Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, December 7, 2007

    CHANUKAH CANDLE LIGHTING IN THE WHITE HOUSE !. برافروختن شمعهای خنوکا در کاخ سفید

    بر گرفته از :

    تهیه ، ترجمه و تنظیم : داوید
    هفتـــــــم دسامبــــــــر ۲۰۰۷



    کاخ سفید نیز شمعهای خنوکا را روشن کرد !.

    بعد از انکه اشپز خانه کاخ سفید تحت نظر خانم * لورا بوش * بصورتی که بتوان در ان غذای کاشر ( حلال یهودی ) تهیه نمود ! راو اعظم پایتخت امریکا برای انجام * عملیات خنوکا * عازم انجا گردید !. بیائید با هم شاهد روشن کردن شمعای خنوکا که توسط ریاست قوه قضائیه ایالات متحده انجام گردیده و پذیرائی جورج بوش از فرستادگان میهمان که به کاخ سفید امده اند گردیم !.
    پیشگاه کاخ سفید واقع در شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلونیا در واشینگتون و در محوطه چمن نزدیک به ان شاهد شمعدان عظیمی است که برای روشن کردن شمعهای خنوکا در انجا قرار داده شده است !. مردمانی که با علاقه فراوان در انجا گرد امده اند خود را در پوششهای ضخیمی که بتواند سرمای سوزان این فصل در واشینگتون را برای انان قابل تحمل سازد مخفی ساخته اند ! مسلمأ این سرمائی که تا مغز استخوانها نفوذ میکند برای کسانیکه از مکانهای گرم و خوش اب و هوا به انجا امده اند چندان راحت نخواهد بود !.
    راو اعظم یهودیان پایتخت در حالیکه میکروفون را در دست دارد از دادستان کل کشور و رئیس قوه قضائیه ایالات متحده اقای * مایکل ماکیسی * دعوت میکند تا با هم سوار بر جر ثقیل به بالای رفته و با مشعل بزرگی که در ان بکار گذاشته شده شمع مربوط به شب چهارم خنوکا را روشن کنند !. جمعیت حاضر در انجا با تحسین و هیجان و تشویقهای فراواوان شاهد مبارزه انان همراه با شعله های درخشان مشعل با وزش سخت بادی هستند که در ان ارتفاع زیاد در حال وزیدن است و مانع روشن نمودن شمعها به سادگی میشوند هستند و چگونگی پائين امدن ان مقامات از طریق ان جرثقیل بزرگ !.



    منورای خنوکا ( شمعدان ۱+۸ شاخه ) خباد ( جنبشی یهودی ) درحیاط کاخ سفید

    کسیکه افتخار روشن کردن شمها را بعهده داشت اقای مایکل ماکیسی رئیس قوه قضائیه امریکا بود که بعد از پائین امدن از جرثقیل در سخنانی که با خبر نگار روزنامه * یدیعوت اخرونوت * چاپ اسرائیل در میان گذاشت با اشتیاق و هیجان بسیار چنین ابراز داشت ؛ هرگز تلاش و جنگ برای کسب ازادی ساده نبوده ، اسطوره خنوکا هنوز هم ادامه دارد ! و ما اکنون نیز برای کمک به ملتها به حصول ان با مسائلی مانند عراق و افغانستان رو برو هستیم !. دادستان کل کشوری امریکا خود نیز بطوراتفاقی از یهودیان مذهبی و نگهدارنده دستورات و اعتقادات ان است که اکنون موج تمایل به گرایش ان در بین یهودیان امریکا ئی با سرعت رو به افزایش است !.



    گردهم ائی خنوکا در کاخ سفید ، واشینگتون

    یک پیرمرد یهودی حاضر در ان مراسم در حالیکه مردمکهای چشمانش برق میزنند از دیگری سوال میکند * ایا افتخاری از این بالاتر هم میشود که ما اکنون قادر باشیم شمعهای خنوکا که بزرگترین نشانه یهودیت است را در پر نشانه ترین مکان در دنیا که پایتخت امریکاست روشن کنیم ؟! *



    استقبال پرزیدنت بوش از نمایندگان مذهبی یهودی

    هاراو اوراهام شمطوو در سال ۱۹۷۴ توسط * هاربی ملاوویچ * بمنظور کمک به یهودیان در واشینگتون به ماموریت فرستاده شد !. به گفته او از ۱۵ساله گذشته فرزندش هاراو لوی شمطوو نیز به او پیوسته که » واشینگتون پست «« از وی بنام راو پایتخت یاد میکند ! و بحق هم چونکه مقدار متنابهی از روابط گرم و نزدیکی که نامداران حکومتی در پایتخت با سازمان »» خباد «« دارند بخاطر نفوذ وی بوده است !.
    زمانی چندان از فرمانی که پرزیدنت بوش در برگزاری یک روز در سال بعنوان روز فرهنگ یهودی که به یادبود اخرین رهبرخباد * ربی لوباویچ * ترتیب داده خواهد شد نمیگذرد ! هاراو شمطوو گه بصورت دائمی به افراد برجسته عضو کنگره * درس زندگی صحیح * را بیاموزد توانسته از این طریق بسیاری از اعضای سنای امریکا را بدور خود گرد اورد که از کمکهای انان بسیاری از برنامه های انسانی / جهانی سازمان گسترده خباد که برای بهبود برنامه های اجتماعی فرهنگی انسانها سوای در نظر گرفتن رنگ و نژاد و مذهب و گرایشهای فکری و اندیشه ئي انان برپا گردیده به انجام برسد !!. !!.



    ریاست قوه قضائيه مفتخر به افروختن شمعها

    فعالین خباد تعریف میکنند که هفته گذشته او ملاقاتی با خانم * کوندالیزا رایس * داشت و برای مدتی طولانی در مورد راههای دور و نزدیک انجام احسان و اشتباهاتی که در نقشه های خانم رایس در اجرای سیاست خارجه ئي اوست که به نظر وی »» نه سرش پیداست و نه تهش !! با وی صحبت کرد ! اما به گفته وی ایشان عقاید او را نپذیرفت . ولی به گفته اطرافیان وی اینگونه عکس العملها باعث نمیگردند که او همچنان به موعظه های خود در هر گوشه و کناری ادامه ندهد ««



    جایگاه مخصوصی که بر روی جرثقیل بنا شده و حضار بر روی انان ایستاده اند

    مسولیتهای هاراو شمطوو در این روزها بسیار سنگین است ، او در کنار نظارت بر برافروختن شمعهای خنوکا در این ۸ روز در سرتاسر پایتخت هم چنین با کمک خانم * لورا بوش زن شماره ۱ امریکا * مشغول به »» کاشر «« نمودن اشپزخانه کاخ سفید است که در ان غذاهای مناسب با حفظ سنتهای یهودی تهیه میشود تا برای جشن هر ساله ئي که بمناسبت * خنوکا * در انجا برگزار میگردد سرو گردند !!.



    در این رهگذر برنامه های هنری در رابطه با ماهیت خنوکا نیز اجرا گردیدند

    ویدیو کلیپی موزیکال از * ادام سندلر * در مورد خنوکا

    No comments: