probe into IDF offensive 'reward terror,' while senior Hamas figure calls report 'politically imbalanced'


    3The comparison between those who pursue terror and terror victims is inconceivable," a source close to Defense MinisterEhud Barak said Tuesday, after the release of the Goldstone Report – the UN inquest into the Israeli offensive in Gaza in early 2009.




    Asaf Ramon's coffin (Photo: Hagai Aharon)







    Saleh Ali Saleh Nabhan (archives)












    Photo: Reuters

    French president says, 'It is a certainty to all our secret services. Iran is working today on a nuclear (weapons) program' adds he will not 'shake the hand of someone who wants to wipe Israel off the map





    Photo: Hamed Sabr

    Prosecutor at trial of six people accused of fomenting street unrest following Ahmadinejad's reelection says Washington tried to create 'media frenzy' in bid to encourage rioters












    Sent by I . S



    Wailing Wall ( Kotel Hamaaravi ) 1927

    The status of Israel has become a pivotal issue in all talks about the Middle East. Israel's legitimacy rests, not just on United Nations resolutions or Zionist aspirations, but, for many, on Biblical narratives and the historical connections of Jews with the Holy Land. A minority of Muslims find justification for the Zionist enterprise equally in the Bible and the Qur'an and believe that the Qur'an offers divine sanction for the establishment of a Jewish state in southern Syria







    A Menorah ( Archive )



    One of earliest depictions of seven-branched candelabra that has come to symbolize Judaism uncovered in synagogue recently discovered by Sea of Galilee







    Photo: AFP

    Four arrested in far-eastern city of Khabarovsk for throwing Molotov cocktails at temple's window, police officer's home. Suspects face arson charges that carry five-year sentence. Meanwhile, anonymous persons vandalize 58 gravestones in Jewish cemetery in Argentina





    Photo: Shaul Golan

    Sherlo. 'Participants get free publicity'

    Prominent Religious-Zionism figure slams flight of businessmen, celebrities to Bulgarian grave. 'These days faith is perceived as a convenient deal' he says









    American actress clarifies her participation in document protesting Toronto Film Festival’s spotlight on Tel Aviv’s 100th anniversary, saying she signed letter 'without reading it carefully enough'. Simon Wiesenthal Center welcomes her acknowledgment that declaration was one-sided






    فارسی



    روزنامه شرق؛ حکایت غم انگیز نسلی امیدوار



    انتشار عکسی از نوازندگان خیابانی در زیر تیتری درباره رد صلاحیت های گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس هفتم، از دیدگاه مخالفان روزنامه ، تمسخر انتخابات توصیف شده بود !.


    در روزی که سومین توقیف این روزنامه از سوی قوه قضائیه ایران رفع شده است، جمعی از مدیران آن در حبس به سر می برند، گروهی از روزنامه نگاران و خبرنگاران آن از ایران هجرت کرده اند و از آنها که در کشورشان مانده اند و به زندان نیفتاده اند، جمعی یا ترک حرفه و کار کرده اند یا دیگر جایی برای فعالیت ندارند و گروهی اندک هم در سکوت و سکون روزگار می گذرانند.



    رسول منتجب نیا در مصاحبه با روز:

    آقایان از سایه خود می ترسند



    با رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتمادملی در مورد فشارهایی که بر مهدی کروبی وارد می شود مصاحبه کرده ایم.به گفته آقای منتجب نیا "در واقع کروبی زدایی پروژه ای بوده که از ماه ها ـ شاید هم سال ها قبل ـ برنامه ریزی شده بود؛ زیرا برای ادامه حکومت انحصاری افرادی نظیر کروبی ها نباید در صحنه باشند". وی همچنین بر این باورست که دستگیری موسوی و کروبی، آتش زدن به بشکه باروت است و سران نظام به این کار دست نمی زنند.



    همزمان با انتشار نامه به مراجع

    نوه های آیت الله منتظری دستگیر شدند


    ساعاتی پس از انتشار بیانیه آیت الله منتظری که طی آن حکومت جمهوری اسلامی را "حکومت ولایت نظامی" نامید و هشدار داد که حکومت از سکوت مراجع تقلید در قبال کار‌های "خلاف" خود بهره‌برداری می‌کند،سه نوه وی دستگیر شدند تا گردانندگان "حکومت ولایت نظامی" نشان دهند که برای استقرار حکومت کودتا آماده انجام هر کاری هستند.





    عضو شورای مرکزی ادوارتحکیم در گفتگو با روز:

    مهدی امینی زاده،عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که عبدالله مومنی سخنگوی آن روز گذشته در دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات حاضر شد، به روز گفت: "این سوال جدی مطرح است که چرا تنها زندانیان بازداشتگاه ۲ الف در صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و ابراز ندامت می کنند".




    لزوم پالایش دشمنان تابلودار

    حملات جدید کیهان و ایرنا به حسن خمینی



    روزنامه کیهان و خبرگزاری ایرنا دیروز در ادامه حملات پیشین خود به موسسه نشر و تنظیم آثار امام و همچنین سید حسن خمینی، از مواضع آنها به شدت انتقاد کردند.

    نشریه کیهان در ادامه حملاتش به موسسه نشر آثار آیت الله خمینی، با تاکید بر اینکه این موسسه به کانون مقابله با مواضع آیت الله خمینی تبدیل شده است، از لزوم "پالایش جدی" در این مرکز فرهنگی سخن گفت.



    ملاقات ها و آزادی زندانیان

    همزمان با برگزاری دادگاه نمایشی، خانواده های عیسی سحرخیز و احمد زیدآبادی در زندان اوین با این دو روزنامه نگار ملاقات کردند. دیروز همچنین محمد عزلتی مقدم، رئیس كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی که سه شنبه هفته گذشته بازداشت شده بود و مجید نیری، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ـ از مسولان ستاد میر حسین موسوی در تهران ـ پس از ۸۹ روز بازداشت آزاد شدند.



    کمیسیون تحقیقاتی سازمان ملل، اسرائیل را به"جنایات جنگی"متهم کرد که خشم اسرائیل را بدنبال داشت


    سایت وزارت امور خارجه اسرائیل

    ایلان فرهاری - اورشلیم



    این گزارش شامل۵۷۴ صفحه است که در آن ۳۶ مورد از عملیات در غزه و شماری از رویدادها در کرانه باختری رود اردن و خاک اسرائیل به طور مشروح مورد بررسی قرار گرفته است. اعضای کمیسیون برای تهیه گزارش خود با ۱۸۸ نفر گفتگو کردند و حدود ده هزار سند را مورد بررسی قرار دادند و ۱۲۰۰ عکس و از جمله تصاویر ماهواره ای را مورد ملاحظه قرار دادند.
    در این گزارش ادعا شده که اسرائیل با محاصره کردن نوار غزه (که هدف از آن جلوگیری از ورود تروریست های حماس به داخل خاک اسرائیل و کشتن افراد آن بوده) به "مجازات همگانی" دست زده است.
    در ادامه گزارش ادعا گردیده که سربازان اسرائیلی در جریان عملیات "سرب گداخته" به ویران کردن خانه ها، کارخانه ها، چاه های آب، مدارس، بیمارستان ها، پاسگاه های پلیس و ادارات و ساختمان های عمومی دست زده است. به گفته این گزارش، از هنگام عملیات، خانواده های بسیاری از اهالی غزه در ویرانه زندگی می کنند و قادر به بازسازی خانه های خود، به علت ادامه محاصره نیستند.






    اداره اطلاعات ملی آمریکا در گزارش سالانه خود، ایران را در زمره چهار کشوری قرار داده است که 'تهدیدی' برای منافع آمریکا به شمار می آیند.






    طنز ابراهیم نبوی
    روز ان لاین



    من فکر می کنم به هزار و یک دلیل ما مردم ایران باید در مراسم روز قدس حضور سبز خودمان را حفظ کنیم، و پیشنهاد می کنم آقای هاشمی هم حتما برای خواندن نماز جمعه بیاید. و از کروبی و موسوی هم می خواهیم که آنها از مردم دعوت نکنند، چون به اندازه کافی پرونده دارند. ضمنا پیشنهاد می کنم که مردم دقیقا همان شعارهایی را بدهند که علیه اسرائیل داده می شود، فقط اسم اسرائیل را نیاورند، مثلا مرگ بر .... اشغالگر، مرگ بر ..........تروریست، ..... آزاد باید گردد، زندانی سیاسی..... آزاد باید گردد، ثوره ثوره حتی النصر( انقلاب انقلاب تا پیروزی)، مردم چرا نشستین ایران شده فلسطین. برادر اسیرم، حمایتت می کنم....... دنبال کنید >>> اسمشو نبر و لرد سیاه





    کارتون مدارک جعلی

    نیک اهنگ کوثر
    روز ان لاین






    ایرانیان باستان 'رومی ها را با گاز مسموم کردند

    بی بی سی


    بقایــــــای کشف شده در زیر دیوار دورا نشان

    از آن دارد که از گازهای سمی برای محاصره

    این شهر استفاده شده

    بنابه تحقیقی در بریتانیا، ایرانیان باستان اولین بشرهایی بوده اند که از گازهای شیمیایی در جنگ استفاده کرده اند.

    یک محقق بریتانیایی گفته است که شواهدی را کشف کرده است که امپراطوری ایران در قرن سوم میلادی در جنگ با رومی ها از گازهای سمی در شهر "دورا" -واقع در شرق سوریه کنونی- استفاده کرده است.



    کشف بقایایمهم از عصر یخ در بریتانیا


    حفاری در غار کنتس توسط تیم دانشگاه شفیلد

    دندان ها و استخوان های حیواناتی نظیر کفتار، گوزن و کرگدن از اواخر عصر یخ توسط باستان شناسان در غاری در دِوِن بریتانیا کشف شده است.

    این حفاری در "غار کنتس" در تورکوای همچنین به کشف یک سرنیزه 15 هزار ساله موسوم به "ساگائی" که از شاخ گوزنی از همان ناحیه ساخته می شد منجر شده است.


    « نقاشی بر روی اب و برگردان ان بر روی کاغذ »

    کاری بسیار هنرمندانه

    از خاطرات سفر چند هموطن به ( ؟! )

    فرستنده پرویز ف



    سخنان پرزیدنت اوباما در مراسم افطار در کاخ سفید


    باراک حسين اوباما و ماه مبارک رمضان  مراسم افطار در کاخ سفید


    پرزیدنت اوباما: "ادیان همه در برگیرندۀ حقایقند. در میان آن حقایق پیگیری صلح، و منزلت موجودات انسانی است. این همیشه باید اساسی را که ما بر پایۀ آن زمینۀ مشترکی می یابیم تشکیل دهد. و به همین سبب است که من از این که امشب نه تنها چنین شمار بزرگی از مسلمانان برجسته و نمایندگان هیئت دیپلماتیک، بلکه نیزمردمی از ادیان گوناگون- مسیحیان، یهودیان، هندوها – به ما پیوسته اند، بسیارخشنودم."




    ۲۰ زن و کودک به هنگام پخش خواربار مجانی در کراچی کشته شدند

    دویچه وله



    فقر در پاکستان


    در اثر ازدحام برای به دست آوردن خواربار مجانی در یکی از محلات فقیرنشین کراچی، ۲۰ زن و کودک کشته شدند. ۳۰ نفر نیز به شدت زخمی شدند که در بیمارستان‌های این شهر مداوا می شوند. حادثه هنگامی رخ داد که یک سازمان امدادگر در نظر داشت، در یکی از محلات فقیرنشین و پرجمعیت این کلان‌شهر پاکستان، خواربار مجانی پخش کند.



    ترکیه از آمریکا موشکهای مدرن خریداری میکند

    دویچه وله


    پاتریوت ۱

    ترکیه در نظر دارد از ایالات متحده آمریکا ۸، ۷ میلیارد دلار موشک‌های مدرن خریداری کند. روزنامه‌های ترکیه روز دوشنبه خبردادند که ارسال موشک‌های ضدهوایی از نوع پاتریوت قرار است سال آینده میلادی آغاز شود. گفته می‌شود که مقامات ترک از اقدام دولت آمریکا مبنی بر فاش کردن این قرارداد ناراحت‌اند. گفته می‌شود که ارسال این موشک‌ها به ترکیه می‌تواند روابط این کشور را با ایران با مشکلات جدیدی روبرو سازد.








    اوباما از "لجامگسیختگی" در بخش مالی انتقاد کرد

    دویچه وله




    یک سال پس از فروپاشی و ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری "لیمان برادرز"، باراک اوباما، نسبت به بازگشت به شیوه‌های گذشته هشدار داد.




    עברית


    הכיכר פורחת

    תל אביב: כיכר רבין כוסתה שטיח פרחים עצום

    צילום: חגי דקל

    העוברים והשבים בכיכר המרכזית של העיר העברית הראשונה יוכלו ליהנות עד ליל שישי משדה אמנותי שבו חצי מיליון פרחים - שהובאו מבלגיה לרגל חגיגות 100 שנים לייסוד העיר





    ישראל 2009

    7,465,500 תושבים



    צילום: jupiter



    110 אלף ישראלים חגגו יום הולדת 80


    אמנם האוכלוסייה בישראל היא צעירה ביחס לממוצע במדינות המערב - אך משנה לשנה ממוצע הגיל עולה.



    מנתוני השנתון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו היום (ד') עולה, כי מתוך ( 7,465,500 תושבים – כתבה בעצמה ) 109900 תושבים בישראל הם בני יותר מ-80. 18,400 גבר חגגו את יום הולדתם ה-90 ואילו 5,200 איש הם בני 95 ויותר.





    בולגריה חוקרת: איך יצאו אותם מספרים בלוטו?


    אחרי שגעת הלוטו באיטליה, וזו הישראלית, סערה חדשה סביב הגרלה דומה במזרח אירופה:






    שר הספורט של בולגריה, סווילן ניקוב, הורה היום (ד') על פתיחת חקירה מיוחדת שמטרתה לבדוק איך קרה שאותם מספרים בדיוק יצאו בשתי הגרלות לוטו ברציפות.





    39 קרובים של היטלר אותרו בארה"ב ואוסטריה


    צילום: ויז'ואל/פוטוס

    שני מומחים טוענים שפיצחו את הדנ"א של הצורר הנאצי אדולף היטלר ובעזרתו התחקו אחר 39 מקרובי משפחתו - בהם שלושה אחים המתגוררים בניו-יורק שהם מצאצאיו הישירים של אביו של מנהיג גרמניה הנאצית.





    No comments: