Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Thursday, March 27, 2008

    دو قهرمان و یک رومان ! انور السادات و مناخم بگین و پیمان صلح ، ۲۹ سال ارامش برای هر دو ملت مصر و اسرائیل !!. ایران اسلامی و خالد اسلامبولی و خجالت ؟!.

    بر گرفته از





    تهیه ، ترجمه و تنظیم ،
    داوید


    ۲۶ ماه مارس ۲۰۰۸






















    ۱۹۹۷ : اسرائیل و مصر دستان یکدیگر را در مراسم انعقاد صلح فشردند !!.


    امروز سالگرد روزیست که سرانجام کشورهای اسرائیل و مصر به ۳۰ سال درگیریهای خونین خود با میانجیگری امریکا در سال ۱۹۷۹ پایان دادند ! بهمین مناسبت مقاله زیر را با تغیراتی که به ان اضافه نموده ام تقدیم به روح پر فتوت روان شاد انورالسادات و به نام پر افتخار منخم بگین میکنم !.









    مراسم امضای قرار داد صلح بر روی چمنهای کاخ سفید در حالی انجام گرفت و توسط شبکه های تلویزیونی جهانی در سراسر دنیا پخش گردید که »» جیمی کارتر «« رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شاهد رهبران کشورهای مصر شادروان »» انور سادات «« و اسرائیل شادروان »» منخم بگین «« بود که بعد از امضای قرار داد صلح به گرمی دستهای یکدیگر را فشردند !!.







    ملک حسین پادشاه فقید اردن که او هم بعدها با اسرائیل صلح نمود.







    عرفات ، او هم به نوعی که توسط گروه حماس شکسته شده با اسرائيل از در صلح درامد .






    هر دوی رئیس جمهور مصر انور السادات و نخست وزیر اسرائیل منخم بگین مراسم مزبور را »» نقطه عطف و تغییری مهم در تاریخ توصیف نمودند !.««
    پرزیدنت سادات ، پرزیدنت جیمی کارتر را مورد تحسین قرار داد و او را مردی توصیف کرد که »» معجزه افرید و اضافه کرد ، بدون اغراق انچه او انجام داد یکی از اقدامات و دستیابیهای اساسی زمان ما بوده است ! ««


    حافظ اسد رئیس جمهور سوریه که خواب صلح با اسرائیل را با خود به گور برد و اکنون پسرش بشاربجای او نشسته .






    ایت الله خمینی و مخالفت وی با صلح اسرائيل و مصر بود که سادات را به این سرنوشت دچار کرد !.





    اقای کارتر در این مورد با احتیاط ابراز داشت که بعد از امضای این قرار داد هنوز هم راهی طولانی و دشوار در پیش رو داریم !
    و ادامه داد ما نباید مشکلاتی که بر سر راه هستند را کوجک و ناچیز بی انگاریم ! .
    خبرنگار بی بی سی در گزارش ان زمان خود از کاخ سفید و در تصدیق صحبتهای کارتر میافزاید : در سخنرانیهای بعد که هر دو رهبران کشورهای مصر و اسرائيل بیان نمودند و به عمق اختلافاتی که بین کشورهای انان وجود دارند اشاره کردند ، نشان داد که هنوز »» چه راهی طولانی «« برای دستیابی به نتیجه دلخواه در پیش است !.
    در حالیکه اقای بگین با احساساتی عمیق از انکه »» اورشلیم «« تقسیم ناشدنیست سخن میگفت ، اقای سادات صادقانه از مساله فلسطینیان و سرنوشت انان سخن به میان میاورد !.
    اما این اخبار در همه جا مورد استقبال قرار نگرفت و در دنیای عرب با ابراز احساسات خشم الود همراه بود ! از جمله هجوم تظاهر کنندگان در کویت به ساختمان سفارتخانه مصر در انجا و اعتصاب عمومی درکرانه باختری ! .
    یاسر عرفات رهبر فلسطینیان در راهپیمائی که در بیروت براه انداخته بود ، در مقابل مردم ابراز داشت که »» صلحی که قلابی است دوام هم نخواهد اورد ! او همچنین اقای سادات را فردی نامید که به شهروندان کشورش خیانت ورزیده و مردم او را بزودی از مقامی که داردبرکنار خواهند کرد ««.
    ملک حسین پادشاه میانه رو اردن نیز متعجبانه به رهبران کشورهای سوریه ( حافظ اسد ) و عراق ( حسن البکر ) پیوست که تصمیم به بر گزاری نشستی در مقام مخالفت با »» قرار داد صلح بین مصر و اسرائیل ««داشتند !!. انان عقیده داشتند که اتحادیه عرب باید بصورت سمبلیک هم شده مصر را بخطر صلح با اسرائیل از عضویت ان بیرون نماید !.
    در غرب نیز اتفاق این رویداد بصورتهائی دو گانه خود را نشان داد بطور مثال ، در بیانیه ئی که سران ۹ کشور اروپائی در این مورد انتشار دادند در حالیکه ابتکارات اقایان سادات و بگین را ستودند اما نیشی را که باید به اسرائیل وارد میاوردند را هم با ذکر »» تا سرزمینی برای فلسطینیان در نظر گرفته نشود این قرار داد اعتباری نخواهد داشت « عملی کردند !!.






    ارامگاه سرباز گمنام که در کنار ان پیکر انور السادات ، قهرمان ترین مسلمان در جهان و برنده جایزه صلح نوبل برای همیشه به خاک سپرده شده است





    بقیه حکایت از این قرار است :
    کشور مصر اکنون ۲۹ سال است که مردمش بدون دغدغه خاطر و ترس از جنگ و ویرانی و پریشانی در سایه صلحی که مرحوم سادات برای انان به ارمغان اورد به زندگی خود ادامه میدهند !..
    سادات به دست تمام کسانیکه شرف و غیرت انسانی را خداوند از وجود بی ارزش انان دریغ داشته »» به درگاه خداوند «« بار یافت !.
    قاتل وی که مسلمانی افراطی و به دستور فتوائی که » رهبر مذهبیش «« صادر نموده بود با دیگر همراهانش دست به قتل انور سادات زده بود دستگیر و به اعدام محکوم گردید ! نامش »»خالد استامبولی «« بود که عضویت گروه افراطی جهاد اسلامی مصر را پذیرفته بود ! و اکنون مورد تنفر و انزجار مردم کشور خودش قرار دارد !!.
    و اما در ایران کشور عزیز ما و به دستور حکومتیان جاهل و خونخوار ان خیابانی در تهران به نام وی اسم گذاری شده و عکس بزرگ او را زینت بخش ان کرده اند و در مواقع لازم هم از عمل شنیعی که انجام داده و بخاطر ان هم اعدام گردیده از او تقدیرات اخوندانه به عمل اورده میشود !!.
    پایان

    No comments: