Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, June 27, 2008

    ایا میشود به قول و قرارهای جمهوری اسلامی، حماس و حزب الله در عقد قرار دادهای جهانی اطمینان کرد در حالیکه انان به شهروندان خود از پشت خنجر زده اند؟!.

    تهیــــه و تنطیم
    ۲۸ جون ۲۰۰۸
    داویـد ـ تنه نزن


















    پس با دشمنان نیز می شود گفتگو کرد؟


    برگرفته از روزنامه ایتالیائی:





    نویسنده مقاله: Meotti Glugilio
    برگردان فارسی: علی کربلائی
    برای سایت فارسی وزارت امور خارجه اسرائیل























    آیا به دنبال گفتگوهای غیرمستقیم اسرائیل با حزب الله و حماس، پیشنهاد وزیر خارجه پیشین ایتالیا منطقی بوده است؟



    حزب الله




    حماس















    یک روزنامه ایتالیائی این پرسش را مطرح کرد که آیا با توجه به مذاکرات (غیرمستقیم) اسرائیل با حماس و گفتگوهای (غیر مستقیم) اسرائیل با سوریه و معامله ای که بین اسرائیل و حزب الله در حال تکوین است، می توان با دشمنان نیز به گفتگو نشست؟!.
    برگردان فارسی این مقاله را می خوانید:

    بنا بر این اوصاف، مذاکره با دشمن قانونی می باشد؟ از حمایت خانم رایس از دولت لبنان (که حزب الله حضور چشمگیری در کابینه آن کشور دارد) تا آتش بس سازمان حماس فلسطینی با اسرائیل، ظاهرا چنین به نظر می رسد که ماسیمو دالما وزیر امور خارجه ایتالیا در دولت گذشته، و طرفدار تز مذاکره با حماس و حزب الله و جمهوری اسلامی ایران حق داشته و دیدگاهایش درست بوده است!
    از طرفی فرانسه اعلام می کند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به پاریس می رود و بر سر همان میز خواهد نشست که اسرائیلیان در گردهمآئی کشورهای ساحلی دریای مدیترانه در کنار آن می نشینند.
    همۀ اینها رویدادهای بی سابقه ای در دنیای سیاست است. از دیدگاه سیاستمدار آمریکائی مایکل لدین، نویسنده و مؤلف کتاب "بمب ساعت شمار ایران" (Iranian Time Bomb)، تز ماسیمو دالما در مورد خاورمیانه باعث تقویت دشمنان می شود .
    لدین بر این باور است که غرب با جمهوری اسلامی ایران حدود ۲۹سال مذاکره و مماشات کرد و زمانی که می گوید ایران، یعنی حماس و حزب الله را هم در آن می بیند - زیرا که جزء جدائی ناپذیری از جمهوری اسلامی ایران هستند.











    همه رؤسای جمهوری ایالات متحده، از جیمی کارتر تا بوش، با ایران مذاکره کردند و نتیجه آن گفتگوها در مقابل چشمانمان قرار دارد. انیشتین اعتقاد داشت که دیوانه به کسی می گویند که آزموده را از همان راه دوباره بیازماید و انتظار نتیجه ای متفاوت با دفعات پیش داشته باشد (- یا به زبان فارسی: آزموده را دوباره آزمودن خطاست).
    اسرائیل به طور غیرمستقیم همیشه تلاش کرده و می کند که آزادی سرباز ربوده شده خود گیلعاد شلیط را به دست آورد. ولی در سیاست نحوه و شکل کنش و واکنش نیز بسیار مهم است.
    خانم رایس با حزب الله گفتگو نمی کند - بلکه با دولت لبنان طرف صحبت است. طبیعتا اگر در لبنان حزب الله در مصدر قدرت بود، اوضاع به طور کلی فرق می کرد.
    ولی دالما در دیدار از لبنان بازو در بازو با (افراد) حزب الله که خواستار نابودی اسرائیل هستند، در انظار ظاهر شد و با آنها قدم زد - با علم به این که حزب الله باعث لرزان شدن دولت فوآد سینورة گردیده بود. ماسیمو دالما از کسانی انتقاد می کند که به او در مورد رفتارش با این سازمانها در لبنان ایراد گرفته بودند. شاید هم حق داشته باشد که در انتقاد از او زیادی روی کرده اند. ولی طرز رفتار این دو سیاستمدار یعنی او و خانم رایس به خاطر موقعیتشان کاملا فرق می کند.
    خانم Fiamma Nirenstein نماینده پارلمان ایتالیا از حزب PDL روش اسرائیلیان را در برخورد با مشکلات سیاسی، با شیوه دالما کاملا متفاوت می داند. او می گوید: جانبی که با حماس مذاکره می کند در حال حاضر مصری ها می باشند و نه اسرائیل. ما باید همیشه برای نجات جان انسان ها تلاش کنیم و این تلاش به طور اصولی با به سر میز مذاکره نشستن با جانیان و آدمکشان فرق می کند. زمانی که ما با این جانیان بر سر میز می نشنیم، به مثابه آن است که ما هم مانند آنها و آنان هم مانند ما هستند و این اشتباهی بزرگ است.

    دیالوگ برای نجات جان انسان ها آری، ولی بیعت با جانیان خیر!












    سطح فکر و روش و طرز رفتار و زندگی ما با "افراد جهادی" متفاوت است و در تضاد می باشد. ما با آنان بر سر یک سفره نمی نشینم!
    گیدعون مئیر سفیر اسرائیل در رم نظری تقریبا میانه روتر دارد و می گوید: این مذاکرات به طور مستقیم بین اسرائیل و حماس نیست، بلکه ارتباط ما با مصریان و شخص وزیر اطلاعات و امنیت آن کشور عمر سلیمان می باشد که با حماس در تماس است.
    حماس از اعمال جنایتکارانه خود دست نکشیده، بلکه آنها بر روی اسلحه و بدبختی مردمانشان در نوار غزه سرمایه گذاری کرده اند. آنها در اثر فشار مردم و گرسنگی آنان تن به برقراری آتش بس موقت داده اند.
    هیچ پاسخ دیگری هم نمی توانستند به مردم غزه بدهند. زیرا آن مردم که روز به روز بیشتر از گذشته زیر فشار فقر و گرسنگی قرار دارند، ممکن است علیه حماس به پا خیزند و این سازمان طرفدارانش را از دست بدهد و به همین خاطر به مصری ها جواب مثبت داده اند. ولی اسرائیلیان بر عکس این سازمان، باید بدون شلیک به سوی مردم بی گناه و غیره نظامی، خانه به خانه به نبرد با حماس ادامه دهند و به همین خاطر تصمیم گرفته اند شانسی به مصری ها در این رابطه داده شود که عمر سلیمان پیشگام برقراری تماسی بین طرفین شده است و فعلا آتش بس، هر چند لرزان، ولی ادامه دارد.
    سفیر اسرائیل از ماسیمو دالما نامی نمی برد ولی تکرار می کند که با حماس نمی توان به هر قیمت تماس گرفت و مذاکره کرد - بلکه نحوه کار بسیار مهم است و ما نمی توانیم با حماس طبق آن روش مذاکره کنیم . زیرا که این سازمان در درجه اول برای مذاکره باید سه شرط را قبول کند که عبارتند از:
    ۱ - دست کشیدن از هر نوع جنایت و آدمکشی؛
    ۲ - به رسمیت شناختن اسرائیل؛
    ۳ - پذیرفتن و احترام گذاشتن به همه قرارداد هائی که در محافل بین المللی بین فلسطینی ها و اسرائیل به امضاء رسیده است.
    بدون این توافقها هرگز مذاکره و صلحی در کار نخواهد بود و با کسانی مذاکره می کنیم که این سه شرط را محترم شمارند.
    سفیر اسرائیل افزوده می گوید: هر کس که با حماس طرف مذاکره قرار می گیرد، باید بداند با سازمانی صحبت می کند که خواستار نابودی اسرائیل است. و می افزاید: حماس معنی دیگرش جمهوری اسلامی ایران است. حماس شاخه ای از این رژیم است - دقیقا مانند حزب الله لبنان.
    او می گوید: حماس دست پرورده جمهوری اسلامی است و در تهران آموزش دیده و سلاحهای این سازمان از تهران برایش ارسال می شود. زیرا جمهوری اسلامی ایران بزرگترین کشور صادر کننده تروریسم در جهان است. البته ما باید از دولت ایتالیا به خاطر واکنشهایش علیه این رژیم و نحوۀ برخورد با احمدی نژآد سپاسگزار باشیم، زیرا رئیس جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نسل کشی و نابودی یهودیان و اسرائیل تبلیغ و تلاش می کند و حزب الله هم تبلیغ کننده ایده های احمدی نژاد است و این جمهوری اسلامی ایران است که همیشه توسط حزب الله تصمیم می گیرد چه زمانی و چگونه اسرائیل را زیر فشار بگذارد و احمدی نژاد شخصی است که فردی مانند او در سال ۱۹۳۳ در آلمان به قدرت رسید. ولی آیا از آن فاجعه تاریخی درسی آموخته ایم؟

    No comments: