Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, March 31, 2008

    »» بررسی پرونده رهبران ترکیه در دادگاه به اتهام فعالیت های دینی مغایر با نظام ازادی انسانی !«« . ایا میشود روزی جمهوری اسلامی هم ؟!.

    »» بررسی پرونده رهبران ترکیه در دادگاه ««
    عنوان خبری بود که امروز سایتهای خبری اینترنتی از جمله بی بی سی سر تیتر خبرهای خود قرار داده بودند !.


    سی و یکم ماه مارس ۲۰۰۸
    تهیه و تنظیم :
    داوید













    »» دادستان کل ترکیه خواستار منع فعالیت جمعی از رهبران عدالت و توسعه از جمله گل و اردوغان شده است ««


    »» دادگاه قانون اساسی ترکیه در مورد دادخواست انحلال حزب حاکم به اتهام تخلف از قانون اساسی این کشور تصمیم گیری می کند «« .

    به گزارش
    روز دوشنبه ۳۱ مارس برابر با ۱۲ فروردین، دادگاه قانون اساسی ترکیه پذیرفت دادخواست دادستان کل برای انحلال حزب حاکم عدالت و دلیل گرایش ها و فعالیت های دینی مغایر با نظام لائیک این توسعه به کشور را بررسی کند.

    دادستان ترکیه همچنین خواستار آن شده است که دهها تن از اعضای این حزب، از جمله رجب طیب اردوغان، نخست وزیر، به دلیل گرایش سیاسی خود برای مدتی از فعالیت سیاسی منع شوند.

    دادخواست تسلیم شده به دادگاه قانون اساسی ترکیه در یکصد و شصت و دو صفحه تنظیم شده و به گفته دادستان کل این کشور، شامل مدارک و مستنداتی در اثبات این اتهام است که حزب عدالت و توسعه دارای هدف های مذهبی است.
    انتظار می رود که رای نهایی دادگاه چندین ماه دیگر صادر شود و این در حالیست که
    اتحادیه اروپا هشدار داده است ، رسیدگی به این پرونده ممکن است تاثیر منفی بر روند تصمیم گیری در مورد عضویت ترکیه در این اتحادیه داشته باشد

    قانون اساسی ترکیه بر اساس جدایی دین از سیاست شکل گرفته و فعالیت های سیاسی که دارای هدف های دینی باشد را ممنوع اعلام می کند.





    »» حمایت از حجاب از جمله دلایل ارائه شده در دادخواست علیه حزب عدالت و توسعه است ««



    دادخواستی که در دادگاه قانون اساسی مطرح است به خصوص بر تلاش دولت آقای اردوغان برای تعدیل مقررات منع استفاده از روسری اسلامی تاکید می گذارد و آن را یکی از دلایل مغایرت فعالیت های حزب عدالت و توسعه و رهبران آن با قانون اساسی عنوان می کند.

    همانگونه که اطلاع دارید حزب حاکم اخیرا توانست با اصلاح قانون اساسی به دخترانی که از روسری به عنوان حجاب اسلامی استفاده می کنند اجازه تحصیل در دانشگاه را بدهد.

    حامیان تندرو تر قانون اساسی ترکیه این اقدام را نخستین گام در راه ایجاد یک نظام دینی در ترکیه می دانند و آن را ناشی از گرایشهای مذهبی رهبران حزب عدالت و توسعه اعلام کرده اند.

    حزب اسلامگرا؟

    بی بی سی در ادامه گزارش خود میافزاید حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی گذشته که در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۷ برگزار شد توانست حدود ۴۷ درصد از کل آرا را به خود اختصاص دهد و ۳۴۱ کرسی از ۵۵۰ کرسی پارلمان را در اختیاربگیرد.

    این حزب همچنین موفق شد با وجود مخالفت شدید شماری از احزاب مخالف، آرای پارلمانی لازم را برای انتخاب عبدالله گل، از اعضای ارشد حزب و وزیر خارجه پیشین، به سمت رئیس جمهور کسب کند.





    »» گل و دیک چنی - ترکیه بر سیاست همکاری با غرب ادامه داده است ««





    این حزب از انتخابات سال ۲۰۰۲ تا کنون دولت ترکیه را در دست داشته هرچند آقای اردوغان، به دلیل منع قانونی که علیه وی وضع شده بود، برای مدتی پس از انتخابات سال ۲۰۰۲ نتوانست سمت نخست وزیری را بر عهده بگیرد .

    حزب عدالت و توسعه خود را یک تشکل سیاسی میانه رو و متمایل به راست توصیف می کند که دارای گرایش های غربی و طرفدار نظام اقتصاد بازار آزاد و حامی پیوستن به اتحادیه اروپاست و در سال های زمامداری خود توانسته است یک رشته اصلاحات اقتصادی را با موفقیت به اجرا بگذارد.

    این حزب در سال ۲۰۰۱ توسط رجب طیب اردوغان با هدف گردهم آوردن سیاستمدارانی تاسیس شد که به رعایت ارزش های دینی مردم ترکیه درچارچوب یک نظام دموکراتیک و غیر مذهبی اعتقاد داشتند.

    آقای اردوغان رهبری جناح میانه رو حزب اسلامگرای رفاه را، که در سال ۱۹۹۸ منحله اعلام شد، برعهده داشت و همواره تاکید ورزیده است که عدالت و توسعه حزبی اسلامگرا نیست و از جایگزین کردن یک حکومت دینی به جای نظام دموکراتیک ترکیه حمایت نمی کند.

    در دوره زمامداری این حزب، سیاست خارجی ترکیه در نزدیکی با غرب ، تغییری نیافته و از جمله در جریان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ با وجود مخالفت برخی از اعضای حزب، آقای اردوغان به نیروهای آمریکایی اجازه داد تا از پایگاه های هوایی ترکیه در عملیات خود استفاده کند.

    دادخواست دادستان کل ترکیه در روز ۱۴ مارس تسلیم دادگاه قانون اساسی شد و قضات دادگاه در
    جلسه روز دوشنبه نسبت به پیگیری یا این دادخواست تصمیم گیری کرد

    »» متاسفانه این هم »» تخم «« ، مرغی بود بنام رژیم جمهوری اسلامی که با امدن خود و گذاردن ان در صحنه سیاستهای نسبتأ ساکت جهانی ، جوجه های تشنج و نا ارامی را نه تنها در منطقه بلکه درتمام جهان پرورانید که اثرات شوم ان را میتوان بویژه بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر امریکا ، در اروپا و سایر کشورهای میانه رو اسلامی از جمله کشور همسایه مان ترکیه مشاهده کرد و شیوع انفولانزای برادر کشانه ان را بخصوص درمنطقه مشاهده نمود «« ! به امار گالوپ در مورد اینکه کجا بزرگترین دشمن امریکاست توجه کنید !.
    در نظرسنجی سال ۲۰۰۱ عراق بزرگترین دشمن آمریکا خوانده شده بود. اما اکنون ایران جایگزین عراق شده است !! . معنی این جمله مطمعنأ بر کسی پوشیده نیست !!!.



    ایران 'دشمن اصلی آمریکا'
     

    بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در بین مردم آمریکا، ایران، عراق و چین سه دشمن اصلی آمریکا هستند.

    در این مطالعه که توسط موسسه گالوپ انجام شده ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند ایران بزرگترین دشمن آمریکاست.

    مهمترین بیست و دو درصد عراق و ۱۴ درصد هم چین را دشمن آمریکا خوانده اند.

    اما تنها ۹ درصد گفته اند کره شمالی دشمن اصلی آمریکاست .

    این در حالیست که سال گذشته این رقم برای کره شمالی ۱۸ درصد بود.

    پیونگ یانگ سال گذشته موافقت کرد برنامه تسلیحات اتمی خود را در مقابل دریافت کمک متوقف کند.

    چین که رقیب اقتصادی جدی آمریکا محسوب می شود سال گذشته نگرانی تنها ۱۱ درصد را برانگیخته بود که افزایشی سه درصدی را نشان میدهد .

    موسسه گالوپ در سال ۲۰۰۱ و پیش از حملات یازده سپتامبر برای اولین بار دست به این مطالعه زد.

    در نظرسنجی سال ۲۰۰۱ عراق بزرگترین دشمن آمریکا خوانده شده بو.

    پس از آن چین و ایران در رده های بعدی قرار داشتند.

    از دیدگاه بسیاری از پاسخ دهندگان در نظرسنجی امسال با وجود سرنگونی صدام حسین عراق همچنان یکی از دشمنان اصلی آمریکا باقی مانده است .

    مطالعه یاد شده نشان می دهد شهروندان جمهوریخواه بیش از شهروندان دمکرات ایران را دشمن نخست آمریکا می دانند.

    برای پاسخ دهندگان دمکرات عراق همچنان دشمن اصلی آمریکاست.

    افراد مسن تر و کسانیکه می گویند اخبار جهانی را دنبال می کنند کمتر از جوانان و اشخاصی که به اخبار علاقه چندانی ندارند عراق را بزرگترین دشمن کشور خود میدانند.

    این نظرسنجی در ۱۱ تا ۱۴ فوریه گذشته بطور تلفنی انجام شد و در ان ۱۰۰۷ نفر شرکت کردند.

    درصد ضریب خطای این نمونه گیری مثبت و منفی ۳ در صد است

    No comments: