Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Thursday, June 19, 2008

    چرا اتحادیه اروپا نه تنها نمیتواند دم خود را از تله امریکا در امر ایران رهائی دهد بلکه باید ممنون دار او هم باشد که اجازه میدهد در اطرافش بپلگد!.



    در حالیکه تمام ایرانیان تبعیدی و رنج دیده مقیم خارج از کشور از دؤل درگیر با کشورمان میخواهند تا به انجا حمله نکنند اما دژخیمان رژیم جمهوری اسلامی با تهدیدات بی پایه و اساس ، امریکا و متحدانش را بمنظور حفظ کرسیهای شکسته و لرزان حکومتیشان ترغیب به حمله به خاک مقدس وطنمان میکنند !.










    پیشگفتار
    در پی تهدیدات تازه ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد ادامه تحریمات بر کشورمان که دولتمردانمان مسؤولیت مستقیم در بروز انان را بعهده دارند که متاسفانه هم دود ان تنها به چشم مردم همیشه گرفتار در صحنه مکافات و درد سر افرین این حکومت از همه جهت نادان فرو میرود و بس ، تصمیم گرفتم تا با اوردن دو نمونه از اخرین اظهارات مسؤلان سه کشور مهم تر اروپا در این زمینه و در ادامه با گزارش بسیار جامع و بیطرفانه ئی که در رابطه با « دکترین امنیتی اروپا » در سایت با ارزش انتخاب اورده شده ، خود و دوستان را با فضائي دیگر از انچه در مورد سرنوشت وطنمان و مردمان بیگناه ان که در دست دیگران ( خودی / ناخودی ) به بازی گرفته شده میگذرد اشنا کرده باشم !.

    امریکا و انگلیس / ایران


    در این هفته دوشنبه ۱۶ جون 
نخست وزير انگليس اعلام کرد که کشورش دارايي‌هاي بانك ملي ايران را مسدود مي‌كند !.



    سایه تهدید بر سر صنایع گاز ایران . عکس بوش و براون وزیر خارجه انگلیس را در زمان مصاحبه با خبرنگاران نشان میدهد.






    به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس گوردون براون نخست وزير انگليس در كنفرانس خبري مشترك با جرج بوش رييس جمهور آمريكا تصريح كرد كه لندن دارايي‌هاي بزرگترين بانك ايران را مسدود و تحریم صنعت نفت و گاز ان کشور را در راستاي اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه تهران اغاز خواهد كرد !
    جورج بوش با انجام اين اقدام اروپا را متقاعد كرد تا همانند لندن عليه ايران اقدام كند.
    نخست وزير انگليس در اين كنفرانس خبري اظهار كرد: مسدود شدن دارايي‌هاي بانك ملي ايران در راستاي اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه تهران انجام خواهد شد. به دليل اينكه ايران دست از برنامه‌هاي هسته‌اش برنمي‌دارد ما نيز تحريم‌هاي بيشتري عليه اين كشور اعمال مي‌كنيم. وی افزود ما هر تدبيري را اتخاذ مي‌كنيم تا ايران نيز از گزينه‌هايي كه لازم است به آن فكر كند آگاه باشد

    به گزارش خبرگزاری رويترز، نخست وزير بريتانيا در گفت و گوی مشترک مطبوعاتی با جرج بوش به خبرنگاران گفت: کشورش هراقدام ضروری برای برقرار ماندن ارتباط با ايران را انجام خواهد داد.
    وی در عین حال و در حالیکه هر اقدام ضروری رابرای برقرار ماندن ارتباط با ایران لازم دانست افزود: «اما ما می خواهيم به صراحت اعلام کنيم که اگر ايران قطعنامه سازمان ملل متحد را ناديده بگيرد، چاره ای جز تشديد تحريم ها نخواهيم داشت.»

    ایتالیا / ایران



    برسولینی نخست وزیر ایتالیا و از متحدان پر قدرت و ثروتمند جورج بوش در حال سخنرانی در کنگره امریکا .








    در همان زمان نیز بر اساس گزارش خبرگزاریها برلوسکونی خواستار تشدید تحریمها علیه ایران شد !. نخست وزير ايتاليا اگر چه مانند صدر اعظم آلمان، رژيم ايران را به « نازيها » تشبيه نكرده، اما خواستار اعمال تحريمات در قبال ايران گردید ! که انتشار چنين اعلاميه هايي از سوي برلوسكوني كه از طرفداران پر و پاقرص تهاجم به عراق و يكي از متفقين اصلي بوش در اروپا محسوب مي شود، غيرمنتظره به نظر نمياید !!.

    ایتالیا و المان / ایران



    فرانک والتر ستینمیر ، وزیر امور خارجه المان




    وزیر امور خارجه ایتالیا ، فرانکو فرتینی.







    از سوی دیگر بنا بر گزارشها ، امروز صبح ( ۲۸ خرداد دوشنبه ) همچنین همراه با ملاقاتها و صدور اعلامیه ها در مورد روابط خارجی کشورمان که در نقاط مختلف اروپا انجام پذیرفت ، وزيران امور خارجه ايتاليا و آلمان نیزدرباره برنامه هسته اي درد سر ساز و بیهوده کشورمان به گفتگو نشستند.
    بر اساس این گزارشات و به نقل از نوتيتزيه آليچه، فرانکو فراتيني وزير امور خارجه ايتاليا امروز صبح با فرانک والتر اشتاينماير وزير امور خارجه آلمان در برلين ديدار و گفتگو کرد. اين ديدار در حاشيه برگزاري نهمين کنفرانس "گفتگوي اروپا- اسرائيل" صورت پذيرفت. در اين ديدار وزراي امور خارجه ايتاليا و آلمان درباره مسائل مهم بين المللي از جمله پرونده هسته اي ايران و بحران اخير اتحاديه اروپايي پس از رد پيمان ليسبون از سوي شهروندان ايرلندي به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

    داوید .








    ۲۸ خرداد ماه ۱۳۸۷
    برگرفته از





    پیشگفتار ، تهیه و تنظیم
    هیجدهم ماه جون ۲۰۰۸
    داوید ـ تنه نزن








    خانم «آنجلا مركل» صدر اعظم و رهبر حزب دموكرات مسيحي آلمان، سندي حاوي لزوم درخواست استراتژي امنيتي براي اين كشور را منتشر كرد. اين سند كوتاه مدت به همه چالشهاي پيش روي اين كشور از جمله تروريسم، امنيت انرژي، تكثير تسليحات اتمي و تغييرات آب و هوايي مي پردازد.



    پرچم و نماد اتحادیه اروپا .











    اروپا و دكترين امنيتي


    حزب مركل با ارايه اين سند مي خواهد به اين پرسش پاسخ دهد كه چرا آلمان با در اختيار داشتن بزرگترين اقتصاد اروپا نبايد استراتژي امنيتي قوي داشته باشد؟


    در اين حال، بعضي از همكاران حزبي مركل، سوسيال دموكراتها و احزاب مخالف موضع تندي را در برابر سند منتشر شده اتخاذ كرده اند.


    هيچ يك از انتقادهاي مذكور به علت اصلي نقص سند منتشره اشاره نمي كند. اين سند به موضوع اعمال قدرت سخت افزاري نمي پردازد. در خصوص كيفيت آرايش ارتش آلمان، مسائل داخلي ارتش و ساختار امنيتي اتحاديه اروپا كه مي تواند مانع از ادامه جنگهاي داخلي و كشتار غير نظاميان مانند آنچه در دارفور سودان اتفاق مي افتد شود، سخني به ميان نيامده است.


    اين مسأله از آن حكايت دارد كه نه آلمان و نه ۲۶ كشور ديگر اتحاديه اروپا آماده مباحثات جدي در ارتباط با نياز اتحاديه اروپا به دكترين امنيتي واحد نيستند كه اين آموزه واحد به معني اعمال قدرت سخت افزاري و نرم افزاري است.


    «فردريك بوزو»، دكتراي علومي سياسي از دانشگاه سوربون مي گويد: «يك دكترين امنيتي يا يك استراتژي امنيتي در معناي جزئي تر آن به معناي قدرت و نوع اعمال آن است و اين سخن دليلي براي بي ميلي اغلب كشورهاي اروپايي به استثناي فرانسه و بريتانيا براي بحث و گفتگو در مورد دكترين امنيتي واحد است.اتحاديه اروپا، سند استراتژي امنيتي را در سال ۲۰۰۳منتشر كرد كه اكنون در حال به روزشدن و تجديدنظر مي باشد.


    اروپا خود را بزرگترين حامي طرحهاي توسعه و پيشرفت سراسر اتحاديه مي داند و بيشترين فعاليت خود را در زمينه اعمال قدرت نرم افزاري محدود كرده است.


    در اين راستا، اتحاديه اروپا، براي متمايز نمودن خود از ايالات متحده آمريكا، ترجيح مي دهد بيشتر در مورد قدرت نرم افزاري سخن به ميان آورد. ايالات متحده آمريكا طي دهه هاي اخير به طور خودكار براي ايجاد امنيت و ثبات از طرحهاي نظامي استفاده كرده كه بندرت با ابزار نرم افزاري درهم آميخته شده است، به طوري كه تصميم براي حمله به عراق و تبعات آن اشكالات استفاده از قدرت سخت افزاري را به تنهايي آشكار نمود و اين موضوع، ديدگاه اتحاديه اروپا مبني بر ترجيح استفاده از قدرت نرم در برابر قدرت سخت را تقويت مي كند.


    اتحاديه اروپا، سياست اعمال قدرت نرم را در افغانستان، جمهوري دموكراتيك كنگو و چاد و سودان در پيش گرفت. تأمين كمكهاي مالي براي بازسازي و نيز گسيل نيروهايي براي محافظت از آوارگان و يا به عهده گرفتن فرماندهي پليس براي بالا بردن توان رزمي نيروهاي امنيتي بومي از جمله اين موارد بود.


    در عين حال بايد گفت سياستهاي استفاده از قدرت نرم در راه بازگشت صلح و امنيت، شكست خورده «جين هاين» مقام ارشد بخش امنيت جهاني و فرا آتلانتيك در مؤسسه تحقيقاتي صلح بين الملل در استكهلم مي گويد: اتحاديه اروپا طرح بلندمدتي براي افغانستان ندارد. اروپا با وجود افزايش حمل و نقل مواد مخدر وعمليات انتحاري حتي مايل به گفتگوهايي پيرامون اقدامهاي ضد تروريستي نيست.



    سخنرانی احمدی نزاد در کلوپ ایرانیها در دوبی / امریکائیها از منطقه بروند بیرون !.


    «كارل تئودور»، سخنگوي سياست خارجي اتحاديه سوسيال مسيحي آلمان مي گويد: اتحاديه اروپا حاصل ويرانه هاي جنگ جهاني دوم براي جلوگيري از درگيري مجدد در ميان آنها بود. پس از آن طي دوران جنگ سرد، اروپا براي تأمين چتر امنيتي با وابستگي خود به ايالات متحده آمريكا، نظم و ترتيب و نيز نظم مورد نظر خود را از لحاظ راهبردي از دست داد.


    نزاع و درگيريهاي دهه ۱۹۹۰در يوگسلاوي سابق، نبود سياست خارجي مشترك و تواناييهاي كافي نظامي را به معرض نمايش گذاشت. اين رويداد بزرگ اروپا را از خواب غفلت بيدار نمود و جهشي بلند در جهت تطابق استفاده از اعمال قدرتهاي نرم و سخت در كنار هم قرار داد.


    البته هنوز هم اعتقاد كشورهاي اروپايي اين است كه تجهيز كامل كمكهاي مالي و انساني، ساخت مؤسسات تحقيقاتي و نظامي آموزش نيروهاي امنيتي براي حل مناقشات كافي است. اين مدل فكري اروپايي ها مشكلات جدي را براي آنها به همراه خواهد داشت. اگر چه اروپايي ها به اين نكته معتقدند كه آنها در مقايسه با سياستهاي نظامي ايالات متحده آمريكا، از قدرت نرم كه اخلاقي تر است استفاده مي كنند و اين دليلي است براي تغيير نگرش ايالات متحده آمريكا در مورد اتحاديه اروپا.


    در عين حال، بلندپروازيهاي دفاعي اروپا به عنوان رقيب ناتو كه مانند سدي در برابر اروپاي قدرتمند قرار گرفته است در سايه نزاع و جنگهاي ايالات متحده به بحثهاي داخلي آن ها تبديل شده است. تا جايي كه اروپايي ها بايد براي گرفتن منافع خود با تأمين كمكهاي مختلف در كنار آمريكا در سرتاسر عراق حضور داشته باشند و قبل از چين عرصه را به كنترل خود درآورند.


    «ويكتوريا نولاند»، سفير ايالات متحده آمريكا در پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) بارها طي ماه هاي گذشته تأكيد نموده است كه ايالات متحده آمريكا از اروپاي قدرتمندتر كه مي تواند راهبردي قوي و اساسي را براي دفاع و امنيت به دست دهد، استقبال مي كند، اما به نظر مي رسد آنها هنوز طرح عقلاني نظامي- امنيتي براي طي كردن جاده موفقيت را ندارند .

    No comments: