Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, October 7, 2009


    The sixth day of Sukkot

    19th of Tishrei , 5770

    چهار شنبه پانزدهم مهر ماه ۱۳۸۸

    Wednesday October 7، 2009


    tanehnazan.com


    Mondays , wednesdays & Saturdays

    in English , Farsi & Hebrew

    publishes in L A


    Editor Daveed Fakheri





    ENGLISH





    And the Islamic World



    Haaretz


    Prime Minister Benjamin Netanyahu gave Moscow a list of Russian scientists Israel believes are helping Iran in its quest to build nuclear weapons, the Times reported on Saturday.








    Photo: APPhoto: Reutersצילום: AFP

    Nabil Amr, outgoing Palestinian ambassador to Cairo, accuses President Mahmoud Abbas of being responsible for the deferral of a vote on Goldstone Gaza war report in UN. 'How can he chose to travel the world and not explain situation to the people?,' he wonders












    Iran plans to install a more advanced type of centrifuge at its newly revealed uranium enrichment site, an Iranian newspaper reported
    Tuesday, a development certain to add to international concerns
    about the country's nuclear work.




    Lawmakers say they won't wait long before imposing penalties, but State Dept. refuses to give specifics.


    Obama administration officials at a Senate hearing Tuesday refrained from backing proposed Iran sanctions legislation or giving a deadline for Teheran to halt uranium enrichmentduring its negotiations with the US and other world powers.





    Egypt's highest Muslim authority says he will issue a religious edict against the practice of full-face veiling, or niqab.
    Sheikh Mohamed Tantawi, dean of al-Azhar university, called full-face veiling a custom that has nothing to do with the Islamic faith




    ISRAEL








    Salah on Tuesday (Photo: Gil Yohanan)






    As violent incidents in east Jerusalem continue, Rabbi Rabinovich issues special statement claiming that officials outside of Jerusalem have encouraged disturbances that damage peaceful relationship between religions in Old City


    فارسی



    before and after #iranelection

    من اگر برخیزم ، تو اگر برخیزی

    همه برمیخیزند!


    صحده تکان دهنده سیلی زدن و حمله فرمانده پاسدار به پدر جانبازی که پسرش را کشته اند.

    ای تف همه عالم بر روی کثیفتان باد

    داریوش ستاره









    خامنه‌ای: سرنوشت زورگویان سقوط است!!!

    رادیو زمانه


    معلوم نیست این که لالائی بلده چرا خودش خوابش نمیبرد؟( تنه نزن )



    آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید «زورگویانی» که خواسته‌های خود را به ملت‌ها «تحمیل» می‌کنند، «سقوط، سرنوشت اجتناب‌ناپذیر» آنها است.

    خامنه‌ای که به مازندران در شمال ایران سفر کرده است، امروز سه‌شنبه در جمع گروهی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش افزود که اعتراف «بیگانگان» به اقتدار ایران، با هدف «پیشبرد پروژه ایران‌هراسی در منطقه و جهان» صورت می‌گیرد


    درگذشت آخرین رهبر بازمانده

    قیام گتوی ورشو؛

    دویچه وله

    مارک ادلمن


    مارک ادلمن، آخرین رهبر بازمانده قیام گتوی ورشو، درگذشت. او یکی از چند

    د یهودی ای بود که در روز ۱۹ آوریل ۱۹۴۳ در قیامی مسلحانه علیه نازی‌ها

    شرکت داشتند؛ قیامی که مظهر مقاومت یهودیان در دوره غلبه نازی‌هاست.



    انتقال گروهی از زنان و کودکان یهودی از گتوی ورشو با واگن حمل  گاو به اردوگاه تربلینکا در سال ۱۹۴۴


    انتقال گروهی از زنان و کودکان یهودی از گتوی ورشو با واگن حمــل

    گاو به اردوگاه مجهز به اطاقهای گاز و کوره های ادم سوزی تریبلینکا

    (سال ۱۹۴۴ ) که در ان هزاران هزار یهودی بهدست قوای نازیهــای

    المانی به قتل رسانده شدند .



    نماینده مجلس جمهوری اسلامی بهخالد مشعل که برای میلیاردها دلار کمکهائی که از کشورمان تلکه نموده و با استفاده از واژه «‌خلیج عربی » بجای * خلیج فارس * از مردم ایران تشکر نموده بود اعتراض کرد !!


    نه غزه نه لبنان مشعل فدای ایران

    قدرت‌الله علیخانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی سازمان حماس، به خاطر استفاده از عبارت خلیج عربی به جای خلیج فارس اعتراض کرد. علیخانی در ادامه گفت که ما همواره از چنین موضع‌گیری‌های نسنجیده در رنج بوده‌ایم. او به عنوان نمونه با اشاره به موضع‌گیری هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، ادامه داد که چاوز با صدام بعثی رابطه نزدیکی داشتند و حتا دست به گردن هم می‌انداختند.



    تایید ناپدیدشدن کارشناس اتمی ایران درعربستان

    دویچه وله


    قشقاوی: شهرام امیری در عربستان ناپدید شده است

    سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران روز دوشنبه تایید کرد که دو شهروند این کشور در عربستان و گرجستان دستگیر یا ناپدید شده‌اند. وزیر خارجه‌ی ایران قبلاَ این افراد را از کارشناسان هسته‌ای معرفی کرده بود.



    نقش «عنصر انسانی» در لو رفتنتاسیسات هستهای ایران


    تصویر ماهواره‌ای از تاسیسات اتمی نطنز

    طبق ارزیابی کارشناسان، سرویس‌های مخفی غرب، دومین تاسیسات هسته‌ای ایران را صرفا بر پایه‌ی تصویربرداری‌های ماهواره‌ی کشف نکرده‌اند، بلکه در این ماجرا «عنصر انسانی» نیز نقش داشته است.




    گزارش بانک مرکزی: افزایش ۳۹ درصدی هزینه ساخت مسکن!

    افزایش 39 درصدی هزینه ساخت مسکن

    هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی از۳۰۰ هزار تومان گذشت.

    بانک مرکزی در گزارشی آماری از فعالیت‌های ساختمانی بخش خصوصی در مناطق شهری کشور در ۹ ماه نخست پارسال اعلام کرد که هزینه سرمایه‌گذاری برای ساخت هر مترمربع واحد مسکونی ۳۹ درصد افزایش یافته است.


    کارتون سرنوشت زورگویان سقوط است

    نیک اهنگ کوثر

    روز ان لاین




    طنین «یا حسین میرحسین»

    در ورزشگاه آزادی

    دویچه وله


    زمین فوتبال ورزشگاه آزادی تهران. عکس از آرشیو دویچه وله

    ورزشگاه آزادی تهران،جمعه دوم اکتبر = ۱۱ مهر در جریان بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال به محل سردادن شعارهائی در اعتراض به دولت تبدیل شد. تماشاگران، شعار "یا حسین، میرحسین" سر دادند. دست‌کم ۷ تماشاگر بازداشت شدند.



    فرمانده سپاه:

    بسیج دانشجوییمنتظر

    دستور مافوق نباشد

    رادیو فردا


    تف بر شما و ذات پستو بی غیرت کثیفتان. انتظار همه گونه تصوری از شما میرفت اما این یکی دیگر « گه سر سبد » بقیه اقدامات جنایت امیزی است که تا کنون بر سر گذاشته اید . فرمانده سپاه پاسداران به دانشجویان بسیجی وابسته به سپاه اینچنین میگوید

    «« رهبر جمهوریاسلامی شمادانشجويان را افسرانجوان جنگ نرم نامیدهاست و ازشما خواستهاست که برای انجاموظیفه ئي که نسبت بهبقای نظام بر عهده تانگذارده شده نباید منتظر دریافت دستورات ازمقامات بالا تر بشوید»».

    نازیهای المانی نیز با تشویق جوانان خود فروخته به رژیم از همینروش لو دادن وخودسرانه به قتلرساندن مخالفان هیتلرملعون استفاده میکردند که اکنون این دزدان سرگردنه نیز با شکوفه های وطن همان میکنند که انان میکردند !.

    چراغ سبز برای قتل برادر در اختیار برادر گذاشته اند که بنام دفاع از مشتی دزد و متقلب بنام بیت رهبری و حکومت و دولت هر کاری که بدتر ازان نیست بر سر همدیگر بیاورند انهم برای دریافت چه جایزها ئی ، نمره بیخودی گرفتن و بدون پس دادن امتحانات به کلاسهای بالاتر رفتن ، مدارک دکترای تقلبی اخذ کردن و به درجات شغلی عادی و دولتی بدون نوبت رسیدن ، حقوق دو برابر همپایه های حلال زاده شان ! در همان رشته ها و در همان ادارات و بنیادها را دریافت کردن ، مخارج ازدواج و تشکیل خانواده شان را پرداختن و وام مسکن بدون بهره و به مدت ۹۹ ساله در اختیار انان گذاردن و .... انهم بی انکه حسابی به کسی پس بدهند!.

    میگویند هر کسی قیمتیدارد که با پرداخت انمیشود ان شخص راخرید و به نظر میاید که انان خود را چندان هم ارزان به بردگی نفروخته اند اما چگونه این بیخردان نمیدانند که در فردای روزیکه رؤسا و زعمای انان با پاسپورتهای تقلبی و با داشتن میلیاردها دلار پول در خارج از کشور به مکانی دور و غیر قابل دسترس در امریکای مرکزی میگریزند مردم اینان را که از شدت ترس شلوارهای خود را خیس کرده اند و مذبوحانه از مردم طلب بخشش میکنند که انان را رها کنند اما ملت بیاد عزیزان از دست داده اش

    بی اعتنا انانرا بجای خامنه ئي و احمدینژاد و هیأت دولت و فرماندهان سپاه و غیره کشان کشان بسوی چوبه های دار و یا جوخه های اتش میبرد !.



    محمدعلی جعفری که روز جمعه در همایشی به میزبانی بسیج دانشجویی سخن می‌گفت خطاب به اعضای این تشکل وابسته به سپاه پاسداران گفت که رهبر جمهوری اسلامی «شما دانشجويان را افسران جوان جنگ نرم نامیده است و از انان خواسته است که برای انجام وظیفه ئي که نسبت به بقای نظام بر عهده انان گذارده شده نباید منتظر دریافت دستورات از مقامات بالا تر بمانند».



    نظرسنجی: آمریکا'معتبرترین' کشوردنیا!



    و این در حالیست انگولا کهیکی از فقیرترین کشورهایجهان است ، در میان ۵۰کشور در مقام ۴۹ و جمهوری اسلامی که یکی از ثروتمند ترین کشورها یعنی ایران را در اشغال خود دارد در پائینترین رتبه اعتباری یعنی مقام پنجاهم قرار گرفته است !




    موافقت "اصولی"جمهوری اسلامی

    با انتقال غنی‌سازی به روسیه

    دویچه وله



    ایران توافق اصولی خود با انتقال غنی‌سازی اورانیوم به روسیه را اعلام کرد. اوباما مذاکرات ژنو را سازنده خواند، اما خواستار مدارکی عینی شد تا از برنامه‌ی اتمی ایران رفع ابهام شود. وی همچنین گفت: «صبر ما حد و مرز دارد».


    کاریکاتور ، نیک اهنگ کوثر ، روز انلاین

    ایا اوباما هرگز میخواهد « ان زبان فارسی ای » که جمهوری اسلامی حرف میزند را یاد بگیرد ؟!. ( تنه نزن )


    گزارش درباره ابعادنظامی محتملبرنامه‌ی هسته‌ایجمهوری اسلامی

    دویچه وله


    موشک شهاب ۳ – گفته می‌شود که ساختن کلاهک هسته‌ای برای این موشک، هدف اصلی فعالیت‌های اتمی تهران است

    مضمون یک گزارش کارشناسی داخلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی فعالیت‌های هسته‌ای تهران که به بیرون درز کرده ، نیویورک تایمز نکاتی از آن را منتشر کرده است.بنابر این گزارش هدف تهران ساختن کلا‌هک‌هسته‌ای است.

    بنا به گزارش ها سه روزنامه‌نگار ایرانی،ممنوع الخروج شدند

    رادیو فردا



    گزارش ها حاکی است سه روزنامه نگار ایرانیاز کشور ممنوع الخروج شده اند. بر اساسگزارش ها، از خروج فرزانه روستایی،بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی رونامهنگاران ایران و زهرا ابراهیمی خبرنگارروزنامه همشهری جلوگیری شده است.





    فرمانده بسیجتغییر می کند

    ، رییس ستادمشترک هنوز نه

    تقویت اطلاعاتموازی با زوج

    طائبرمضانی؟

    روز ان لاین




    رسانه های نزدیک به دولت در حالی از احتمال برکناری حسین طائب فرمانده فعلی بسیج در جریان "ادغام بسیج در نیروی زمینی سپاه پاسداران" خبر می دهند که از وی به عنوان یکی از عوامل کودتای انتخاباتی و سرکوب اعتراضات مردمی و مسالمت آمیز پس از اعلام نتایج انتخابات نام برده می شود.

    میزان پرس


    آلبوم تصاویر سایت آیت الله منتظری: آثار حمله مهاجمان به حسینیه شهدا و محل تدریس معظم له پس از سخنرانی معروف سیزدهم رجب. (قم _ آبان ماه 1376)

    از اثار حمله مهاجمان به حسینیه شهدا ، محل تدریس معظم له ایت الله منتظری - ابان سال ۱۳۷۶

    احمدی‌نژاد در مصاحبه خود با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: اکثر کشته شدگان حوادث پس از انتخابات از حامیان دولت بودند و پدر محسن روح الامینی هم از دوستان من است. به گزارش «آینده»، محمود احمدی نژاد در گفتگو با مجری تلویزیون بلومبرگ، در پاسخ به سوال وی درباره برخورد با آیت ا... منتظری گفت: آقای منتظری از اوایل انقلاب، در برابر امام هم ایستاد.


    انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر:استبداد ادامه یابد، این بار قصه یکسره خواهد شد

    میزان پرس



    نجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیرامون بازداشت اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و تعدادی از فعالین دانشجویی در روز جمعه گذشته بیانیه ای صادر کرد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، روز جمعه ماموران نظامی و امنیتی همزمان با جسله شورای تهران دفتر تحکیم وحدت ۱۸ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند. این دانشجویان پس از ساعتها بازجویی و تهدید از سوی امنیتی آزاد شدند، اما ۲ تن از دانشجویان دانشگاه تهران به زندان اوین منتقل شده اند.



    انتقاد شیرین عبادی از سیاست بریتانیا و غرب در قبال جمهوری اسلامی

    میزان پرس


    روزنامه بریتانیایی تایمز در شماره (۲۴ سپتامبر) خود، چند گزارش درباره ایران منتشر کرده که از جمله آنها گفتگویی است با شیرین عبادی، حقوقدان و برندهجایزه صلح نوبل.



    سه دانشمند امریکائی برنده نوبل پزشکی

    دویچه وله


    الیزابت بلکبرن، کارول گریدر و جک ژوستاک، برندگان نوبل پزشکی در سال ۲۰۰۹


    جایزه‌ی نوبل پزشکی امسال به سه پژوهشگر آمریکایی تعلق گرفت. کمیته‌ی جایزه‌ی نوبل روز دوشنبه (۵ اکتبر‌/ ۱۳ مهر) نام‌های الیزابت بلکبرن، کارول گریدر و جک شوستاک را به عنوان برندگان این جایزه‌ی یک میلیون یورویی اعلام کرد.









    ایا با اجرای دستورات زیر تا چه اندازه میشود از میگرن کودکان جلوگیری نمود!

    بسياري از كودكان و نوجوانان مستعد ابتلا به اين سردرد ضربان‌دار ( میگرن ) هستند كه ممكن است با تهوع و علائمي عصبي به نام "اورا" همراه باشد كه هشداردهنده شروع سردرد است.

    با پیشرفتهای علمی که در این زمینه انجام شده و در پی تحقیقات گسترده ئی که تاکنون در مورد این بیماری بانجام رسیده معالجه و یا در حقیقت کنترل این بیماری بسیار اسانتر از گذشته شده است اما با این وجود هنوز کنترلهائی هستند که اگراز سوی اولیای بچه ها در خانه و مدرسه انجام بگیرند میتوانند کمکهای مؤثری برای رفع دردهای بسیار جانکاه این بیماری در کودکان گردند. برخي از این اقدامات و کنترلهائی که مي‌تواند به جلوگيري از بروز سردرد ميگرني در كودك‌ مبتلا به این بیماری كمك كنند:

    نکته بسیار مهم انکه ،

    قبل از هر اقدام و یا به کار بستن هر توصیه

    ئی از این و ان ، باید کودک به نزد دکتر

    متخصص برده شود !

    • ۱ - غذاي كودك را به طور مرتب بدهيد و وعده غذايي را حذف نكنيد.
    • ۲ - يك برنامه خواب منظم براي كودك‌تان ترتيب يدهيد.
    • ۳ - او را به ورزش مكرر و مداوم واداريد.
    • ۴ - عوامل محرك ميگرن (براي مثال استرس و فعاليت بيش از حد جسمي) را شناساسايي كنيد و سعي كنيد كودك‌تان در معرض اين عوامل برانگيزاننده قرار نگيرد.
    • ۵ - غذاهايي را كه ممكن است ميگرن را در كودك برانگيزد، شناسايي كنيد. محرك‌هاي شايع غذايي ميگرن شكلات، كافئين، پنير و گوشت‌هاي كارخانه‌اي (سوسيس و كالياس) است.
    • باز هم اگر با اين روش‌ها ميگرن كودك‌تان كنترل نشد،‌ با متخصص اطفال در مورد درمان دارويي او مشورت كنيد.


      עברית


    ראאד סלאח הורחק מירושלים, נמשך המתח בבירה




    גם היום יוצבו ברחבי ירושלים שוטרים רבים, כדי למנוע הפרות סדר אלימות. חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל מתכוונים לעלות להר הבית - ואחרי הצהריים תונח אבן פינה לפרויקט בנייה יהודי בג'בל מוכבר. אמש שוחרר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית - והורחק מירושלים ל-30 יום. שופט: "הימצאותו בירושלים עלולה להצית אלימות נוספת"



    העליון קבע: גם נכה צה"ל שגר בחו"ל זכאי לרכב


    צילום: ויז'ואל/פוטוס


    המדינה ערערה על פסיקה לפיה יש לסייע לנכה שנמצא יום מ-180 יום בחו"ל לרכוש רכב רפואי, וטענתה התקבלה חלקית: הוא יצטרך לבחור - בארץ או בחו"ל


    האם יש לסייע לנכה צה"ל שמתגורר בחו"ל לרכוש רכב המתאים לצרכיו? לשאלה הזו נדרש אתמול (ג') בית המשפט העליון, אליו הגיעה הסוגייה בתום מאבק משפטי ממושך. בסופו של דבר, נקבע ברוב של שני שופטים מול אחד שהזכות לסיוע מהמדינה אמנם נשמרת - אך רק במקום אחד.

    חג שמח מאופרה חזה








    "פיתוח מטוס המנהלים יצר אלף משרות"


    צילום: גיל קול

    התעשייה האווירית וגאלפסטרים האמריקנית חשפו את מטוס המנהלים G250 שפיתוחו עלה מאות מיליוני דולר. יו"ר תע"א: פיתוח המטוס יצר אלף משרות בארץ - ויהיו עוד. האם רכישת מטוס מנהלים אינה ראוותנית? "זה בולשיט" אומר היו"ר




    הקשר הישראלי לסקנדל החדש של ברלוסקוני


    צילום: אי פי אי

    גבי פול וקרלו דה בנדטי


    המיליארדר האיטלקי קרלו דה בנדטי, שזכה שלשום (ב') בתביעה של 750 מיליון יורו נגד ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, הוא שותף בחברת אודין השקעות שבשליטת גבי פרל, והשקיע בה עשרות מיליוני שקלים - כך נודע ל"כלכליסט".




    גן-עדן זה כאן. היהדות על-פי עינת שרוף


    צילום: אביגיל עוזיצילום: ששון תירם


    דבורה הנביאה נראית לה אישה אסרטיבית ומגניבה, ברית מילה זו היהדות במיטבה וגן עדן בשבילה הוא מדינת ישראל. כוהנת השירה בציבור עם שאלון היהדות

    המצווה שמוצאת חן בעיני היא - "כבד את אביך ואמך". אני אף פעם לא ארגיש שעשיתי מספיק עבור אמי אבל אני משתדלת וגם הבנות שלי אחריי מכבדות אותה בכל מאודן. וזה חשוב לי מאוד.




    יהודית בונה סוכה, ולא שוכחת את אושוויץ

    צילום: index open

    בין הבדים הלבנים והנקיים, הקישוטים היפים שהכינו הנכדים, הלולב והאתרוג, מוצמד בכל שנה לסוכה של יהודית פרלמן בד מרופט ובלוי - ה"סוכה" שהצליחו היא וחברותיה לתפור באושוויץ, ממש תחת עיניהם הבוחנות של הנאצים. יהודית נזכרת ומספרת




    No comments: