Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Saturday, February 16, 2008

    بدستور پدر ! سنگسار دختری ۱۴ ساله در زاهدان !! ، همراه با چند خبر جالب و کوتاه ازگوشه و کنار جهان ؟!.

    سنگسار سعیده دختر ۱۴ ساله به حکم پدر در زاهدان
    ‏‏سارا مقدم

    برگرفته از



    تهیه و تنظیم : داوید
    ۱۷ فـــــوریه ۲۰۰۸


    اماده نمودن یک قربانی جهالت برای »» سنگسار «« !.

    خبر سنگسار سعيده، دختر ۱۴ ساله زاهداني به شيوه قتل هاي ناموسي توسط پدرش، در حالي انتشار مي يابد که هم اکنون ‏حداقل ۱۱ محکوم به سنگسار، در زندانهاي ايران منتظر اجراي حکمشان هستند و خبرها حکايت از صدور حکم اعدام (به ‏جاي سنگسار) براي مردي که در شهر مشهد مرتکب زناي محصنه شده است، دارد
    روزنامه قدس در تهران روز چهار شنبه ۲۴ بهمن ماه علت سنگ سار شدن سعیده توسط پدرش، محمد.ش، را ارتباط وی با يک پسر نامحرم نوشته است و توضيحي مبني براين که اين ارتباط ارتباط جنسي ( که ‏مطبوعات، از آن به عنوان رابطه نامشورع ياد مي کنند) و یا دوستي ساده بوده چيزي عنوان نکرده است.
    روز شنبه ۲۰ بهمن ۸۶ پلیس از وجود جسد دختری در کوه
    هاي زاهدان با خبر شده و بعد از مدتی قاتل او را پدرش معرفی کرده و علت قتل را مجازات دختر به خاطر داشتن رابطه با پسري نامحرم عنوان مي دارد. محمد.ش. واقعه ‏را چنين شرح مي دهد که به همراه دوستم غلام، سعيده را به کوه هاي کورين در حوالي زاهدان برديم و بعد از سنگسار ‏کردن او، با چهار گلوله وي را به قتل رساندم. ‏
    به نظر مي رسد شيوه اي که محمد در اعدام دخترش به کار گرفته، متاثر از مجازاتهايي است که در فرهنگ برخي قبايل ‏پاکستان ديده مي شود. فرهنگي که به مردان قبيله اجازه مي دهد تا در صورت درک ارتباط دختر و پسري که خارج از ‏روابط معهود قبيله، با هم ارتباط دارند، آنها را به درختي بسته، یا در چاله اي انداخته و با درميان گرفتنشان، انان را سنگسار کنند.‏
    اين شيوه با اين که در کشور عراق نيز غير قانوني است، اما در تاریخ ۱۷ اوریل ۲۰۰۷ ، جان دختري به نام "دعا خليل ‏اسود" را در کردستان عراق گرفت. دعا توسط برادران و مردان قبيله سنگسار شد.
    مجازات سنگسار هم اکنون در کشورهاي ايران و عربستان، پاکستان، امارات متحده عربي، سودان، افغانستان، نيجريه و ‏عراق وجود دارد. اما علت اجراي اين حکم، چه در قانون و چه در عرف و سنت اين کشورها متفاوت است. در برخي از ‏کشورها سنگسار از براي دختران ( و گاهي پسراني) است که از قواعد و فرمانهاي پيش تعيين شده قبايل سرپيچي مي کنند. ‏در کشور ايران طبق ماده ۱۰۲ و ۸۲ قانون مجازات اسلامي، حکم سنگسار، در مورد هاي زن و مردي که همسر دائمي ‏داشته و امکان داشتن ارتباط جنسي آنها فراهم است، صادر و اجرا مي شود.
    در حالي که اين مجازات سنگين، تنها در قانون اسلامي کشورهاي ايران و امارات متحده عربي وجود دارد، اما اجراي آن ‏در چند سال اخير تنها در ايران رخ داده است.‏
    سنگسار سه فرد در دو سال اخير در ايران، اعتراضات بسياري را از سوي افراد و نهادهاي حقوق بشري در پي داشته ‏است. از همين رو است شايد که با وجود غير جايگزين بودن حدود الهي در قانون مجازات اسلامي ايران، روزنامه قدس در ‏تاريخ ۵ شنبه ۲۵ بهمن ماه، جزاي مردي را در شهر مشهد که مرتکب زناي محصنه شده بود اعدام اعلام کرده است ‏‏"در پي اعتراف متهم به جرم ارتکابي اش، قضات شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي، متهم را به جرم زناي ‏محصنه به اعدام محکوم کردند." اين راي به گفته اين روزنامه در شعبه ۴۱ ديوان عالي کشور، مورد تاييد قرار ، گرفت.
    کشور ايران متعهد به اجراي اعلاميه جهاني حقوق بشر است که در ماده ۵ ان مجازاتهايي که دربرگيرنده شکنجه و تحقير ‏کرامت انساني است ممنوع است. همچنين اين کشور ميثاق بين المللي حقوق سياسي و مدني را امضا کرده است که طبق ‏ماده ۷ ان مجازاتهاي غير انساني و ترذيلي ممنوع و مجازات اعدام در کشورهايي که هنوز تنبيه مرگ را در فهرست ‏مجازاتهاي قانوني شان دارند، تنها شامل جدي ترين جنايات مي شود.‏


    اهنگ سنگسار



    خبرهائـــــــــــــی از گوشه و کنــــــــــــار دنیـــــــــا

    برگرفته از


    تهیه ، ترجمه و تنظیم : داوید
    ۱۷ فوریه ۲۰۰۸

    بریتــــــانیــــــــــا :


    گربه شرور


    کارگری بدست »» گربه شرور شهر «« زخمی شد !.

    کارگری ساختمانی که میخواست از ۴ گربه خانگیش در مقابل دست درازی گربه سیاهی که در شهر محل اقامت او به »» بدجنسی و شرارت «« مشهور است دفاع کند بدست او زخمی شد !. بنا بگزارش روزنامه انگلیسی »» سان ان گربه با کشیدن چنگال و استفاده از ناخنهای تیز خود رگ اصلی یکی از بازوان اقای تالنت را پاره نمود که پزشکان اورا بعاد از تزریق واکسن کزاز و انتی بیوتیکها به مدت دو روز نیز او را در بیمارستان بستری سازن !. همسر این مجروح خانم تالنت که بارها با این گربه در گیری پیدا کرده معتقد است اگر این »» گربه شرور «« که او را همه در شهر میشناسند »» ادم بود «« ! حتمأ »» پخش کننده مواد مخدر «« میشد !!.

    ابـــــــو ظبـــــــــــی :


    پلاک شماره * ۱ *


    پلاک اتوموبیل با شماره * ۱ * بر روی ان ، ۱۴ میلیون دلار * ؟ *!.

    پلاک اتوموبیلی که بر روی ان تنها * شماره ۱ «* نقش بسته است امروز شنبه ۱۶ فوریه ۲۰۰۸ در حراجی که در یکی از هتلهای گرانقیمت ابو ظبی انجام گرفت به مبلغ ۱۴ میلیون دلار به اقای »» سعید خوری «« یکی از ثروتمندان انجا بفروش رسید !. به گفته اقای خوری دلیل خرید این شماره ان بوده که ایشان میخواهد که همواره »» شماره ۱ «« باشد !. در حراج سال گذشته نیز »» پلاکی با شماره ۵ «« به مبلغ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به فرد ثروتمند دیگری از ابوظبی باز هم بنام »» خوری «« که نسبتی با این یکی خوری ندارد به فروش رفت که ایشان ان را با افتخار بر روی »» رولز رویس «« سفارشیشان قرار دادند !!.

    کانـــــــــــادا


    اردوگاه مرگ نازیها

    » کاناد » حیوان بولتسانوئی « را به ایتالیا مسترد میدارد .ا !!!

    ژانس خبری ایتالیائی »» اندر کرونوس «« گزارش داد که دادگاه عالی کانادا دستور داده تا جانی جنگ جهانی دوم »» میخائل سایپرت «« ملقب به حیوان بولتسانو را به ایتالیا مسترد دارند !. او سال ۲۰۰۰ در ایتالیا و در محاکمه ئی غیابی به اتهام ۱۸ جرم از جمله قتل و شکنجه در اردوگاه مرگی که از سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ مسئول ان بوده مجرم شناخته شد و دولت ایتالیا خواستار استرداد وی از کانادا که او از سال ۱۹۵۱ در انجا زندگی میکرده گردید .
    در سال ۲۰۰۳ دولت کانادا با اخراج وی از ان کشور موافقت نمود اما بعلت فرجام خواهی وی ار دادگاه ان کشور تا یک ماه قبل که استدلالهای وکلای وی جهت ممانعت از اخراج وی مورد رد قرار نگرفته بود ادامه داشت !. میخائل سایپرت که ملیت اصلی او اوکراینی است در تمام مدت محاکمه اش اصرار به بیگناهی خود داشت و به ان پای میفشرد ! . بعد از حکم دادگاه در باره وی دولت کانادا بجرم استفاده او از مدارک جعلی بمنظور ورود به ان کشور مدارک شهروندی کانادائی او را باطل نمود ، شایان تذکر است که از سال ۱۹۷۷ دولت کانادا شهروندی ۵۴ تن را باطل نموده که ۷ مورد از انان مستقیمأ با جنایتکاران جنگی ارتباط داشته !!.

    المــــــــــــان :


    جنگلی که در ان جسد یافته شد.

    * چه عاملی میتواند انقدر به ادمی اثر بگذارد که روزی خانه و زندگیش را ترک کند و در اعماق زمین در جنگلی خود را پنهان سازد و درحالیکه مرحله به مرحله انچه بر او میگذرد را در دفتر خاطراتش مینویسد انقدر بخود گرسنگی بدهد تا بمیرد !. *

    بنا به گزارش روزنامه بریتانیائی تلگراف دو صیاد المانی با جسد فاسد شده مردی از اهالی شهر هانور که کیلومترها با ان محل فاصله داشت شدند که در اعماق زمین و در خانه ئی چوبی که در انجا ساخته شده بودقرار داشت ! . در دفتر خاطراتی که این مرد ۵۸ ساله از خود بجای گذارده ! او انچه را که در مدت این ۲۴ روز در ان محل بر او گذشته را کاملأ توضیح داده !. او همچنین از زندگی زناشوئیش که متلاشی شده و از بیکاری که با ان دست به گریبان بوده و کم توجهی که نسبت به دخترش داشته نیز مطالبی نوشته است !
    اخرین تاریخی که در ان خاطرات امده متعلق به ۱۳ دسامبر ۲۰۰۷ میباشد یلیس المان این مورد را بطور واضحانه یک »» خود کشی ««
    دانسته و همانطور که در قسمتی از ان خاطرات امده بخواهش او ان دفتر را به دختر وی استرداد خواهد کرد !!.

    No comments: