Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, September 12, 2007

    زنـــــــــای با محـــــــــارم از مشکلات کودکان ایـــــــــران

    B B C. Persian. گزارشی از بی بی سی فارسی
    سرپرست خط "مشاوره تلفنی یارا" در ایران، که چند سال پیش برای مددکاری از راه دور به کودکان و نوجوانان و همچنین والدین و نزدیکان آنها راه اندازی شد، گفت بر اساس تماس های برقرار شده با این خط مشاوره، زنای با محارم از مشکلات پیش روی کودکان این کشور است.
    ندا یارایی، کارشناس ارشد مشاوره و عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان روز سه شنبه بیستم شهریور برابر با یازده سپتامبر ضمن ارائه گزارش فعالیت دو سال اخیر این خط مشاوره تلفنی در جلسه "توسعه و ارتقا خطوط کمک رسان، آخرین آمار از مراجعین به صدای یارا را ارائه داده است.

    خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از خانم یارایی گزارش کرده که مددکاران صدای یارا، متعلق به انجمن حمایت از حقوق کودکان، در این دو سال به بیش از ششهزار تماس تلفنی پاسخ داده اند که حدود هشتادو دو درصد نوجوانان تماس گیرنده دختر و حدود نوزده درصد پسران بوده اند.

    وی گفت از میان کسانی که در این مدت برای مشاوره از داوطلبان صدای یارا استفاده کرده اند هفتاد و هشت درصد مادران وفقط حدود پنج درصد پدران بوده اند و بزرگترین مشکل آنها نیز نحوه تربیت جنسی فرزندانشان بوده است.

    گزارشی درباره مشکلات پیش روی کودکان در ایران
    سرپرست خط مشاوره تلفنی یارا یکی دیگر از مشکلات پیش روی صدای یارا را فرار کودکان از خانه عنوان کرده است چون در بسیاری از موارد مشاوران این خط مشاوره تلفنی مجبورند در نهایت از والدین بخواهند برای بازگرداندن فرزندشان از نیروی انتظامی کمک بگیرند.

    صدای یارا گزارش از اخرین امار خود را در حضور نماینده بین المللی »‌ سی اچ ای « شبکه خطوط یاری رسان ارائی داده است ( Child Help line International )

    بنا به سایت اینترنتی انجمن حمایت از حقوق کودکان، موسسه سی اچ آی تلاش دارد با همکاری آژانس های مالی، سازمان های محافظت از کودکان، شرکت های بزرگ و سازمان های مخابراتی در سراسر جهان، خطوط کمک به کودکان را در هر کشوری به الگوی تخصصی و استاندارد مطلوب نزدیک کند.

    زنای با محارم

    سرپرست صدای یارا گفت یکی از مشکلات پیش روی کودکان زنای با محارم است که این خط تلفنی کمک رسانی فکری به کودکان و نوجوانان نمی تواند از کودکان در این زمینه حمایت لازم را انجام دهد چون قوانین جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط اندک است و قضات می گویند که دستشان بسته است.

    آزار جنسی کودکان در بسیاری از جوامع از جمله ایران موضوعی تابو تلقی می شود و بسیاری از مسئولان و همچنین بخش بزرگی از مردم عادی از گفتگو درباره آن ابا دارند.

    آمار رسمی در ایران در مورد این آسیب اجتماعی هولناک نیز تقریبا در دسترس نیست و این موضوع خود به حل نشدن آن دامن می زند. این در حالی است که حتی جوامع پیشرفته نیز نمی تواننند آمار دقیقی از آزار جنسی کودکان ارائه دهند چون اکثر این موارد در خفا می ماند.

    طبق تعریف کارشناسان، آزار و سوء استفاده جنسی به هرگونه ارتباط جنسی با فردی گفته می شود که به سن شناخت و يا قانونی نرسيده باشد. حتی نشان دادن تصاوير مستهجن و لمس کردن ناحيه تناسلی کودک به قصد لذت بردن و يا لذت دادن به کودک يا وادار کردن وی به کاری که باعث لذت جنسی بزرگسال می شود، سوء استفاده جنسی تلقی می گردد.

    اکثر آزارها و سوء استفاده های جنسی از کودکان در محيط خانواده و يا توسط فردی انجام می شود که به کودک نزديک است.

    کارشناسان می گویند کودکی که از سوی والدین خود یا اقوام نزدیک مورد آزار جنسی قرار می گیرد، سخت ترين شرايط را دارد چون نمی داند برای حمایت به چه کسی باید پناه ببرد.

    برخی از کودکان ممکن است به خاطر ترس، تهديد و يا صرفا جلب محبت فرد بزرگسال تن به چنين روابطی بدهند و برای مدت ها هم به اين رابطه در خفا ادامه دهند.

    ظاهرا مشکل اصلی در ایران دشوار بودن پیگیری موارد گزارش شده از آزار کودکان است. برخلاف اغلب کشورهای پیشرفته که مددکار اجازه دارد به منزل کودک مراجعه کند و از نزدیک علل بروز کودک آزاری را تعقیب کند، کارشناسان و مددکاران اجتماعی در ایران می گویند به خاطر کافی نبودن قوانین یا شفاف نبودن و اجرا نشدن قوانین موجود در این زمینه، باید با دستان بسته از کودکان حمایت کنند.

    کارشناسان و مددکاران اجتماعی معتقدند که پس از حمایت های قانونی، مهم ترین عوامل بازدارنده کودک آزاری و به ویژه آزار جنسی، آگاهی دادن به کودک (مثلا توسط مسئولان آموزش و پرورش)، آموزش والدین، ملاقات مجدد مددکار اجتماعی با خانواده ای که کودک را مورد آزار قرار داده اند و برپا کردن دوره های آموزشی برای زوج های جوان در خصوص نحوه تربیت فرزندان است
    پایان خبر

    No comments: