Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Sunday, August 3, 2008

    اسرائیل در صورت شکست دیپلماسی به ایران حمله خواهد کرد؟. حاصل اتهام وقت کشی علیه ایران و هشدارهای اخیر کاخ سفید چه خواهد بود؟. خامنه ئی و سرنوشت ملت!

    تهیه و تنظیم و پیشگفتار
    داوید / تنه نزن















    پیشگفتار،

    گزارش زیر که در باره مسافرت اقای اوباما به اورشلیم و بیانات بازگشتی ایشان به امریکا در تجمع سران دموکراتها در مورد اینکه « اسرائیل در صورت شکست دیپلماسی به ایران حمله خواهد کرد » از طریق رسانه های جهانی پوشش داده شده ، با واکنشهائی در مجامع سیاسی جهانی و رسانه ها و مقامات دولتی ایران مواجه گردید که بخاطر موضع نسبتأ ارامتری که سایت خبرگزاری انتخاب دارد که در ان توسط کارشناس و مفسر سیاسی ان اقای شهید ثالث مقاله ئی در واکنش به گفته اقای اوباما به نگارش در امده و در ان از اقای اوباما خواسته شده بود که * بین منافع جهان و منافع اسرائیل یکی را بر گزیند ! * ، جوابیه ئی نوشتم که قبل از به انعکاس در اوردن دو مقاله مربوط به مواضع کلی و رسمی کاخ سفید و اقای اوباما ، نسبت به مسائل هسته ئي که با کشورمان دارند و من انان را از سایتهای ای بی سی و بی بی سی به عاریت گرفته ام ، به شرح زیر به نظر شما میرسانم :
    اقای شهید ثالث عزیز ، بهتر است قبل از انکه من کانتم را در مورد نوشته شما تقدیم کنم ، هر کجای یاد داشت جنابعالی که واژه « حمله به ایران » به چشم میخورد را به « حمله به مراکز اتمی ایران » تغییر دهیم تا جو صحبت به واقعیت نزدیکتر شود !.




    تصویر سایتی اتمی در ایران.




    شما به اقای باراک اوباما در مجموع گفته اید که اگر قرار است با شعار "تغییر" بر سر کار بیاید دیگر تکرار حرفهای جورج بوش چه معنائی دارد ؟! ، مانند اینکه گفته است « "اگر ایرانیان پیشنهادی را که هم اینک به آنان شده قبول نکنند، به این امید که رئیس جمهور آینده به آنان پیشنهاد بهتری خواهد داد، سخت در اشتباهند و یا انکه « کسی ( در اسرائیل ) در این خصوص مستقیما چیزی به من نگفته است اما از صحبت هائی که داشتم احساسم اینست که اگر تحریم ها به نتیجه نرسد اسرائیل مصمم است که به ایران حمله کند" ، که این خود بصراحت نوعی اعلام سیاست خارجی وی در صورت برگزیده شدن بعنوان ریاست جمهوری اینده ایالات متحده در مورد کشورمان نیز هست ، امده اید و این گزینه را در اختیار او گذارده اید که اگر انگونه که ادعا میکند قصد دارد که با ««‌ تغییر »» بر سر کار بیاید ، بنابر این خیلی ساده مانند پیشنهاد اقای احمدی نژاد که انهم نه یکبار بلکه بدفعات متعدد و در مکانهای مختلف در مورد « محو اسرائیل از روی زمین » بیان گردیده است ، ، ایشان هم باید بین حل مشکلات جهان و حفظ منافع ان کشور ( اسرائیل ) یکی را برگزیند !! و در ادامه از ایشان با ساده دلی سؤال کرده اید که اگر ایران به یک بمب اتمی دست یابد چگونه امنیت امریکا با بیش از ۵۰۰۰ و اسرائیل را با بیش از ۲۰۰ سلاح اتمی به مخاطره خواهند انداخت ؟! مرا بیاد دوران زمامداری اقای رفسنجانی بعنوان پرزیدنت کشورمان که گفته بود « ما یک بمب اتم بر سر اسرائیل بیندازیم کارش تمام است ، اما او اگر ده تا بمب اتم را هم بر سر ما بنندازد هیچ اثری نخواهد کرد ، انداخت !!».
    اقای شهید ثالث گرامی ، باید بگویم ، بمب اگر یک عدد باشد و یا پنجهزار تا و اگر بر اثر انفجار ان یکی کشته شود و یا یک میلیون ، تا زمانیکه کسی برای جان انسان و حیوان و نبات « در جهانی که خود و عزیزانش در ان زندگی میکنند ارزشی قائل نباشد » ، که متاسفانه صفحات تاریخ پر است از نام و نشان اینگونه ادمها ! ، ۱۰ و یا ۱۰۰ و یا ۱۰۰۰ تای انهم اگر بر سر ملتی ریخته شود البته که « اهمیتی » نخواهد داشت !!،







































    اما برای کشور و مردمی که هنوز ۳۵ سال دیگر مانده تا کشتار ۶ میلیون تن از انان که ان هم از جانب سران کشورمان ایران بدفعات مورد تردید و مزاح قرار گرفته ، به یک قرن برسد ، خیال اینکه از جانب دولتی که از طریق تمام دستگا ههای رسانه ئی جهانی انان را تهدید به نابودی میکند و در همان حال نیز در حال تهیه و استفاده از انرژی صلح امیز هسته ئی ؟؟!! هست و از لحاظ جمعیتی و پهناوری و ثروتمندی نیز دها بار مقتدر تر از اسرائیل و یهودیان میباشد، جریان چنان جدی و حیاتیست که دیگر جائی برای اجازه گرفتن از این و ان و یا در نظر گرفتن دلخوری دیگران در صورت اجبار به بمباران مراکز هسته ئی کشورمان برای انان باقی نمیگذارد و حتمأ بخاطر اینگونه استدلالهای جهان پسندانه اسرائيلیها است که بقول شما چگونه است که در بین این نمایندگان کسی پیدا نشد که از آقای اوباما بپرسد در صورت حمله اسرائیل به ایران شما چگونه با آن کشور برخورد خواهید کرد ؟!!. برای انکه جواب این سؤال در وظیفه و واکنش مردم و دولت و کشوری است که در مقابل تهدید به نابودیئی که قرار گرفته اند باید طبیعتأ از خود نشان دهند و انهم دفاع از خود انهم بهر تدبیر و قیمتیست که صلاح میدانند !.
    این سؤال را شما و یا هر کس دیگر نیز اگر از تایوانیها ، چینیها ، روسها ، هندیها ، اسرالیائيها ، کانادائيها ، اروپائيها ، اندونیزیائیها ، قطریها و افغانها نیز بنماید همان جواب منطقی و واگنش طبیعی را دریافت خواهد نمود !.
    اقای شهید ثالث عزیز ، اگر ما هم بجای انان بودیم واکنشمان بغیر از این میبود؟!!.
    داوید فاخری.


    حضور اوباما در ساختمان یاد بود هالوکاست






    اوباما: اسرائیل در صورت شکست دیپلماسی به ایران حمله خواهد کرد.
     


    اسرائیل خواستار تاکید آمریکا بر همه گزینه ها علیه ایران است.













    به گزارش شبکه اِی بی سی آمریکا، سناتور باراک اوباما گفته است که اگر مذاکرات برای حل بحران بر سر برنامه اتمی ایران شکست بخورد اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد. همزمان اسرائیل تاکید کرده است که هیچ گزینه ای را مقابل ایران مردود نمی داند.
    سناتور اوباما نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ظاهرا اواخر روز سه شنبه در ملاقاتی با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا چنین اظهار نظر کرده است.
    وی روز یکشنبه پس از سفری بین المللی از جمله به اسرائیل به کشورش بازگشت.
    به گزارش شبکه اِی بی سی آمریکا وی در اشاره به ملاقات هفته گذشته اش با مقام های اسرائیلی گفت: "هیچ کس این موضوع را مستقیما به من نگفت، اما احساس من این است که اگر تحریم ها اثر نکند، اسرائیل به ایران ضربه خواهد زد."
    ستاد مبارزات انتخاباتی اوباما و دفتر او در سنا در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده اما آن را رد هم نکرده اند.
    از سوی دیگر اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه پس از دیدار با بان کی مون به خبرنگاران گفت در گفتگویش با دبیر کل سازمان ملل متحد بر ضروری بودن مجازات اقتصادی علیه ایران تاکید کرده است.
    وی افزود به آقای بان گفته است که "به اعتقاد ما هیچ گزینه ای نباید در این رابطه از روی میز برداشته شود."
    هشدارها درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران در صورت شکست دیپلماسی پیشتر نیز مطرح شده است. شائول موفاز، وزیر حمل و نقل اسرائیل، اوائل ماه ژوئن گفته بود که اگر ایران برنامه اتمی اش را متوقف نکند حمله اسرائیل به آن کشور "اجتناب ناپذیر" خواهد بود.
    آن اظهارات باعث جنجال در اسرائیل شد و بسیاری شائول موفاز را متهم به بهره داری سیاسی از مساله ایران برای ترقی جایگاه خود کردند.
    اهود باراک که این هفته به آمریکا سفر کرده است، روز دوشنبه نیز از رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا خواست تمام گزینه های ممکن مقابل ایران را باز بگذارد.
    پنتاگون روز سه شنبه در پاسخ به این درخواست گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی بهترین راه منصرف کردن ایران از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی است.

     هیچ کس این موضوع را مستقیما به من نگفت، اما احساس من این است که اگر تحریم ها اثر نکند، اسرائیل به ایران ضربه خواهد زد
    سناتور اوباما

    جف مورل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "ما مسلما درک می کنیم که اسرائیلی ها برنامه اتمی ایران را تهدیدی برای موجودیت خود می دانند - آنها این موضوع را خیلی خوب برای ما و برای جهان روشن کرده اند. و ما مجدانه برای جلوگیری از چنین اتفاقی (اتمی شدن ایران) کار می کنیم."
    وی تاکید کرد که گزینه نظامی "همواره در اختیار ما هست اما اولین گزینه ما نیست."
    ایران برخلاف آمریکا و اسرائیل می گوید برنامه اتمی اش تسلیحاتی و نظامی نیست و از تحریم های بین المللی برای متوقف کردن بخش های حساس آن سرپیچی کرده است.
    ژنرال اشکنازی بلندپایه ترین فرمانده ارتش اسرائیل هفته گذشته در نخستین بازدید خود از واشنگتن گفته بود که ضروری است از آنچه وی "پرخاشگری ایران" در خاور میانه خواند جلوگیری شود.
    از زمانی که اسرائیل در ماه گذشته یک مانور نظامی گسترده در مدیترانه انجام داد که به عنوان "تمرینی" برای حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران تعبیر شد، گمانه زنی ها در این زمینه بالا گرفته است.
    آن مانور نظامی، آزمایش موشکی ایران از جمله آزمایش موشک دوربرد شهاب ۳ را به دنبال داشت که این کشور می گوید اسرائیل در تیررس آن است.
    یک نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اخیرا گفت که اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، به اسرائیل و پایگاه های آمریکا در منطقه خاورمیانه حمله خواهد کرد.
    به گفته مجتبی ذوالنور، با کوچک‌ ترین اقدام تحریک آمیز علیه ایران، اسرائیل و ۳۲ پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه از برد موشک‌های ایران در امان نبوده و نابود خواهد شد.
    دولت آمریکا نیز به ایران هشدار داد که توان دفاع از منافع خود و متحدانش در منطقه خاورمیانه را دارد.




    اتهام وقت کشی علیه ایران و هشدارهای اخیر آمریکا






    اوباما می گوید اگر به کاخ سفید راه یابد همچنان فشار بر ایران را حفظ خواهد کرد






    طی هشت روز اخیر هم دولت آمریکا و هم باراک اوباما نامزد حزب دموکرات در انتخابات این کشور، به ایران هشدار داده اند که منتظر استقرار دولتی تازه در کاخ سفید نباشد.
    سناتور اوباما با توجه به سیاست خود دایر بر گفتگو با دشمنان آمریکا، ظاهرا نمی خواهد ایران دچار این تصور شود که در صورت پیروزی او شرایط برای ایران بهتر خواهد شد.












    وی جمعه هفته قبل ( ۲۵ جولای ) درحالی که در پاریس با رئیس جمهور فرانسه دیدار می کرد ایران را ترغیب به پذیرش بسته پیشنهادی قدرت ها کرد و گفت: "منتظر رئیس جمهور بعدی نباشید زیرا فشار، به نظر من، فقط افزایش خواهد یافت."

    او پس از آن از تصمیم دولت بوش به اعزام نماینده به نشست ژنو میان نماینده ایران و نمایندگان گروه ۱ + ۵ استقبال کرد.

    گریگوری شولته نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین یک روز پیشتر با توجه به انتخابات آمریکا گفته بود: "چیزی که همه ما باید نگرانش باشیم... این است که رهبران ایران بنابه دلایلی ممکن است تصور کنند برای یک مدت از قلاب رهایی می یابند."

    مقام های جمهوری اسلامی هرچند از ابراز تمایل به یک نامزد خاص در انتخابات آمریکا خودداری کرده اند اما اظهارات آنها گاه نشان دهنده برداشتی نسبتا مطلوب تر از اوباما در مقایسه با جان مک کین نامزد جمهوری خواهان بوده است.

    علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی، اخیرا گفت: "از ديدگاه ايران تفاوتی بين دو حزب دموكرات و جمهوريخواه آمريكا وجود ندارد اما واقعيت اين است كه آقای باراک اوباما، نامزد حزب دموكرات آمريكا در اين انتخابات، سياستهای منعطف تری نسبت به مسايل جهانی اتخاذ كرده است."

    اما نامزد دموکرات ها هفته گذشته پیام روشنی در این زمینه برای ایران فرستاد: "دولت ایران باید بداند که چه دولت بوش در آمریکا سر کار باشد چه دولت اوباما، این «برنامه اتمی ایران » یک نگرانی عمده برای آمریکاست."

    رد اتهام وقت کشی.

    در پنج سالی که غرب در تلاش برای قانع کردن ایران به دست برداشتن از بخش های حساس برنامه اتمی اش پیشگام شده است، دیپلمات های غربی بارها ایران را متهم به وقت کشی در مذاکرات کرده اند.


    کشورهای غربی ادعا دارند که ایران با عدم پذیرش تعلیق غنی سازی از استراتژی اتلاف وقت و بازی با زمان استفاده می کند، اما ایران قبلا به فناوری غنی سازی اورانیوم دست یافته است و به زمان نیازی ندارد


    حضور جورج بوش در ساختمان یادبود کشته شدکان هالوکاست در اورشلیم.





















    یک مقام ایرانی در ماه جولای  - مدتی پس از ارائه بسته پیشنهادی قدرت ها - به خبرگزاری رویتر گفت که زمان به نفع ایران است.

    او که نخواست نامش فاش شود گفت: "ما بسته را مرور خواهیم کرد اما نه بخش مربوط به تعلیق غنی سازی را... ما به کار خود ادامه می دهیم و توانایی اتمی ایران به طور منظم افزایش می یابد."

    یک دیپلمات اروپایی نیز همان زمان گفت که ایران ممکن است پیشنهادات خود را ارائه دهد بدون آنکه فعالیت های اتمی اش را متوقف کند: "همه اینها بدان معنی است که آنها وقت بیشتری برای انجام آنچه از قبل می کرده اند خواهند داشت."

    از نگاه ایران البته بحث وقت کشی به هیچ وجه مطرح نیست. مقام های این کشور می گویند موضع آن در قبال چرخه سوخت هسته ای روشن است و این غرب است که با تحریم ایران به راه خطا می رود.

    منوچهر متکی وزیر خارجه ایران سه ماه قبل، پیش از آنکه بسته پیشنهادی تحویل ایران شود از اعضای دائم شورای امنیت و آلمان خواسته بود وارد "مرزهای ممنوعه" نشوند که اشاره ای به غنی سازی اورانیوم بود.

    عباس عراقچی، معاون سابق امور بین الملل وزارت خارجه ایران که اکنون سفیر ایران در ژاپن است، این هفته اتهام وقت کشی را چنین رد کرد: "کشورهای غربی ادعا دارند که ایران با عدم پذیرش تعلیق غنی سازی از استراتژی اتلاف وقت و بازی با زمان استفاده می کند، اما ایران قبلا به فناوری غنی سازی اورانیوم دست یافته است و به زمان نیازی ندارد."

    رئیس جمهور ایران همین هفته اعلام کرد که "صدها و هزاران" سانتریفوژ تازه به مجموعه قبلی که شامل ۳۵۰۰ سانتریفوژ بود افزوده شده است.

    سانتریفوژ می تواند مواد لازم برای تولید الکتریسیته توسط راکتور اتمی را فراهم کند یا اگر خلوص غنی سازی بالا باشد از محصول آن برای ساخت بمب اتمی استفاده شود.

    1 comment:

    Anonymous said...

    بسوز بدبخت اصلا صدهزار نه چند ميليون و داري چندين هزار بمب هستهاي اينا همه بخاطر اينه كه تو بسوزي بسوز
    از طرز نوشتنت معلومه كه فردي عقده اي هستي