Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, January 2, 2009





    سال نو مسیحی بر همگان مبارک
    Happy new year to ALL
    שנה חדשה האזרחית לכולכם שמח





    نیک اهنگ کوثر - روز ان لاین



    Tonight's Opinions, Articles & News are presented as usual in English, Farsi & Hebrew,ENJOY.


    Daveed Fakheri
    Taneh Nazan





    تنـــــــــــه نزن
    داوید فاخری



    Hamas vows 'painful response' to commander's death


    Hamas lawmaker brands killing of top leader earlier Thursday 'dangerous
    development' that will lead to strong response. Sources in group say Rayyan's death will not affect Hamas operations






    Nizar Rayyan 
    Photo: Reuters





    Ali Waked
    Published: 01.02.09, 00:00 / Israel News

    Hamas warned on Thursday that the organization's response to the targeted killing of one of its leaders by Israel would be "strong and painful."
    Full story



    MUST WATCH ...... 15 SECONDS OF ISRAELI'S LIFE


    Sent by Shay Emrani / Israel



    Iranian group recruits volunteers to fight Israel


    By ALI AKBAR DAREINI – 3 days ago




    Iranian burn Israeli flags
    during an anti-Israel demonstration in Tehran



     Monday, Dec. 29, 2008.
     AP Photo/Hasan Sarbakhshian



    TEHRAN, Iran (AP) — A group of influential conservative Iranian clerics launched an online registration drive on Monday seeking volunteers to fight against Israel in response to its air assault on the Gaza Strip. About 3,550 people registered Monday with the Combatant Clergy Society's Web site. The weeklong online campaign gives volunteers three options on ways they can fight Israel: military, financial and propaganda.
    Full sory




    ICEJ Statement and Appeal regarding the Gaza conflict

    Wednesday, December 31, 2008
    By: Malcolm Hedding







    Please consider helping by making a donation...

    In the time since Israel pulled out of the Gaza Strip in August 2005, the Islamist terror militia Hamas seized control of the area and increased its relentless rocket and mortar attacks against the southern towns of Israel. These daily barrages literally kept thousands of Israeli civilians in siege-like conditions, while the world stood by and said almost nothing about the thousands of children traumatized or the needless loss of life and property. Sderot, one of the towns closest to Gaza, took the brunt of these attacks.
    Full story


    John Voight on Israel

    Sent by Homayoon Haruni


    فارســـــــــــــــی FARSI



    پیشگفتار
    متن مصاخبه ئی را در زمانه خواندم که خانم مریم محمدی با سه تن که به زعم ایشان ، کارشناسان و محققان ایرانی هستند ، در مورد وقایعی که اکنون در غزه میگذرد انجام داده اند !. اظهار عقاید این اقایان که با اسامی و مقامهای دکتر مرتضی محیط و دکتر محمد برقعی جامعه شناس و دکتر عبد الله سلطانی عضو کانون مدافعان حقوق بشر در ایران معرفی شده اند چنان باطرفانه به سوی حماس میباشد که انگار نه این مصاحبه با افرادی با عناوین بالا بلکه به سه تن از اعضای مرکزی انصار حزب الله و چماق بدستان بیسواد و بی معرفت از رویدادهای واقعی جهانی جمهوری اسلامی انجام شده است !.
    متن مضاحبه در پی این مقدمه خواهد امد که بعلت طولانی بودن مطلب اصل این گفتگو در ( به ادامه مطلب مراجعه شود ) نشان داده شده است و در پی ان نیز تغسیری مختصر بر انچه که در این مصاحبه امده را مشاهده خواهید کرد !. دیگر قضاوت با شماست ، بشرطیکه عدالت و انصاف را در نظر بگیرید.  


    گفت و گو با سه تن از کارشناسان و محققان ایرانی، پیرامون حملات اسراییل به نوار غزه. 
    حماس یا اسراییل، کدام یک مسئول است؟


    مریم محمدی / رادیو زمانه
    mmohammadi@radiozamaneh.com

    سه روز از آغاز حمله‌‌‌ی گسترده‌‌ی اسراییل به نوار غزه می‌‌گذرد که تا کنون بیش از هزار کشته و زخمی برجای گذاشته و بیمارستان‌‌های غزه اعلام کردند ظرفیت پذیرش مجروحان بیشتر را ندارند.
    سومین روزی است که نشریات و رسانه‌‌های خبری در تمام جهان، تیتر اول خود را به این رویداد اختصاص داده‌اند. در اغلب تفسیرهای خبری گفته شده است که خشونت به‌ کار رفته در این جنگ، حداقل در بیست سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
    در حالی که دولت آمریکا در ساعات اولیه‌‌ی آغاز جنگ، حماس را مسئول این رویداد اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل، روز یکشنبه، پس از چهار ساعت جلسه‌‌ی اضطراری، خواهان آتش‌‌بس فوری در نوار غزه شد و بان‌ کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل‌‌، حملات اسراییل را محکوم کرد ............
    به ادامه مطلب مراجعه بفرمائید.


    نقد بر مصاحبه بالا




    در تصویر بالا مسلمانی را در امریکا که برای تظاهرات ضد اسرائیلی امده و بر روی پلاکاردی که در دست دارد این جمله را نوشته « مرگ بر هر چه ( کلمه ئی شبیه ) اب میوه است » که در حقیقت منظورش « مرگ بر هر چه یهودی » بوده است اما بیسوادی و جهالت و سیاهدلی و بیمغزی چنان بر او چیره شده اند که JEWS یعنی یهودیان را JUICE با املای غلط اب میوه نوشته!!.


    معلوم نیست این مصاحبه ها و اظهار نظرهای این
    سه تن شرکت کننده مسلمان دو اتشه برای دادن به خورد چه کسانی انجام گرفته ؟!. این متن از مصاحبه واقعأ که لایق و شایسته کیهان شریعتمداریست و خوانندگان صفحات بی فرهنگ و سواد و دانش سیاسی ان از انچه که در منطقه میگذرد !. مصاحبه کننده محترم فراموش کرده که اگر اکنون « تمام دنیا » چشمشان را بر روی انچه در غزه میگذرد بسته اند نه بخاطر تسلط یهودیان بر « وال استریت » هست و نه نفوذ انان در کاخ سفید و یا کاخهای حکومتی انان در کشورهایشان بلکه بخاطر دیدن حقایقیست که برای العین مشاهده و در ۵ ، ۶ سال گذشته جانگدازترین انان را به تحریک حکومتهای فاسد و مردم ستیز کشورهایشان مانند ایران اسلامی که توسط ایادی پست و مردم فروششان مانند حماس اسلامی و حزب الله اسلامی که دست نشاند گان و مستخدمان انجام مقاصد شوم و تروریستی انان در جهان بویژه در منطقه هستند را بر پوست خود احساس کرده اند که متاسفانه انان را به این بی اعتناعی نسبت به رویداد اکنون در غزه رسانده است !.
    من حتی معتقد نیستم که باید بود این مصاحبه گر محترم با افرادی هم که دارای عقاید مخالف با دیدگاههای این سه تفنگدار سیاست شناس ! هستند نیز مصاحبه به عمل میاورد،چرا که اصولأ به متن و موضوع این مصاحبه اعتقادی ندارم بویژه انکه با چند تن مسلمان ضد ارزشهای انسانی و متمدنانه غرب که سرچشمه اعتقادی انان از تفاسیر کتابهائی از نوع « توضیح المسائل اقای خمینی » است این گفتگو انجام گرفته است !.
    متوجه شده اید که در تمام این مصاحبه ضد یهودی ،برای نقش بازی کردن هم که شده از جانب این سه تن اقایان
    کارشناسان مسائل سیاسی به ۸ سال موشک پرانیهای فلسطینیها از جمله حماس به شهر « اسدروت » و سایر مناطق در اسرائیل که جان انسانها را گرفته ( البته اگر از نقطه نظر این اقایان از تقطه نظر اسلامی که به ان اعتقاد دارند یهودی انسان است و نه میمون ) ، دیگران را زخمی و زمین گیر کرده و باعث اثرات روانی گوناگون بر مشاهده گران این حوادث گردیده هم کوچکترین اشاره ئیز شده باشد ؟!. و یا به هشدارهای نظامی دولتهای اسرائیل در این مدت طولانی به فلسطینیها در مورد استفاده از عملیات نطامی بر علیه انان در صورت عدم توقف خشونت بر علیه مردم عادی اسرائیل اشاره کرده باشند که از سوی دیگر همراه با تخلیه ۹۷٪ از سرزمینهای تصرفی بعد از جنگ تحمیلی ۶ روزه ( مانند همه جنگهای اعراب با اسرائيل ) و تحویل ان به حکومت خود مختار فلسطین بوده است که بجای قدر دانی و سرو سامان دادن به کارها و به اشتغال در اوردن « مردم محروم  فلسطین » حداقل به انچه که اسرائیلیها تا قبل از ترک اجباری ان مکانها که با فشار ارتش و پلیس ان کشور انجام گرفت مانند ، کشاورزی و دام پروری و پرورش گل و طیور و صدور انان به کشورهای خارجی باشد ، اکنون که به مرزهای ان نزدیک تر شده بودند منطقه را بصورت « غرب وحشی » در اورده و با اتش پرانی و بمب گذاری و ادم ربائی به اعمال تروریستی خود افزودند ؟!.
     این ۳ تن از ۵ تن ( با در نظر گرفتن  اقایان احمدی نژاد و خامنه ئی هم علاوه بر انان ) ودیگرطرفداران فکری انان ، اکنون به دنبال چه همدردی از جانب اسرائیل و کشورهای متمدن و ابرقدرتهای جهانی و حتی کشورهای مسلمان برای حماسیها میگردند؟!. ایا حماس به جز حکومتهای رجز خوان و توخالی مانند جمهوری اسلامی که با ادعای ارسال ۱۱۰۰۰ موشک در یک دقیقه از ایران به سوی اسرائیل به میدان امد و امروز که من این مطالب را مینویسم در خطبه نماز جمعه که توسط اقای هاشمی رفسنجانی انجام شد ایشان نیز پیشنهاد ارسال اسلحه و نفرات به غزه برای روبرو شدن با اسرائیل را مطرح کرد که طبلی تو خالی و ادعائی احمق گول زن تر از ان ان رجز خوانی ۱۱۰۰۰ تائی بیشتر نیست و اکنون از ترس انتقام اسرائیل که نمونه کوچکش را در غزه  با فرود یک ۱۰۰ تن بمب در عرض ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه توسط نیروی هوائی قدرتمند ان بر سر اماکن حساس سیاسی و اقتصادی نظامی و استراتژیک و ویران شدن انان  را مشاهده کرده  و از جانب دیگر نیز عکس العملهای بیتفاوت جهانی نسبت به انچه بر سر غزه و مردمان ان میاید ( دیگر چه خاص که جمهوری اسلامی باشد ) را متوجه شده اند و از ترس برافتادن از حکومت و فرار از مملکت شلوارهای خویش را خیس کرده اند و یا انیکی نصرالله در به در که اکنون دیگر بیش از ۲ سال است مانند موش از ترس اسرائیلیها در تونلهای فاضلابهای زیر زمینی بیروت سرگردان است ، دیگر چه کسانی را برای دفاع از منافع خود نگه داشته اند ؟!.
    من هرگز از مسلمانان نا مسلمانی مانند سران جمهوری اسلامی که خود را پیروان راستین اسلام محمدی جا زده اند انتظار
    * حفظ و رعایت انصاف و عدالت * را نداشته ام و هرگز هم نخواهم داشت بویژه انکه رفتار سبوعانه انان نسبت به ملت گرفتار و درمانده تحت حکومت خود در ایران عزیزم را هر دقیقه و ثانیه بیشتر مشاهده میکنم ، و نمیدانم اگر هیچ دادگاه بین المللی این مازوخیست - سادیستهائی که بر مبنای مثل پر معنی فارسی خودمان « انکه به خود زنا کند ! به دیگران چها کند » این جنایتها را در وطن میافرینند را نیز ببخشد !.
    داوید / تنه نزن



    جمهوری اسلامی به عملیات اسرائیل در غزه که بر علیه دشمنانش انجام میگیرد خرده نگیرد!در حالیکه
    علي رغم ادعاي مقام هاي قضاييِ ‏
    سه سنگسار جديد در ایران انجام شد !.



    چهارشنبه 11 دی 1387 [2008.12.31]
    سارا مقدم / روز ان لاین


    سه مرد روز پنج شنبه گذشته، ۵ دي ماه ۱۳۸۷ در شهرستان مشهد سنگسار شدند که از ميان اين سه نفر، يک نفر توانست ‏زنده بماند. ‏
    ‏ يک منبع آگاه در مشهد به سايت روز در اين باره گفته است که روز پنج شنبه، حکم اجراي سه فرد در قبرستان بهشت ‏رضاي مشهد به اجرا در آمد. که يک نفر از اين سه تن، به نام محمود م.غ. که تابعيت افغاني دارد، توانست خود را از ‏گودال سنگسار بيرون بکشد و زنده بماند. اما دو تن ديگر در حين اجراي حکم به قتل رسيدند. ‏
    در ايران، برخلاف برخي کشورهاي اسلامي ديگر، اجراي حکم سنگسار توسط مجريان حکومتي و به دليل جرم زناي ‏محصنه صورت مي گيرد. جرم يکي از اين سه فرد که هوشنگ خ. نام داشته است تجاوز به عنف و زناي با محارم عنوان ‏شده است. اما هنوز خبر دقيق تري از چگونگي محکوميت دو فرد ديگر در دسترس نيست.‏
    اجراي حکم اين سه سنگساري، آمار اجراي احکام سنگسار در ايران را در دو سال اخير به شش نفر رسانده است که از اين ‏شش نفر پنج نفر در حين اجراي حکم جان سپردند. نام سنگسار شدگان محبوبه، عباس.ح، جعفر ک. محمود م.غ، هوشنگ ‏خ. و فردي ديگر است که نام وي هنوز عنوان نشده است. ‏
    طبق قانون مجازات اسلامي، شرايط اجراي حکم سنگسار در ايران به اين ترتيب است که براي مردان گودالي که تا کمر ‏فرد محکوم شده را در بر بگيرد کنده مي شود و پس از قرار گرفتن وي در آن افراد، شروع به سنگ زدن به او مي کنند. ‏اگر اين فرد بر اساس اقرار شخصي اش محکوم شده باشد، امکان نجات وي وجود ندارد و حتا پس از بيرون آمدن از ‏گودال، به آن برگردانده خواهد شد. اما اگر فردي بر اثر شهادت شهود، محکوم به سنگسار شود، اگر بتواند خود را از ‏گودال نجات دهد، جانش به او بخشيده مي شود. ‏
    اين مجازات طبق ماده۸۳ قانون مجازات اسلامي براي افرادي ( زنان و مردان) که با وجود داشتن همسر، با فردي ديگر ‏رابطه جنسي برقرار مي کنند، صادر مي شود. ‏
    اجراي حکم سنگسار اين سه فرد اخير در هفته گذشته، در شرايطي صورت مي گيرد که سخنگوي قوه قضائيه در نشست ‏مطبوعاتي خود در ۱۵ مردادماه امسال از توقف کامل اجراي احکام سنگسار خبر داده بود. با اين حال وي نيز ديروز، سه ‏شنبه در کنفرانس خبري خود در پاسخ به خبرنگاري که از وي درباره حکم سنگسار صادر شده براي زني به نام افسانه در ‏شيراز پرسيده بود، در پاسخ به اين جمله بسنده کرد که حکم سنگسار وي منوط به نظر قضات ديوان عالي کشور است. اين ‏در حالي است که پيش از اين نيز خبر تاييد حکم سنگسار اين زن شيرازي در ديوان عالي کشور که روز ۱۴ مرداد۸۷ به ‏تاييد اين ديوان رسيد در سايت روز منتشر شده بود. ‏
    اگر چه در نشست خبري هفتگي دکتر عليرضا جمشيدي در تاريخ ۱۵ مردادماه سال جاري، ايشان خبر از عفو دو تن از ‏محکومان به سنگسار و تقليل مجازاتشان به ده سال زندان و نيز تغيير حکم دو تن ديگر به شلاق دادند، اما نام اين محکومان ‏و خبر احتمالي آزادي شان در رسانه ها انعکاسي نيافت. اما مهمتر از آن وقوع سه مورد اجراي حکم سنگسار در هفته ‏گذشته است که نشان دهنده اين است که برخلاف همه آن سخنها و مصاحبه ها، سنگسار همچنان، مجازاتي قابل اجرا در ‏کشور است


    جمهوری اسلامی به عملیات اسرائیل در غزه که بر علیه دشمنانش انجام میگیرد خرده نگیرد!در صورتیکه ، دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل منزل شیرین عبادی، تابلوی وکالت این فعال حقوق بشر را پایین کشیده و تخریب کردند.



    رادیو زمانه










    تجمع‌کنندگان که تعداد آنها ۱۵۰ نفر اعلام شده، صبح دیروز (پنجشنبه) با تجمع مقابل منزل خانم عبادی، شعار می‌دادند که
    «عبادی حمایت می‌کند، اسرائیل جنایت می‌کند»
    شبکه خبر دانشجو که وب‌سایتی متعلق به بسیج دانشجویی است، گزارش کرده که تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضمون «حقوق ‏بشر سکوت چرا؟»، «مرگ بر قلم به دست مزدور»، «آتش و خون در غزه» و «مدعیان ‏حقوق بشر کجایند» در دست داشته‌اند.
    یک دانشجوی بسیجی به این وب‌سایت گفته که دانشجویان بسیجی مقابل منزل خانم عبادی تجمع کرده‌اند تا به «مدعیان حقوق ‏بشر که برای له شدن یک توله سگ اروپایی و یا یک گربه یهودی بیانیه صادر می‌کنند» بگویند که «آیا بچه‌های فلسطینی شامل حقوق بشر نمی‌شوند؟»
    به گفته این دانشجوی بسیجی، «عبادی باید جواب بدهد آیا سکوت معنادار وی و امثال وی که مدعی ‏حقوق بشر هستند در برابر جنایات اسرائیل چه معنایی دارند؟»
    در واکنش به این تجمع که به‌نظر می‌رسد مجوزی برای برپایی آن از سوی وزارت کشور صادر نشده است، روابط عمومی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کانون پیش‌تر در محکوم کردن خشونت‌ها در غزه بیانیه صادر کرده است.
    آن‌طور که در این اطلاعیه آمده، اعضای کانون مدافعان حقوق بشر بارها «در مصاحبه‌های مختلف بر حفظ کرامت انسانی فلسطینیان و ممانعت از کشتار مردم فلسطین تأکید کرده‌اند.»
    براساس اعلام دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، تجمع‌کنندگان از سوی پلیس متفرق شده و این تجمع ساعاتی پیش پایان یافته است.
    شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، در هفته‌های اخیر از سوی مقام‌های امنیتی و قضایی ایران تحت فشار‌‌های زیادی قرار گرفته است.

    طی دو هفته اخیر دفتر کانون مدافعان حقوق بشر پلمب شده و دفتر وکالت وی تاکنون دوبار مورد بازرسی قرار گرفته است.
    در آخرین بازرسی‌ها که از سوی پنج مامور مالیاتی انجام شده، برخی از اسناد و مدارک فعالیت‌های حقوقی خانم عبادی «به منظور بازرسی‌های مالیاتی» از محل کارش خارج شده است.
    بسیاری از نهاد‌های فعال حقوق بشر در دنیا به صدور بیانیه‌هایی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که به فشار‌ها علیه این فعال صلح پایان دهند.
    اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد که نگران برخورد مقام‌های جمهوری اسلامی با شیرین عبادی است.




    جمهوری اسلامی به عملیات اسرائیل در غزه خرده نگیرد در حالیکه مملکت از همه جهات و جهت ، بحر خزر ، خلیج فارس ، مرز با پاکستان و ....... در حال تکه تکه شدن است و خطرات سهمگینی مردم مملکت را تهدید میکند ،
    رفسنجانی خواستار کمک تسلیحاتی به غزه شد و پای کشور را رسمأ به میان این معرکه کشانید!.


    ایا در صورت حتی تصور انکه ایران نیز مانند غزه مورد حملات خارجی قرار بگیرد اینبار نیز مردم ساکت خواهند نشست و این حکومت درد سر ساز که جز بدبختی برای مملکت نیاورده و نمیاورد را سرنگون نخواهند کرد؟!.


    علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته خواستار حمایت مالی و تسلیحاتی مسلمانان از مردم غزه شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هاشمی رفسنجانی در این باره گفت: «امت اسلامی باید حمایت سیاسی، فرهنگی، تبلیغاتی، مالی و تسلیحاتی از مردم غزه داشته باشد.»

    وی همچنین افزود: «الحمدالله ایران ما در این میدان پیشتاز است و بسیاری از مسلمانان و ملت‌ها با ما همراه هستند.»

    رئیس مجلس خبرگان در ادامه خطبه خود از دولت‌های اسلامی و عربی انتقاد کرد و اظهار داشت: «آزمایشگاهی که امروز در تاریخ وجود دارد نهایتاً به افتضاح آمریکا، اروپا و دولت‌های اسلامی و عربی که در این مصاف به نفع فلسطین وارد نشوند، تمام خواهد شد.»

    در شرایطی که خبرگزاری‌ها از احتمال آغاز جنگ زمینی اسرائیل در غزه طی روزهای آینده خبر می‌دهند، هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه، چنین حمله‌ای را «بی‌نتیجه» توصیف کرد.

    وی در این پیوند گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیل اگر جنگ زمینی آغاز کند نتیجه‌ای نمی‌گیرد و اگر هم به فرض محال، دولت مشروعی را با کشتن آن‌ها و نحوه دیگری ساقط کند، مقاومت نیرومندتر می‌شود و مشکلات اسرائیل بیشتر می‌شود و حتی مشکلات از مرز غزه فراتر می‌رود و در سایر مناطق برای اسرائیل مشکلات درست می‌کند. آمریکا و اروپا هم اشتباه کرده‌اند، نباید می‌گذاشتند این شرارت شروع شود.»

    امام جمعه موقت تهران اسرائیل را از سوی شمال، جنوب و کرانه باختری در خطر موشک‌های فلسطینی دانست و «مادی‌گرایی» اسرائیلیان را نقطه ضعف آن‌ها و «ایثار و فداکاری» نیروهای حماس را نقطه قوت فلسطینی‌ها عنوان کرد.


    قلم چرخید وایران را گرفتند
    فرستنده اقای داریوش ستاره


    قلم چرخید و فرمان را گرفتند
ورق برگشت و ایران را گرفتند

    به تیتر «شاه رفت ِ» اطلاعات
توجه کرده کیهان را گرفتند

    چپ و مذهب گره خوردند و شیخان
شبانه جای شاهان را گرفتند

    همه از حجره‌ها بیرون خزیدند
به سرعت سقف و ایوان را گرفتند

    گرفتند و گرفتن کارشان شد
هرآنچه خواستند آن را گرفتند

    به هر انگیزه و با هر بهانه
مسلمان نامسلمان را گرفتند

    به جرم بدحجابی، بد لباسی
زنان را نیز مردان را گرفتند

    سراغ سفره ها نفتی نیامد
ولیکن در عوض نان را گرفتند

    یکی نان خواست بردندش به زندان
از آن بیچاره دندان را گرفتند

    یکی آفتابه دزدی گشت افشا
به دست آفتابه داشت آن را گرفتند

    یکی خان بود از حیث چپاول
دوتا مستخدم خان را گرفتند

    فلان ملا مخالف داشت بسیار
مخالف‌های ایشان را گرفتند

    بده مژده به دزدان خزانه
که شاکی‌های آنان را گرفتند

    چو شد در آستان قدس دزدی
گداهای خراسان را گرفتند

    به جرم اختلاس شرکت نفت
برادرهای دربان را گرفتند

    نمیخواهند چون خر را بگیرند
محبت کرده پالان را گرفتند

    غذا را آشپز چون شور میکرد
سر سفره نمکدان را گرفتند

    چو آمد سقف مهمانخانه پائین
به حکم شرع مهمان را گرفتند

    به قم از روی توضیح‌المسائل
همه اغلاط قرآن را گرفتند

    به جرم ارتداد از دین اسلام
دوباره شیخ صنعان را گرفتند

    به این گله دوتا گرگ خودی زد
خدائی شد که چوپان را گرفتند

    به ما درد و مرض دادند بسیار
دلیلش اینکه درمان را گرفتند

    مقام رهبری هم شعر میگفت
ز دستش بندتنبان را گرفتند

    همه این‌ها جهنم، این خلایق
ز مردم دین و ایمان را گرفتند


    עברית Hebrew




    האויב החדש של מפגיני חמאס: שוטרי הרשות






    הפגנה בירושלים




    שוטריו של אבו מאזן מתייחסים לדגל הירוק כאל סדין אדום - ומפזרים ביד קשה את ההפגנות נגד התקיפה הישראלית בעזה

    AP
    עדכון אחרון: 03.01.09, 00:16


    המשטרה הפלסטינית פיזרה אמש (יום ו') באלימות הפגנות שאורגנו על-ידי תומכי חמאס ברחבי הגדה המערבית. זאת, לאחר שההפגנות, שיועדו מלכתחילה למחות על המבצע הישראלי בעזה, הפכו למפגן כוח נגד הרשות הפלסטינית.
    המשך



    משעל: אם תיכנסו קרקעית - יהיו 4 גלעד שליט






    משעל. מזהיר צילום: AP



    בעוד כוחות צה"ל ערוכים סביב הרצועה, ראש הלשכה המדינית של חמאס מזהיר את ישראל: "עזה תטביע אתכם בים הכישלון. אולי יהיה גלעד שליט שני, שלישי ורביעי". הוא התעקש: מצב ההתנגדות טוב, האויב נכשל בפגיעה במערך הרקטות

    רועי נחמיאס
    עדכון אחרון: 03.01.09, 00:13

    בעוד כוחות צה"ל מוכנים לפעולה קרקעית שלפי ההערכות בישראל היא בלתי נמנעת, מזהיר מנהיג חמאס: "גורל שחור מצפה לכם". ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נשא נאום טלוויזיוני מוקלט ששודר אמש (יום ו') ברשת אל- ג'זירה, איים על ישראל במחיר כבד אם תנקוט במהלך יבשתי והבטיח כי "עזה תנצח".
    המשך



    כך נראים כרוזי צה"ל: ספרו לנו איפה החמאסניקים

    בצה"ל מעריכים שרבים בעזה מאשימים את חמאס במצב, וקוראים לתושבים לדווח על מיקומם של פעילי הטרור: "הסודיות מובטחת", נכתב בכרוזים שפוזרו מהאוויר

    חנן גרינברג
    פורסם: 02.01.09, 21:31

    צה"ל מגייס את תושבי רצועת עזה נגד חמאס: באלפי כרוזים שפיזר חיל האוויר בימים האחרונים מעל שטח רצועת עזה, קוראים בצה"ל לאזרחים לגלות היכן נמצאים אנשי חמאס וחברי חוליות הטרור - בטלפון או באמצעות הדואר האלקטרוני.

    עד כה נהגו בצה"ל להפיץ כרוזים שמזהירים את האוכלוסיה הפלסטינית מחמאס. אלו כללו הסברים כיצד חמאס פוגע בשגרת יומם של האזרחים וממליץ לאזרחים להתרחק מפעילי הטרור, ואף קריאה להתנגד לאלה שיבקשו לפעול משטחם. במבצע "עופרת יצוקה" עולים הכרוזים שלב.





    מימין - תרגום הכרוז



    כעת, בצה"ל מבקשים מהאזרחים לדווח היכן נמצאים הפעילים. "תושבי הרצועה, הנהגת החמאס תוביל אתכם לאבדון.





    העזתים נקראים לדווח



    קחו אחריות על גורלכם", נכתב בכרוזים, "משגרי הרקטות וגורמי הטרור הם סכנה לכם ולמשפחותיכם".

    גורמים בצה"ל סירבו לומר האם הכרוזים כבר הניבו תוצאות, אך ציינו כי ניתוח הלך הרוחות בקרב האוכלוסיה הפלסטינית הוביל להפצתם. "גם היום, רבים מבינים שחמאס גורם להם נזק ישיר בחיי היום היום ובכלל", אמרו הגורמים, "ראינו זאת גם בעימותים בעבר, כיצד היו מקרים בהם תושבים פלסטינים הגיעו לעימותים פיזיים עם חוליות הקסאם שביקשו לפעול משטחם".


    על פרשת השבוע,
    המדריך למניעת התבוללות


    הפליט העברי יוסף נקלע למעצמה הדרומית של המזרח התיכון. מה מנע ממנו להיגרף בזרם התרבות המצרית. מה מונע ממנו לנהוג כמהגר הקלאסי המנסה להיטמע ככל האפשר בסביבתו החדשה, להתקבל לתוכה ולהשתלב בה? איך שומרים על הזהות היהודית? פרשת השבוע







    הרב רפי פוירשטין
    פורסם: 02.01.09, 13:12

    מערכת הבחירות נכנסה להקפאה עמוקה. את תשומת הלב תופסת בצדק המלחמה בעזה ועמידתם האיתנה של תושבי הדרום. שאלות של חינוך, כלכלה, רווחה וחברה נדחקו הצידה. כך זה אצלנו הדחוף דוחה הצידה את החשוב באמת. אחד הנושאים אותם הזניח עד היום הפוליטיקאי החילוני המצוי הוא שאלת זהותה היהודית של מדינת ישראל. האתנן הזול ביותר אותו יכול הפוליטיקאי החילוני לתת לפוליטיקאי החרדי זאת הרבנות הראשית, משרד הדתות, המועצות הדתיות, רבני השכונות והערים.
    המשך

    שבת שלום


    No comments: