Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Tuesday, May 27, 2008

    در برلین بنای یادبود همجنس بازانی که مانند یهودیان در هالاکاست به قتل رسیدند بر پا گردید !.

    برگرفته از






    تهیه ، ترجمه و تنظیم
    ۲۷ مه ۲۰۰۸ - داوید
    تنـــــــــــــــــه نــــــــــــــــزن










    در برلین بنای یادبود همجنس بازانی که مانند یهودیان در هالاکاست به قتل رسیدند بر پا گردید !.



    مراسم پرده برداری از بنای یادبود قربانیان همجنسگرا در هالوکاست ( عکس ) .


    این بنا که به یادبود ۷۰۰۰ تن هومو سکسوئلها و لزبینهائي که بدست نازیها در بحبوحه ی جنگ جهانی دوم به قتل رسیدند در مقابا ساختمان یادبود قربانیان یهودی هالوکاست برپا و دیروز با حضور هزاران تن افتتاح گردید !.
    در ان زمان ۵۴۰۰۰ تن بخاطر گرایشهای جنسیتی مورد تعقیب نازیها قرار گرفته بودند !.
    بعد از جر و بحثهائي که سالها به طول انجامید ، بالاخره امروز سه شنبه ۲۶ مه ۲۰۰۸ بنای یادبود ده ها هزار هومو و لزبین که در زمان سیاه هالوکاست تحت تعقیب و کشتار نازیها قرار گرفتند با مراسم با شکوهی افتتاح شد!.
    برناد نیومن معاون انگلا مارکل صدر اعظم المان در امور فرهنگی از ستون یادبودی که بخاطر این رویداد از یک قطعه ساده بتون چهار گوش تهیه گردیده که در مقابل ستون یادبود قربانیان هالوکاست یهودی قرار گرفته است ، پرده برداری به عمل اورد.

    هردوی این بناهای یادبود در قلب برلین و در نزدیکی دروازه » بردنبورگ « قرار گرفته اند.
    نیومن در ان مراسم که با حضور رهبران جامعه همجنس گرایان » هومو - لزبین « المان صورت پذیرفت ، طی سخنانی ابراز داشت : بیش از ۵۰۰۰۰ تن افراد همجنس گرا ، در زمان نازیها تحت ازار و تعقیب انان قرار گرفتند و ده ها هزار تن از انان به اردوگاههای کار اجباری فرستاده شده و در انجا به قتل رسیدند !.



    از این خفره میتوان در صفحه تلویزیون دو مرد را در حال بوسیدن همدیگر مشاهده کرد ( عکس ) .


    در میان شرکت کنندگان در این مراسم حضور شهردار برلین » کلاوس وورییت «« که خود فردی همجنسگراست به چشم میخورد که او نیز در سخنانی اظهار داشت : برپائی این ستون یادبود از دو نظر قابل اهمیت میباشد . اول انکه یاد ان قربانیان را تا ابد زنده نگه میدارد و دوم انکه نشان میدهد ، اکنون نیز با همه دستیابیها به تساوی خقوق انسانی ، چگونه هنوز تبعیضات گوناگون در جوامع متمدن دیده میشوند !.

    طول این ستون یادبود ۴ متر میباشد و بخاطر انکه مورد خرابی و چهره زدائی مخالفان این گونه جنبشها قرار نگیرند و هم چنین با صورت فعلی ستون یاد بود یهودیان که پر از نقشهای گوناگون ، در برابر ان قرار دارد نیز مغایرت داشته باشد بنابر این انرا بی هیچ نقش و نگار و بصورتی کاملأ ساده افریده اند !.
    این ستون یادبود توسط دو هنرمند نروژی - دانمارکی » اینگر درگست و مایکل الماگرین « طراحی گردیده که در ان حفره ئی نیز به کار گذارده شده که از طریق ان میتوان صحنه هائیرا که توسط تلویزیون به نمایش در میایند و در انان » دو مرد را در حال بوسیدن یکدیگر نشان میدهد « تماشا کرد!. طراحان در حال پیگیریند که تا دو سال دیگر در ان صحنه ها دو زن را نیز نشان بدهند که در حال بوسیدن یکدیگر هستند !.
    دستور ساخت این ستون یادبود در سال ۲۰۰۳ توسط مجلس شورای المان صادر گردید ، اما نه قبل از انکه با جرو بحثهائی در مورد اینکه ایا باید برای هر دسته از قربانیان هالوکاست به تنهائی ستون یادبود بنا کرد و یا یکی برای همه انان !.
    محققان معتقدند که ۵۴۰۰۰ مرد و زن ، مورد تعقیب نازیها قرار گرفتند که ۷۰۰۰ تن از انان در اردوگاههای کار اجباری به قتل رسیدند !!.
    پایان.

    No comments: