Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Saturday, April 12, 2008

    پرت و پلا گوئیهای احمدی نژاد هم حکایتی شده ! اگر او شنونده کافی برای در و وریهائی که میگوید نداشت باز هم لاطاعلات میبافت و بخورد مردم میداد؟ نمیدانم!.

    تهیـه و تنطیم و ترجمه برخی از
    مطالب از بی بی سی انگلیسی
    دوازدهـــــــم اپریـــــــــــل ۲۰۰۸

    داوید








    چندی پیش مانند همیشه ( این دیگر یک چیز عادی شده ! ) گزارشی از تازه ترین اوهام گوئیهای محمود احمدی نژاد که نسبت به حوادث ۱۱ سپتامبر اظهار تردید کرده بود میخواندم که او ان را اخیرا در یک سخنرانی در مشهد، در حالی که درباره نقش قدرت های بزرگ بر حوادث جهان سخن می گفت ، به این صورت بر زبان اورده بود : "چند سال قبل در یک حرکت مشکوک اتفاقی در نیویورک افتاد که معلوم نشد چه کسی آن را انجام داد و چه کسانی محکوم شدند، و چه کسانی کشته و زخمی شدند ؟!!." در حالیکه سازمان تروریستی القاعده و در راس ان شخص عصامه بن لادن مسولیت ان حملات ناجوانمردانه را مستقیمأ بر عهده گرفت ! و نام و مشخصات تروریستهای انتحاری نیز که بزبان و تصویرهائی که از خود بر جای گذارده و به اجرای ان اعمال دهشتناک اعتراف کرده بودند کاملأ مشخص شده است ! و در کنار ان با بازداشت ان عده از تروریستها نیز که هنوز زنده و در دسترس بودند و اعترافاتشان که حاکی از شرکت انان در تهیه و کمک به اجرای نقشه شوم حمله به ساختمانهای تجارت جهانی بود دیگر پرونده این مساله برای همیشه بسته گردیده است !!. ایشان بعد از ان ادامه میدهد : "سپس آن اتفاق را مسئولان همان کشور بهانه ای کردند و به عراق حمله کردند که بر اساس گزارشات رسمی تا امروز بیش از یک میلیون نفر در عراق کشته شده اند . هدف انان از اجرای این برنامه ان بود تا جلوی حرکت انقلاب اسلامی را بگیرند و به منابع نفت و انرژی منطقه دست پیدا کنند ."


    احمدی نژاد در حالیکه خودش هم از دست بیهوده گوئیهای خودش قاطی کرده است .

    چگونه رئیس جمهور ایران نسبت به دلایل حوادث یازدهم سپتامبر ابراز تردید می کند ! در حالی که او در اخرین سفر خود به نیویورک که برای شرکت در جلسات سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به انجا سفر کرده بود ، مصرانه و ملتمسانه از مقامات عالی ان شهر میخواهد تا به او اجازه دهند بر بخشی که زمانی برجهای دو قلو بر ان قرار داشته اند و اکنون »» گراند زیرو «« نامیده میشود حظور یابد ودسته گلی در انجا قرار دهد و همانطور که میدانیم با چه بی اعتنائي خفت اوری از جانب انان روبرو میگردد ؟ !. .
    کارشناسان علوم سیاسی عقیده دارند که در »» ایران «« بسیاری از مسئولان در پی حفظ منافع جمهوری اسلامی و دوام ان که بر مبنای ایجاد تشنجهای سیاسی و خبر سازیهای مضحک و تاسف اور و سراپا دروغ بنا شده ، بر این نکته اصرار میورزند که یازدهم سپتامبر کار خود آمریکا یا اسرائیل بوده است . و واضح است که طرفداران فرضیه اول ، دلیل آمریکا را برای چنین کاری لشگرکشی به منطقه می دانند و طرفداران فرضیه دوم هم می گویند که اسرائیل برای رو در رو قرار دادن آمریکا و جهان اسلام این کار را کرده است ، در حالیکه حقایق در مورد حوادث یازدهم سپتامبر کاملأ روشن شده است و جائی برای کتمان ان واقعیتها باقی نمانده !!.



    در زمان ازاد سازی کمپ اشویتس هزاران قطعه لباس بچــــــــــه که
    صاحبانشان را در اطاقهای گاز و کوره هـــــــای ادم سوزی از دست
    داده بودند بدست سربازان ارتش سرخ افتاد


    امروز تاریخ ایام را ورق میزدم ، چشمم به مطلبی افتاد که مربوط به هالوکاست یهودیان میشد که مرا متوجه موضوعی ساده اما هنوز متحیر کننده کرد ! و ان انکار احمدی نژاد از رویداد هالاکاست یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم است که توسط رژیم نازی حاکم بر المان در ان زمان و بر انان انجام گرفته و از قرار زیر میباشد !. من انرا از سایت بی بی سی انگلیسی ترجمه کرده ام و امیدوارم که کسی انرا به دید پرزیدنت کشور ایران اسلامی نیز برساند شاید بخار حماقت از کله بی مخش بپرد و دیگر اینهمه با بیان اراجیف حیثیت و مقام ایران و ایرانی را به بازی نگیرد ! با اینکه مطمعنم در باره این هاله نور و این اعجوبه هزاره سوم و این اقای مهر ورز و شکوفائی »» سوره یاسین در گوش خر خواندن است !! «« . !.



    امروز شنبه ۱۲ اپریل ۲۰۰۸ مصادف بود با سالروز
    شروع محاکمه مشهور ترین جنایتکار نازی در سال ۱۹۶۱ است !
    محاکمه مردی که متهم به همکاری با هیتلر در اجرای پروژه پاکسازی یهودیان بود .
    این جنایتکار »» ادولف ایشمن «« نام داشت که با ۱۵ مورد اتهام از جمله ، جنایت بر ضد بشریت ، جنایت بر ضد یهودیان و دیگر جنایات جنگی مواجه شده بود !.
    او در حالی محاکمه میشد که در پیشخوان محکومان با شیشه های ضد گلوله نشانده شده و توسط دو گارد که با دقت انتخاب شده بودند تا مبادا از کسانی باشند که خانواده های انان مستقیمأ توسط نازیها زجر داده شده اند و تحت تاثیر ان احساسات او را بقتل برسانند ، محافظت میشد !.


    ادولف ایشمن توسط افراد وابسته به موساد در ارژانتین
    ربــــــوده و بصورت قاچـــــــاق به اسرائيـــــل اورده شد .

    هر سه تن قاضیانی که موارد اتهام را موردشنود قرار دادند از پناهندگان یهودی بازمانده از رژیم المان هیتلری بودند !.
    موارد اتهام در اغاز توسط قاضی القضات اقای »» مشه لانداو «« به زبان عبری خوانده شد و سپس بزبان المانی برای متهم ترجمه گردیدند !.
    در تمام یک ساعت و چهل و پنج دقیقه ئی که قرائت اتهامات مربوط به ادولف ایشمن ۵۵ ساله ادامه داشت ، او مانند یک تکه چوب در پیشخوان محکومان که برایش در نطر گرفته شده بود ، ایستاده و به انان گوش میکرد !.

    عدم صلاحیت حوزه قضائي .

    اولین موردی که در موضوع محاکمه ادولف ایشمن به پیش کشیده شد »» عدم صلاحیت «« دادگاهی بود که در ان محاکمه میشد !. و این ایراد توسط وکیل وی اقای دکتر »» رابرت سرواتیوس «« بعمل امد که صلاحیت این دادگاه و یا هر دادگاه دیگری را در اسرائیل بدلیل انکه در زمان وقوع اتهاماتی که به موکل وی نسبت داده شده کشور و حوزه قضائي ئي بنام اسرائیل وجود نداشته است به چالش کشیده شد ، !.
    دکتر سرواتیوس در دفاع از موکلش چنین اظهار داشت که »» موکل وی بیگناه است «« و برای اعمالی در حال محاکمه قرار داده شده که توسط نازیها به داخل انان کشانیده شده و در انان غرق گردیده است !.



    یهودا باکان در جریان برگزاری محاکمه که طرحی از نیم
    رخهای قاضی دادگـــــاه و ایشمن را بر روی کاغذ اورده .

    اما بعقیده خیلیها در ان زمان ، بهرگونه که این محاکمه و قضاوت انجام میپذیرفت ، این نفس کشاندن ایشمن به محاکمه بود که به خودی خود دارای ارزش بسیاری بود !.
    ایشمن بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم از اردوگاهی که محل نگهداری زندانیان جنگ بود گریخت و از محاکمه شدن در دادگاه جنایتکاران جنگی که در نورنبرگ المان برپا شده بود رهائی یافت !.
    در سال ۱۹۵۰ او خود را به کشور ارژانتین که در ان زمان بهشت جنایتکاران نازی فراری شناخته میشد رسانید و در انجا بصورت پنهانی و ناشناس اقامت گزید !.
    تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۶۰ توسط گروهی از افراد سرویسهای امنیتی اسرائیل ( موساد ) از انجا ربوده و به بطور قاچاق بخاک اسرائیل باز اورده شد !.
    در دسامبر سال ۱۹۶۱ ادولف ایشمن در مورد تمام اتهاماتی که به او نسبت داده شده بود گناهکار شناخته شد و به مرگ محکوم گردید !. او در ماه مه ۱۹۶۲ در زندانی نزدیک »» تل اویو «« به طناب دار اویزان گردید !.
    قضیه ایشمن بالاترین نمایه ی محاکمه نازیها بعد از سال ۱۹۴۶ بود که در نورنبرگ المان ۱۲ تن از عالیمقامان ان رژيم به مرگ محکوم شده بودند !.

    »» شهــــــــادت زنـــــــــــده ««



    سیاه قلمی تخیلی از یهــــودا باکن که از پدرش کشیده در حالیکه روح او همراه
    با غبار سیاه دوده های کوره هـــــای ادم سوزی به سوی اسمان فرستاده میشود


    بیش از یک ملیون نفر در اردوگاه مرگ »» اشویتس «« کشته شدند که اکثریت انان را یهودییان تشکیل میدادند !. این عمل وحشتناک در بحبوحه جنگ جهانی دوم و در چارچوب طرح انهدام یهودیان اروپا و دیگر قربانیان غیر یهودی ، توسط نازیها صورت پذیرفت !.
    »» یهودا بکان «« یکی از بازمانگان اشویتس است که در سال ۱۹۴۶ توسط سازمان جوانان یهودی مهاجر به اسرائیل اورده شد و هم اکنون در اورشلیم زندگی میکند !.
    او بعنوان یکی از »» بچه های اشویتس «« / لقبی که نازیها به کودکان یهودی مقیم اردوگاه مرگ اشویتس داده بودند ! / در کار حمل و نقل توسط گاری بکار گرفته شده بود ! از ان جمله کشاندن گاریهای مملو از ظرفیت از لباسهای قربانیان , هیزمهای سوخت تنورهای سوزاندن اجساد و حتی خاکسترهای بجا مانده از بدنهای سوخته شده و پخش نمودن انان در مسیرهای خیس که از افتادن اسان افراد بر زمین جلوگیری شود !.
    او تمام صحنه های اردو گاه را بخوبی به خاطر میاورد که با چگونه سیستمی اداره میشد !.
    نقاشیهائی که بعد از جنگ و با برخورداری از یادمانده هایش که از اردوگاه مرگ داشته بر روی کاغذ اورده ، در محاکمه ادولف ایشمن که با اجرای طرح »» راه حل نهائي «« ۶۰۰۰۰۰۰ یهودی را به قتل رسانید نقش عمده ئی را در ارائه شهادت علیه وی بازی کرد !.




    تصاویــــــر یهودا باکن بازمانده یهـــــــــودی هالوکاست ،
    سه ماه پس از ازادی از اردوگاه مرگ اشویتس و اکنون


    او هم اکنون دوران باز نشستگیش را بعد از اتمام اموزش در اکادمی هنر »» بتسل ال «« در اورشلیم میگذراند اما همچنان که به نقاشی کردن ادامه میدهد ، نمایشگاههائی هم در اروپا و امریکا براه میاندازد !.
    سرباز امریکائی که او را بعد از ازادی اردوگاه اشویتس توسط ارتش سرخ روسیه شوروی به بیمارستان منتقل کرده و باعث نجات جان او شده بود »» استانلی لیپر «« از »» تولدو ـ اوهایو «« نام داشت. او بعد از انکه »» یهودا «« را در حال مصاحبه در تلویزیون مشاهده نمود که در باره محاکمه ایشمن صحبت میکند با او تماس گرفت .
    استانلی در دهه ۱۹۸۰ چشم از جهان فرو بست !.
    یهودا باکان میگوید : زمانی در دقایقی که کاری برای انجام در کوره خانه اشویتس نداشتم شروع به کشیدن تصاویری از ان محل و ان افراد یهودی بزرگسال که در انجا بیگاری میکردند نمودم . یکی از انان با تاسف به من گفت »» بچه جان این تصاویر را برای چه میکشی ، هیچکس از این مکان زنده بیرون نخواهد رفت ««! . در جواب او گفتم »» شاید روزی ازاد شدم ، من احساس میکنم این دین را نسبت به همه انانیکه روزی بردگان این محل بودند دارم که سرنوشت تلخشان را برای دنیا تعریف کنم !! «« .
    پایان

    No comments: