Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, October 8, 2007

    Iran president faces rare protest ! تنش در دانشگاه تهران به دنبال سخنرانی احمدی نژاد

    B B C English
    October 9 . 2007

    دوستان در اغاز به متن انگلیسی سخنرانی اقای احمدی نژاد در دانشگاه تهران در حالیکه با اعتراضات شدید از جانب
    دانشجویان مواجه شد توجه فرمائید و بعد از ان همین گزارش را بزبان فاسی دنبال بفرمائید

    Pro and anti-government protesters were locked out of the campus
    A rare anti-government demonstration has been held in the Iranian capital during a speech at Tehran University by President Mahmoud Ahmadinejad.
    There were scuffles as hundreds of supporters and opponents of the president gathered outside the venue.
    Eyewitnesses said police used tear gas to hold the demonstrators back.
    Student leaders had challenged Mr Ahmadinejad to meet them after he spoke at Columbia University in the US of the freedoms enjoyed by Iranian students.
    The BBC's Jon Leyne in Tehran says all gates to the university were locked and journalists were prevented from entering.

    Tear gas

    But from outside two groups of demonstrators were clearly visible, each of perhaps a few hundred students, our correspondent says.
    One group was made up of government supporters. Another group of opponents was chanting: "Death to the dictator."
    According to eyewitnesses police used tear gas when the protesters tried to break into the hall where Mr Ahmadinejad was speaking. They also tried to prevent him leaving.
    Protesters eventually dispersed once Mr Ahmadinejad left the university.
    It was not a huge crowd but it was one of the first demonstrations against the government here in many months.
    Mr Ahmadinejad faced similar dissent during a speech in December 2006 when students at Amir Kabir Technical University called him a dictator and set fire to his picture.

    Speech omissions

    It has also emerged that parts of a speech given by the president last week in the US may have been blocked by the state broadcaster, our correspondent adds.
    During the speech Mr Ahmadinejad criticised those pressing for negotiations on the nuclear issue. Much of the speech was carried live but those comments were not aired.
    Mr Ahmadinejad's remarks were seen as criticism of supporters of former President Hashimi Rafsanjani.
    It seems that Mr Rafsanjani may have some friends in the state broadcasting network who did not want the comments to be aired, our correspondent says.

    و به گزارش بخش فارسی بی بی سی

    تنش در دانشگاه تهران به دنبال سخنرانی احمدی نژاد
     
    پلیس در اطراف دانشگاه تهران

    محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، امروز دوشنبه ۱۶ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها به دانشگاه تهران رفت که این حضور با اعتراض گروهی از دانشجویان روبرو شد.
    خبرگزاری نیمه دولتی فارس از درگیری دانشجویان معترض و منتقد آقای احمدی نژاد با نیروهای حراست دانشگاه خبر داده و تعداد آنها را "اندک" خوانده است.
    طبق گزارش ها، دانشجویان معترض به رئیس جمهور ایران، با خواندن سرود "یار دبستانی من" قصد ورود به دانشگاه را داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.
    یکی از دانشجویان حاضر در دانشگاه تهران به بخش فارسی بی بی سی گفت تعدادی از دانشجویانی که درون دانشگاه حضور داشتند، به سمت در ورودی دانشگاه حرکت کرده و تلاش کردند با شکستن در راه را برای ورود سایر دانشجویانی که بیرون دانشگاه مانده بودند، باز کنند.
    به گفته این دانشجو نیروهای گارد ضدشورش که بیرون میله های دانشگاه حضور داشتند ابتدا با ضربات باتوم دانشجویان را از در دور کردند و وقتی با اصرار دانشجویان مواجه شدند از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.
    جان لین، خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید که دانشجویان از افزایش محدودیت ها و سخت تر شدن اوضاع اقتصادی در ایران خشمگین هستند.
    ادوار نیوز، از منابع خبری دانشجویان معترض گفته است که دانشجویان، همچنین اخراج چندین استاد دانشگاه را محکوم و از عدم پاسخگویی آقای احمدی نژاد به مطالبات دانشجویی انتقاد کرده و خواهان آزادی دانشجویان زندانی شده اند.
    رادیو دولتی ایران هم طی گزارشی گفت پیش از سخنرانی آقای احمدی نژاد، گروهی از دانشجویان، پلاکاردهایی در حمایت از مواضع رئیس جمهور ایران در نیویورک حمل می کردند. در مقابل گروه دیگری از دانشجویان که معترض به آقای احمدی نژاد بودند به پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی پرداختند.
    به گزارش منابع خبری، دانشجویان معترض همچنین شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر استبداد" سر داده اند. در مقابل، دانشجویان حامی آقای احمدی نژاد، شعارهایی در حمایت از وی سر داده اند
    گزارش ها از تهران حاکی از آن است که از یکی دو روز گذشته، نیروهای امنیتی، کنترل محوطه اطراف دانشگاه تهران را به دست گرفته بودند.
    خبرگزاری های ایران گفته اند که نیروی انتظامی در منطقه حضور دارد و اوضاع را زیر نظر گرفته است.
    به غیر از حضور دانشجویان مخالف، گروه هایی از دانشجویان موافق با رئیس جمهور ایران نیز در محوطه دانشگاه تهران جمع شدند و شعارهایی علیه مخالفان سر دادند. این تعداد از افراد که به گفته خبرگزاری مهر عمدتا از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هستند، خواهان اخراج اساتید به گفته خودشان "بی دین" از دانشگاه شده اند.

    "آمریکا در برابر ایران کم آورده"

    محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در سخنان خود در دانشگاه تهران در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: "آمریکا در برابر منطق هسته ای ایران کم آورده و راهبرد آنها دیگر خاصیتی ندارد."
    ایران می گوید که حاضر نیست تحت هیچ شرایطی فعالیت های حساس اتمی خود را به حالت تعلیق در آورد و دستیابی به انرژی هسته ای برای مصارف صلح امیز را حق خود می داند، اگر چه کشورهای غربی می گویند ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است، اتهامی که از سوی ایران رد می شود.
    آقای احمدی نژاد با اشاره به سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا در نیویورک و حواشی آن گفت: "تمام اقدامات آنها طبق برنامه ریزی قبلی بود و می خواستند مرا (از سخنرانی) منصرف کنند و اعصاب ما را خرد کنند که نتوانیم صحبت کنیم."
    وی افزود: "سی چهل دانشجوی ایرانی به من گفتند که می خواهند در سخنرانی حاضر شوند و (می گفتند) تلفن تماسی داده شده که هر کس تماس می گرفت، نوار ضبط شده ای، ده دقیقه علیه ملت ایران و مواضع ایران موضع گیری می کرد."
    آقای احمدی نژاد در سفر خود به نیویورک در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کرد و به پرسشهای حاضران پاسخ گفت. این حضور و سخنرانی با واکنش های مختلفی در ایران و خارج از آن مواجه شد.

    ویدیو مربوط به تظاهرات دانشجویان دانشگاههای ایران بر علیه رژیم

    No comments: