Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Saturday, November 3, 2007

    I Cryed Too !! منهم گریه کردم






    RABIN'S SQUaRE میدان رابین



    Murdering Rabin .... 12 Years Later .
    سوم نوامبر سال ۲۰۰۷
    11 / 3 / 2007
    تهیه و ترجمه و تنظیم : داوید
    همراه با خاطرات شخصی
    بر گرفته از



    שתים עשרה שנים לרצח רבין: מאה אלף הגיעו לכיכר
    מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, ומתנדבים מאבטחים יותר ממאה אלף שבאו לעצרת השנתית בכיכר רבין. בין הנואמים: בנו של רבין, יובל, שנשא נאום חריף והאשים את מערכת המשפט באוזלת יד. הרוצח, אמר, עושה בדמוקרטיה כבשלו ומולו ניצבת רעועה, דוממת ורופסת" מערכת אכיפת החוק. "זה ייגמר ברוצח מסתובב בינינו חופשי ומאושר", הזהיר. שר הביטחון ברק: הדמוקרטיה נורתה אף היא בלילה ההוא"
    אטילה שומפלבי


    ..... دوازده سال پس از قتل رابین

    دوازده سال پس از قتل رابین بدست تند روی یهودی مذهبی که دانشجوی دانشکده حقوق بود و مخالف برنامه های صلح رابین با فلسطینیها ، امروز شنبه شب بیش از یک ۱۰۰ هزار نفر در همان میدانی که او پس از سخنرانی در پشتیبانی از صلح و مخالفت با خشونت ۱۲ سال قبل ترور شده بود و اکنون بنام او شناخته میشود گرد هم امدند تا پشتیبانی خود را از روند صلح با همسایگان عرب و محالفتشان را با خشونت و ترور نشان دهند !!.
    در میان سخنرانان که همگی در نکوهش خشونت و تشویق به تحمل عقاید یکدیگر و پیگیری صلح صحبت کردند چهره های شناخته شده ئي از دنیای سیاست رئیس جمهور پرز و وزیر دفاع باراک و شهردار اورشلیم و از وابستگان فامیلی فرزندان وی از جمله پسرش یوال رابین و از هنرمندان ساریت خداد و اویو گفن نیز حضور داشتند.
    اقای پرز رئیس جمهور در سخنانی که ایراد نمود به خاطرات خود با وی که به طول دهه ها میرسید اشاره کرد و رو به جوانان نمود و گفت »» شما وارثان او هستید و شعله های مشعل تفکر و هدایت و راهنمائی کشور در دست شماست ! از انان استفاده کنید ! حق دارید که صدایتان را بلند کنید و حرفتان را بزنید «« . اقای باراک نیز ضمن اشاره به شخصیت والای رابین با اظهار تاسف ادامه داد »» از پائين امدنن میزان اخلاقهای پسندیده مردم و گسترش خشونت میتوان به این حقیقت تلخ پی برد ، همان شب که رابین مورد شللیک گلوله قرار گرفت !! دموکراسی کشور تیز مورد هدف قرار گرفت !!. «« فرزند پسر ان مرحوم یوال در سخنانی بشدت دستگاههای قضائی کشور را مورد نکوهش قرار داد و با اشاراتی به نحوه برخورد لطیف انان با ایگال امیر قاتل رابین که بتازگی دارای فرزند پسری هم از همسری که یکسال قبل با اجازه انان باختیارکرده گردیده !! و درست در چنین روزی که او رابین را به قتل رسانید مراسم *بریت میلا * ( ختنه سوران ) ان بچه نیز برگزار میگردد گفت اینگونه رفتار با قاتلان میتواند به انان این پیام غلط رابرساند که اعمالشان قابل تردید و گذشت میباشد و بیم ان برود که دیگر برای انجام اینگونه اعمال کثیف هراسی به دل راه ندهند !!.
    روزی که خبر تاسف اور قتل رابین را از رادیو تلورزیونهای جهان که بیوقفه ان را پخش میکردند شنیدم نمیدانستم چگونه میتوانم ان را باور کنم و بیشتر نتوانستم ان را بپذیرم که این جنایت توسط فردی انجام گرفته که هر روز حد اقل یکبار این دستور ۱۰ فرمان را در ضمن دعاهایش تکرار میکند که میگوید * قتل مکن * و در روزی که بنام * شبات * روزی که حفظ ان با قدوسیت و پاکی افکار و عمل به هر یهودی در ۱۰ فرمان دستور داده شده است
    شب برای همدلی با خودم و دیگران به جلو ساختمان کنسولگری اسرائيل که در خیابان ویلشیر در لوس انجلس واقع است رفتم !. بدستور پلیس اکثر راههائیرا که به ان محل ختم میشد بخاطر ازدهام بیش از انتظار مردم نگران و کنجکاو که دقیقه به دقیقه بر تعدادشان اضافه میشد بسته بودند !. هر کس شمعی با خود اورده و ان را در کنار پیاده روها روشن میکرد ، با اشک حسرت به گفته های سخنرانان که از طریق دستگاههای خبری رادیو تلویزیونی پخش میشد گوش میکزد و با تاسف سر خود را تکان میداد ! فردای ان روز دوستی به خانه ما تلفن زد و گفت که * مرا در اخبار تلویزیون دیده که دارم ارام ارام با خودم اشک میریزم !! اما او نمیدانست اشکهایم که ظاهرأ به ارامی فرو میریختند ! این قریاد را نیز با خود سر داده بودند که * ایا هیچ عقیده ئی هم هست که به خاطر ان مردم را به بازداشت کشاند ! به زندان انداخت ! شلاقشان زد ! تبعیدشان کرد ! به دارشان اویخت ! و یا انان را به گلوله بست ؟!؟!؟. اری منهم برای رابین گریه کردم به همانگونه که برای فریدون فرخزاد ، شاپور بختیار ، قربانیان قتلهای زنجیره ئی ، دانشجویانی را که از پشت بام خوابگاه به پائین پرتابشان کردند ، زنان و دخترانی را که سنگسارشان کردند و نان اور خانواده با شرفی را به جرم انکه حقش را خواسته تا مبادا زن و بجه هایش بر اثر فقر به بیراهه کشانده شوند ! به زندان انداخته اند !!. !! . اری من برای انان هم گریه کردم
    داوید

    ویدیوی اهنگ * شمع ها را روشن کن * ار خواننده مشهور اسرائيلی * ساریت خداد * را مشاهده کنیم

    Sarit Hadad * Light The Candle * Video Clip.

    No comments: