Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Tuesday, April 28, 2009






    روز یاد بود و لحظـه هشدار

    داوید فاخری - تنه نزن
    Daveed Fakheri
    Taneh Nazan



    Israel Memorial Day
    April 28, 2009
    Israel Memorial Day -- giving one's life in defense of the Jewish people is a mitzvah of the highest order



    Israel Independence Day
    April 29, 2009
    Israel Independence Day -- the historic return of the Jewish people to the 
    Land of Israel is a  Modern Miracle 
     
    روز یاد اوری کشته شدگان در راه استقلال کشوراسرائیل سهشنبه ۲۸ اوریل ( همین ماه )

    روز استقلال کشور اسرائیل چهار شنبه ۲۹ اوریل ( همین ماه )


    tanehnazan.com


    Tonight's Commentaries, 

    Articles & News are presented

    as usual in English, Farsi & Hebrew

























    Sent by debsh 1 Masood



    * Irena Sendler *



    The prize doesn't always go to the most deserving!!!!!!! See below and you will see why:*


    There recently was a death of a 98 year-old lady named Irena.


    During WWII, Irena, got permission to work in the Warsaw Ghetto, as a Plumbing/Sewer specialist. She had an ' ulterior motive ' ... She KNEW what the Nazi's plans were for the Jews, (being German.) Irena smuggled infants out in the bottom of the tool box she carried and she carried in the back of her truck a burlap sack, (for larger kids.) She also had a dog in the back that she trained to bark when the Nazi soldiers let her in and out of the ghetto. The soldiers of course wanted nothing to do with the dog and the barking covered the kids/infants noises. During her time of doing this, she managed to smuggle out and save 2500 kids/infants.


    She was caught, and the Nazi ' s broke both her legs, arms and beat her severely. Irena kept a record of the names of all the kids she smuggled out and kept them in a glass jar, buried under a tree in her back yard. After the war, she tried to locate any parents that may have survived it and reunited the family. Most of course had been gassed. Those kids she helped got placed into foster family homes or adopted.

    Last year Irena was up for the Nobel Peace Prize ... She was not selected.

    * Al Gore won, for a slide show on Global Warming.

    GOD BLESS HER ~ May she rest in Peace.




    Yerushalayim Shel Zahav - Ofra Haza (Live)











    The notion of a Jewish and democratic State of Israel is not a contradiction





    -Orthodox don't participate in national Memorial, Independence Day not out of spite, but because these days mean nothing to them





    Remembering victims on both sidesCombatants for Peace to hold Memorial Day service commemorating Israeli, Palestinian victims of conflict Full Story






    فارسی








    روز یاد بود و لحظـه هشدار






    یادداشت : داویــــد فاخری
    بیست و هشتم اپریل ۲۰۰۹ 


    تاریخ یهود کم روزها و شبهای تلخی که بر این ملت گذشته را در سینه خود پنهان ندارد . ملتهائي که زمانی خود تاریخ و تاریخ ساز و تاریخ پرور بوده اند و دست زور و قهر و بی مهریشان تا به حد کشتارهای جمعی بر این ملت بی اشیانه که به خاطر قهر زمان پراکنده بوده اند را بلند کرده اند و اکنون در زباله دانی ان خانه دارند سر مشقی نبوده اند برای ایندگانشان که راه انان را دنبال نگنند و شوربختانه تر از ان اکنون نیز که درسهای تاریخ بصورتی غیر قابل باور وسیع از طریق هزاران نوع وسایل نوشتاری و گفتاری و نمایشی چه معمولی و یا الکترونی به جهانیان اموخته میشوند تا از انان درس گرفته و خوب انان را اجرا کرده و بد انان را تکرار نکنند اما میبینیم که چنین نیست و رهبران ملتهائی که خداوند همه گونه نعمات را با گشاده دستی در اختیار انان گذارده تا به ملتهای خود بهترینهای دانش و بینش و اموزش و پرورش را ارائه دهند اما با تنگ نگری و عقب گرائی ان منابع را برای درگیر شدن با تمدنها بکار میگیرند و خود بر اریکه قدرتهای مفت اورده شده تکیه میزنند و ملتهایشان را بی انکه خود دامنشان هم حتی کمی از زیانها و مصائب این در گیریها تر شود به اعماق و ژرفای سیاه روزیها و بی سامانیهای حاصل از ان اعمال بی خردانه فرو میبرند .

    سید محمد خاتمی در حال بازدید از کنیسائی در تهران

    جمهوری اسلامی ایران که به اصطلاح برای نجات مردمان رنج کشیده از حکومتهای پیشین و با شعار مساوات و برابری پیش امد اما بجای ان ، بینش ادمها را با ریا کاریهای مذهبی ربود و کلاهی به بزرگی ۱۶۴۸۰۰۰ کیلومتر مربع را برسر انان گذارد و خود را بر تخت جمشید نشاند یکی از ان بیخردان تاریخ است ، از امراض لاعلاجیست که اکنون ۳۰ سال است با نفوذ به جزئ جزئ اعضای حیاتی کشور همه سلولهای خوب انرا جویده و فرو میدهد و بجای انان سلولهای زهر اگین و کشنده میکارد . بکارگیری سیاست خارجیهای غیر متعارف و تنش زا و دشمن افرین که حاصل ان بدبختیهای روزمره ئی است که بصورتهای تحریمهای گوناگون بین المللی بر فرق سر ملت از همه جا دست کوتاه وارد میایند از جمله انانند.
    حد اقل در طول ۳۷۰۰ سال گذشته که یهودیان به دلیل فتح پی در پی کشورشان سرگردان و در به در اینجا و انجا بوده اند که اصطلاحأ « گالوت » خوانده میشود و توسط اشور و بابل و ایران و یونان و رم و صلیبیون و مسلمین و عثمانیها و بریتانیائیها همراه با تحمل فشارهای غیر انسانی مانند تغییر مذهب ، اخذ باجها و خراجهای ظالمانه ، پوگرومها ( حمله به گتوها ، بی عصمت کردن نوامیس ، بر هم زدن مجالس شادمانی و یا عزا ، به خفت کشاندن انجام مراسم قومی و مذهبی و بستن افتراهای گستاخانه و نفرت اور و کینه توزانه ) در اسپانیا ، انگلستان ، فرانسه و المان که ننگ تاریخ را بر پیشانی عاملان نازی و فاشیستهای طرفدار ان بخاطر کشتار ۶۰۰۰۰۰۰ میلیون تن از بچه و زن و مرد و پیر و مریض یهودی که به دست انان به کوره ها و حمامها و جوخه های مرگ سپرده شدند برای همیشه نشاند ، این درس تلخ را تاریخ به بازماندگان ان پدران کشورهای متخاصم و متجاوز و ظالم ( که در کشور عزیز ما ایران نیز بشواهد تاریخی بویژه تاریخ شفاهی و بعضأ نیز نوشتاری یهودیان کم انجام نگرفته اند ) همواره داده و میدهد که از ازار مردمان بی دفاع و بویژه یهودیان دارای اخر و عاقبتی درخشان و پایدار نشده اند و همانطور که قبلأ نیز گفتم اکنون جای انان در زباله دانیهای تاریخ قرار دارد.



     اما بسی جای تعجب و شوربختی است که در این حال و روزگار نیز حکومتهائي همچون حکومت جمهوری اسلامی مانند گیاهان هرزه سر از تخم نفرت و کینه ابا و اجدادی غیر ایرانیشان از زیر زمینهای نا کجا اباد بویژه نسبت به یهودیان بیرون میاورند و نه تنها تاریخ قرون گذشته تا قرن نوزدهم میلادی انان را ادم نمیکند بلکه دیدن و شنیدن و خواندن رویدادهای دو قرن گذشته که نشان از برملا شدن دوباره معجزات خداوند موسی در باره یهودیان هست را نیز نمیخواهند ببینند و یا باور کنند و با دست خود سوار بر ارابه هائی میگردند که روزی فرعون برانان و بر علیه یهودیان جولان میداد اما اخر چرخهای ابتداعی همان ارابه ها او را به عمیقترین نقطه جهنم حمل کردند و هیتلر را نیز با چرخهای فولادین همانگونه ارابه ها که نیمی از کره زمین را جولانگاه خود نموده بودند با خود به دیار نجاستها کشاندند !.


    خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی بزبان عبری


    از بدو تاسیس مجدد کشور اسرائيل ، این باقیمانده میلیونها انسان در به در و زجر کشیده که خداوند دوباره همچون زمان موسی کلیم الله صدای اغتثاثه های انان را شنید * ושמעתי את נוקתם * و به انان روی اورد و سرزمین شیر و عسلی را که به بنده مقربش برای انان قول داده بود را به انان بازگرداند یعنی از ۶۱ سال پیش این ملت همواره مورد اعمال خصمانه و کینه توزانه کشورهای عرب همسایه و تمام کشورهای اسلامی ( بجز ایران تا بروز انقلاب وحشت و خون اسلامی ۱۹۷۹ ) و کشور های مقتدر روسیه شوروی و تمام اقمار ان و چین و هند قرار داشته، که به لطف معجزات خداوند و دلاوریها و از جان گذشتگیهای مردم و سربازان ارتش دفاعی ان ، دشمنان را با خفت از گستاخیهائی که از خود نشان داده اند بر سر جاهایشان نشانده و حقیر و درمانده و شکست خورده بسوی رهبران نابخرد و پوست کلفتشان که بعد از هر هزیمت صدای کریه و دروغ و فریب کوس و کرنای پیروزیهایشان را برای ملت بدبختشان به صدا در اورده اند روانه ساخته اند ، جنگهای استقلال ۱۹۴۸ ، سینای ۱۹۵۳ ، ۶ روزه ۱۹۶۷ ، یوم کیپور ۱۹۷۳ ، لبنان اول ۱۹۸۲ ،عملیات تونس ،عملیات انتبه ۱۹۷۶ ، عملیات شب جوانان ، عملیات سابنا ، عملیات نابود کردن کوره های اتمی عراق ، عملیات نابودی کوره های اتمی سوریه ، و غیره و غیره که برای هیچکس در جهان شگفتیهای انان بیگانه نیستند از جمله انانند که از جانب ارتش دفاعی اسرائیل اجاز نشر گرفته اند!.











    صحنه هائی از جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل

    متاسفانه امروز بزرگترین خطری که جهان بویژه کشور اسرائيل را به نابودی تهدید میکند وراجیها و گفتارها و کردارهای بیخردانه رهبران و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران است که با گزافه گوئیهائی مانند « اسرائیل باید از روی صفحه جغرافیا پاک شود » و یا « انرژی اتمی حق مسلم ماست » که همه میدانند دیوانگانی مانند ایت الله خامنه ئی و ملیجک او رئیس جمهور محمود احمدینژاد برای انجام چه اهدافی انانرا حق مسلم خود میدانند و یا بذل و بخششهای چندین و چند میلیارد دلاری به دشمنان قسم خورده ملت ایران ، فلسطینیها ، سوریها ، حزب اللهی ها و غیره و بهم راهی یک عده شارلاتان و مافیونر بین المللی ، روسیه ، ونزوئلا ، بولیوی و هر کس دیگری که میتواند با کمک رهبران خائن وطن مال ومنال این ملت بدبخت را که خود برای کسب معاش روزانه فرزندانش مجبور به تن فروشی و مواد مخدر فروشی است از دهانشان برباید را در دامی میبرند که خدای نخواسته گرفتار شدن در ان اگر بد تر از اوضاع فعلی مردمان عراق و افغانستان نباشد کمتر از ان نخواهد بود !.

    مگر تا کی باید همینطوری دست روی دست گذارد و نشست تا رحم ملتی دیگر به جوش اید و به ما و کشورمان کمک کرده و این بار خفت و خواری و فقر و تنگدستی و بیحثیتی را که جمهوری جهل و خون اسلامی برای ما افریده که در ان دست و پا میزنیم را از روی دوشمان بردارد ؟!.
    امروز بیاد کشته شدگان اسرائیلی و یهودیان جهان که برای حفظ و استمرار استقلال کشور اسرائیل جان خود را فدا کرده اند در سوگی مفتخرانه و با دقایقی سکوت بر جاههای خود قرار گرفته ایم.  امیدواریم که بیش از این بر اثر احساسات کینه جویانه و حسادت امیز برخی از رهبران کشورها نسبت به اسرائیل شاهد کشت و کشتار و ویرانی و خرابی یکدیگر نباشیم که کشتارهای بعدی بیش از ان خواهند بود که به تصور ایند !.


    ارامگاه کورش کبیر

    حضرت ایت الله خامنه ئي میتواند برای کشوری که از کورشها و داریوشها و انوشیروانها به ما به ارث رسیده رهبری باشد که نامش در تاریخ جهان همچون کورش کبیر با افتخار بر جای بماند و یا انکه همچون ان شیخ صفوی بجز قلیلی از بیگانگان وطنی نامی از او نشنیده باشند.
    اوباما ، نتنیاهو ، سارکوزی ،‌مرکل ، گوردون براون ، پوتین و چاوز ، هنیه ، اسد ، نصرالله و غیره قبل از انکه دلشان به حال ما و کشور ما بسوزد ، بحق حفظ منافع کشورهایشان برایشان مهم است . شاید وقت ان رسیده که به این نکته بیشتر بیاندیشیم !.
    داوید فاخری


    bye bye sadam
    Isaeli Raid on Osiraq Reactor 1981

    قسمت کوتاهی از عملیات حمله نیروی هوائی
     اسرائیل به رأکتورهای اتمی عراق و نابودی
     کامل انان در سال ۱۹۸۱ !. 











    بيانيه اعتراضي دفتر تحکيم وحدت : آقاي احمدي نژاد خوش رقصي بس است‏
    دفتر تحکيم وحدت، فراگير ترين تشکل دانشجويي دانشگاه هاي ايران طي بيانيه اي ضمن اعتراص به ادامه ‏بازداشت دانشجويان و ورود نيروي انتظامي به دانشگاه تربيت معلم، تاکيد کرد که .........





    هشدار وزارت ارشاد و شوراي امنيت ملي به رسانه ها‏ -اجلاس ژنو را نقد نکنيد
    پس از سخنراني محمود احمدي نژاد در اجلاس دوربان 2 که در شهر ژنو برگزار شد و طي آن چند هيات اروپايي ‏و نيز نمايندگان دولت هاي اروپايي اجلاس را ترک کردند،نوشتن در مورد اين اجلاس در مطبوعات ايران ممنوع ‏و به خط قرمز تبديل شد.‏







    مقاله کريستين ساينس مانيتور درباره سياست خارجي اوباما‏ - ايران؛ اولين آزمون بزرگ ‏
    آقاي اوباما همزمان با تبيين سياست خارجي در هفته هاي آغازين فعاليتش، به اعتقاد خود مبني بر گفتگو با دشمنان ‏آمريکا نظير کوبا، سوريه، ونزوئلا و حتي کره شمالي جامه عمل پوشانده است. با اين حال، التهاب چنين رويکردي در ‏مورد هيچيک از کشورها به اندازه ايران زياد نيست.




    خیام خوانی
    فرستنده شیلا جهانفرد







    اخرين دستاورد اقتصادي دولت احمدي‌نژاد - ذخيره ارزي نصف، ضرر بانک‌ها ۷۰ درصد ‏
    جديدترين گزارش بانک مرکزي نشان مي‌دهد برنامه‌هاي اقتصادي دولت احمدي‌نژاد باعث شده که ميزان سود و ‏درآمد بانک‌ها (اعم از دولتي، خصوصي و موسسات مالي و اعتباري) ۷۰ درصد کاهش يابد







    یک‌سال حبس برای یک فعال حقوق زنان
    پرستو الهیاری عضو کمپین یک میلیون امضاء به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
    وی در این حکم به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» محکوم شده است.









    «ده پلیس در حمله افراد مسلح به پاسگاهی در غرب ايران کشته شدند»
    به گزارش رسانه های ايران دست کم ۱۰ نفر از پرسنل نيروی انتظامی ايران شامگاه جمعه در حمله افراد مسلح به پاسگاه روانسر-پاوه در استان کرمانشاه کشته شده اند.








    لاریجانی : درصورت تداوم تهدید‌ها علیه جمهوری اسلامیآمریکا آماده رفتار گزنده ایران باشد
    علی لاریجانی گفت که اگر تهدید‌های آمریکا علیه ایران ادامه پیدا کند، واشینگتن باید آماده رفتار‌های گزنده تهران باشد.





    رکسانا صابري خبرنگار يا گروگان؟‏
    داستاني که با دستگيري دختر جواني به اتهام خريد يک بطري مشروب آغاز شده بود، بدل به عاملي براي سنجيدن ‏رابطه ببن دولت باراک اوباما و ايران.‏
    اين آزمايشي براي ايران و مجامع بين المللي در سرتاسر دنيا بخصوص در آمريکا هم هست.‏








    طنز - ابراهیم نبوی
    فرزند دولت
    همزمان با انتخابات دشمن شکن و سراسر عدالتخواهانه و حق طلبانه نظام ظفرنمون و همیشه ‏دیروز جمهوری اسلامی ایران، در ملاقات گروه وسیعی از فرزندان ایثارگر مسوولان فداکار ‏دشمن ستیز دولت نهم که در بسیج دانشجویی



    غلامحسین محسنی اژه ئی وزیر اطلاعات ایران اعلام به
    «دستگیری تیم تروریستی وابسته به اسرائیل» نمود

    به گفته او، این «تیم تروریستی» قصد داشت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با هدف «ایجاد ناامنی و اغتشاش» چند بمب‌ در سطح شهر تهران منفجر کند!.


    עברית
















    בהר הרצל בירושלים נערך הטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל. ראש הממשלה פנה למשפחות השכולות, ואמר: "מאחורי כל מצבה - פרקי ילדות, נעורים ובגרות, חלומות שהתנפצו באבחה אחת", והבטיח: "לעולם לא נפקיר את גורלנו שנית"








    שנים רבות התכחשתי למותך, תירצתי לעצמי מיליוני תירוצים, לא הייתי מגיעהלאזכרות, ובימי הזיכרון, הייתי מעדיפה לקרוא איזה שיר בטקס בבית הספר 
    מאשר לשמוע את קולות הבכי על קברך. עכשיו אני מבינה כי פשוט לא הצלחתי להבין כי אתה אינך. וכי איך ילדה קטנה יכולה להתמודד עם העובדה כי אביה שאותו אהבה כל כך איננו (יתומה, 320)"





    אהרון קרוב: אויבנו לא מבחינים בין שמאל וימין





    מעט עיניים נותרו יבשות אמש, כשהפצוע קשה ממבצע "עופרת יצוקה" עלה לבמה כדי לשאת דברים ולשיר עם תלמידי הישיבה לצעירים, שאיבדו את חבריהם בפיגוע במרכז הרב. בשנה השישית, עם רמי קליינשטיין ואהוד בנאי, נכנס הטקס "זוכרים, שרים ומספרים" למיינ-סטרים של החברה הישראלית


    No comments: