Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, May 28, 2008

    و یک خبر خوب حقیقی و درست از وطنمان که با تائید دانشگاه استانفورد در ایالات متحده امریکا همراه است : جایزه بین المللی فیزیك برای دکتر یاسمن فرزان.







    Wed 28 May 2008
    ۹ چهـــــــــار شنبه ۸ خرداد





    تهیه و تنظیم
    داویــــــــــــد
    تنـــه نــــــزن










    جایزه بین المللی فیزیك برای محقق ایرانی.







    یكی از با ارزش ترین جوایز علمی در رشته فیزیك به پژوهشگر جوان ایران ، دكتر یاسمن فرزان تعلق گرفت .


    جایزه آیوپاپ شامل یك نشان گواهی و پاداش نقدی است كه در سی و چهارمین همایش بین المللی فیزیك با انرژی زیاد ( ICHEP2008 ) که مرداد امسال در فیلادلفیای آمریكا برگزار می شود به دكتر فرزان اعطا خواهد شد.



    دکتر یاسمن فرزان ( عکس ).


    جایزه " دانشمند جوان فیزیك " نخستین بار به همت اتحادیه بین المللی فیزیك محض و كاربردی اتحادیه بین المللی ( آیوپاپ ) در نظر گرفته شده و قرار است هر دو سال یك بار در زمینه فیزیك ذرات به فیزیكدانان برگزیده ای كه فعالیت های علمی درخشانی داشته اند اعطا شود.


    دكتر یاسمن فرزان كه هم اكنون عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی است در دبیرستان به عنوان نخستین دختر المپیادی ایران در رشته فیزیك در المپیاد بین المللی این رشته شركت و پس از گذراندن تحصیلات كارشناسی و كارشناسی ارشد در ایران، تحصیلات در مقطع دكترا و تحقیقات خود را در مركز تحقیقات بین المللی در ایتالیا و دانشگاه استنفورد زیر نظر دو نفر از بهترین فیزیكدان ها گذرانده است .


    یاسمن فرزان روش انتخاب پژوهشگر برتر آیوپا را معرفی نامزد از طرف استادان برجسته فیزیك از كشورهای مختلف و بررسی فعالیت های معرفی شدگانی كه هیئت داوران به آن می پردازند ذكر كرد و گفت : کار من در زمینه پدیده شناسی و تحلیل داده هاست به این صورت كه پس از مطرح شدن یك نظریه پدیده شناسان با استفاده ازروش تحلیلی به فرمول هایی می رسند كه در اختیار آزمایش كنندگان برای بررسی های تجربی قرار می گیرد.


    وی افزود: ما درباره فیزیك ذرات بنیادی و به طورخاص نوترینوها كار می كنیم، ذره ای كه به علت نداشتن بار الكتریكی و جرم بسیار كمتر از نوترون با دشواری زیادی برای مطالعه و آشكارسازی روبروست .


    فرزان با اشاره به بررسی نوترینوها در مراكز تحقیقاتی مختلف دنیا برای شناخت ویژگی های این ذره گفت : این پژوهش ها ممكن است درآینده موجب یافته هایی شود كه كاربرد عملی پیدا كند از جمله پیش بینی می شود باتوجه به قابلیت عبور ذرات نوترینو از قطر كره زمین بتوان از آن در شناخت ویژگی های درونی زمین استفاده كرد.
    پایان گزارش.

    No comments: