Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Sunday, December 20, 2009








    * ساموئل بک  * کیست ؟!  / IN EnglishWho is Samuel Bak ?!

    تهیه , ترجمه و تنظیم
    داوید فاخری


    * ساموئل بک * هنرمند نقاشی یهودی متولد ۱۹۳۳ شهر « ویلنا » در لهستان است . بعد از هجوم قوای نازی در سال ۱۹۴۱به لهستان و تصرف ویلنا « بک » و خانواده اش مجبور به اقامت در « گتو / محله یهودیان »‌ شهرشان گردیدند . او که از سنین کودکی نبوغ خود را در زمینه های هنری نشان داده بود در سن ۹ سالگی در سایه کشتارها و اعدامهای روزانه ئي که از یهودیان توسط نازیها و همطرازان « لیتوانیائی » شان در محل زندگیش انجام میگرفت او اولین نمایشگاه خود را در « گتوی ویلنا » به نمایش گذاشت. « بک » و مادرش با قبول تغییر مذهب به مسیحیت کاتولیک توانستند از جهنم گتو فرار کرده و توسط راهبه ئي کاتولیک بنام * ماریا میکولسکا * به کلیسائی در ان حومه راه یابند و اکثر اوقاتشان را تا پایان جنگ در یکی از اطاقهای زیر شیروانی انجا بگذرانند . 
    او موقعیت خود و مادرش را در پایان جنگ چنین بیان میکند « هنگامیکه بالاخره شهر ما در سال ۱۹۴۴ بعد از شکست نازیها توسط ارتش روسیه ازاد شد از میان نزدیک به ۸۰۰۰۰ یهودیان ویلنا تنها ۲۰۰ تن زنده باقی مانده بودند که دو تن از انان را من و مادرم تشکیل میدادیم ! » . او پدرش را در جولای سال ۱۹۴۴ یعنی تنها چند روز قبل از رهائی خود ، توسط یک افسر المانی که او را مورد اصابت گلوله قرار داده بود از دست داد.
    در بین سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۴۵ او و مادرش در یک کمپ پناهندگان که توسط المانها بر پا شده بود زندگی کردند و در انجا بود که چندی قبل از رسیدن به انجام مراسم * بر میتصوا * شاهکار هنریش بنام  * پرتره خود * را به روی بوم اورد .





    او از سال ۱۹۵۳ تا سال ۱۹۵۸را در ارتش دفاعی اسرائيل خدمت کرد و پس از ان از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹ را در پاریس گذراند و به تدریس در « École des Beaux-Arts » پرداخت . در سال ۱۹۵۶ به اولین جایزه در زندگیش دست یافت و ان جایزه اول « بنیاد فرهنگی یهودیان و اسرائیل » بود .بک در مکانهای مختلفی در جهان مانند رم ۱۹۶۸ تا ۱۹۶۹







    اسرائیل ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴
    نیویورک ۱۹۷۴تا ۱۹۷۷
    اسرائیل ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰
    فرانسه ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴
    سویس ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۳
    بطور موقت زندگی کرده که برای اخرین بار ایالت ماساچوست در امریکا را بر گزیده واز سال ۱۹۹۳ تا کنون در انجا زندگی میکند.


      بک » در ضمن اقمت خود در « مونیخ » به ادامه تحصیلاتش نیز در زمینه نقاشی ادامه داد و در سال ۱۹۴۷ نقاشی * مادری با پسرش » را کشید که در ان از خاطرات تلخ روزهای سیاه « هالوکاست » یاد میکند ! . در سال ۱۹۴۸ او و مادرش اجازه اقامت در کشور * اسرائیل * را دریافت کرده و به انجا مهاجرت نمودند و تنها بعد از گذشت ۴ سال در « اکادمی هنر و طراحی برزیلای در اورشلیم شروع به تدریس نمود » . * بک * در تمام سالهائی که در تل اویو و اورشلیم زندگی میکرد خیلی کم به خلق اثار هنری پرداخت !.
    به چند نمونه از اثار وی که در زیر میایند نظری بیندازیم 








    و در پایان از میان صدها اثر هنرمندانه وی تابلو معروف او بنام * بخشی از خانواده فنا شده * ( بر روی کانواس )  که برای تماشا برگزیده ایم را در بالا میبینید و همانطورکه متوجه میشویم نام ان از دردی حکایت میکند که همواره او را ازار داده است و ان نابودی پدر و بستگان و دیگر همشهریان یهودیش به دست قوای « نازی المان هیتلری » در جنگ دوم جهانی است!.



    Monday, Tevet 4th  , 5770 Jewish Calendar 
    دو شنبه بیست و نهم اذر ماه ۱۳۸۸
     Monday December 21st ، 2009

    tanehnazan.com

    Mondays , Wednesdays & Saturdays
    in English , Farsi & Hebrew
    is published in L A
    Editor Daveed Fakheri




    English






    Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri said resisting people's demand is religiously prohibited

    Iranian opposition urge public to attend cleric's funeral 

    (
    Date

    12/20/2009,










    Report: Reformist Iranian cleric detained 

    (
    Date

    12/20/2009,
















    The Late Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri











  • صدها هزار نفر در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری
    تظاهرات 28 خرداد در تهران
    Hundreds of Thousands of the followers of Ayatallah Montazeri took part in his Funeral 
    Iran mourns Montazeri death - 21 Dec 09 





  •  @iran88:  @LaraABCNews Human rights groups concerned about arrests ofMontazeri supporters in mourning crowds, some en route to Qom ...





  • Thousands to mourn Iran's most senior dissident cleric Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri at his funeral in Qom























  • فارســـــــــــی


    مجاهدی که همه تحسینش کردند / بخوانید


    کارتون« دولت به عزا نشسته »
    کاری از نیک اهنگ کوثر
    روز ان لاین





    میپرسد : ۲۰ سال قبل ایت الله‌العظمی منتظری از جانب مجلس خبرگان به رهبری مملکت انتخاب شدند ولی ناگهان ورق برگردانده شد و ایشان به دستور حکومتی تا کنون خانه نشین بودند و اکنون که بعد از پیامهای راستین و اتشین بعد از رویداد تظاهرات جنبش سبز که برای حکومت و مردم میفرستادند امید تازه و دوباره ئی در دلهای افسرده شهروندان کشور به تغییری اساسی در سیستم حکومتی و دلهره ئی بس گران در دل حکومتیان جمهوری جهل و خون اسلامی با پیشبینی سقوط محرز پدید امده بود و ایشان از جانب ملت داشتند به عنوان رهبر مملکت انتخاب میشدند دوباره و بطور ناگهانی ورق برگردانده شد و اینبار ایشان به دیار حق شتافتند و برای همیشه خانه نشین شدند ، راستی چرا و چه کسی مسؤول جواب دادن به این سؤال است؟!












    اعتراض ایرانیان به حضور رئیس دولت کودتا در اجلاس کپنهاگ
    « برو به جهنم  Go To Hell »



    و اما مشکل ما ایرانیان چیست و چگونه قابل حل خواهد بود ؟!: پیشنهاد تنه نزن به اوپوزیسیون!
    یاد داشت داوید فاخری

     مشکل ما با مراجعه به سازمانهای حقوق بشر و یا سازمان ملل و یا سازمان انرژی هسته ئی و یا سازمان پناهندگان یا این سازمان و یا ان سازمان جهانی حل نمیشود و اگر تعجب نکنید تنها با مراجعه به سازمان بهداشت جهانی خواهد بود تا هر چه زودتر با استفاده از داروی نابود کننده ئی مانند « نوع سیاسی د . د . ت  Political D . D . T »  به از جا کندن ریشه مرضی که اکنون سه دهه است در کشور ما پدیدار گشته و رشد و نمو نموده و زندگیها را ویران کرده و دارای شعبات گوناگونی هم هست که هر کدام از ان شعبات به تنهائي قادرند قاره ئي را به نابودی بکشانند و نام ان « جمهوری اسلامی » است هر چه زود تر اقدام نماید و با این کار خیر قبل از انکه اسیبهای مهیب این بیماری مسری یقه ممالک دیگر را نیز بگیرد و انرا رها نکند به داد همه از جمله ما برسد!
    لیست شعبات « مرض جمهوری اسلامی » از اینقرارند :
    نوع سیستم حکومتی ،  عدم  ازادیهای اجتماعی و سیاسی  ، درد سرهائی که زنان و دختران هم میهنمان با انان روبرو گردیده اند ، مسائل اقتصادی کشور که به سفلی ترین حد خود رسیده است ، بی توجهی به امورمربوط به محیط زیست ، بی اهمیت داشتن ارزشهای ملی و میهنیمان ، مایه های ارضی و مالی کشور که به مرده خواران جهانی در این مدت بخشیده شده  ! عدم روابط دوستانه با ممالکی که نفعشان برای ما بیشتر از ضررشان است ، داشتن رابطه سیاسی و عقیدتی و اقتصادی با کشورهائی که بخاطر دین و مذهب و نژاد و سیستم سیاسی داخلی انان هر چقدر هم که الوده به فساد و کثافت هستند اما با دریافت باجهای چندین میلیاردی پشتیبان حکومتند ! تحریم بیرحمانه دانش اموزی و ترقیهای علمی و انیشمندانه برای انانیکه با حکومت نیستند ! تحریک و ترغیب گروههای سازمان یافته و یا سازمان نیافته تروریستی بین المللی با پرداخت کمکهای مالی سخاوتمندانه به انان به منظور ایجاد اشوب و بلوا و وحشت از اعمال تروریستی در مناطق مختلف جهان! استفاده حکومتیان از هر گونه ترفند کثیف و تقلب مزورانه و تهدید و ارعاب شهروندان مملکت برای ابقای مکان و مقام سیاسی خود ! برخورد وحشیانه و ددمنشانه با معترضان سیاسی و قومی و مذهبی تا حد کشتار ازادانه و جمعی انان! سواستفاده از متون شرعی و مذهبی واقعی و یا من در اوردی کتاب مقدسی که اکثریت به ان اعتقاد دارد بر علیه شهروندان کل کشور!.
     بینیم حالا که « اوپوزیسیون » به این راه حل متفکرانه که از جانب تنه نزن برای پایان دادن به عمر « حمهوری اسلامی » پیشنهاد میشود پی برد چه خواهد کرد؟!. 
    پایان؟!





    عکس آیت الله خمینی


    راهپیمایان طرفدار دولت در ایران، تصاویری از خمینی، اولین رهبر جمهوری اسلامی و خامنه ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی را حمل می کردند. این راهپیمایی بعد از نماز جمعه تهران در ۱۸ دسامبر  ۲۰۰۹ میلادی برای محکوم کردن آنچه که "اهانت" به خمینی خوانده شد و نیز حمایت از خامنه ئي انجام شد.

    ملاقات شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل با عبدالله گل همتای ترک خود در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در کپنهاگ دانمارک. سیاستمداران و طرفداران محیط زیست امیدوارند تا روز شنبه که این کنفرانس به پایان می رسد به توافقی دست یابند.

    ایران و عراق
    قرص
    حمله "ارتش سایبر ایرانی" به توییتر و جایگزینی تصویر زیر بجای صفحه اصلی تویتر توسط انان
    حمله به سایت توییتر

     یک شعار کوچک ، یک پیام بزرگ




    هیسسسسسس ! 

    مانا نیستانی / رادیو زمانه






    اینجا ایران ( غیر اسلامی )  است   Here is the ( non Islamic ) Iran
      فرستنده مژگان هارونی Sent by M Harouni
    034.jpg
    001.jpg
    004.jpg
    005.jpg
    006.jpg
    007.jpg
    012.jpg
    016.jpg
    019.jpg
    021.jpg
    022.jpg
    023.jpg
    025.jpg
    028.jpg
    031.jpg


    ע ב ר י ת



































    (צילום אילוסטרציה: ג'רמי פלדמן)


    No comments: