Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, April 2, 2008

    افشاگری لوموند در نفی گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مدارکی تازه از تلاش های هسته ای ایران !. این یک دروغ ۱۳ و یا دروغ اول اوریل نیست !.


    دشت انرژی زای وطن !!.


    انرژی حقیقی در حال فنای ایران ، بچه های گرسنه !! پدران و مادران بیکار !



    »» مدارکی تازه از تلاش های هسته ای ایران ««
    افشاگری »» لوموند «« در نفی گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا

    برگرفته از






    تهیه و تنظیم
    داوید

    دوم اپریـــــل ۲۰۰۸






    درحالي کهً شوراي امنيت سازمان ملل براي وادارساختن ايران به قطع برنامه هسته اي خود سومين رشته از ‏تحريم ها را به تصويب رساند، روزنامه" لوموند" به اسنادي دسترسي پيدا کرده است که ثابت مي کنند تهران ‏به خلاف موارد مندرج در گزارش سوّم دسامبرسازمان هاي اطلاعاتي آمريکا، پس از ۲۰۰۳ کماکان فعاليت ‏هسته اي نظامي خود را ادامه داده است.




    درگیری اژانس اتمی و ایران .






    روز ۲۵ فوریه معاون فنلاندي مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي، اولي هنونن، اسنادي را به نمايش ‏گذاشت که مؤيد وجود اين برنامه نظامي در ايران بود. نامه اي که مهندس مهدي خانيکي، يکي از طرف هاي ‏اصلي مذاکره با آژانس انرژي اتمي و سفير سابق ايران در سوریه درسال ۲۰۰۴ خطاب به غلامرضا ‏آقازاده، معاون سازمان انرژي اتمي ايران نوشته است براين اتهامات مهر تأئيد مي زند. ‏

    در قسمتي از اين نامه که به شرح وضعيت روابط تهران با بازرسان آژانس در وين مي پردازد، مهدي ‏خانيکي تأکيد مي کند که بازرسان آژانس ــ که زير نظر آقاي هنونن کار مي کنند ــ خواستار آن شده اند که ‏قراردادهاي خريد قطعات يدکي مربوط به سانتريفوژها را ببينند. اين سانتريفوژها که قطعات آن ها در ايران ‏به اصطلاح" سوارشده" است، امکان غني سازي اورانيوم را، احتمالاً تا مرحله استفاده نظامي، به ايران مي ‏دهد.‏

    خانيکي در اين نامه مي نويسد: "در جلسه اي که روز ۱۱ بهمن برابر با ۳۱ ژانویه ۲۰۰۴ با حضور ‏دکترروحاني برگزارشد ( حسن روحاني طرف اصلي مذاکره پرونده هسته اي ايران تا پايان سال ۲۰۰۵ بود )، ‏نظر قاطع وي اين بود که قراردادها بايد مطابق خواست سازمان انرژي اتمي [ايران] آماده شوند ".‏

    ‏ خانيکي نامه را چنين ادامه مي دهد: "ضمناً به اطلاع مي رسانم که نماينده وزارت دفاع و ستاد نيروهاي ‏مسلح درجلسه اظهارداشت که قراردادها براي ارائه [به آژانس] تنظيم شده اند". خانيکي در ادامه مي نويسد: ‏‏"قسمت هائي از قراردادها، آنطور که من خودم در وزارت دفاع ديدم با رنگ سياه قلم گرفته شده بود وبه ‏تعداد قطعات هم اشاره اي نشده بود. به نظر من اگر به جاي قراردادهائي که[ قاعدتاً] بايد به آژانس ارائه مي ‏داديم اين قراردادها[ اصلاح شده] را نشان دهيم بيشتر زير سئوال مي رويم. من عجالتاً از مهندس محمدي ‏خواسته ام از قراردادها به تعداد لازم نسخه تهيه کند که قاعدتاً بايد اين کاررا کرده باشد".




    اژانس اتمی ایران



    به نظر کارشناسان پرونده ايران اين نامه که سند مسلم دست داشتن وزارت دفاع ايران درپرونده هسته اي ‏است، ضمن تقويت سوءظن ها در مورد ماهيت نظامي اين برنامه اثبات مي کند که ‏ايراني ها مي خواهند اين ‏جنبه از برنامه را مخفي نگاه دارند.

    به گفته منابع نزديک به سازمان هاي اطلاعاتي، نامه مذکور به حوزه »» طرح ۱۳ «« موسوم به "طرح خنثي ‏کردن تهديدها" مربوط مي شود که ايران آن را با هدف فريب بازرسان آژانس راه اندازي کرده است. به گفته ‏منابع مذکور ايران دراين طرح براي رد گم کردن، نام ‏بخش هاي مرکز تحقيقات فيزيکي لويزان شيان را به "آماد"و بخشهای مختلف آن را به "طرح" تغيير داده است. در مرحله بعد که احتمالاً به سال ۲۰۰۶ مربوط مي ‏شود"آماد" کلاً حذف شده است و" مرکز" جاي آن را گرفته است که در واقع همان مرکزهدايت برنامه هسته ‏اي نظامي است. ‏

    در اواسط دسامبر ۲۰۰۶ سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا موفق به ضبط گفت و گوي دو تن از کارمندان ‏وزارت دفاع شدند. دو فرد مذکور که هويت شان مشخص نشده است دراين گفت وگو مسئولان سازمان انرژي ‏اتمي[ ايران] و وزارت دفاع را با يکديگر مقايسه کرده يکي از آن ها با اشاره به "مرکز" مي گويد: "سازمان ‏انرژي اتمي به فکر منافع خودش بود و سياستش با سياست ما ۱۸۰ درجه فرق داشت .




    سایت اتمی در ایران



    به نظر من وزارت ‏دفاع مثل قضيه ( سی تی بی تی او ) یعنی »» ‏ تشکيلات ناظر بر پيمان منع کامل آزمايشات هسته اي «« بايد حرف آخر را بزند ‏چون آن ها[ رؤساي سازمان انرژي هسته اي ايران] مي دانند که ما به هرحال آزمايشات را انجام خواهيم ‏داد". هنوز کسي مطمئن نيست که منظور از"آزمايشات" چه بوده است ولي اين ‏اشاره ، به سوءظن ها بيشتر ‏دامن مي زند .

    اطلاعاتي که اولي هنونن در ماه فوريه در وين افشا کرد با بخشي از گزارش دسامبر ۲۰۰۷ سازمان هاي ‏اطلاعاتي آمريکا تناقض داشت . بعضي از ديپلمات هاي غربي علّت اين ناهمخواني را وجود اختلال اساسي" ‏در دستگاه حاکمه آمريکا مي دانند و بعضي ديگر معتقدند که در سال ۲۰۰۷ سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا و ‏پنتاگون که از جوّ جنگ طلبانه حاکم بر واشنگتن نگران بودند و مي ترسيدند که جورج بوش جبهه نظامي ‏جديدي را عليه ايران باز کند با ارائه اين گزارش قصد داشتند حکومت را از توسل به زور ‏بازدارند.

    منبع: لوموند

    No comments: