Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, November 11, 2009


    Cheshvan 24 , 5770 Jewish Calendar

    چهار شنبه بیستم ابان ماه ۱۳۸۸

    Wednesday November 11th ، 2009


    tanehnazan.com


    Mondays , wednesdays & Saturdays

    in English , Farsi & Hebrew

    publishes in L A

    Editor Daveed Fakheri



    English


    Neda Agha Soltan
    Iran criticizes Oxford University after a college establishes a scholarship in honour of a woman killed during post-election unrest


    The New Laptop From Israel
    * ROLLTOP *


    Sent by Daryoush Setareh










    Saudi troops near the Yemeni border (8 November 2009)
    Iran's foreign minister warns against foreign intervention in the conflict between Yemeni government and rebels.






    "I mean, for God's sakes, I have a master's degree in education," said the 55-year-old New Yorker. "I expected to be able to find a teaching job in the U.S. without any problems. But I couldn't."



    در جریان دیدار شیرین عبادی با دبیر کل سازمان ملل و کمیسرعالی حقوق بشر سازان ملل تقدیم شد


    نامه کانون مدافعان حقوق بشر به پیلای


    شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق بشر روز دوشنبه هجدهم آبان ماه ۱۳۸۸ با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و ناوانتم پیلای، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل به طور جداگانه دیدار و در خصوص موضوع های مختلف حقوق بشری در ایران گفت و گو کرد......


    شیخ علی تهرانی: در سه ماهه گذشته مقدار دزدی ۲۰ درصد افزایش یافته است که تمام این گناهها به گردن وزرا و رئیس جمهور است



    شیخ علی تهرانی که چند ماه پیش گفته بود " نماز را در کل کشور حدود یک درصد از مردم میخوانند و در آموزش و پرورش و در مدارس بچهها را گول میزنند و مردم را با استدلالهای غلط گمراه میکنند و بعضیها را خانه نشین کردهاند و زمامدار هم در خصوص گمراهی جوانان بیتفاوت است و شاید هم خود زمامدار نداند و شاید خود او هم بگرید.



    گری سیک در مصاحبه با روز

    نتیجه عدم توافق با غرب؛حمله نظامی ست


    گري سیک، کارمند شوراي امنیت ملي در زمان ریاست جمهوري جیمي کارتر و مشاور کاخ سفید در زمان انقلاب ایران و بحران گروگانگیري در مصاحبه با روزاز رابطه ایران و آمریکا و شرایطی که می تواند منجر به حمله نظامی به ایران بشود سخن گفته است. اوکه در حال حاضر استاد دانشگاه کلمبیا و مدیر پروژه گلف ۲۰۰۰ و عضو هیئات مدیره دیده بان حقوق بشر است،اخیرا در سمپوزیوم دانشگاه مریلند سخنراني با عنوان "ایران بعد از انتخاب ۲۰۰۹ " ایراد کرد. به باور آقای سیک«عدم توافق با غرب می تواند برای ایران حمله نظامی به دنبال داشته باشد.»



    چهار هموطن ، اسیه امینی ، یوسف عزیزی بنی طرف ، محمد صدیق کبودوند و ارش سیگارچی در بین برندگان جایزه ؛ هلمن همت ؛ دیده میشوند .



    سازمان دیدبان حقوق بشر آسیه امینی، یوسف عزیزی بنی طرف، محمدصدیق کبودوند و آرش سیگارچی را به دلیل تعهدشان به آزادی بیان و شجاعتشان در مواجهه با تعقیب و فشار سیاسی دولت ایران مستحق دریافت این جایزه دانسته است.


    اعدام احسان فتاحیان

    در زندان سنندج

    احسان فتاحیان

    به‌رغم تلاش‌های گسترده‌ی فعالان حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان، خبرهای رسیده از ایران حاکی از آن است که این جوان صبح روز چهارشنبه در زندان سنندج اعدام شده است.

    محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، در وبلاگ شخصی خود نوشته است، احسان فتاحیان صبح روز چهارشنبه (۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان) اعدام شد. آقای مصطفایی در گفت‌وگوی تلفنی با دویچه وله نیز این خبر را تایید کرد. مسعود کردپور، روزنامه‌نگار در مهاباد، نیز به نقل از برادر احسان فتاحیان، اعدام او را تایید کرده است.


    هشدار ارتش اسرائیل

    در مورد تسلیحات حزبالله

    فرمانده ستاد ارتش اسرائیل، گابی اشکنازی(چپ) و اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل (عکس از آرشیو)

    ژنرال گابی اشکنازی هشدار داد که شبه نظامیان حزب‌الله در لبنان ده‌ها هزار موشک و خمپاره دراختیار دارند. وی به نمایندگان پارلمان اسرائیل گفت که فریب مرزهای آرام با نوار غزه را نخورید. حماس نیز در حال مسلح کردن خود است.


    استفاده نیروی انتظامی از "دانش جدید" برای شناسایی معترضان و احیای مجازات قطع عضو


    فرمانده نیروی انتظامی: ماسک‌زن‌ها را هم شناسایی می‌کنیم

    فرمانده نیروی انتظامی میگوید که با استفاده گستردهتر از سیستم "تطبیق چهره"، ماسکزدن هم "اغتشاشگران" را از شناسایی و تعقیب مصون نگه نمیدارد. همزمان یک مقام دیگر نیروی انتظامی خواهان احیای "مجازات شرعی" قطع عضو شده است.


    کارتون نیک اهنگ کوثر
    روز ان لاین


    انتقاد روحانیان سنی و شیعه ایران به یکدیگر

    مولوی عبدالحمید(چپ) و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

    اقدامات تروریستی اخیر در منطقه‌ی سیستان و بلوچستان بحث رابطه‌ی میان سنی و شیعه در منطقه و در کل ایران را دوباره رونق و شدت بخشیده است. دو طرف در حین فراخواندن به وحدت، انتقادهای تندی را علیه یکدیگر مطرح می‌کنند.


    فراخوان مسکو به تحویل موشک های اس- ٣٠٠ به تهران

    سرتیپ پاسدار احمد وحیدیسرتیپ پاسدار احمد وحیدی
    وزیر دفاع ایران : اگر روسیه بر این باور است که نباید به عنوان یک طرف نامطمئن تلقی شود، باید به قرارداد خود عمل کرده و تحت تأثیر فشار صهیونیست ها قرار نگیرد. وی همچنین افزود برای طرف روسی مناسب نیست که در دنیا به عنوان یک همکار نامطمئن جلوه گر شود.

    خبر : گفتگو های دشوار سرکوزی و نتانیاهو در پاریس


    خبر : دیدار نتانیاهو و اوباما در پشت درهای بسته


    روانشناسی، فرد و جامعه

    گامهای صلح ، شالهای سبز و رؤیاهای گاندی


    نوشته مژگان کاهن ( روانشناس )

    فرستنده الف صاد مهر

    امروز بالاخره گروه راهپيمايی جهانی صلح به بروکسل رسيد. از مدت ها پيش در انتظارشان بودم. می خواستم از نزديک ببينم شان. می خواستم ببينم اين ها کيست اند که تمام زندگی شان را برای زمانی نه چندان کوتاه رها کرده اند و در جستجوی تحقق روياهای جهانی شان زمين و هوا را در می نوردند.



    زیپ تو بکش، اخوی!


    طنز ابراهیم نبوی

    روز ان لاین

    قسمتی از طنز :

    نبش قبر و کشف اجساد تازه

    هر روز یک کشف جدید. هر روز یک اختراع تازه. هر روز یک واقعه بدیع. معلوم نیست این برادرانی که بیست سال بود غیب شان زده بود، چطوری همه شان به محض اینکه بوی احمدی نژاد آمد، مثل زنبور جمع شدند و حضورشان را اعلام کردند.

    جلال الدین فارسی سی سال قبل به مدت دو سال هر روز یک سخنرانی می کرد، بعد غیب شد و ده سال قبل در جریان قتل یک روستایی در حین شکار بازداشت شد و دادگاه رفت و یک ماه قبل سروکله اش پیدا شد و اعلام کرد که " موسوی از همان قدیم هم با منافقین بود."

    شیخ جعفر شجونی هم که سی سال قبل هفته ای شش روز سخنانی آتشین می گفت، بعد از اینکه ویلای شمس پهلوی را در کرج مصادره به نامطلوب کرد، بیست و پنج سال غیبش زده بود و حالا یک ماه است فکر کنم از بند سارقین بیت المال آزاد شده و هر روز علیه کروبی و موسوی سخنرانی می کند.

    حمید نقاشیان هم که همزمان با آمدن آیت الله خمینی در ایران، یکی از بزرگترین زحماتی که کشیده بود، این بود که هر وقت آقای خمینی می خواست در مدرسه ایران بای بای کند، ایشان کنار آقا عکس می گرفت، و بیست و پنج سال قبل به علت تخلف مالی در واردات اسلحه متهم و بازداشت و زندانی شد، یک دفعه دیروز ظهور کرده و گفت: " آمدن موسوی به انتخابات مشکوک بود." انگار آمدن خودش مشکوک نیست.



    عکسهای بیاد ماندنی از پیاده روی سبز اعتراضی مردم در ۱۳ ابان

    برگرفته از سایت موج ازادی



    ضرب و شتم دکتر پیمان توسط مزدوران رژیم
    پیرزنی که در ۱۳ ابان بین مرد برگ سبز پخش میکرد
    دانشجویان دانشگاه تهران در راهپیمائي ۱۳ ابان
    خانمهای طرفدار جنبش اصلاحات با گذاردن روبانهای سبز بر دست به زیارت مکانهای مقدس شتافتند تا برای پیروزی اصلاحات دعا کنند.


    עברית



    צילום: AFPצילום: שחר עזרן
    הנציבה לזכויות אדם של האו"ם ניצלה דיון במועצת הביטחון בנושא הגנה על אזרחים באזורי עימות כדי לצטט מהדו"ח השנוי במחלוקת: לא יהיה שלום במזרח התיכון עד שישראל תוענש!


    ולד הפסל הצרפתי הנודע אוגוסט רודן, אשר האמין כי מלאכתו של הפסל צריכה להיעשות בעשר אצבעותיו (1881). בין יצירותיו המפורסמות: "האדם החושב".



    צילום: פריץ כהן, לע"מ
    בכנס שהוקדש לזכרו של הרב גורן, קבע רבה של חיפה כי לא רבנים צריכים לדון בנושא שיחרור שבויים, "אלא ראשי המדינה והצבא". הרב דרוקמן יצא בקריאה לראשי המדינה לעשות הכל למען שיחרור פולארד



    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    כבר שבוע שאני ואתר ההיכרויות שלי לא ביחד. היתה לנו זוגיות ממש מקסימה, זה עבד לנו ממש טוב. אבל הפעם הפרידה היא כמעט סופית - לפחות עד ששווי השוק שלי בבורסת ההיכרויות ינסוק מחדש. כי ככה זה כשאתה אפיק סולידי

    No comments: