Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, February 13, 2008

    ۱ - سخنان احمدی نژاد در اغاز ۲۹ همین سالگرد انقلاب !. ۲ ـ صد سالگی قانون مطبوعات در ایران و سانسور و لغو امتیازات !.

    بر گرفته از : رادیو زمانـــــــــه
    تهیه و تنظیم : داوید
    ۱۳ فوریه ۲۰۰۸


    ، حمله تند احمدی ‌نژاد به مخالفان دولت در سالگرد انقلاب



    عکس برگرفته از سایت انتخاب
    پیام مردم خسته و واخورده به
    دولتیان ایران در سالروز انقلاب

    محمود احمدي ‌نژاد رئيس ‌جمهوري ايران در یک سخنراني شديد اللحن برضد مخالفان داخلي خود، اعلام كرد، غرب فقط در زمينه اعمال فشار بر برنامه هسته ‌اي ايران مي ‌تواند كاغذ بازي كند.

    به گزارش خبرگزاری ‌های ایران، احمدي ‌نژاد که در جمع تظاهرات کنندگان ۲۲ بهمن سخن می ‌گفت، تاكيد کرد تهران در مناقشه هسته ‌اي چهار ساله با غرب ذره ‌اي عقب نشيني نخواهد كرد.

    وی گفت: "مخالفان در داخل اطلاعاتي را به دشمنان ايران داده ‌ اند." رییس جمهور ایران گفت: "به لطف خدا پرونده هسته ‌اي ايران بسته شده است و دشمنان انقلاب ايران تنها مي ‌توانند كاغذ بازي كنند و نمي ‌توانند كار ديگري صورت دهند."


    آمريكا و متحدانش در تلاش هستند درباره سومين قطعنامه اعمال تحريم ‌ها بر ضد ايران در شوراي امنيت ‌سازمان ملل متحد به توافق برسند. احمدي ‌نژاد در ميدان آزادي در مركز تهران همچنین در سخنراني شديد ‌اللحني در آستانه انتخابات پارلماني بيست و چهارم اسفند همچنين از منتقدانش در داخل كه وي را به كينه ‌جويي و خيانت به كشور بر سر مسئله هسته ‌اي متهم كردند، به شدت انتقاد كرد و گفت:"متاسفانه عده ‌اي در اين كشور هستند كه خود را مالك اين مملكت مي ‌دانند و مي ‌خواهند كنترل همه چيز را به دست بگيرند."

    احمدی ‌نژاد گفت که در مورد مسئله هسته ‌اي عده ‌اي هستند كه پيش دشمن مي ‌روند و دشمن را تشويق مي ‌كنند. او تاکید کرد که آن ‌ها اطلاعاتي را از داخل كشور به دشمن داده ‌اند.


    کارتون از هنرمند برجسته نیک اهنگ کوثر ـ سایت روز

    به گزارش ایرنا احمدي نژاد تصريح كرد: "كسي كه بطور منظم بادشمن ديدار كند و اطلاعات كشور را به دشمنان بدهد و به آنان بگويد كه مسوولان نظام با يكديگر اختلاف دارند و دشمنان را به صدور قطعنامه شديدتر عليه ملت ايران تشويق كند، جزو ملت ايران نخواهد بود و ملت ايران آنها را از بين خود طرد خواهند كرد."

    رييس جمهوري ایران افزود: "اين افراد كه رسانه ‌در اختيار دارند و قدرت و نفوذ دارند، فكر مي ‌كنند كه مي ‌توانند از چنگال عدالت بگريزند."

    صدها هزار ايراني روز دوشنبه با شعار مرگ بر آمريكا" در بيست و نهمين " سالگرد انقلاب اسلامي حضور یافتند. به رغم هواي سرد و مه آلود تهران، انبوه مردم پايتخت براي شنيدن سخنان محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در ميدان آزادي تهران گرد آمدند.

    پس از سال ‌ها مبارزه در ۱۱ فوريه ۱۹۷۹ برابر با ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ارتش از ادامه سرکوب عليه قيام مردم برضد شاه سرباز زد. اين تصميم ارتش، كنترل كشور را عملا به آيت ‌الله خميني سپرد و به زمامداري "شاهپور بختيار "آخرين نخست وزير شاه پايان داد.




    محمدرضا پهلوي شاه ایران، سه هفته پيشتر ايران را ترك كرده بود. آیت الله خميني درست ۱۰ روز قبل از ۲۲ بهمن از تبعيد در فرانسه به كشور بازگشت و مهدي بازرگان را به عنوان نخست وزير دولت موقت تعيين كرد. بازرگان هدايت و رياست اولين دولت پس از پيروزي انقلاب را به عهده داشت
    پایان


    صدسالگی قانون مطبوعات در ایران و موارد ۱۲ گانه
    سانسور و لغو امتیازات نشریات در جمهوری اسلامی .
    نوشته : امید حبیبی نیا
    برگرفته از سایت زمانـــــــــــه
    تهیه و تنظیم : داوید


    تصویر برخی از نشریات در ایران


    * لغو امتیاز ماهنامه زنان و عصر پنچ ‌شنبه *


    هیات نظارت بر مطبوعات در اواخر هفته گذشته، ماهنامه ادبی- هنری عصر پنج شنبه و در اوایل هفته، ماهنامه زنان را توقیف کرد.

    عصر پنج ‌شنبه که به مدیرمسوولی محمد عسلی و سردبیری محمد کشاورز از نه سال پیش در شیراز منتشر می شد. دلیل توقیف این نشریه بنا به گزارش خبرگزاری فارس توهین به انبیای الهی و اهانت به حجاب بوده است.

    ماهنامه زنان نیز که تنها ماهنامه فمنیستی زنان ایران به شمار می ‌آمد از شانزده سال پیش به مدیر مسوولی شهلا شرکت منتشر می ‌شد. علت توقیف این ماهنامه نیز سلب امنیت روانی جامعه و به مخاطره افکندن سلامت روحی، فکری و روانی مخاطبان از طریق "سیاه ‌نمایی وضعیت زنان در جمهوری اسلامی" ذکر شده است.


    آخرین شماره ماهنامه زنان قبل از توقیف، عکس از راحله عسگری ‌زاده،- زمانه

    این دو ماهنامه، تازه ‌ترین مورد از توقیف مطبوعات در ایران به شمار می ‌آیند، چندی پیش نیز مجوز انتشار دو روزنامه آریا و شرق توسط هیات نظارت بر مطبوعات لغو شده بود.

    با تعطیلی نشریات تخصصی و به ویژه نشریاتی که در حوزه انتشار خود بی ‌همتا هستند، مخاطبان این نشریات، ناچار به رسانه ‌های دیگر روی خواهند آورد.

    در ماه ‌های گذشته چندین سایت مرتبط با جنبش زنان نیز در ایران فیلتر شده است. به این ترتیب به نظر می ‌رسد که حاکمیت در ایران می ‌کوشد تا تریبون ‌های زنانه را از بین برده یا حداقل محدود سازد.

    از سوی دیگر تعداد نشریات و روزنامه ‌های توقیف شده، به نسبت سالهای قبل در حال افزایش است و این امر سبب خواهد شد تا مخاطب دائمی این گونه مطبوعات به سرعت جذب رسانه های مستمر و مطمئن ‌تر از نظر بقا شوند.

    افزایش شمار نشریاتی که بدون تذکر قبلی یا حتی ابلاغ رسمی با اعلان خبر در خبرگزاریها به محاق توقیف می روند در حالی است که چند روز پیش علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی مدعی افزایش معنادار سعه صدر هیات نظارت" بر مطبوعات" شده بود.



    صدسالگی قانون مطبوعات در ایران .



    هجده بهمن ماه، صدسالگی تصویب قانون مطبوعات در ایران بود که نخستین بار پس از انقلاب مشروطیت و بیش از نیم قرن پس از انتشار نخستین نشریات ایرانی در مجلس شورای ملی به تصویب رسید.

    اولین قانون مطبوعات ایران با اقتباس از قانون مطبوعات فرانسه تدوین شده بود. پیش ‌تر با نشریات براساس سلایق یا دستورهای شاه و دربار برخورد می ‌شد. مانند توقیف اولین شماره نشریه میهن به دستور ناصرالدین شاه که چندی بعد به دستور وی، اداره سانسور به همین منظور تاسیس شد.

    چند ماه پس از تصویب قانون مطبوعات در ایران، اولین محاکمه رسمی یک روزنامه رخ داد، حسن کاشانی مدیر مسوول روزنامه حبل المتین به اتهام چاپ مقاله ‌ای که در آن پیروزی اعراب بر امپراتوری ساسانی آغازگر دوران شوربختی ایران خوانده شده بود، در تابستان ۱۲۸۷ محاکمه شد.


    روزنامه »» حبل المتین «« که مورد محاکمه رسمی قرار گرفت

    دومین قانون مطبوعات ایران در سال ۱۳۳۱ توسط محمد مصدق، نخست وزیر وقت ایران تهیه و به مورد اجرا گذارده شد که به نسبت قوانین مطبوعات قبلی و بعدی خود مترقی ‌تر بود.

    دو سال پس از کودتا، قانون مطبوعات دیگری با ذکر موارد مختلفی از اعمال سانسور به تصویب و به مورد اجرا گذارده شد و برای نخستین بار وظایف هیات منصفه و چگونگی انتخاب آنان را تعیین کرد.

    به مورد این قانون که تا سال ۱۳۵۸ اجرا گذارده می ‌شد، در آن سال جای خود را به قانون دیگری داد که در آن چگونگی اخذ مجوز، نظارت و یا مجازاتهای احتمالی و تشکل ‌های صنفی تعریف شده بود.

    آخرین قانون مطبوعات کشور مصوب سال ۱۳۶۴ است که بعدها الحاقیه ‌ها و متمم ‌هایی نیز به آن افزوده و در سال ۱۳۷۹ اصلاحاتی در آن انجام شده است .

    در این قانون، شورای عالی امنیت ملی می ‌تواند مطبوعات را از انتشار برخی مطالب منع کند. اهانت به مقدسات، انتشار مطالب الحادی، اشاعه فحشا، تبلیغ اسراف، ایجاد اختلاف، تحریک به اقدام برعلیه امنیت، افشای اسرار دولتی، افترا به مقامات حکومتی، سرقت ادبی، استفاده ابزاری از تصاویر، پخش شایعات، انتشار مطالبی برعلیه قانون اساسی، از موارد دوازده گانه مطبوعاتی در این قانون جرم شناخته شده است.

    No comments: