Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Tuesday, January 6, 2009


    Tonight's commentaries, Articles & News are presented as usual in English, Farsi & Hebrew 
    ENJOY




    Daveed Fakheri
    tanehnazan.com






    تنــــــــــه نزن
    داوید فاخری





    Rice gives support to Mubarak proposal on Gaza


    US secretary of state tells UN Security Council her country insists on 'durable and sustainable' ceasefire between Israel and Hamas, which would not result in return to situation on the ground before Israel launched its offensive. Meeting ends without resolution, members to reconvene Thursday

    Reuters
    Published: 01.07.09, 01:54 
    Israel News



    Rice. Working around the clock Photo: Reuters

    US Secretary of State Condoleezza Rice on Tuesday gave US backing to a proposal by Egyptian President Hosni Mubarak for a ceasefire between Israel and Hamas in Gaza.
    Full story



    Israel announces 'humanitarian corridor' for Gaza

    Prime Minister Olmert says areas in Strip to be opened for limited period of times to allow Palestinian population to equip itself with food, goods. National Security Cabinet to decide Wednesday whether ground operation's goals have been achieved

    Roni Sofer
    Published: 01.07.09, 02:26
      Israel News



    Olmert & Livni

    Following the international criticism following the Israel Defense Forces strike near a United Nations school in Jabalya, which left dozens of people killed, Prime Minister Ehud Olmert on Tuesday night announced the opening of a "humanitarian corridor" for the Gaza Strip.
    Full story



    Report: Hamas stealing aid supplies to sell to residents


    Grim picture of Gazans' lives painted by reports emerging from Strip, claiming gunmen hiding in civilian homes, using residents as human shields, and hijacking trucks of humanitarian aid

    Roee Nahmias
    Published: 01.06.09, 22:32
      Israel News

    A government or a gang? As the Israeli operation in Gaza wears on it appears Hamas has relinquished any visage of a socio-political party, abandoning its claim to govern the residents of Gaza in favor of engaging in open war at their expense.


    Palestinian girl in Gaza 

    A number of reports from the Strip paint a picture of very difficult humanitarian conditions, not least because of Hamas itself. The suspicion is that the group's operatives have seized control of any supplies passing through the crossings – including those sent by Israel and international organizations.
    Full story


    ADL: Nazi imagery abound at anti-Israel rallies

    Comparisons of Israel’s actions to those of Hitler, signs altering Jewish Star of David into swastika a recurring feature at many rallies across US
    Ynetnews
    Published: 01.06.09, 21:01 / Israel Jewish Scene
    Of all of the recriminations aimed at Israel at scores of demonstrations held across the country in response to its military operation against Hamas, none has been more consistently or emphatically employed than comparisons of Israel to the Nazis, or the situation in Gaza to a “Holocaust", the Anti-Defamation League said Tuesday.


    Anti-Israel demonstration (archives) Photo: Reuters

    According to a statement issued by ADL, in-your-face comparisons of Israel’s actions to those of Hitler, or signs altering the Jewish Star of David into a swastika, have been a recurring feature at many rallies across the country, including protests held over the past weekend in several major US cities.


    فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی را به همه شیعیان هموطن تسلیت میگوئيم







    فارســـــــــی


    خلاصه خبرهای روز


    سرتیپ باز نشته رزرو که برای شرکت در نبرد غزه به خدمت فرا خوانده شده و در واحد نجات مجروحین و یا محاصره شده گان ارتش انجام وظیفه میکرد کرد ، دیروز که در حال نجات مجروحین در میدان نبرد غزه بود ناکهان پسر خود را در میان مجروحین یافت !.
    ...................
    سرتیپ اوی پلد که بر اثر شلیک اشتباهی تانک خودی به ساختمانی در غزه که او و سربازانش در ان پناه گرفته بودند زخمی و به بیمارستان منتقل شده بود امروز بمجرد مرخس شدن از ان ، به واحد خود برای ادامه خدمت بازگشت !.
    در ان حادثه غیر منتظره ودردناک ۳ تن از سربازان جان باختند و ۲۰ نفر از انان زخمی شدند .
    ....................
    ده ها تن از غیر نظامیان فلسطینی همراه با خرابکاران حماس که خود را در میان انان پنهان کرده و از داخل مدرسه ئی متعلق به سازمان ملل بسوی سربازان اسرائیلی باسلاح سنگین اتش گشوده بودند بر اثر شلیک توپخانه ارتش اسرائیل از پای در امده و یا زخمی شدند . لازم به تذکر نیست که مانند همیشه حماس و پشتیبانان ان از این حادثه ناخوشایند که خون قربانیان ان بر عهده ان سازمان تروریستی میباشد نهایت بهره برداری تبلیغاتی را  نموده اند . ارتش اسرائیل با انتشار عکسهائی که از داخل مدرسه و قبل از تخریب ان گرفته شده و در ان یکی از افراد مبارز حماس که در حال سوار کردن سلاحی سنگین و مخرب نشان میدهد را در اختیار رسانه های بین المللی قرار داده است.

    ...........
    بدستور نخست وزیر اسرائيل « مسیری انسان دوستانه » برای رساندن مواد غذائی و سایر مواد اولیه به مردم غزه باز خواهد شد. در همین حال نیز کابینه برای این موضوع که ایا عملیات غزه به مقاصد از پیش تعیین شده دست یافته یا نه تصمیم خواهد گرفت .
    ..............
    شاید حماس درد های جانگدازی را از حملات ارتش دفاعی اسرائیل متحمل میشود ولی این مانع ان سازمان در اعدام کسانی که مظنون به خبر رسانی به اسرائیل هستند نمیشود !. حماس ۶ تن را بجرم جاسوسی برای اسرائیل اعدام کرد . انان خواهر سه تن از انان را مجبور ساختند تا اعلام کند که او دیگر خود را وابسته به انان که خیانت ورزیده اند نمیداند  . به گزارش حماس یکی از متهمان سعی کرده است کارت تلفنی را که از طریق ان با اسرائیلیها تماس برقرار میکرده را ببلعد!.
    .......................
    کوندالیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا خوشنودی خود را از پیشنهاد حسنی مبارک مبنی بر برقراری فوری اتش بس بین اسرائیل و حماس و در پی ان ایجاد مذاکرات برای تعین قرار دادی طولانی مدت ابراز داشت . او در جلسه شورای امنیت سازمان ملل همچنین ابراز داشت : بهیچ عنوان نمیتوان به وضعیت فبل از جنگ باز گشت ، اتش بس باید پایدار بماند . همچنین اعلام گردید که ترکیه و فرانسه امادگی خود را برای ارسال ناظران به منطقه اعلام داشته اند .
    ..........................
    وزرای کابینه  اولمرت ، باراک و لیونی امروز با او در نشستی مشترک به موضوعات مختلف و از ان جمله موضوع اتشباری اسرائیل به مدرسه ئي متعلق به سازمان ملل در غزه به بحث پرداختند. انها شکایت از حماس به سازمان ملل را در مورد انکه خرابکاران ، مدارس را مورد استفاده خود قرار میدهند مورد ارزیابی قرار داده اند.
    ...............
    امروز سه شنبه صدها تن از طرفداران اسرائیل در نیویورک و لس انجلس به تظاهرات دست زده و خواستار متوقف کردن حماس گردیدند . در خیابان منهتن روبروی کنسولگری اسرائیل در نیویورک صدها تظاهر کننده گرد امدند تا پشتیبانی خود از عملیات نظامی در غزه و سربازان در گیر در ان ابراز دارند .
    در لس انجلس نیز در خیابان ویلشیر روبروی کنسولگری اسرائیل صدها تن از پشتیبانان اسرائیل جمع شده و با شعارهای خود مراتب موافقت خود را از عملیات اسرائیل در غزه اعلام داشتند . در انطرف خیابان و در روبروی انان دسته ئی از طرفداران حماس نیز حضور بهم رسانده بودند که با شعارهای خود که از بلندگوهای قوی پخش میشدند به ابراز ناخوشنودی از انچه که در غزه میگذرد ادامه میدادند . شایان ذکر حضور « خانمهای مسلمان هموطن » در این تظاهرات بود که بزبان شیرین فارسی شعارهای « مرگ بر اسرائیل و زنده باد حماس و یا نصر الله » را سر میدادند !.


    اتوبوس بی‌خدایان در لندن

    زمانه
    عده‌ای از اتئیست‌ها (بی‌خدایان) بریتانیا کمپین بزرگ و تازه‌ای را در خیابان‌های لندن به راه انداخته‌اند.

    آنها امروز (سه‌شنبه) اتوبوس‌هایی که بر روی آنها شعارهای اتئیستی در تردید وجود خدا نوشته شده بود را در خیابان‌های لندن به حرکت درآوردند و از مردم خواستند که به صف آنها بپیوندند.

    بر بدنه یکی از این اتوبوس‌ها این شعار که با حروف درشتی نوشته شده، به چشم می‌خورد: «احتمالا خدایی نیست. اکنون نگران نباشید و از زندگی‌تان لذت ببرید.»

    به نوشته روزنامه گاردین، ۲۰۰ اتوبوس امروز و فردا در لندن، شعارهای بی‌خدایی را تبلیغ خواهند کرد. قرار است ۶۰۰ اتوبوس دیگر نیز همین تبلیغات را در خیابان‌های شهرهای دیگر بریتانیا از جمله در اسکاتلند و ولز به نمایش بگذارند.

    هزینه این کمپین تبلیغاتی، نزدیک به ۱۴۰ هزار پوند برآورد شده که از راه اعانه تامین شده است.





    اتوبوس بی خدایان در لندن



    بی‌خدایان بریتانیا همچنین از روز دوشنبه نصب شعارهایی را بر دیوارهای متروی لندن آغاز کرده‌اند.

    این مبارزه تبلیغاتی امروز در هاید پارک لندن با سخرانی ریچارد داوکینز، اتئیست مشهور بریتانیا و نویسنده کتاب «توهم خداوند» آغاز شده است.

    آرین شراین، کمدین مشهور بریتانیایی که از برگزارکنندگان این کمپین است در گفتگو با گاردین گفته است که این مبارزه تبلیغاتی برای خنثی کردن پیام‌های مذهبی که غیر مسیحیان را به دوزخ تهدید می‌کند، صورت گرفته است.

    آرین شراین در سخنرانی امروز خود در هایدپارک گفت: «امروز روز بزرگی برای آزادی بیان در بریتانیاست و من از این بابت که اجازه این تبلیغات به ما داده شده است، بسیار هیجان زده هستم. امیدوارم که این حرکت ما باعث شادی مردم شود. از این‌که در کشوری زندگی می‌کنم که مردم این آزادی را دارند که به هر چیزی که می‌خواهند اعتقاد داشته باشند، خوشحال هستم.»

    بر اساس گزارش گاردین، کمپین تبلیغاتی اتئیست‌های بریتانیا، اتئیست‌های آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار داده و آنها نیز قصد دارند به زودی حرکت مشابهی را در شهرهای آمریکا آغاز کنند.



    گفت و گو با شیرین عبادی و نعمت احمدی، پیرامون موضوعات پیش آمده برای خانم عبادی
    شیرین عبادی: من محافظ شخصی نمی‌خواهم


    مریم محمدی - روز ان لاین
    mmohammadi@radiozamaneh.com


    آیا اتفاقاتی که طی یکی، دو هفته‏ی اخیر تنها در برخورد با فعالان این رشته در ایران صورت گرفته است، نمی‏تواند گویای وضعیت حقوق بشر در ایران باشد؟


    شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل

    نخستین اقدام در این رشته از فشارها، حضور غیرقانونی در کانون مدافعان حقوق بشر در تهران بود که روز اول دی‌ماه سال جاری اتفاق افتاد و دفتر «کانون مدافعان حقوق بشر» ساعتی قبل از برگزاری مراسم در گرامی‏داشت روز جهانی حقوق بشر، محاصره و سپس پلمب شد.

    کمتر از ۱۰ روز بعد از این اقدام که مورد اعتراض همه‏ی نهادهای حقوق بشری در سراسر جهان قرار گرفت، روز نهم دی‌ماه بار دیگر مأموران انتظامی در دفتر وکالت خانم شیرین عبادی که رییس کانون مدافعان حقوق بشر نیز هست، حاضر شده و کامپیوترهای او را که محتوی همه‏ی مدارک و پرونده‏های موکلین او نیز بود، ضبط کردند.
    دنباله مطلب


    עברית


    סרקוזי לאסד: הבא אות חיים מגלעד שליט

    גורמים בארמון האליזה מסרו כי הנשיא הצרפתי ניצל את פגישתו עם עמיתו הסורי כדי לבקש ממנו לספק הוכחות לכך שחייל צה"ל השבוי ברצועה, המחזיק באזרחות צרפתית, עודנו בחיים


    AFP
    פורסם: 07.01.09, 08:45


    נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, העלה בשיחותיו עם הנשיא הסורי בשאר אסד אתמול את סוגיית גלעד שליט, חייל צה"ל בעל אזרחות צרפתית שמוחזק בשבי ברצועת עזה - כך מסרו הבוקר (יום ד') גורמים בארמון האליזה בפריז.





    גילעד שליט






    סרקוזי נפגש עם אסד במהלך מסע בן יומיים במזרח התיכון בניסיון לקדם הפסקת אש ונסיגה של כוחות צה"ל מהרצועה. "סרקוזי ניצל את ההזדמנות כדי לשוחח עם בשאר אסד על גלעד שליט. הוא אמר שהוא רוצה הוכחה שהוא בחיים", אמר הגורם בארמון האליזה, שהוסיף כי סרקוזי "הפך זאת לעניין אישי".


    נשיאי סוריה וצרפת בפגישתם בדמשק, אתמול (צילום: AFP)

    במהלך ביקורו הקודם בסוריה, ב-4 בספטמבר אשתקד, מסר הנשיא הצרפתי לאסד מכתב מאביו של גלעד שליט, נועם, שיועד לבנו. זאת בתקווה שיגיע אליו דרך ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הזוכה למקלט בדמשק.








    סרקוזי ואסד, אתמול צילום:










    סרקוזי השלים אמש את מסעו במזרח התיכון בטון אופטימי, לאחר ביקור אחרון בקהיר, שבו נפגש עם עמיתו חוסני מובארק. בתום פגישתם הציג מובארק את יוזמתו להפסקת אש, שבינתיים זכתה לגיבוי ארצות-הברית. לפי היוזמה המצרית, תוכרז הפסקת אש מיידית, ואז יוזמנו הצדדים לשיחות על הנושאים הבוערים, בהם סידורי ביטחון חדשים בגבול המצרי-פלסטיני. לשכת סרקוזי מסרה כי ההזמנה המצרית היא השלב הראשון בתוכנית משותפת, צרפתית-מצרית.




    הסנאט ישבח את ישראל על מלחמת עזה


    הקונגרס האמריקני ה-111 רק נשבע אמונים, וכבר מתוכננת לעלות להצבעה הצעה התומכת בישראל ומשבחת אותה על מאבקה בחמאס; בין היוזמים: הסנאטור ג'ו ליברמן

    יצחק בן-חורין, וושינגטון
    פורסם: 07.01.09, 08:44

    הקונגרס ה-111 של ארה"ב נשבע אתמול (יום ג') אמונים, וכבר מחר הוא צפוי להתחיל לפעול לטובת ישראל: בין חברי הסנאט מסתובבת הצעת החלטה התומכת בפעילות הצבאית של צה"ל ברצועת עזה. למרות הפגיעה בבית ספר של אונר"א, המשיכו הלילה בסנאט בהעברת טיוטת ההצעה בין הסנאטורים שביקשו להצטרף אליה, ולהביע תמיכה במאבקה של ישראל בטרור.








    ליברמן. ההצעה תציין את הקשר בין חמאס לאיראן





    לפי התכנון, הצעת ההחלטה, המדגישה את זכותה של ישראל להגנה עצמית ומשבחת אותה על מאבקה בטרור החמאס, תעלה להצבעה מחר. על פי ההצעה, הפסקת אש תהיה יעילה רק אם תכלול גם הפסקה של הברחות הנשק לרצועה והתחמשות החמאס. כמו כן, תציין ההחלטה את הקשר שבין החמאס ואיראן.

    מדובר ביוזמה דו-מפלגתית שמאחוריה עומדים הסנאטור הדמוקרטי-עצמאי ג'ו ליברמן מקונטיקט והסנאטור הרפובליקני ג'ון קאיל מאריזונה, שאליהם הצטרפו שני מנהיגי הסנאט - מנהיג הרוב הדמוקרטי הארי ריד מנוואדה ומנהיג המיעוט הרפובליקני מיץ' מקונאל מקנטקי.

    ברחבי ארה"ב מתארגנות פעולות תמיכה בישראל, בתגובה להפגנות שמובילים הערבים והמוסלמים ברחבי המדינה. בלוס אנג'לס השתתף ראש העיר אנטוניו ויארוגוסה במסיבת עיתונאים משותפת עם

    הקונסול הכללי של ישראל, יעקב דיין. הקונסול סיפר על מכתבי תמיכה שקיבל ממושלי מדינות במערב ארה"ב, ואילו ויארודוסה סיפר על ביקורו בקיץ האחרון בשדרות. "שום מדינה אינה יכולה לשבת בשקט כשמשפחות חפות מפשע מאוימות וחיי האוכלוסייה בסכנה", אמר ראש העיר. "ישראל אינה שונה. עליה לפעול נגד מנהיגי החמאס היורים לעבר חפים מפשע, ולממש את זכותה להגנה עצמית".

    בוושינגטון מתוכננת להתקיים הפגנת תמיכה בישראל של הארגון היהודי (JCRC), שבה צפוי להשתתף שגריר ישראל בארה"ב סלי מרידור. גם כמה סנאטורים וחברים בבית הנבחרים כבר הבטיחו את השתתפותם.




    No comments: