Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, May 5, 2008

    خبر اول : نامزدی زن یهودی عضو مجلس شورای بحرین* هدی عزرا نونو *برای مقام سفیر ان کشوردر امریکا! و خبر دوم، آمریکا: القاعده و ایران عوامل اصلی ترور.

    »» نامزدی زن یهودی برای مقام سفیر بحرین در امریکا ««


    تهیه و تنظیم
    پنجم / می / ۲۰۰۸
    داویـــــــــــــد








     
    هدی همراه با شوهرش شرکتی تجاری را اداره می کند که پدربزرگش بنیاد نهاد



    تنها عضو یهودی مجلس شورای بحرین برای تصدی مقام سفیر این کشور در آمریکا در نظر گرفته شده است، تصمیم نهائی در این مورد را ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، حکمران بحرین می گیرد.
    در حالیکه هرگز و هنوز در ایرانی که یهودیان بیش از ۲۷۰۰ سال است در کمال وفاداری و خدمت صادقانه در ان زندگی میکنند و حتی در مقایسه و نسبت به اگر نه تمام »» منتخبین دولتی«« اما اکثریت انان ، دارای عرق وطن دوستی محکمتری هستند ، اما تعصب یهودی ستیزی ناشی از اعتقادات تندروانه اسلامی که همواره در ان مملکت حکمرانی نموده باعث گردیده که انان نتوانند به مقامات بالائی همچون وزلرت و صدارت و سفارت و مشابه انان دست یابند ، اما ناگهان در رسانه های بنی المللی این خبر انتشار یافت که
    »» هدی عزرا نونو «« دومین یهودی و یکی از یازده زن عضو مجلس شورای بحرین که مجلس علیای قانونگذاری این جزیره عربی به شمار می رود برای تصدی مقام سفیر این کشور در آمریکا در نظر گرفته شده است ! . هر چهل عضو آن مجلس توسط پادشاه منصوب می شوند.

    اگر این بانوی یهودی به مقام سفارت منصوب شود، بحرین نخستین کشور عربی خواهد بود که یک یهودی مهمترین سفیر آن کشور خواهد شد.

    بحرین در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دارای بازترین فضای سیاسی و اجتماعی است و نزدیکترین روابط را با آمریکا و غرب در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

    مجلس شورای بحرین که اعضای آن انتصابی اند یازده نماینده زن دارد که »» هدی عزرا نونو «« تنها یهودی میان آنهاست یک زن مسیحی نیز در این مجلس عضویت دارد، اما در مجلس نمایندگان (مجلس النواب) که اعضای آن با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند و مجلس سفلای قانونگذاری بحرین است، تنها یک زن عضویت دارد.

    در جزیره بحرین که حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد، تنها هفت خانواده یهودی در ان زندگی میکنند که جمعیت آنها مجموعاً حدود پنجاه نفر است و خانواده نونو مهمترین این هفت خانواده به شمار می روند.

    این هفت خانواده بازمانده مهاجران یهودی اند که از قرن نوزدهم بتدریج از ایران و عراق به بحرین مهاجرت کردند، جمعیت یهودیان این جزیره پس از تشکیل کشور اسرائیل و با مهاجرت بخش زیادی از آنان به این کشور جدیدالتأسیس و همچنین اروپا و آمریکا رو به کاهش نهاد .

    جمعیت اندک یهودیان بحرین اکنون بیشتر به کار در بازار، بانکها و شرکتهای تجاری اشتغال دارند و از ثروتمندان این جزیره به شمار می روند، آنها گورستان مخصوص خود و یک کنیسه نیز دارند که یک بار در اوج جنگ اعراب و اسرائیل مورد حمله مسلمانان قرار گرفت و به اتش کشیده شد اما بعداً بازسازی شد.

    هدی عزرا نونو که چهل سال دارد و صاحب دو فرزند است، به تجارت اشتغال دارد.

    اجداد او حدود یک قرن پیش از عراق به هند و سپس بحرین مهاجرت کردند، پدربزرگش ابراهیم، به صرافی و تجارت در بحرین اشتغال داشت و اکنون هدی همراه با شوهرش شرکتی را اداره می کند که پدربزرگش بنیاد نهاد.

    پیش از هدی، یکی از خویشاوندانش به نام »» ابراهیم داوود نونو ««‌ به عنوان نخستین یهودی به عضویت مجلس شورای بحرین منصوب شد و از حدود یک سال و نیم پیش، این منصب به هدی واگذار شد.

    هدی عزرا نونو که به صورت متناوب در بحرین و لندن سکونت دارد، علاوه بر فعالیت تجاری و قانونگذاری، از پایه گذاران تشکلی با عنوان انجمن نظارت بر حقوق بشر در بحرین (جمعیة مراقبة حقوق الانسان البحرینیة) است، این انجمن تنها نهاد فعال در زمینه حقوق بشر در کشورهای عربی است که ریاست آن را یک یهودی در دست دارد



    »» امریکا : القاعده و ایران عوامل اصلی تروریسم ««
     


    وزارت خارجه آمریکا به توانایی القاعده در بازسازی ظرفیتهای خود اشاره کرده است

    وزارت خارجه آمریکا در گزارشی شبکه القاعده را خطر اصلی علیه غرب و ایران را فعالترین حامی تروریسم در جهان معرفی کرده و به مساله تروریسم در کشورهای دیگر از جمله افغانستان و تاجیکستان پرداخته است.

    در گزارش وزارت خارجه پیرامون فعالیت های تروریستی طی سال گذشته، آمده است که شبکه القاعده و گروه های تهدید تروریستی" مرتبط با آن "همچنان بزرگترین تهدید تروریستی برای ایالات متحده و متحدان این کشور محسوب می شوند.

    این گزارش، که بخش های مختلف آن به بررسی تروریسم در مناطق و کشورهای مختلف جهان اختصاص دارد، می افزاید که با دسترسی القاعده به پناهگاههای امن در مناطق قبیله نشین شمال غرب پاکستان، خطر این گروه افزایش یافته است.

    گزارش وزارت خارجه آمریکا می افزاید که پاکستان نیز از جمله قربانیان اصلی تروریسم در سال گذشته بود و شمار حملات تروریستی در اینکشور از ۳۷۵ مورد در سال ۲۰۰۶ به ۸۸۷ مورد در سال ۲۰۰۷ کشورافزایش یافت و شمار کشته شدگان این نوع عملیات نیز از ۳۳۵ نفر به ۱۳۳۵ نفر رسید!.

    مرکز ملی مبارزه با تروریسم در آمریکا، که در تدوین این گزارش مشارکت داشته، افزوده است که بخش اعظم این حملات در منطقه قبیله ئي شمال غرب پاکستان روی داد که دولت پاکستان تسلط کاملی بر آن ندارد .

    براساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، شبکه القاعده از مراکز خود در این منطقه به سازماندهی و پیاده کردن حملات تروریستی در افغانستان نیز دست می زند و همچنین به برنامه ریزی برای عضوگیری از سرتاسر جهان و آموزش آنان مبادرت می ورزد.


    وزارت خارجه آمریکا گفته است که شبکه القاعده توانسته با برخورداری از این امکانات، بخشی از ظرفیت عملیاتی خود را بازسازی کند و به شرایط قبل از حملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ بازگرداند.

    در این گزارش آمده است که فعالان القاعده همچنین توانسته اند در مناطقی در شرق آفریقا و شرق آسیا، از جمله جنوب فیلیپین و بخشهائي از اندونزی، مستقر شوند و از این مناطق به فعالیت بپردازند.

    به گفته وزارت خارجه آمریکا، با وجود عملیات دولت های افغانستان و پاکستان علیه القاعده، تحرک رهبران این شبکه در سال گذشته از امکان بیشتری برای برنامه ریزی و هدایت حملات تروریستی برخوردار شدند.

    'ایران فعالترین حامی تروریسم'

    گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا دولت ایران را متهم می کند که در سال گذشته همچنان فعالانه از گروه های تروریستی و عملیات آنها در مناطق مختلف حمایت مالی و تدارکاتی به عمل آورد.

    در این گزارش بخش هایی از سپاه پاسداران متهم شده اند که به طور مستقیم در برنامه ریزی و حمایت از اقدامات تروریستی در منطقه دست داشته اند و همچنان به گروه های مختلفی که برای پیشبرد هدف های خود به تروریسم متوسل می شوند کمک کرده اند.


    وزارت خارجه آمریکا از شواهدی حاکی از کمک ایران به شورشیان عراق یاد کرده است

    به گفته وزارت خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی کمک هایی را در ا ختیار "گروه های تروریست فلسطینی"، حزب الله لبنان، شبه نظامیان مستقر در عراق و نفرات طالبان در افغانستان قرار می دهد.

    گزارش وزارت خارجه آمریکا می افزاید که ایران با حمایت از گروه های درگیر در فعالیت " های خشونت آمیز، مانند خماس و حزب الله، تهدیدی علیه ثبات منطقه و منافع ایالات متحده درخاورمیانه محسوب می شود و اقدامات ایران روند استقرار دموکراسی در لبنان را به مخاطره میاندازد."

    وزارت خارجه آمریکا جمهوری اسلامی را حامی اصلی گروه هایی معرفی می کند که با روند صلح خاورمیانه خصومت می ورزند و می نویسد که این کشور از نظر تبلیغاتی، عملیاتی و مالی "مشوق اقدامات تروریستی علیه اسرائیل است."

    گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین ایران را متهم می کند که با وجود تعهد لفظی به تلاش از برای کمک به ایجاد ثبات در عراق، به برخی گروه های عراقی، که نیروهای ائتلاف بین المللی و نظامیان عراقی را هدف حمله قرار می دهند، از نظر تسلیحاتی، آموزشی و مالی کمک میکند .

     
    وزارت خارجه آمریکا مشخصا نیروی قدس سپاه پاسداران را متهم می کند که به ارسال مواد منفجره پیشرفته، تفنگهای تک تیراندازی، اسلحه های خودکار و خمپاره به گروه های تندرو عراقی مبادرت ورزیده و در نتیجه، باعث مرگ هزاران تن از نیروهای ائتلاف و نظامیان عراقی شده است.

    در این گزارش، نیروی قدس به کمک به عوامل حزب الله لبنان اعزامی به عراق و نیروهای طالبان در افغانستان نیز متهم شده و آمده است که در سال گذشته، شواهدی از ارسال تسلیحات ایرانی برای این گروه ها به دست آمد.

    وزارت خارجه آمریکا جمهوری اسلامی را متهم می کند از محاکمه اعضای ارشد القاعده که در بازداشت خود دارد و انتشار اسامی آنان خود داری می ورزد.

    افغانستان، تاجیکستان

    گزارش وزارت خارجه آمریکا بخشی را نیز به شرایط کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی، از جمله افغانستان و تاجیکستان، اختصاص داده است.

    در مقدمه این بخش سخنان حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، در مجمع عمومی سازمان ملل چاپ شده که گفته است کشور وی از قربانیان تروریسم بوده است در حالیکه این پدیده اصلی هرگز منشا بومی در افغانستان نداشته و ندارد.



    تجارت مواد مخدر یکی از منابع تامین نیازهای مالی طالبان است

    وزارت خارجه آمریکا یادآور می شود که دولت افغانستان برای ایجاد یک نظام حکومتی باثبات، دموکراتیک و مداراگرا تلاش می کند در حالیکه با حملات خشونت آمیز طالبان و گروه های وابسته به آن علیه نیروهای ائتلاف و شهروندان غیرنظامی، به خصوص بمب گذاریهای انتحاری مواجه است.

    در این گزارش ضمن اشاره به فعالیت مشترک پاکستان و افغانستان برای ریشه کن کردن عوامل اقتصادی و اجتماعی رشد تروریسم، آمده است که در افغانستان برنامه ای برای فراهم کردن زمینه صلح و آشتی با شورشیان میانه رو به اجرا گذاشته شده و تا کنون بیش از پنجهزار تن از نفرات طالبان و سایر گروه ها را جلب خود کرده است.

    وزارت خارجه آمریکا می افزاید که طالبان با دریافت امکانات مالی از آن سوی مرز با پاکستان و همچنین از طریق تجارت مواد مخدر و ادم ربایی و باجگیری توانسته اند امکانات نظامی و فنی خود را تقویت کنند و براساس آمار سازمان ملل در سال ۲۰۰۷ به حدود یکصد و چهل مورد بمب گذاری انتحاری دست زدند که تلفات سنگینی را به خصوص در میان شهروندان غیرنظامی به بار آورد.


    در این گزارش همچنین آمده است که سازمانهای تروریستی، گاه با همکاری گروه های تبهکار در افغانستان، به ربودن خارجیان و اخاذی مبادرت کرده اند ، در حالیکه آموزگاران، کارمندان سازمان های امدادرسانی، حتی دانش آموزان، به خصوص دانش آموزان دختر، از هدفهای اصلی حملات شورشیان بوده اند .

    در مورد تاجیکستان، در گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است که کمبود منابع مالی مانع از فعالیت موثر نهادهای دولتی تاجیکستان، به خصوص پاسداران مرزی، در مقابله با فعالیت گروه های تروریستی از جمله رفت و آمد مرزی آنان می شود.

    این گزارش می افزاید که در صورت ادامه این وضعیت، تاجیکستان می تواند به مکانی تبدیل شود که سازمان های تروریستی بین المللی از ان برای سازمان دادن به عملیات اعزام نفرات خود به افغانستان و پاکستان بهره برداری کنند.

    در مورد سیاست دولت تاجیکستان، در گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است که "دولت تاجیکستان پناهگاه امنی را برای تروریست ها و سازمانهای تروریستی فراهم نکرده اما فضای فقر اقتصادی و سیاست سرکوبگرانه دولت در محدود کردن فعالیت های مذهبی شرایطی را ایجاد کرده که تندروهای مذهبی توانسته اند از آن به نفع خود بهره برداری کنند."

    در گزارش وزارت خارجه آمریکا سوریه، کوبا، کره شمالی و سودان نیز از جمله دولت های حامی تروریسم معرفی شده اند.

    No comments: