Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Sunday, January 18, 2009


    Tonight's Commentaries, Articles & News are presented as usual in English, Farsi & Hebrew
     
    ENJOY.



    Daveed Fakheri
    tanehnazan.com




    تنه نزن
    داوید فاخری






    It's possible, I'm sure ( Nima Alibeiglu )


    Olmert: We will leave Gaza once truce proves stable
    PM thanks visiting European leaders for 'working to ensure Israel's safety',


    Ynet
    Published: 01.18.09, 20:52
      Israel News





    Prime Minister Ehud Olmert said Sunday that "if the Gaza ceasefire proves stable, Israel will not remain in the Strip."

    In a press conference held in the premier's Jerusalem residence, with several of the world's prominent leaders by his side, Olmert added

    that "We intend on leaving Gaza as soon as possible and once we make sure that Israel's south is safe. We did not set out to take Gaza, and we have no desire to stay in it."
    Full Story



    I prefer to be Israeli


    Unilateral ceasefire is lesser evil; organization like Hamas can’t be eliminated

    Eitan Haber
    Published: 01.18.09, 17:25
      Israel Opinion

    This is the State of Israel, for better and for worse.


    Cabinet decides on ceasefire Photo: GPO

    For eight years, the people around here demanded, and demanded, and demanded a response to Hamas’ attacks from Gaza. After eight years of strikes on Sderot and other Gaza-region communities, IDF forces embarked on a response, as most Israeli citizens demanded.
    Full
    Story



    Don't count on Egypt


    Nature of Egyptian regime won't allow it to curb arms smuggling to Gaza

    Mordechai Kedar
    Published: 01.18.09,
    Israel Opinion




    These days, Cairo undergoes the kind of period that the biblical Sarah referred to as follows: "After I am worn out, I will have this pleasure." The entire world heads to the Egyptian capital, including our very own Amos Gilad, so that Mubarak would be kind enough to salvage the globe from this troublesome disturbance known as "the war on Gaza." Everyone thinks that Egypt is the central axis in any possible solution, mostly because of its ability to put an end to arms smuggling to the Strip and open the Rafah Crossing to Gazans, as Hamas demands.
    Full Story


    فارســــی



    به توصیه کشورهای اروپائی و امریکا و از نظر گذشت به مردم غزه دولت اسرائیل تصمیم گرفت که به اتش بسی یک جانبه در غزه دست بزند !.


    این برنامه که بعد از تأید اکثریت اعضای کابینه اسرائیل از ساعت دو بعد از نیمه شب امروز ۱۸ ژانویه ۲۰۰۹ به عهده اجرا در امد ، در اغاز مورد قبول رهبران جنبش تروریستی حماس قرار نگرفت و انان با پرتاب ۳۰ موشک به خاک اسرائیل به ادامه عملیات خرابکارانه خود بر علیه شهروندان بی دفاع ادامه دادند که بدستور ارتش دفاعی اسرائيل با عدم واکنش از جانب سربازان مواجه گردید !. اما در نیم روز امروز که رهبران مخفی شده حماس از زیر زمینهائی که در انان بمدت ۲۱ روز خود را از چشم سربازان اسرائيلی پنهان کرده بودند خارج شدند وخسارات جانی و مالی ناشی از عملیات اسرائيل را با چشم خود مشاهده کردند که بر اثر حماقتهای و کله شقیها خود و پشتیبانان احمقتر و سنگدلتر از خودشان است که انان را به ادامه جنگی که از اغاز نتیجه ان بر همگان روشن بود تشویق کرده و مردم غزه را به این روز سیاه انداخته اند !. انانیکه هنوز هم دست بردار نیستند و با دادن رشوه های کلان که مبالغ انانرا در بانکهای خارجی به حساب رهبران حماس وارد میکنند تا انان نیز با سنگدلی هرچه تمامتر جان و مال مردم بینوای غزه را فدای امیال جاه طلبانه و کینه جویانه امران ایرانیشان کنند که نتیجه ان نمیتواند جز این وضع رقت بار شود که نهایتأ انانرا مجبور به بالا بردن پرچم تسلیم نماید و همان هم امروز شد!.
    نتایج جسمی و روانی و مالی از این نبر را مردم و حکوت های اسرائیل و بویژه ِ غزه در این فرصت اتش بس بهتر در خواهند یافت که در عیین امیدواری به ادامه ان ضمنأ مورد شک برخی از محافل سیاسی با شناختی که از حماس دارند نیز قرار دارد !
    به امید اینده ئی بهتر برای همگان
    داوید


    خاتمی بدون موافقت رهبری وارد انتخابات نمی شود !. ( نگفتیم که رهبر در انتخاب و یا عدم انتخاب رؤسای دولت دست دارد ؟! - تنه نزن )


    خبرگزاري انتخاب : حجاریان با تاکید بر تدارکاتچی بودن خاتمی به عنوان رییس جمهور گفت: قطعاً رییس جمهوری که تداراکاتچی است را نمی پسندیم، اگر خاتمی بیاید روز از نو، روزی از نو...خاتمی همچنین گفته «تندروی تندروی هایی چنین در دوران اصلاحات، باعث شکست اصلاحات و ایجاد شرایط فعلی شده» و اضافه کرده است: در صورت پیروزی در میدان انتخابات، مانند گذشته به تندروها میدان نخواهد داد.


    ۲۹ دی ماه ۱۳۸۷ ساعت : ۱۰ , ۱۶
    خبرگزاري انتخاب :



    سعید حجارین



    سعید حجاریان که از او با عنوان یکی از تئوریسین های جبهه اصلاحات یاد می شود، در جلسه ای گفته است: حزب مشارکت، مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون مبارز از حامیان سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند.

    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب، وی در اظهاراتی شدیداللحن در مورد رییس جمهور پیشین ایران با بیان این مطلب که «شعار خاتمی این است که بدون نظر رهبر هرگز نمی آیم» گفته است: خاتمی بدون موافقت رهبری وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود.

    حجاریان با تاکید بر تدارکاتچی بودن خاتمی به عنوان رییس جمهور گفت: قطعاً رییس جمهوری که تداراکاتچی است را نمی پسندیم، اگر خاتمی بیاید روز از نو، روزی از نو!

    حجاریان پیش از این گفته بود «خاتمی با برگزاری انتخابات مجلس هفتم میخ آخر را بر تابوت اصلاحات كوبید».

    به گزارش انتخاب، پیش از این برخی رسانه ها خبر از دیدار خاتمی با رهبر معظم انقلاب داده اند، هر چند نزدیکان خاتمی انتخاباتی بودن این دیدار را تکذیب کرده اند.


    نیک اهنگ کوثر

    سید محمد خاتمی همچنین در واکنش به اظهار نظر شدیداللحن افرادی چون حجاریان بدون اشاره به نام این افراد، گفته «تندروی هایی چنین در دوران اصلاحات، باعث شکست اصلاحات و ایجاد شرایط فعلی شده» و اضافه کرده است: در صورت پیروزی در میدان انتخابات، مانند گذشته به تندروها میدان نخواهد داد.

    گفتنی است، رضا خاتمی دبیر کل سابق حزب مشارکت و برادر رییس جمهور پیشین ایران، در مورد سعید حجاریان و القابی که به وی داده می شود گفته است: حجاریان کسی نبود که بتواند اصلاحات را رهبری کند ف اونه برنامه ريز، نه تصميم گيرنده و نه رهبر اصلاحات است و بسياري از سخنان در مورد او، اغراق است



    ویدیوی خائن کیست از داریوش ستاره


    نان سنگک ۸۰۰ تومانی!



    ۲۹ دی ماه ۱۳۸۷ ساعت : ۵۷ , ۱۷
    خبرگزاري انتخاب :

    بررسیهای میدانی خبرنگار مهر از نانواییهای تهران حاکی از آن است که قیمت نان طی یکماه گذشته افزایش یافته و موجی از نگرانی را میان شهروندان تهرانی به وجود آورده است.

    به گزارش مهر، بر اساس این بررسیها که از مناطق مختلف تهران، شمال و مرکز آن تهیه شده افزایش قیمت نان موجب شده شهروندان برای تهیه نان به نانواییهایی که نان ارزانتری می فروشند و گاه فاصله زیادی با محل سکونت آنها دارند مراجعه کنند. به گونه ای که به گفته یکی از شهروندان تهرانی که از میدان سعد آباد به دزاشیب آمده قیمت سنگک در این میدان 300 تا 400 تومان بوده و این موضوع موجب شده تا او برای تهیه نان به دزاشیب آمده و آن را به قیمت 200 تومان تهیه کند.


    عکاس ( نیما علی بیگلو )

    این شهروند زن تهرانی که البته قیمت نان در این منطقه را منصفانه نمی داند می گوید: پیش از این قیمت نان در اینجا 100 تومان بود در حالی که در حال حاضر 200 تومان شده و اندازه آن هم کوچکتر شده است.

    وی می افزاید: نان به این کوچکی
    بقیه مطلب


    درگذشت يك تبعه‌ي ايرانی زندانی در پي اعتصاب غذا در روماني

    اتهام وي انتقال مبلغ ۲/۲ ميليون يورو از بانكي در كرايوا به حساب شخصي خود بمنطور استفاده از انان در عملیات تروریستی بوده است !.


    ۲۹ دی ماه ۱۳۸۷ ساعت : ۳۱ , ۱۵
    خبرگزاري انتخاب :

    يك بازرگان ايراني كه در روماني در حبس به سر مي‌برد، در پي اعتصاب غذا در بيمارستان درگذشت.

    خبرگزاري فرانسه از بخارست گزارش داد: فريد جهاني كه در روماني اقامت داشت «در تاريخ 14 دسامبر در حالي كه به لحاظ سلامت در وضعيت وخيمي قرار داشت در بيمارستان «تيمي سوارا» پذيرش شد.»

    بنا به گفته‌ي مقامات زندان، جهاني شش ماه قبل اعتصاب غذا را آغاز كرد و بارها براي مداوا از زندان به بيمارستان منتقل شده بود.

    اين مقامات افزودند: ما هر آن چه را مي‌توانستيم براي بهبود حال وي انجام داديم و او از پذيرش تمام مراقبت‌هاي پزشكي خودداري كرد.

    جهاني در ماه فوريه سال گذشته دستگير و در تيمي سورا به زندان منتقل شد. اتهام وي انتقال مبلغ 2/2 ميليون يورو از بانكي در كرايوا به حساب شخصي خود با كمك يكي از كارمندان بانك بود.

    بازپرس‌ها مدعي‌اند كه قرار بوده است از اين پول براي تامين مالي «شبكه‌هاي تروريستي در خاورميانه» استفاده شود.

    پنج تن ديگر از جمله يك تبعه‌ي تركيه نيز در اين رابطه دستگير شدند و محاكمه‌ي آنان در تيمي سوارا در حال انجام است.



    پیام رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه


    خبرگزاري انتخاب : رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس مستقر در نوار غزه تاکید کردند: ایمان و ایستادگی شرافتمندانه شما و آحاد مردم غزه در برابر یکی از فجیع ترین جنایات جنگی تاریخ؛ آمریکا، حامیان رژیم صهیونیستی و خیانتکاران و منافقان امت اسلامی را رسوا کرده است.


    ۲۸ دی ماه ۱۳۸۷ ساعت : ۰۵ , ۱۲
    خبرگزاري انتخاب :

    رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس مستقر در نوار غزه تاکید کردند: ایمان و ایستادگی شرافتمندانه شما و آحاد مردم غزه در برابر یکی از فجیع ترین جنایات جنگی تاریخ؛ آمریکا، حامیان رژیم صهیونیستی و خیانتکاران و منافقان امت اسلامی را رسوا کرده است.

    متن کامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اسماعیل هنیه به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    برادر مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه
    سلام علیکم بما صبرتم

    صبر بیست روزه شما و مجاهدان دلیر و از جان گذشته و آحاد مردم غزه در برابر یکی از فجیع ترین جنایات جنگی جهان و تاریخ، پرچم عزت را بر سر امت اسلام به اهتزاز در آورده است. شما ثابت کردید که دل سرشار از ایمان به خدا و قیامت و روح منیع و عزیز مسلمانی که ذلت و تسلیم درباره ی ظلم و زور را بر نمی تابد، آنچنان قدرتی می آفریند که حکومتهای جبار و مستکبر و ارتشهای مجهز در برابر آن ناتوان و ذلیل اند.
    ارتشی که قدرت فداکاری و شهادت طلبی شما آن را بیست روز است پای در گل در پشت دروازه های غزه به خفت افکنده همان است که ظرف شش روز بخشهای عظیمی از سه کشور عربی را زیر سیطره ی خود درآورد.
    به ایمان و توکل خود، به حسن ظن خود به وعده الهی، به صبر و شجاعت و فداکاری خود ببالید که امروز همه مسلمانان به آن می بالند. جهاد شما تا امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان و سازمان ملل و منافقان امت اسلامی را رسوا کرده است.
    امروز نه فقط ملتهای مسلمان، که بسیاری از ملتهای اروپا و آمریکا حقانیت شما را از بن دندان پذیرفته اند. شما همین امروز هم پیروزید و با ادامه این ایستادگی شرافتمندانه دشمن زبون و ضد بشر را باز هم بیشتر به ذلت و شکست خواهید کشاند.انشاء الله
    بدانید که "ما ودعک ربک و ما قلی" و بدانید که "و لسوف یعطیک ربک فترضی" انشاء الله



    عاشورای مقدس حسینی برای شیعیان که بیادگار قتل حسین بن علی ( ع ) نوه پیامبر اسلام حضرت محمد ( ص ) همه ساله برگذار میگردد و ایت الله خامنه ئی ان فاجعه را به شهید کنندگان او میبخشد و با همدردی با انان تمام عظمت شیعه را به انان میفروشد !. تصویر : مراسم عاشورا در لبنان.



    با اینحال حوادث خونین و فاجعه بارغیرنظامیان فلسطینی بخصوص کودکان مظلوم و معصوم، دلهای ما را غرق خون کرده است. حوادث ناشی از جنایتهای غاصبان فلسطین که هر روز چندین بار از همه ی کانالهای تلویزیونی ما پخش می شود ملت ما را ماتمزده و عزادار ساخته است.
    اعظم الله لکم الجزاء و عجل لکم النصر، بدانید که وعده ی خدا راست است که فرمود: "ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز" و فرمود: "و من جاهد فانما یجاهد لنفسه ..."
    خیانتکاران عرب هم بدانند که سرنوشت آنان بهتر از یهودیان جنگ احزاب نخواهد بود که خداوند فرمود: "و انزل الذین ظاهروهم من اهل الکتاب و من صیاصیهم ..."
    ملتها با مردم و مجاهدان غزه اند. هر دولتی که برخلاف این عمل کند فاصله ی خود و ملتش را عمیق تر می کند و سرنوشت چنین دولتهایی معلوم است. آنها نیز اگر به فکر زندگی و آبروی خودند باید سخن امیرالمومنین علیه السلام را به یاد آورند که فرمود: "الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاة فی موتکم قاهرین" به شما و مبارزان غزه و همه ی مردم مظلوم و مقاوم شما درود می فرستم و در کنار همه ی تلاشهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از شما وظیفه ی خود دانسته است، شب و روز هم شما را دعا می کنم و صبر و نصرت را برای شما از خداوند عزیز قدیر مسالت می کنم.

    والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین و رحمة الله و برکاته
    سیدعلی حسینی خامنه ای

    این مادر عروس ، خامنه ئی ، برای عروس خانواده دیگری دل میسوزاند که نه ان عروس و نه ان داماد و نه خانواده های انان ، تاب دیدن این مادر عروس و ان عروس و داماد و خانواده هایشان را ندارند به یادداشت زیر که توسط داریوش ستاره فرستاده شده توجه کنید

    یک رهبر « حماس » در گفتگو با شبکه ۱ الجزیره قطر :
    بر اسرائیل پیروز خواهیم شد ،
    همچون پیروزی « یزید » بر « حسین »


    شنبه ۲۱ دی۱۳۸۷ -
    ۱۱ ژانویه ۲۰۰۹

    در حالیکه کشورهای شیعه نشین مثل ایران و عراق در این ایام در حال سوگواری و عزاداری برای امام سوم شیعیان هستند ، تلویزیون الجزیره قطر مصاحبه با یکی از رهبران حماس را پخش کرد که در جریان این مصاحبه این عضو حماس گفت :
    بر اسرائیل پیروز خواهیم شد مانند پیروزی یزید بر حسین.



    عاشورای حسینی مقدسترین برای شیعیان .
     تصویر : مراسم عاشورا در لبنان

    گفتننی است حماس اعتقادات « سلفی » دارد و به « سنیهای تند روی که بر علیه شیعیان فعالیتهای خشن نشان میدهند وابستگی دارد » که از نمونه های ان میتوان از انفجارهای روز دهم محرم در کربلای مقدس در سال ۲۰۰۴ و انفجار مسجد « براثـا » در سال ۲۰۰۶ که صدها کشته از «شیعیان » بر جای گذاشت نام برد !..
    این مصاحبه در حالی پخش شد که که در ایران کمکهای غذائی و داروئی و غیره برای این گروه ، « سنی را زنده نگه بدار و شیعه را بکش » در حال جمع اوری و ارسال به انان است !.
    خبر فوق از سوی سایتها و رسانه های مختلف خبری چون عراق نو که وابسته به مجلس اولی عراق است ، مخابره و تأید شده است و این در حالیست که مقامات حکومتی در ایران در مقابل این حرکت حماس سکوت کرده اند!.


    ע ב ר י ת


    רה"מ למנהיגי אירופה: רוצה לצאת מעזה בהקדם


    אולמרט מארח את סרקוזי, מרקל, בראון, ברלוסקוני, ספטרו וטופולנק - שמבקשים לסייע בייצוב השקט השברירי ברצועת עזה. הוא הודה להם על תמיכתם וביקש את המשך הפעילות "כדי שחמאס לא יתעצם בשנית"

    רוני סופר
    פורסם: 18.01.09 

    ראש הממשלה מבקש להציג: תמונת הניצחון בשדה הקרב המדיני. אהוד אולמרט מארח הערב (יום א') בירושלים שורת מנהיגים אירופים בכירים, שמבקשים לחזק את יציבותה של הפסקת האש ברצועת עזה, אחרי שלושה שבועות של לחימה.




    הפסגה בשארם א-שייח צילום: רויטרס

    "אנחנו מעוניינים לצאת מרצועת עזה במהירות הגדולה ביותר, ברגע שנבטיח כי הפסקת האש יציבה. לא באנו לכבוש את עזה, לא באנו לשלוט בעזה", אמר אולמרט בנאומו מול המנהיגים, שהדגישו כי יסייעו במאמצים לרגיעה, ל
    מניעת הברחות הנשק לחמאס - ואחר כך לשלום בין ישראל למדינה הפלסטינית שתקום
    לכתבה המלאה


    ונעבור לתמונת הניצחון
    בחירות 2009


    כמו על אוסקר בקטגוריית המלחמה הטובה ביותר, נלחם כעת כל פוליטיקאי על התמונה שלו. לאזרח הקטן נותר רק להתגעגע ללוח השידורים הרגיל

    פורסם: 18.01.09, 15:01



    משחק האסוציאציות צילום: AP

    יכול להיות? יכול להיות שזה נגמר? הלב החם מבקש להאמין, אבל הראש הקר נעמד על רגליו האחוריות. לא, זה לא נגמר, ולא רק בגלל הפסקת האש הדקיקה והשברירית, שהושגה בעמל רב במעמד צד אחד. זה לא נגמר בגלל היעדרו של האלמנט המהותי, שמתברר כי אי אפשר בלעדיו: "תמונת הניצחון".
    לכתבה המלאה



    נרגילה עם ביאליק


    בבית ביאליק המשופץ יש יותר מתמונות וספרים: יש פעילויות לילדים וחפצים המעידים שאולי היה בביאליק יותר ממה שחשבנו. בואו להציץ בקן הציפור של המשורר הלאומי

    עמיחי שלו
    פורסם: 18.01.09, 16:05






    ברוכים הבאים לקן הציפור של ביאליק (צילום: אבי חי)


    נדרשו שנתיים, וכמה מאות אלפי דולרים טובים, כדי לשפץ את בית ביאליק בתל אביב. אין ספק כי העובדה שבית המשורר הלאומי ממוקם לפני בית העירייה הישן, שעוד ישופץ, וסמוך לעוד מבנים בעלי ארומה תרבותית, עשויה להפוך אותו בעתיד לאחד המרכזים התרבותיים של העיר. שלא תגידו שלא אמרנו לכם.

    בית ביאליק מציע שלל פעילויות; אפשר להביא לשם ילדים, במקום לבזבז עוד יום מוכה נוירוזות בג'ימבורי, אפשר לבוא ולהתרשם מהעיצוב החדש האוריינטלי (ביאליק, מתברר, היה מזרחיסט לא קטן) וכמובן, מי שבאמת קשור ליצירתו, ימצא שם כל מה שאי פעם חלם עליו.


    No comments: