Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, March 28, 2008

    امارها سخن میگویند ! بزبانی مودبانه » ایا رژیم رفتنیست ؟« . گزارشی از صادق ترین نماینده در مجلس گذشته، دکتر اعلمی در باره انتخابات ۲۴ اسفند سال ۱۳۸۶

    برگفته از



    تهیه و تنظیم :
    داوید

    بیست و هشتم ماه مارس ۲۰۰۸





    »»‌ اعلمی : مشروعیت نظام سیر نزولی دارد ««

    اکبر اعلمی نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای گفت که تنها ۴۷ درصد مردم در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده اند.






    »» دکتر اکبر اعلمی نماینده پیشین و شجاع و راستگوی مجلس اسلامی و قهرمان جنگ ایران و عراق ««




    به عقیده این نماینده پیشین مجلس که صلاحیتش برای نامزدی مجلس تایید نشد، میزان مشارکت مردم ۵ درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است .

    وی که در سایت شخصی اش حضور واجدین شرایط در پای صندوقهای رای را بررسی کرده نوشته است:« براساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت کل ایران ۷۰۴۹۵۷۸۲ نفر بوده است. از این میان ۲۱۰۶۴۵۳۷ نفر زیر ۱۷ سال سن داشته اند و ۱۷۹۰۶۵۶ نفر نیز ۱۷ ساله بوده اند که در پایان سال ۸۶ هنگام رای گیری ۱۸ ساله شده اند . در اینصورت افراد ۱۸ سال ببالای رای دادن در کشور ۴۹۴۳۱۲۴۵
    نفر میباشد . نظر به اینکه در سال ۸۵ نرخ مرگ و میر در کشور بطور متوسط حدود ۶/۰ در صد بوده است اگر در سال ۸۶ نیز نرخ مرگ و میر را همین عدد فرض کنیم ، در اینصورت حدود ۲۹۷۷۶۴ نفر از افراد واجد رای دادن فوت شده اند که با کسر آن از تعداد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور حدود ۴۹۱۳۳۴۸۱ نفر واجد شرائط رای دادن در کل کشور باقی می مانند. با توجه به اینکه بر اساس سرشماری انجام گرفته حدود ۱۵۹۴۶۲۶ نفر از کل جمعیت ایران ، از اتباع خارجی بوده و نمی توانند در انتخابات شرکت کنند(با فرض اینکه همه آنها بالاتر از ۱۸ سال سن داشته اند) ،در اینصورت با کسر آن از کل جمعیت ۱۸ سال ببالا در ایران، ۴۸۸۳۵۷۱۷ ایرانی واجد شرائط برای رای دادن در هشتمین دوره انتخابات مجلس هستند. حال چنانچه ادعای مسئولان مبنی بر اینکه کل آراء ماخوذه در کشور ۲۲ میلیون و ۸۳۲ هزار نفر می باشد، صحت داشته باشد ، در اینصورت ۷۵/۴۶ درصد از واجدین شرائط در انتخابات اخیر شرکت کرده اند که در مقایسه با دوره قبل که میزان مشارکت ۵۱/۲۱ درصد بوده است ، ۴۶/۴ درصد کاهش مشارکت داشته ایم.»





    انتخابات مجلس اسلامی در ۲۴ اسفند ماه ۱۳۸۶







    وی با بررسی گفته های امام جمعه تبریز اینطور نتیجه گیری کرده که مشروعیت نظام جمهوری اسلامی رو به کاهش گذاشته است. «امام جمعه تبریز گفته است که "شرکت گسترده مردم در انتخابات لبیک به مقام عظمای ولایت بود" و استاندار آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد که "انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی رفراندوم مشروعیت نظام بود" از آنجا که استفاده از چنین تعابیری جزء شعارهای مرسوم بسیاری از مسئولین است، لذا حتی اگر چنین ادعاهائی را هم مبنای داوری قرار دهیم ، در اینصورت مفهوم مخالف استدلال فوق این خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی در میان ۵۳/۲۵ در صد مردم کشور ، ۷۳/۲۶ درصد مردم تهران ، ۸/۵۱ درصد مردم آذربایجان شرقی، ۸/۷۰ درصد حوزه انتخابیه تبریز و حومه و حوزه انتخابیه...فاقد مشروعیت می باشد!؟»



    »» مشروعیت نظام سیر نزولی دارد ««

    وی افزوده: « و با توجه به توصیه مقام رهبری مبنی بر اینکه " نمایندگانی انتخاب شوند که راه را برای خدمت دولت هموارتر کنند" ، میزان تبعیت مردم از مقام رهبری در این خصوص در انتخابات اخیر در حالت خوشبینانه آن معادل با حاصل جمع آرائی است که در هریک از حوزه های انتخابیه آگاهانه به داوطلبان مدافع دولت ریخته شده است که این رقم درتهران و حومه بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر است که اگر آمار بسیجیان و سپاهیان و ...در کشور و بویژه تهران و توصیه فرمانده کل سپاه را مد نظر قرار دهیم ، نتایج حاصله بسیار معنا دار خواهد شد. از طرفی با توجه به سیر نزولی کاهش میزان مشارکت مردم در هر دوره، نتیجه دیگر پذیرش ادعای فوق این خواهد شد که مشروعیت نظام هم سیر نزولی دارد!؟»






    »» در ایران همواره یک اقلیت خاص با پشتوانه اندک مردمی حکومت را اداره میکنند ««


    اعلمی در پایان نتیجه گیری کرده که همواره یک اقلیت خاص با پشتوانه اندک مردمی حکومت را اداره می‏کنند. وی گفت: « تجربه نشان داده است که در ایران حدود ۴۰ تا ۶۵ درصد از آرای ماخوذه فارغ از نوع رژیم حاکم با توجه به همین علائق و مناسبات در صندوق ها ریخته می شود و ارتباطی با نظام سیاسی حاکم ندارد. در تهران با توجه به آرای داوطلبان موسوم به اصولگرا، می توان گفت که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از آرای واجدین شرایط برای رای دادن، با توجه به علائق حکومتی و بصورت سنتی در صندوق ها ریخته شده است و همین درصد کم و بیش در سایر نقاط ایران نیز حاکم است و یک طیف خاص از قدرت های انتصابی، با تکیه بر همین بخش از آراء بر اکثریت مردم اعمال اقتدار و حکومت می کنند.»

    در انتخابات مجلس ایران صلاحیت بیش از دو هزار نماینده تایید نشد و محافظه‏کاران اکثریت مجلس آینده ایران را به دست گرفتند .

    No comments: