Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Saturday, April 25, 2009




















    ISRAEL Memorial Day
    April 28, 2009
    Israel Memorial Day -- giving one's life in defense of the Jewish people is a mitzvah of the highest order




    روز یاد اوری کشته شدگان در راه استقلال کشور اسرائیل سه شنبه ۲۸ اوریل ( همین ماه )

    روز استقلال کشور اسرائیل چهار شنبه ۲۹ اوریل ( همین ماه )



    یاد سربازان ، افسران و درجه داران نیروهای زمینی ، هوائي ، دریائي و ژاندارمری و هم چنین افراد نیروهای امنیت داخلی و سرویسهای اطلاعاتی در خارج از مرزها که جان خود را برای پایداری استقلال کشور اسرائیل از دست داده اند و افرادی نیز که بخاطر احترام به تقدس نام خداوند که در اورشلیم مسکن دارد قربانی عملیات ترور انتحاری و خرابکاری های کینه جویانه توسط دشمنان یهودیان جهان در اسرائیل و یا در خارج از مرزهای ان گردیده اند را در یک روز قبل از بزرگداشت شصت و یکمین سالگرد استقلال ان گرامی میداریم . امسال روز یاد بود قربانیان دفاعی کشور اسرائيل ، از روز استقلال ۶۱ سال پیش تا کنون را در سه شنبه ۲۸ اپریل ۲۰۰۹ برگزار میکنیم . واجب است که در این روز شمعهائی برای ارامش روح ان جان باختگان در خانه ها و کنیساها روشن گردند و دعاهای ویژه خوانده شوند.
    در فردای این روز ، چهار شنبه ۲۹ اوریل ۲۰۰۹ مراسم شادمانی جشن شصت و یکمین سالگرد استقلال کشور اسرائیل را برگزار میکنیم و در این روز از خداوند میخواهیم که بازوهای نیروهای دفاعی و شهروندان عادی ان کشور را همواره بر سر دشمنان ان افراشته بدارد و دلهای کینه جویان و عقب گرایان را نسبت به یهودیان و بویژه کشور اسرائیل صاف و پاک نماید. در این روز با روشن کردن چراغها و برگزاری میهمانیها و رد و بدل کردن هدایا بویژه به کودکان در برگزاری هر چه با شکوهتر این جشن شرکت میجوئیم . هم چنین در دعاهای صبح و عصر این روز مقدس باید به شدت مواظب بود که از خواندن قسمتهائی مانند « اعترافافات » خود داری گردد !.
    داوید فاخری


    پیشاپیش روز استقلال کشور اسرائیل را به همه ازادگان و پاکدلان جهان تبریک میگوئیم.





    ‎Israel Independence Day
    April 29, 2009
    Israel Independence Day -- the historic return of the Jewish people to the Land of Israel is a modern miracl





    Tonight's Commentaries,

    Articles & News are presented

    as usual in English, Farsi & Hebrew

    ENJOY



    تنه نزن / داوید فاخری
    Taneh Nazan
    Daveed Fakheri






    שבת שלום








    NEWS IN ENGLISH














































    YOU CAN'T BELIEVE it TILL YOU SEE IT
    شنیدن کی بود مانند دیدن. تا به چشم خود این را نبینید باور نمیکنید
    Sent by Debsh 2002


























































    فارســـی


    این بخش را با شعر زیبا و تازه ئی از سیمین بهبهانی شاعره شیرزن کشورمان که از « روز ان لاین » به امانت گرفته ایم اغاز میکنیم.

    سيمين بهبهاني - پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388 [2009.04.23]


    آن که شادماني را- کفر محض مي خواند - گو بنالد از حسرت - من دو گوش کر دارم!!‏



    شعر تازه سيمين بهبهاني

    فرصت مقدور

    پاي کوب و دست افشان
    شورها به سر دارم
    دف به کف، زبي تابي،
    تاب در کمر دارم




    پايه در زمين ثابت
    ايستا چو پرگارم
    وز براي چرخيدن
    پايه اي دگر دارم.‏

    مي گشايم از دامن
    چتر پرگل و سوسن
    دست هات مي لرزد:‏
    از دلت خبر دارم

    اي زکار دل غافل
    بد مکن زغيرت دل
    من به کس نيفشانم
    گرچه نقل تر دارم.‏

    تا نگاه مشتاقم
    با تو عشق مي بازد
    جمله خلق مي داند
    با چه کس نظر دارم.‏

    گرچه تاق ابرويم
    با کرشمه مي لرزد
    دل زبيم خالي کن
    بام بي خطر دارم.‏

    رشته هاي زريني
    تاب دادم از گيسو
    تا به رخ بيفشانم
    يا زچهره بر دارم.‏

    گفتي از ترنجستان
    بوي عشق مي آيد
    زان ترنج ها جفتي
    گفتمت به بر دارم.‏

    ميل پاکوبيدن
    با منت اگر باشد
    من چنين هوا در سر
    از تو بيش تر دارم.‏

    در شبي پراز شادي
    با تو پا ي مي کوبم
    فرصتي ست مقدور
    مايه اين قدر دارم.‏

    آن که شادماني را
    کفر محض مي خواند
    گو بنالد از حسرت
    من دو گوش کر دارم!!‏























































    "سيب زميني"، "انتخابات" و "عوامفريبي" اصلي ترين واژگاني هستند که در اين جريان ذهن را به خود معطوف مي ‏کنند. معمولاً کارتونيست ها با پيدا کردن معادل تصويري براي واژگان اصلي يک رويداد سياسي-اجتماعي و ترکيب آنها ‏در بستري انديشمندانه و شوخ طبعانه به ايده کارتوني دست مي يابند...‏


    شهلا گروسي - پنجشنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۸

    2009.04.23




    وقتي چند ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري، بزرگترين جنجال سياسي روز، توزيع رايگان سيب زميني باشد طبيعي ‏است که هيچ مقاله و تحليل نوشتاري قادر نخواهد بود که به اندازه "کارتون"، کمدي سياهي را که در پس ماجرا جريان ‏دارد بشکافد و عيان کند
    ادامه مطلب




    خواب بدي برايمان ديده اند


    نوشابه اميري nooshabehamiri@yahoo. com
    پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸
    2009.04.23


    جوان که بودم، مادر هميشه مي گفت اگر در خيابان "لاتي" مزاحمت شد، راهت را کج کن؛ از "لات"‏‎ ‎بپرهيز. استدلالش ‏هم اين بود که "لات" از همان آغاز آمده ست براي "لات بازي". ‏




    مي پرسيدم:کنار کشيدن از سر راه "لات ها" گستاخ شان نمي کند؟ مادر مي گفت :نگفتم کنار بکش، گفتم راهت را کج ‏کن، برو کلانتري شکايت کن. آدم حسابي، دهن به دهن "لات" نمي شود؛ نمي تواند بشود. قانون اما راه زدن پوزه بند بر ‏دهان ياوه گو را پيش بيني کرده ست. يک بار که دهنه بخورد، موش مي شود مي رود توي سوراخ. مادر، مثل هميشه، ‏راست مي گفت.
    ادامه مطلب






    و باتقدیم این اهنگ زیبا اخر هفته ارامی را برای شما ارزو میکنیم .به امید دیدار.

    نماز عشق با صدای ستار
    ترانه : هما میر افشار
    اهنگ : محمد حیدری






    עברית



















    שבת שלום וגם שבוע טוב


    יהורם גאון
    עוד לא אהבתי די





    No comments: