Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Tuesday, October 7, 2008

    اینکه فرزندان ما بدست سربازان شما کشته شدند میبخشیمتان ! اما برای اینکه باعث شدید سربازان ما فرزندان شما را بکشند هرگز شما را نمیبخشیم!!. گلدا.

    AND THE HISTORY OF YOM KIPPUR WAR , IN ENGLISH.





    اهنگ * ای توانای بخشنده אדון הסליחות *که بسیار دلنشین است و در مراسم یوم کیپور هم خوانده میشود .




    تهیه و تنظیم و تفسیر
    داوید فاخری / تنه نزن
















    گلدا مایر نخست وزیر وقت اسرائیل در زمان جنگ یوم کیپور ، که همزمان در ۶ اکتبر ۱۹۷۳ مورد حمله غافلگیرانه قوای چندین کشور عربی قرار گرفت و تلفات جانی زیادی را متحمل گردید ، در پیامی که برای شادروان انور سادات رئیس جمهور وقت مصر فرستاد چنین نوشت :
    * اقای رئیس جمهور ، از اینکه باعث شدید با بروز این جنگ فرزندان ما بدست سربازان شما کشته شوند ، ما شما را میبخشیم ، اما بخاطر انکه باعث شدید سربازان ما فرزندان شما را بکشند هرگز شما را نمیبخشیم ! *









    سردار باقر زاده ( عین الله ) باقر زاده ( عین الله ) ...






    بر شیطان لعنت هر چه خواستم در مورد مسائلی که به جهوری اسلامی گل محمدی و ادمهای ان که خودش جوک است و انان هم شخصیتهائی ان جوک ، در این ۲۴ ساعت روزه بزرگ نپردازم اخر نشد و چون نمیشد هم که از سر سردار باقر زاده ( عین الله ) و نبوتهای وی که در مورد سرنوشت اسرائیل و بویژه نخست وزیر ان خانم لیونی نموده که بر مبنی ان او « دير يا زود روانه تيمارستان خواهد شد » !!
    در انتخاب بخوانید ) هم به این سادگی بگذرم ، لذا برای اندیشیدن چاره ئی که مرا از این وضع سردرگمی نجات دهد به خاخام کنیسائی که معولأ اگر برای دعا کردن است  به انجا میروم ، مراجعه کردم و وقتی او مرا مطمعن ساخت که « روزه بزرگ خودش یک تفریح و جوک است که ما یهودیان در این روز با خداوند به مدت ۲۴ ساعت مینشینیم و ورق بازی میکنیم و در پایان این ۲۴ ساعت که اکنون ۵۷۶۹ سال از ان میگذرد و همچنان ادامه دارد، اگر که او بازی را ببازد ( معلوم نیست حواسش کجاست که همیشه هم میبازد !! ) خوراک تمام سال اینده ما را تامین کند و اگر ما باختیم در طول سال اینده لب به اب و غذا نزنیم ! » ، خیالم راحت شد و این جرأت را یافتم تا در مورد جوکهائي که این سردار رژیم گل محمدی ، باقر زاده ( همان عین الله سریال سرکار استوار که در شهر به او پیشنهاداتی میشد و بعد از بازگشت به ده انرا به باقر زاده تغییر داده بود ) در مراسمی در خرمشهر بیان کرده و باعث شده که صدای خنده و استهزای حضار و همه دنیا بعد از شنیدن ان همه جا را فرا بگیرد ، چند کلمه ئي بنویسم !!.


    سردار باقرزاده، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس که در شهر بوی پیشنهاداتی شده و بعد از قبول یکی از انان در مراسمي که از تمبر شهداي مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين در خرمشهر رونمايي شد شرکت کرده بود ، در حاشيه اين مراسم با اشاره به تحولات اخير در كابينه رژيم صهيونيستي و هم‌چنين درماندگي اين رژيم در برخورد با مقاومت اسلامي فلسطين و لبنان گفت: از هم اكنون خانم ليوني، نخست وزير جديد اين رژيم را در گوشه تيمارستان شهر تل آويو مي‌بينيم که به عیادت سران رژیم اسلامی گل محمدی که برای معالجه بوسیله پزشکان عالیمقام و متبحر اسرائیلی و بمنظور اماده نمودن انان برای محاکمه در دادگاههای بین المللی که توسط حکومت مردمی و تازه بجای انان بر سر کار امده ایران به انجا فرستاده شده اند، امده است.

    وي با یاد اوری اوضاع نابسامان و قاراشمیش و ورشکسته و بی ابروی حکومت الله بر روی زمین یعنی رژیم گل محمدی اسلامی انتخاب ليوني از حزب كاديما را براي تصدي نخست‌وزيري رژيم صهيونيستي به مشابه انتخاب يك ملوان براي كشتي طوفان زده‌اي دانست كه قبل از آن ناخداي با تجربه آن، در حفظ و هدايت سكان آن كشتي عاجز و ناتوان شده است و اکنون انرا از امام ( ره ) به امام ( نا ره ) و عمال بیخاصیت و مفتخوار و سفاک ان سپرده.

    سردار عین الله ( باقرزاده ) با اشاره به افزايش مهاجرت معكوس در شهرك‌هاي يهودي‌نشين و افزايش بيماري‌هاي رواني و استرس در شهرك‌ها ، افزود: حد اقل انکه مردم ان سرزمین از امکانات درمانی و مدرن و پیشرفته برای بهبود خود که توسط دولتهای لایق انان برایشان فراهم اورده شده برخوردارند و مانند شهروندان درمانده ایرانی نیستند که داروی درمان خود را اگر در
    خودکشی نیافتند به مواد مختلف اعتیادی خطرناک مانند هروئین و کوکائین و شیشه و تریاک و سوخته که با شرائطی بسیار اسان و ارزان و قابل دست رس ، دولت اسلامی گل محمدی در اختیار انان گذارده روی میاورند و در این راه خانه و کاشانه و زن و یا شوهر و بچه های خود را میبازند و «« خوشبخت ترینشان !!!!! »» انانی هستند که با دست خود همسران و بچه ها یشان را در معرض فروش به اعراب تشنه بخون ایرانی و افغانهای بی سر و پا و پاکستانیهای بچه باز و منحرفین جنسی قرار میدهند !. او با اشاره به اینکه ایکاش مردم در مانده و سرگردان ایران هم این شانس و اقبال را داشتند که برای انان هم مانند اسرائیلیها که هم اكنون تفكر انتقال دسته جمعي انان از سرزمين موعود به نقطه ديگري در جهان، گروهي از روشنفكران صهيونيستي را متوجه خود كرده است و اين گمانه به شدت تقويت شده است كه آنان در پي آن هستند كه بخشي از سرزمين آرژانتين را براي كوچ دسته جمعي و تشكيل دولت اسراييل مورد توجه قرار دهند کسانی هم بفکر انان بودند تا قسمتی از بحرین و یا اوگاندا و یا الاسکا را هم برای اسکان انان در نظر بگیرند که از زیر نظام سلطه و خونخوار اسلامی گل محمدی نجات یابند .

    وی ( عین الله ) هم‌چنين با اشاره به واژه پسا صهيونيست توسط يوري رام، جامعه‌شناس اسراييلي كه به گروهي از نخبگان اسراييلي اطلاق كرده است، يادآور شد: اين گروه براساس كارهاي علمي و تحقيقاتي خود به اين نتيجه رسيده‌اند که عرصه سرزمين‌هاي اشغالي ایران بدست واپسگران مغول و تاتار
    ( انقلاب سیاه ۵۷ خمینی ) از شمال و جنوب و مشرق و مغرب بر اثر مخالفتها و تطاهرات و مقاومتهای همه گونه مردم ایران براي تداوم حكومت جهل و خون و زورگو و بلا نسبت مردم ایران خر شمار جمهوری اسلامی گل محمدی به شدت تنگ شده است؛ از اين رو به منظور پيشگيري از يك تراژدي انساني جديد، چاره‌اي جز مهاجرت یکی
     دو ملیون گروگانگیران ۷۰ ملیون ایرانی که بنام حکومت و دولت و این مجلس و ان مجلس و سپاهی و بسیجی و ناجا و بیجا و غیره..... که جان ملت را به لبشان رسانده اند به جهنم نیست .

    باقرزاده ( عین الله ) با پيش‌بيني سرنوشت ليوني که در گوشه تيمارستان تل آويو برای مشاهده و مناظره رهبران حکومت اسلامی گل محمدی که در انتظار محاکمه در دادگاههای بین المللی تحت درمان قرار دارند امده ،  معتقد است كه فشارهاي رواني ناشي از تفكر ضد انسانی و نژاد پرستانه ئي که سالها برانان
    ( مسؤلان نظام ایت اللهشاهی ) مسلط بوده و تسلط نداشتن جهت كنترل این بحران ، بیش از انی بنظر میرسد که به این زودیها و اگر نه هرگز برطرف شود که انان را برای محاکمه اماده سازد و به احتمال ۱۰۰٪ خواه نا خواه و دیر یا زود انان را روانه تيمارستان خواهد ساخت !!.


    و اما در مورد یوم کیپور




    اهنگ * ای خدای کردارهای شگفت انگیز אל נורא עלילה *  در زمان پایانی مراسم یوم کیپور بصورت دستجمعی خوانده میشود که بسیار اثر گذار است و بر دل مینشیند.



    یوم کیپور (به انگلیسی: Yom Kippur) جنگی است که به دلیل اتفاق افتادن در ماه اکتبر ۱۹۷۳ که میان دولتهای عربی و اسرائیل اتفاق افتاد به جنگ اکتبر هم معروف است.
    در پی این اتفاق کشورهای عربی؛ مصر؛ عراق و سوریه به همراه اردن با یک حمله همه جانبه و غافلگیر کننده که در میانه روز « روزه بزرگ » ‌که شهروندان اسرائیلی با دهان روزه مشغول انجام فرائض دینی در کنیساها بودند بر علیه انان به اجرا در اوردند توانستند در چند روز اول این حملات و تا قبل از انکه اسرائیل به خود امده و با کمک نیروی ذخیره انان را به عقب براند ، به تصرف مناطقی از ان که در اصل در جنگ ۶ روزه به تصرف اسرائیل در امده بود نیز ، دست یابند !. انان همچنین با کمک کشورهائي چون شوروی سابق که روسیه امروز است و سایر کشورهای بلوک شرق و چین و هند که سر پرست کشورهای جهان سوم در انزمان بشمار میرفت و هم چنین کلیه کشورهای اسلامی ( بجز ایران )  فروش نفت به آنرا نیز متوقف کردند که دولت شاهنشاهی ایران فروش نفت به اسرائیل را ادامه داد و این کشور را از زیر فشار اقتصادی خارج کرد !.و از جانب دیگر نیز ، آمریکا که در اغاز بسختی جلو ارسال اسلحه به ان کشور را گرفته بود و از فروش به ان خود داری میورزید ( که دلائل خودش را دارد ) و به تقاضاهای دولت گلدا مایر برای تحویل انچه که حد اقل از قرار دادهای پیشین باقیمانده به اسرائیل طفره میرفت ،بعد از انکه با تهدید جدی اسرائیل در استفاده از سلاحهای غیر متعارف روبرو شد و دیگر چاره ئی نداشت مجبور شد که با ایجاد یک بندر هوایی از طریق لیسبون به اسرائیل اسلحه « بفروشد » !.




    بانو گلدا مایر نخست وزیر در دیدار مستقیم از جبهه جنگ یوم کیپور ۱۹۷۳ که به مدت ۲۰ روز از ۶ تا ۲۶ اکتبر ان سال ادامه داشت و با پیروزی اسرائیل بر ملتهای عرب و مسلمان خاتمه یافت .







    فرماندهان اسرائیلی و در میان انان ژنرال اریل شارون در یکی از جبهه های جنگ ، یوم کیپور ۱۹۷۳.


















    پلی که نیروهای تحت رهبری ژنرال شارون بر روی رودخانه نیل زدند و از طریق ان بصورت ماهرانه ئی لشکر سوم مصر را محاصره کرده و انان را وادار به تسلیم و پذیرش شرائط شکست نمودند . انان بعد از تصرفات پی در پی مواضع مصری به قاهره نزدیکتر و نزدیکتر شدند اما بدستور فرماندهان خود از ورود به ان بر حذر گردیدند !.














    صحنه بعقب راندن قوای سوری توسط قوای زرهی و پیاده اسرائیل از تپه های جولان، بعد از تصرف موقت ان که توسط سوریها انجام شده بود !. نیروهای اسرائیلی تا ۴۰ کیلومتری دمشق رسیده بودند ولی چون تا بحال پایتختی از همسایگان را در جنگهای فی مابین متصرف نشده بودند بدستور فرماندهان از وارد شدن به ان خود داری کردندد!.

    نتیجه این جنگ غافلگیرانه که اعراب بر علیه اسرائیل انجام دادند چه بود ؟!.

    گفتنی است دولتهای عربی با وجود پیروزیهایی ابتدایی طی ۲۰ روز جنگ نتوانستند اسرائیل را شکست دهند و با تحمل شکستهای خجالت اور ومفتضحانه تر از جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ و پرداخت هزینه های بسیار سنگین جانی و مالی و ارضی مجبور به عقب نشینی و امضای شرائط قرار داد تسلیم در مقابل اسرائیل گردیدند که از جمله انان بلندیهای جولان است که دولت سوریه اکنون بعد ۳۸ سال که از تصرف ان توسط قوای اسرائیلی میگرد هنوز هم جرات باز پس گرفتن انرا به مخیله خود راه نمیدهد ، اما حکومت اسلامی گل محمدی که نمیتواند تنبان خودش را بالا نگه دارد تا چه خاص که تنبان دیگران را ، به اسد که پدرش بارها اثرات تحقیر از شکست را در مقالب اسرائیلیها تجربه کرده و نمیخواهد که بنا به وصیت پدرش بسرنوشت او دچار گردد ، اصرار میورزد « تو برو به جنگ اسرائیل و دنبال تپه های جولان ، بقیه اش با من » ! چه میداند که از پس اقدام چنین حماقت بارها تکرار شده ئی که برای اعراب تا کنون بخیر گذشته ، دیگر بقیه ئی نمیماند که با او باشد و یا نباشد !!!











    یوم کیپور در اسرائیل روز کیف بچه ها هم هست . انان در زمانیکه چشم پدر و مادرها که عمدأ خود را به ندیدن زده اند را دور میبینند سوار بر دوچرخه های خود بی واهمه در خیابانها که میدانند تردد اتوموبیلها در انان ممنوع است به ویراژ رفتن میگذرانند اما فراموش هم نمیکنند که پلیس دوچرخه سوار هم مانند انان در خیابانها ویراژ خودشان را میروند!!.











    یکی از خیابانهای خلوت اورشلیم در روز کیپور . در این روز بطور کامل رفت و امد هرگونه وسائل نقلیه موتوری و یا غیر موتوری گروهی ( بجز در مواقع ضروری امبولانسها و یا گشتیهای پلیس ) در خیابانها ممنوع میباشد و مردم با خیال اسوده میتوانند از میان خیابانها برای رفت و امد استفاده کنند .

    مقایسه طرفین درگیر در جنگ 

    مجموع قدرت پرسنل نظامی کشورهای حمله کننده به اسرائیل که مستقیمأ با ان درگیر شدند ، مصر ، سوریه ، اردن و عراق ، یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار نفر سرباز ، در مقابل چهار صد و پنجاه هزار نفر سربازان اسرائیل غافلگیر شده بوده است و بهمین ترتیب و تناسب هم برخورداری ان کشورها از ادوات و ابزار نظامی به تعداد چندین برابر ساز و برگهای جنگی در ارتش اسرائیل مانند جتهای جنگی ، توپخانه ها ، تانکها ، زره پوشها ، کشتیهای جنگی و غیره بوده است که تلفات انان نیز بیشمار گزارش گردیده.
    تعداد تلفات قوای اسرائیلی ۲۶۵۶ کشته و ۷۲۵۰ زخمی و ۳۴۰ اسیر جنگی بوده است که در مقابل تعداد تلفات قوای عرب که همواره با پنهانکاریهائی که انان در این موارد برای اعلام صحیح شماره ها بکار میبرند همراه هست ( مانند حکومت اسلامی گل محمدی ) ۱۵۰۰۰ کشته و ۳۵۴۴۰ زخمی و ۱۵۰۰۰ اسیر جنگی گزارش گردیده ، معجزه بنظرمیاید که بیشتر از این ارقام نیست !.
    ( این امارها کم و بیش در منابع گوناگون معتبر , همانند هستند )

    داوید فاخری





    YOM KIPPUR WAR 6 OCT. - 26 OCT. 1973. THE HISTORY.

    READ,
    http://en.
    wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War




    YOM KIPPUR WAR VIDEO.

    1 comment:

    Anonymous said...

    very cool.