Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, December 3, 2007

    چه گونه قرار است که جشنهای ۶۰سالگی ایسرائل بر گزار گردند ؟! نگاهی اولیه و از دور به اقداماتی که در حال انجامند


    نوجوانان ایسرائلی در حال اهتزاز پرچمهای کشور


    اولین نگاه به جشنهای ۶۰سالگی ایسرائل که چه گونه قرار است بر گزار گردند

    برگرفته از :

    تهیه و ترجمه و تنظیم : داوید
    سـوم دسامبـــــــــــــــر ۲۰۰۷



    شصتمین روزهای استقلال ایسرائل در راهند وبرای برگزاری هر چه باشکوهتر انان ۱۰۰ میلیون شکل برابر با کم و بیش ۲۵ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است . در بین انان برنامه هائی پیشنهاد گردبده که بعد از مراسم اتش بازی و نمایشهای لیزری و اجرای رقصهای مختلف همواره بیاد ماندنی خواهند بود ! از جمله پارکهای تفریحی و انواع بازیهای تفننی در محله های کم درامد ، که گوشه های ویژه ئی نیز برای افراد با محدودیت فیزیکی در انان در نظر گرفته شده و هم چنین احداث مسیری ایمن و مخصوص برای استفاده دوچرخه سوارانی که علاقمند به استفاده از ان برای رکاب زدن از تل اویو به یروشالییم میباشند که یکی هم شبیه به ان در اطراف دریاچه کینرت در شمال کشور احداث خواهد گردید !.
    کمیته برگزاری این مراسم که با شرکت تنی چند از وزیران و به ریاست خانم وزیر » روخاما اوراهام « تشکیل گردیده و خود نیز مسئولیت برگزاری ان را بر عهده دارند امروز دوشنبه سوم دسامبر با موافقت به تعیین بودجه ۲۵ میلیون دلاری ، برنامه های مورد نظر و پیشنهادی مربوط به ان را مورد تایید قرار دادند .
    امسال جشن استقلال بمدت دو روز به جلو انداخته شده و در روز ۵ شنبه ۸ ماه می ۲۰۰۸ برابر با سوم ایار خواهد بود . جشنهای مرکزی در شب قبل از ان ۷ می و مانند همیشه بعد از پایان مراسم یاد اوری از جانباختگان پرسنلهای نطامی و غیر نطامی که در کنار جنگاوران نیروهای هوائی و دریائی و زمینی و ژاندارمری و پلیس و سازمانهای اطلاعاتی وذخیره و قربانیان ترور های فلسطینی نیز که در نظر گرفته شده اند شروع خواهند گردید


    روخاما اوراهام وزیر و مقام ارشد
    هیات برگزاری جشنهای شصتمین
    سالگرد استقلال دو باره ایسرائل

    به گفته » روخاما اوراهام « که از مسولان ارشد برگزاری مراسم و جشنهای شصتمین سال موجودیت دوباره کشور است مقدار قابل توجهی از این بودجه به مصرف گسترش و باز سازی مکانهای تشکیل جشنها خواهد رسید و اظهارامیدواری کرد که این فعالیتها جرثقیلی گردد برای برداشتن گامهائي مشابه در اینده
    بخشی از برنامه ها نیز برای ایجاد همبستگی بیشتر بین شهروندان کشور و تقویت احساسات انان به پایداری مملکت با اموختن تاریخ و شناساندن فضا و طبیعت کشور به انان اختصاص یافته
    که از طریق برپائي تلویزیونهای صفحه بزرگ در میادین شهرها که از انان بطور پیوسته برنامه های تاریخ سیاسی و غیر سیاسی کشور و همچنین از مناطق دیدنی و توریستی ان که بطور ویژه فیلمها و سخنرانیها ئي تهیه گردیده نشان داده خواهند شد!.
    در شب جشن نیز از روی تمام سنهائی که بر روی انان برنامه های هنری انجام میگیرند ! کمیته » همگی با هم « مسولیت پخش لحظه به لحظه ی مراسم مرکزی و نمایش گوشه هائی از نقاط حساس تاریخ ایسرائل از اعلام استقلال تا به امروز را به عهده گرفته است !.
    ایجاد نمایشگاهائی که دست اوردهای افتخار امیز دانشمندان ایسرائلی در زمینه های مختلف پزشکی ، علوم ، تکنولوژی ، کشاورزی ، صنایع نظامی و امنیتی ، فرهنگ و هنر را بدید عموم بگذارد از جمله فعالیتهای انان در این مراسم خواهد بود !. این مکانها که بیشتر اطفال و نوجوانان کشور راترغیب به دیدار از انجا مینمایند ! در چهار نقطه مرکزی کشور گالیل ( شمال کشور ) نگو ( جنوب ) تل اویو ( مرکز ) و یروشالییم بر پا خواهند گردید !.


    مراسم اتش بازی و فشفشه پرانی که همه ساله در
    بندر زیبای خایفا در شمال ایسرائل برگزار میگردد

    از دیگر مراسمی که در این رویداد مسرت بخش و زیبا و در اطراف و اکناف کشور انجام میگیرند میتوان ازفشفشه پرانیها و اتشبازیهای گسترده و بی نظیری که در شب استقلال و در کلیه مراکز شهرهای بزرگ به نمایش در میایند و بیش از ۵ / ۱ میلیون تن از شهروندان میتوانند انان را بطور زنده در اسمانهای کشور و میلیونها تن دیگر از طریق تلویزیونهایشان مشاهده کنند نام برد !. به دیگر اقدامات کمیته مزبور که با همکاری شهرداریها و بنیادهای خیریه محلی انجام میگیرند.. فراهم اوردن برنامه های تفریحی در پارکهای بزرگ کشور و دعوت از هنرمندان و خوانندگان سرشناس برای اجرای برنامه های هنری بمنظور شاد نمودن انان در ان مکانهاست ! که از مهمترین و هیجان انگیز ترینشان میتوان از برنامه هائی که قرار است در »» پارک یرکون «« برگزار گردد نام برد که زمان اجرای انان در روز جمعه ۹ ماه می خواهد بود و در ان بزرگترین برنامه های هنری همراه با اجرای رقص و اواز بنمایش در خواهند امد میتوان اشاره نمود !.
    در این میان نوجوانان ایسرائلی نیز تصمیم گرفته اند که با احداث ستونهای یادبود از کسانیکه در ارتش دفاعی ایسرائل جان خود را بخاطر حفظ استقلال و ازادی ملت ان از دست داده اند قدر دانی نمایند !.
    اتحادیه کارخانه داران کشور نیز سهم خود را با احداث پارکهای تفریحی جدید در مناطق کم درامد ادا خواهد نمود !
    و همانطوریکه در اغاز اشاره کردم احداث دو مسیر مطمعن برای دو چرخه سوارانی که مایلند مسیر تل اویو یروشالییم و یا اطراف کینرت را با ان طی کنند جزو برنامه است که ان مسیرها را نیز برای دستیابی ناتوانان جسمی به تسهیلات مورد لزومشان اماده میسازند !. در راستای ان در همه کشور مکانهائی مخصوص نیز با مشورت با سازمان معلولان ارتش برای استفاده معلولان در پیک نیک گاهها بنا خواهند گردید !. کاخ ریاست جمهوری نیز پذیرای ۶۰ تن از نوجوانان کشور به نمونه ۶۰ سال ادامه معجزه برپائی مجدد کشور ایسرائل خواهد بود !.





    تیم فوتبال ایسرائل در حال مسابقه
    به سرپرستی کاپیتان - بن عیون

    دنیای ورزش ایسرائل نیز بیکار ننشسته و تیم ملی فوتبال ان با دعوت از یکی از تیمهای پر قدرت و نامدار اروپا بازی دلپذیری را به نمایش خواهد گذارد !.
    و اما در این میان شما چه تصمیمی برای شرکت در این رویداد تاریخی گرفته اید ایا حداقل جایتان را در انجا قبل از انکه »»‌ پیش فروش «« شوند رزرو کرده اید ؟!؟ !.
    داوید

    1 comment:

    mojtabahojatoleslami@hotmail.com said...

    سلام
    بیشتر از سی‌ سال پیش خونهای ملت ما درخت استقلال ، ازادی ، جمهوری اسلامی را میوه دا ر کرد ولی‌ متاسفانه رهبران ما غصهٔ پول چینی‌ ها و معاملات با اینها را میخورند و یا اینکه غصهٔ. این فلسطینیها و یا بدتر از همه حزب الهی ها را میخورند . هرکس ریش داره با یک اسلحه ادعای اسلامی بودن میکنه . من هزار با ر برای جمهوری اسلامی حقیقی‌ جان میدهم ولی‌ حاضر نیستم یک قطره خون برای این اسلام خراب کنها بدهم . امیدوارم این رهبران ما در روز سال گرد انقلاب فریاد االله و اکبر های مردم را دلیل بر اغتشاشگری تعبیر نکنند همین الله و اکبر های مردم بود که رهبران ما را بر کار گزا شت . بنده سی‌ سال پیش در مدرسهٔ طلاب قم درس خواندم و دو سال و نیم زندان شاه بودم . الله و اکبر