Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, January 26, 2009






    Tonight's Commentaries, 
    Articles & News are presented
    as usual in English, Farsi & Hebrew 
    Enjoy





    Daveed Fakheri
    tanehnazan.com





    تنـــه نــــــــزن
    داوید فاخری




    Missed opportunity in Gaza

    Opportunity to deal decisive blow to Hamas missed because of lack of political will


    Yehuda Lev
    Published: 01.26.09,
    Israel Opinion




    IDF soldiers in Gaza




    In the year 216 CE General Hannibal of Carthage won a great victory over Rome at the battle of Cannae, virtually decimating Rome’s ability to defend itself. The leader of Hannibal’s Numidian cavalry Maharbal urged him to march immediately to attack the now vulnerable city of Rome. To his surprise Hannibal refused. Maharbal then was quoted as saying: "Truly the Gods have not bestowed all things upon the same person. Thou knowest indeed, Hannibal, how to conquer, but thou knowest not how to make use of your victory.”

    Hannibal’s failure to press his victory to a solid conclusion allowed Rome to recover and eventually defeat him and much later would lead to the absolute destruction of Carthage.
    Full Story



    Egypt offers Hamas deal 'before Netanyahu era'


    Al-Sharq al-Awsat reports Cairo trying to convince Palestinian group to relax conditions for agreement with Israel before right-wing government rises to power with more radical stances. Deal meant to include lifting of Gaza siege, opening crossings, securing Gilad Shalit's release

    Roee Nahmias

    Published: 01.26.09,
    Israel News



    Netanyahu to present radical stance? Photo: AP



    Egypt is monitoring the public opinion polls in Israel ahead of the February 10 general elections and is trying to convince Hamas to relax its demands for a deal with the Jewish state before the end of Prime Minister Ehud Olmert's tenure, the London-based Arabic-language newspaper al-Sharq al-Awsat reported Monday, quoting Israeli sources.
    Full Story



    Pope rehabilitates Holocaust denier


    Vatican issues decree lifting excommunication of bishop who claims gas chambers didn't exist

    Reuters
    Latest Update: 01.24.09,
    Israel Jewish Scene


    Pope Benedict Photo: AFP




    Pope Benedict on Saturday rehabilitated a traditionalist bishop who denies the Holocaust, despite warnings from Jewish leaders that it would seriously harm Catholic-Jewish relations and foment anti-Semitism.

    The Vatican said the pope issued a decree lifting the excommunication of four traditionalist bishops who were thrown out of the Roman Catholic Church in 1988 for being ordained without Vatican permission.
    Full Story




    Should Auschwitz be left to decay?







    WLADYSLAW BARTOSZEWSKI, CHAIRMAN OF THE INTERNATIONAL AUSCHWITZ COUNCIL








    ROBERT JAN VAN PELT, HISTORIAN AND AUTHOR



    On the eve of Holocaust Memorial Day, two experts on Auschwitz argue for and against the idea that the former Nazi death camp should be allowed to crumble away.
    Historian Robert Jan Van Pelt says that once the last survivor has died it should be left for nature to reclaim, and eventually forgotten.
    But former Polish Foreign Minister Wladyslaw Bartoszewski, once an inmate, says Auschwitz must be preserved to bear witness to the fate of its victims.
    Full Story



    Iran: Men vs. women match draws punishment


    Three officials suspended for allowing football club's female team, youth male squad to play against one another in first such game since 1979 Islamic revolution

    Associated Press
    Published: 01.26.09,
    Israel News


    An Iranian football club said Monday it has suspended three officials for allowing the club's female team and its youth male squad to play against one another - the first such match since the 1979 Islamic revolution.


    Iran's Ahmadinejad also a football fan Photo: Reuters
    Esteghlal, one of Iran's top two football clubs, said its disciplinary committee suspended two officials for a year each while a third person was suspended for six months. A fourth official was fined, a report posted on the club's Web site said.
    Full Story


    فارســــــــی



    جواب به دو اظهار نظر وارده و مهم که از جانب مراجعه کنندگان ارجمند به سایت ارسال گردیده اند


    نامه اول :

    کار امروز ما مفاهمه جهانی،آشتی و اتحاد برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم است

    انچه که باید می گفتم؛ مختصری در باره مناقشه حماس و اسرائیل

    رضا سلیمانی

    دوست و برادر بزرگورام آقای داوید فاخری چندی پیش نظر مرا در مورد مناقشه میان حماس و اسرائیل جویا شد. گفتم اجازه دهید تا آتش این جنگ نابرابر خاموش شود، تا بتوانم نظری خالی از احساس و منطقی بدهم. قرار بود مطلبی برای وبلاگ ایشان آماده کنم. اما هرچه فکر کردم موضوع جدیدی به یادم نیامد که تاکنون آن را در وبلاگم ننوشته باشم. این چند خطی هم که اینجا می نویسم، کمتر از آن بود که که وبلاگ طعنه نزن را به آن سیاه کنم. این است که با پوزش از داوید عزیز، به جای ابراز نظر و نوشتن مقاله، کلیپ مصاحبه جرج گالووی را که اگر نه ۱۰۰ درصد، ۹۹ درصد با نظراتش موافقم، ذیل همین چندخط بجای نظرات ناقص خود درج می کنم
    .۱-معتقدم حماس و حزب الله بخشی از مقاومت مردمی کشورشان هستند.
    ۲-معتقدم که اسرائیل خواهان صلح نیست.
    ۳-معتقدم حتی برای صلح نیز باید مبارزه کرد
    .۴-معتقدم انسان ها ارزش برابری دارند.
    ۵-معتقدم اسرائیل همان بلایی را سر فلسطینی ها می آورد که افزون بر ۵۰ سال پیش هیتلر بر سر قوم یهود آورد.
    ۶-معتقدم دولت اسرائیل، یک دولت تروریست است.
    ۷-معتقدم با ایجاد روابط میان ایران و آمریکا، می توان تنش در منطقه را کاهش داد.
    و نظراتی دیگر که می توانید از زبان گالووی بشنوید.



    دوست ، برادر و سرور فرهیخته و انسان من اقای رضا سلیمانی

    از اینکه بر من منت گذاشتید و به اینگونه ، احساس پاک و اندیشه راستین خودتان را در مورد درخواستی که از شما داشتم ارائه داده اید کمال امتنان و تشکر را دارم !.
    من شما را به عنوان شخصی بی غرض و با دلی خالی از سیاهی تشخیص داده ام ومیدانم بهمانگونه که از نوشته هایتان و سایتی که بنام * خواهان صلح * اداره میکنید هم برداشت میشود انسانی هستید که در پی احراز صلح و اشتی و ارامش برای همگان از طریق دیدگاههای خود میباشید که اکثر انان نیز چونکه * از دل بر میایند لاجرم نیز بر دل مینشینند *. از این نظر من هم با اجازه شما جوابهائي که نقطه نظرهای مرا نشان میدهند به یادداشت ارزشمند شما در مورد مسائل غزه و نه ( فلسطین ) و حزب الله و نه ( لبنان ) ذکر کرده ارسال فرموده اید تقدیم میدارم و امیدوارم که انان نیز برخأ مورد قبول شما قرار بگیرند .
    ۱- اری منهم موافقم که حماس و حزب الله بخشی از مقاومت مردمی کشورهایشان هستند اما بشرطیکه در چارچوب ان روندی که با موافقت اکثریت ملتهایشان در رابطه با برخورد با اسرائيل قرار گرفته حرکت کنند که در فلسطین با اکثریت ساکنان ۲/۵ میلیونی مردم کرانه غربیست در مقابل ۱/۵ میلیون ساکنان غزه و در لبنان اکثریت بلامناضع شهروندان ان کشور در مقابل تعداد محدودی از افراد حزب الله است که در گغتگوهای صلح با اسرائیل بسر میبرند و دیگر جانشان از جنگهای طولانی و بیثمر به جانشان رسیده و در مقابلشان نیز میبینند که چگونه کشورهای عربی و اسلامی ارام ارام خود را با اسرائیل پیوند میدهند و دیگر ان همپیمانی خصمانه را مانند گذشته ها با انان نسبت به ان کشور نشان نمیدهند !.
    ۲- چگونه میتواند اسرائیل خواهان صلح نباشد که در سه دهه گذشته با بزرگترین قدرت عربی - اسلامی یعنی مصر و بعد از ان اردن و بعد از ان با ایجاد رابطه های بظاهر پنهان با اکثریت کشورهای مسلمان افریقا و اسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس پیمانهای صلح امضا کرده است ؟!.ایا مادران و پدران اسرائيلی منتظر نشسته اند که اگر فرزندانشان بر اثر حملات خرابکاری در داخل کشور کشته نشد تا به سن ۱۷ - ۱۸ سالگی رسید او را به جبهه ها اعزام کنند تا خبر مرگ و یا علیل دائمی شدن انان را دریافت کنند ؟!.باورش کمی مشکل بنظر نمیاید که انان خواهان صلح نباشند؟!.
    ۳ - شما صحیح میفرمائيد باید برای رسیدن به صلح هم باید مبارزه کرد اما نه انکه اول باید ملتها خواهان صلح باشند ؟!. چگونه میتوان به صلح رسید در حالیکه حکومت و رهبران فاسد و رشوه بگیر فلسطینی و از سال ۱۹۸۲ ببعد حزب الله لبنان نیز در کنار انان با گرفتن میلیونها میلیون دلار حق الزحمه از رهبران و رؤسای دولتهای ایران و سوریه که این اخری خود از مفسدترین رهبرهای جهان اسلام هست و تیغ بر ترین انان به دنبه پر چربی ذخیره های مالی کشورمان و واریز کردن انان به حسابهای خارجی شخصی خود ، به فروختن جان ملتهای درمانده و اسیر و بینوای خود در به ثمر رساندن امیال جاه طلبان و خیال پردازان مالیخولیائی رهبران دیگر کشورها بوده و هنوز هم هستند ؟!.
    ۴ - نمیتوان از نیت پاک و دل بشر دوستانه شما جز این هم انتظاری داشت که به * هم ارزش بودن انسانها * باور نداشته باشید
    ۵- مقایسه بیرحمانه ایست فجایعی را که المان نازی برهبری هیتلر ملعون بر یهودیان وارد اورد و انچه که اکنون در غزه ئی میگذرد که به مدت ۸ سال حماس با پرتاب موشک های ویران کننده ی ادم و ساختمان به خاک اسرائیل دیگر صبر انان را بسر اورد تا کار به اینجا کشید !. انچه و انکس که در غزه اسیب دید همان مردمانی هستند که در بالا از انان یادشد . ایا در میان کدامیک از این کشته ها و یا زخمیها از رهبران و افراد خوانواده های انان دیده میشوند ؟ بجز ان یکی که با ۴ همسر و ۹ فرزندش انقدر احساس پهلوان پنبه ئي به او دست داده بود که حتی به هشدارهای ارتش اسرائیل که همواره قبل از حملات هوائی برای حفظ جان ساکنان ان منطقه دستور تخلیه انجا را به انان میدهد توجه نکرد و حداقل هم نکرد که خودش بماند ولی افراد خانواده تحت امر و ترسش را اجازه دهد که ان مکان را ترک کنند و نگذارد که انان نیز تاوان حماقتهای شعبان بی مخی او را بدهند و زیر خروارها سنگ و خاک و اهن و سیمان دفن شوند ؟!. بهمین طور در جریان جنگ ۳۴ روزه بود که حزب الله برای انکه مورد سؤال مردمش قرار نگیرد که چرا از سران ان حزب و یا خانواده هایشان کسی در جریان حملات اسرائیل کشته نشده اند ، از اعلام نام و تعداد کشته ها و زخمیهای ان گروه خود داری کرد که تا کنون هم از اعلام انان خبری نشده است !!.
    ۶- دولت اسرائيل هم با اعمال تروریستی برای بیرون راندن سپاهیان بریتانیای کبیر که سرزمین انان را بعد از اشوریها و بابلیها و یونانیها و رومیها و راهزنان محلی و عثمانیها و اکنون انان اشغال کرده بودند ، به قیام بر علیه انان برخاست ، کاریکه هیچکدام از ساکنان ان سرزمین بی اب و علف و مریض و بیحاصل که اکنون به بهشتی تبدیل شده تا قبل از بازگشت و اقدام اسرائیلیها ( یهودیها ) از خود نشان نداده بودند و همواره تحت سلطه و قیمومیت این و ان با خفت و تن فروشی زندگی کرده اند که اخرین انان برای فلسطینیها «‌ اردن و مصر » و برای لبنانیها و در میان انان حزب الله که تا کنون هم ادامه دارد «« سوریه »و برای هر سه انان « جمهوری اسلامی » را میتوان نام برد !.
    ۷- اعتقاد شما در باره ایجاد روابط ایران و امریکا در کاهش تنش در منطقه قابل تقدیر است اما نه برای انکه برای دوام و ادامه همین روش حکومت فعلی باشد که بر علیه شهروندان نجیب و بیچاره و دربدر وطنم اجرا میشود. منهم بهمانطور که در وبلاگم هم توضیح داده ام معتقدم اتحاد بین ایران و اسرائيل و امریکا میتواند نه تنها بهمانطور که شما فرموده اید منجر به کاهش تنش در منطقه گردد بلکه انان را در حل و فصل عادلانه تر از گذشته دیگر مسائل در منطقه و جهان نیز قدرتمند تر میسازد ، اما اگر این حکومت نتواند خودش را با قوانین ازاد و دموکراتیک امروز جهان وفق دهد و همچنان به ازار و اذیت و در بند کشیدن ملت ادامه دهد یا انکه باید اصلأ از صفحه سیاست کشور پاک گردد و یا از خود انان و در کنار رقبای سیاسی دیگر کسانی انتخاب گردند که افکار و اعمالشان ۱۸۰ درجه با راه و روش کشورداری اینک فرق داشته باشد !.
    قربان محبت و اظهار نظر و راهنمائی شما برادر فرزانه و امیدوارم که همواره سلامت و باهمچنان با ما در تماس باشید
    با ارادت
    داوید فاخری


    نامه دوم :

    نازلی از ایران

    سلام داويد وبلاكتو ديدم.خدائيش خيلي مته به خشخاش ميزاري.من خودم يه لائيكم از اخوندا هم خوشم نمياد. اهل سياست هم نيستم. ولي تو هم خيلي شورشو در اوردي خيلي تندروي ميكني /مثلا عكس اون بچه كه دستشو زير چرخ ماشين گذاشته بود خودم تو ميدون ازادي تهران ديدم. اولا كه نيرو انتظامي ميخواست بگيرتشون چون پاكستاني و مهاجر بودند. دوما اون پسرش پاكستاني بود و مار هم دور گردنش مينداخت و با معركه گرفتن پول درمياورد. .تا پليس اومد فرار كردند. روز بعد داشتم ميرفتم سر كار تو كله پزي حاشيه ميدون ازادي داشت سيراب شيردون ميخورد . تو نگران نباش وضع شكمي و خوردو خوراكش از منو تو بهتره. خدائيش خيلي شلوغش ميكنيا.اينقدر تو اين سايتا دور ميزني كه بعضي خاليبنديا رو هم جدي ميگيري


    نازلی عزیز

    ممنون از اظهار نظری که در مورد مطلب مربوط به ان بچه ئی که بخاطر دزدیدن نان با قرار دادن دستش در زیر طایر اتو موبیل او را تنبیه میکردند ، فرستاده اید !. بگذارید فرض کنیم که این عکسها سرا پا دروغ هستند و اینها را اپوزیونیستهای ایرانی و دشمنان کوچک و بزرگ مملکت برای خراب کردن رژیم جمهوری اسلامی سر هم کرده و به معرض تماشای جهانیان قرار میدهند !. چگونه میشود که این تصاویر را دروغ خواند و باور نکرد در حالیکه تنها با تکیه به اخباری که از طریق رسانه های ۱۰۰٪ کنترل و سانسور شده در مملکتمان به خارج فرستاده میشوند پی به وحشیگریهائی میتوان برد که این عمل بفرض شما نمایشی که از جانب این پدر و فرزند پاکستانی که ماموران انتظامی در پی دستگیری انان بوده اند و شما ، هم در روز حادثه در میدان ازادی حضور داشته و شاهد ان نمایش بوده اید و هم فردای ان روز انان را در حال خوردن سیراب شیردون در همان محل اجرای جرم که از کمین ماموران انتظامی نمیتوانسته دور بوده باشد مشاهده کرده اید بسیار ناچیز دیده میشود !. قصدم ان نیست که خدای نکرده به گفته های شما شک کرده باشم همانطوریکه مطمئنم شما هم به میهن دوستی من شکی ندارید اما شما خودتان را بجای ما بگذارید که باز هم میگویم بدون در نظر گرفتن اخبار از منابع خارجی بسیار معتبر ( نه مانند ایرنا و کیهان شریعتمداری و غیره ) که گزارشهای رقت بار و بیرحمانه ئی در باره وضعیت مالی ، اجتماعی ، اموزشی ، درمانی ، امنیتی ، هموطنانمان در ایران مخابره میکنند ، و تنها با تکیه به انچه رسانه های مملکت انان را به گوش و چشم ما میرسانند روز به روز اندیشه مان علاوه بر نگرانی بیشتر در باره هم میهنانمان از سران حکومت نیز بیزار تر و متنفر تر میشویم ، چرا نباید موضوع این کودک را جدی نگیریم و انرا باور نکنیم ؟!. مگر اینها همانهائی نیستند که بچه هائی با همین سن وسال را با انداختن کلیدهای پلاستیکی بر گردنهای نحیفشان بر روی زمینهای مین گذاری شده برای منفجر کردن ان مینها دواندند ، با قول انکه با ان کلیدها دربهای بهشت را باز میکنند و داخل ان میشوند و ...... ؟!. اخر انصاف و رحم و مروتتان کجا رفته ؟!. کدامیک از ان بچه ها از فرزندان و نوه ها و یا افراد فامیل و یا دوستان ان فرستنده گانشان بوده اند ؟!.!.
    من از اخوندها بدم نمیاید ، من از کسانی که مملکتم را به این روز سیاه و بی ابرومندانه انداخته اند بدم میاید ، من از کسانی بدم میاید که با دختران و زنان و خواهران و مادران و نوامیس مردم در خیابان بنام قانون رفتاری خفت بار و توهین امیز همراه با تنبیهات روانی و بدنی دارند !. برای من فرق نمیکند که چه کسانی عاملان این وضعیت گریه اور در مملکت هستند ،‌انان میتوانند در لباس ایت الهی اسلامی و یا لباس پادشاهی سوئدی و یا لباس ریاست جمهوری امریکائی این اعمال کثیف را نسبت به هموطنان من که * ملت * خوانده میشوند و نه * امت *انجام دهند و به یکسان مورد ایراد و شماتت و با کمال تاسف مورد تنفر من قرار بگیرند !!.
    دوست و هموطن عزیز ، من شورش را در نیاورده ام و تند روی هم نمیکنم و مته به خشخاش هم نمیگذارم چون انقدر مسائل در مملکتم بطور واضح برای « انانکه خود را به خواب نزده اند » روشن و شفاف هستند که احتیاجی به جدی گرفتن خالی بندی دیگران نیست !.
    باز هم ممنون از اظهار نظرتان
    با ما در تماس باشید
    داوید فاخری




    شنبه ۵م بهمن ۱۳۸۷
    کاردار ایران در پراگ به وزارت خارجه جمهوری چک احضار شد


    جمهوری چک، به عنوان رئیس دوره‌ای









    اتحادیه اروپا، با احضار کاردار جمهوری اسلامی نسبت به موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرد.

    
وزارت خارجه جمهوری چک روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به موارد نقض حقوق بشر در ایران، از جمله آزار و اذیت شیرین عبادی، ادامه تعقیب فعالان کمپین یک میلیون امضا برای قوانین تبعیض‌آمیز، اعدام نوجوانان و صدور حکم زندان برای دو پزشک ایرانی فعال در مبارزه با ایدز، اعتراض کرده است.

    به نوشته این بیانیه، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی خواسته است به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.
    
در بیانیه رئیس اتحادیه اروپا همچنین «زندانی شدن دو پزشک مشهور در مبارزه با ایدز» موجب نگرانی عمیق این اتحادیه ذکر شده است. دستگاه قضایی ایران بتازگی آرش و کامیار علایی را به اتهام «تلاش برای براندازی نرم» به شش و سه سال زندان محکوم کرد.
    دنباله مطلب

    اطلاعيه های مطبوعاتی گزارشگران بدون مرز :
    تشدید فشار دولت جمهوری اسلامی بر رسانه های خارجی


    گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " دولت جمهوری اسلامی ایران با موج تازه تشدید فشار بر مدافعان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران وارد مرحله ای تازه ای از سرکوب شده است.
    در نگاه آنها رسانه‌های خارجی شاهدانی مزاحم هستند. دولت محمود احمدی نژاد با بدگمانی شدید و نگاه امنیتی می‌خواهد هر نوع ارتباطی را با روزنامه‌نگاران ممنوع ‌کند. اعلام مکرر این تصمیم برای ایجاد رعب وحشت در میان روزنامه‌نگاران و نقض فاحش گردش آزاد اطلاعات است."
    گزارشگران بدون مرز تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد صفار هرندی را برای اعلام ممنوعیت فعالیت تلویزیون فارسی بی بی سی در ایران و همچنین ممنوعیت همکاری روزنامه‌نگاران ایرانی با رسانه های خارجی را محکوم می‌کند. دولت ایران نه تنها مانع پوشش خبری رویداهای ایران از سوی خبرنگاران داخلی می‌شود که تلاش می‌کند رسانه‌های خارجی را هم به سکوت وادار کند.
    گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " دولت جمهوری اسلامی ایران
    دنباله مطلب


    نامه اعتراض آمیز شیرین عبادی در پی اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه

    January 24, 2009 10:25 PM


    بامداد خبر: شيرين عبادی رييس کانون مدافعان حقوق بشر در نامه‌ای به منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران نسبت به اظهارات سخنگوی اين وزارتخانه اعتراض کرد. متن کامل نامه شيرين عبادی به متکی به شرح زير است:





    
به نام خدا
وزير محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ايران
با سلام و احترام
در پاسخ به اظهارات غيرمسئولانه سخنگوی محترم آن وزارتخانه در خصوص نحوه پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر به استحضار می رساند:
۱- هر چند طبق اصل ۲۶ قانون اساسی و ماده ۶ قانون فعاليت احزاب، جمعيت ها مصوب ۷/۶/۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی تشکيل هرگونه جمعيت يا گروه ـ تحت هر عنوان ـ نياز به کسب مجوز از هيچ مرجع قانونی ندارد و آنچه که در ماده ۶ قانون فعاليت احزاب بعنوان تکليف برای تشکل ها قيد شده عدم ارتکاب تخلفات مندرج در ماده ۱۶ قانون مرقوم است. علاوه بر آن وظيفه ديگری که بعهده تشکل های مختلف نهاده شده است ارسال يک نسخه از مرامنامه، اساسنامه و هويت هیأت رهبری به وزارت کشور است و غير از دو تکليف مذکور هيچ وظيفه ديگری ـ از جمله اجباری بودن دريافت پروانه ـ بر عهده تشکل ها قانوناً نهاده نشده است.
    اصل نامه شیرین عبادی را در اینجا بخوانید



    آیت الله منتظری: با قبرهای اعدام شدگان هم برخورد میکنند

    خبرنامه امیر کبیر
    شنبه ۵م بهمن ۱۳۸۷











    ‏دیدار جمعى از دوستان و یاران زنده یاد مرحوم مهندس بازرگان با آیت الله العظمى منتظرى

    ‏جمعی از دوستان و یاران مرحوم مغفور مهندس مهدی بازرگان پس از حضور بر مزار‏ ‏ایشان در قم با آیت الله العظمی منتظری دیدار کردند.


    ‏ ‏در این دیدار آقایان: دکتر یزدی ، دکتر توسلی، مهندس توسلی ، دکتر غروی ، مهندس صباغیان و آقای‏ ‏بسته نگار و بسیاری از چهره ها و فعالان سیاسی و علاقه مندان مرحوم مهندس بازرگان‏ ‏حضور داشتند.

    ‏آیت الله منتظری ضمن ابراز تأسف از ممانعت و جلوگیری نمودن از برگزاری مراسم‏ ‏سالگرد مهندس بازرگان، طی بیاناتی فرمودند:

    ‏ ‏از شما برادران و خواهران تشکر می‎کنم که به فکر بزرگداشت یاد و نام‏ ‏بزرگان هستید، گرچه متأسفانه متصدیان امور فراموشکار شده اند و یادشان‏ ‏رفته که در اول انقلاب شعار “استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی ” یک شعار‏ ‏همگانی بود و همه مردم از صمیم دل آن را فریاد می‎کردند.
    دنباله مطلب



    بازداشت و یا ناپدید شدن و یا قتل هموطنان نومسیحی شده و حتی کشیشان کلیساهای ارامنه در تهران و شهرستانها ادامه دارد


    بازداشت همزمان سه تن از هموطنان مسیحی در تهران
    در اقدامی همزمان از سوی نیروهای امنیتی سه تن از هموطنان مسیحی در تهران به دلایلی نامعلوم باز داشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیدند.


    خبرنامه امیر کبیر
    شنبه ۵م بهمن ۱۳۸۷

    بنا بر گزارش دریافتی، صبح روز چهارشنبه مـــورخ ۲ بهمن ماه سال جاری ( ۲۱ژانویه ۲۰۰۹ ) مامورین امنیتی با مراجعه به منزل “حامیک خاچیکیان” ۵۱ ساله و از خادمین کلیسای (فارسی زبان) جماعت ربانی مرکز در تهران، ضمن بازداشت نامبرده، اقدام به تفتیش خانه ایشان نموده که در این بین بسیاری از لوازم شخصی، اعم از کتب مسیحی و الهیاتی، یادداشت ها، کامپیوتر و حتی دفتر یادداشت تلفن ایشان را ضبط و با خود بردند.
    همچنین در یک اقدام مشابه دیگرنیز، در تاریخ فوق، چندی از مامورین امنیتی، یک زوج نوکیش مسیحی بنامهای “نادره جمالی” ۴۴ ساله و “جمال قالی شورانی” ۴۹ ساله را در منزلشان بازداشت کردند، مامورین پس از بازرسی منزل و طبق روال معمول و بدون هیچ توضیحی اقدام به ضبط و جمع آوری برخی اقلام شخصی نموده و آنان را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

    دنباله مطلب




    محروميت از تحصيل به پيشنهاد نهاد امنيتي
    گفت و گو با افشاگر دانشگاه زنجان * سورنا هاشمی *


    یکشنبه 6 بهمن 1387
    2009.01.25
    محمد رضا فروغي




    سورنا هاشمي، دانشجوي دانشگاه زنجان که همراه با دوستانش موجب افشاي ماجراي رسوايي اخلاقي در اين دانشگاه شد، در مورد فرجام اين ماجرا با روز گفت و گو کرده است. به گفته وي "پس از افشاي اين ماجرا، نهادهاي امنيتي حکم به ممانعت از تحصيل او ديگر دانشجويان دادند." اين مصاحبه در پي مي آيد.


    پرونده رسوايي اخلاقي دانشگاه زنجان به کجا کشيد؟

    در ۲۵ خرداد ماه سال جاري تعدادي از دانشجويان با مطلع شدن از قصد معاونت دانشجويي و فرهنگي وقت دانشگاه زنجان براي تجاوز به يکي از دانشجويان دختر، تصميم به جلوگيري از اين عمل غير انساني گرفتند. آنها با رفتن به ساختمان اداري دانشگاه و دفتر معاونت درحدود ساعت۶ بعد از ظهر، خارج از ساعت اداري، از حادثه ي شومي که در جريان بود جلوگيري کردند و معاون خاطي را تحويل حراست دانشگاه دادند. در همين گير و دار دانشجوياني که در خوابگاه ها بودند از ماجرا مطلع و در حالي که شديداّ احساساتشان جريحه دار شده بود خواستار پاسخ گويي مسئولين در اين زمينه شدند ( ویدیوی زیر ).



    البته اين موضوع تازه اي در دانشگاه نبود و خيلي از دانشجويان از فساد اخلاقي معاون فرهنگي خبر داشتند.بعد از اينکه رياست دانشگاه در جمع دانشجويان حاضرشد، نه تنها نتوانست پاسخگو باشد، حتي به قول معروف به جاي آب نفت بر آتش ريخت! همان شب شوراي متحصنين با حضور نمايندگان همه تشکلها تشکيل وتحصن شروع شد و تصميم به تعليق امتحانات تا اطلاع ثانوي و دادن تضمين براي خواستهاي صنفي دانشجويان گرفته شد.در روز هاي آغازين تحصن، مسئولين از جمله دادستان زنجان و همينطور وزير علوم درصدد انکار قضيه بر آمدند که با واکنش شديد دانشجويان متوجه شدند.بعد از اين موضع گيري ها، متحصنين از ورود کارمندان و اساتيد به دانشگاه جلوگيري کردند، دانشجويان در امتحانات شرکت نکردند و دانشگاه را تازمان پاسخگويي مسئولين به حال تعطيل درآوردند.تا اينکه يکي از نمايندگان اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي (پروفسور نصيري) در جمع دانشجويان حاضر شد و براي پيگيري خواستهاي صنفي دانشجويان تعهد کتبي واخلاقي داد.ما هم به پيگيري مدني اين تعهد کتبي اکتفا کرديم وتحصن را پايان داديم اما بعداّ هيچ پيگيري موثري در به انجام رسيدن مطالبات از سوي ايشان شاهد نبوديم.

    در اين پرونده مجموعا چند نفر دستگير شدند و براي چند نفر پرونده تشکيل شده است؟

    مجموعاّ شش نفر، آقايان بهرام واحدي، پيام شکيبا، حسن جنيدي، آرش رايجي، دکتر صارمي(عضو هيات علمي) وهمينطور خود من مدتي در بازداشت بوديم و براي دستگيري عليرضا فيروزي نيز اقدام شد که ناکام ماند.

    شما چند وقت در زندان بوديد و پرونده شما هم اکنون در چه مرحله ايست؟

    جمعاّ ۲۸ روز، ۱۴ روز در سلول انفرادي وزارت اطلاعات زنجان و باقي هم در بند عمومي زندان زنجان.حالا هم با قرار وثيقه تا تشکيل دادگاه آزاد هستم..

    وضعيت دانشجوي دختري که در اين پرونده حضور داشت چگونه است؟

    از وضعيت آن دختر شجاع اطلاع دقيقي در دست نيست، ودر حال حاضر ايشان در دانشگاه حضور ندارند.

    فرد متهم در اين پرونده در چه وضعي است؟

    بنا به آخرين اظهار رسمي دادستاني جرم ايشان محرز شناخته و همچنين از وزارت علوم اخراج شده است. همچنين شايعاتي مبني بر تشکيل دادگاه ايشان ومحکوم شدن در جريان دادرسي وجود دارد.

    وضعيت تحصيلي شما و ديگر دانشجويان درگير در اين پرونده چگونه است؟

    متاسفانه مسئولين به آقاي واحدي به دلايل آموزشي حکم اخراج.اقاي فيروزي و بنده هم تاکنون بدون هيچ حکمي از تحصيل محروم شده ايم. پاسخ مسئولين درقبال اين اقدام کاملاّ غير قانوني گوياي بسياري نا گفته ها است که در اين برهه از زمان گريبانگير جاي جاي جامعه ي ما شده است. چندي پيش در جلسه ي پرسش و پاسخ در دانشگاه از رياست دانشگاه سوال شد که به چه دليل از تحصيل ما ممانعت کرده که ايشان جواب دادند: نهادهاي امنيتي پيشنهاد اين کار را داده اند!!


    ע ב ר י ת



    בדיקת צה"ל: רק 250 מההרוגים בעזה - אזרחים


    גורם צבאי בכיר אמר ל-ynet, כי בדיקה מעודכנת מעלה שלפחות 700 מבין ההרוגים הפלסטינים היו מעורבים בלחימה. עם השלמת הבדיקות, העריך, סביר שהמספר עוד יעלה. הפלסטינים, לעומת זאת, טוענים כי בין ההרוגים היו פחות מ-300 חמושים


    חנן גרינברג ועלי ואקד
    פורסם: 26.01.09,



    הריסות בג'בליה. בצה"ל מאמינים כי תחת ההריסות קבורים חמושים נוספים (צילום: AP)

    הפערים בין הגרסאות רק גדלים: מבדיקות עדכניות של צה"ל בנוגע לזהות ההרוגים הפלסטינים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, עולה כי מבין ההרוגים, שמספרם הכולל נע בין 1,100 ל-1,200, היו מעל 700 חמושים או מעורבים בלחימה, רובם אנשי חמאס, ורק כ-250 היו אזרחים בלתי מעורבים. לגבי יתר ההרוגים עדיין נערכות בדיקות, ובצבא מעריכים כי יתברר כי רבים מהם היו מחבלים גם כן. "גם בחמאס מכירים את הנתונים הללו, אך עושים הכל כדי להסתיר אותם", אמר ל-ynet גורם צבאי בכיר.
    המשך


    עליות באחד העם; אי.די.בי פיתוח מזנקת ב-32%


    המסחר מתנהל על רקע ציפיות המשקיעים להורדת ריבית הערב, ועל רקע הצעת הרכש המלאה למניות אי.די.בי פיתוח: מדד ת"א 25 עולה ב-1.43%, מדד ת"א 100 מוסיף 1.53%%; הדולר מתקרב לגבול ה-4 שקלים

    "כלכליסט" ו-ynet
    עדכון אחרון: 26.01.09,




    הבורסה בת"א צילום: גיל קול

    המסחר בבורסה לניירות ערך של תל אביב מתנהל בשעות הצהריים (יום ב') בעליות שערים קלות, לאחר שנפתח בירידות. המסחר מתנהל על רקע ציפיות המשקיעים להורדת ריבית. לפי ההערכות צפוי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להודיע הערב על הורדת הריבית בלפחות 0.5% לרמה של 1.25%.
    לכתבה המלאה



    No comments: