Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, June 20, 2008

    امیدوارم اینها همه شایعه هستند و از جائی قرار نیست به ایرانمان حمله شود و اگر اری، بهتر است که لاشخورهای رژیم به نفع مردم زودتر انجا را ترک کنند.

    خبرهای تکمیلی ۲۱ جون ۲۰۰۸

    بازی خطرناک اسرائیل و امریکا با برنامه هسته ای ایران



    خبرگزاری انتخاب : بوستون گلوب در شماره امروز خود با اشاره به مانور بزرگ نظامي نيروي هوايي اسرائيل بر فراز درياي مديترانه و تهديدات اخير عليه ايران نوشت:‌ «گذشته از اين كه اسرائيل اميدوار است با تهديد، از احتمال حمله جلوگيري كند يا اين كه واقعاً قصد حمله داشته باشد، درسي كه بايد دولت بوش و ديگر دولت‌هاي دخيل بياموزند اين است كه از هر تلاشي براي ممانعت از دستيابي ايران به توان هسته‌اي و همچنين هر تلاشي براي جلوگيري از بمباران ايران استفاده كنند.»

    اين روزنامه نوشت: «جلوگيري از هر دوي اين كابوس‌ها به ارايه امتيازهاي بزرگ به ايران و تضمين تامين اورانيوم براي مصارف صلح‌آميز بعلاوه ديگر منافع نيازمند است.»

    به نوشته بوستون گلوب، مقامات ايراني بر اين امر اشاره داشته‌اند كه مهمترين شرط اين معامله، توافق جامع درباره مسايل امنيت منطقه‌اي خواهد بود. براي نظام‌ تهران،‌ اين امر به معني تضمين اين امر است كه آنگونه كه با عراق برخورد شد با آن برخورد نشود.

    به نوشته اين روزنامه، تاكنون بوش پا را فراتر از تاييد بسته مشوق‌هاي تجاري انگليس،‌ فرانسه و آلمان به تهران ننهاده و مهم‌تر اين كه به نمايندگان آمريكا اجازه شركت در ميز مذاكرات اروپايي‌ها و ايراني‌ها نداده است.

    اين روزنامه امتناع بوش از ارايه پيشنهاد بزرگ به ايران را به معني نزديك شدن دنيا به دو گزينه قبول ايران هسته‌اي يا حمله احتمالي توصيف كرد.

    در انتهاي اين گزارش به مقامات آمريكايي توصيه شده است: «تنها سياست مسئوليت‌پذيرانه آمريكا به اسرائيل در اين زمان، تعامل مستقيم با ايران است تا اين امر معلوم شود آيا هيچ بسته‌اي از مشوق‌هاي اقتصادي و سياسي سران ايران را به قبول آن به عنوان غرامت تعليق غني‌سازي راضي مي‌كند يا خير.»
    بوستون گلوب بازي آمريكا و اسرائيل درباره برنامه هسته‌اي ايران را بازي خطرناك توصيف كرد.



    تهــیه و تنظیـم
    داوید ـ تنه نزن








    برداشته ها از سایت خبری






    نشریات آلمانی همچنان احتمال جنگ میدهند
    اشپیگل : اسرائيل آماده حمله به ایران است
    بیستم جون ۲۰۰۸






    پس از سخنان یوشکا فیشر وزیر پیشین امور خارجه در دولت آلمان که ارزیابی کرده بود اسرائیل به زودی تاسیسات اتمی حکومت ایران را مورد حمله قرار خواهد داد، هفته نامه "در اشپیگل" نیز گزارشی به این منوال منتشر کرد که فشرده ای از آن را به نقل از گفتار "دویچه وله" می خوانید:





    محافل سیاسی جهان بر این باورند که دولت اسرائيل خود را برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران آماده می‌کند. اسرائيلی‌ها پافشاری می‌کنند که خطر اتمی شدن ایران باید تا زمانی که جورج بوش در کاخ سفید واشنگتن حضور دارد، خنثی شود.
    بسیاری از نشانه‌های جدی شدن خطر حمله اسرائيل به مراکز هسته‌ای ایران را هفته‌نامه اشپیگل، در گزارشی مفصل آشکار ساخت. این هفته‌نامه از جمله به موافقت واشنگتن با فروش تعدادی بمب‌افکن استتاری اف ۲۲ به اسرائیل اشاره کرد و نوشت: «هدف اصلی، نابود ساختن مرکز غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و نیروگاه بوشهر است».
    درباره طرح حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران، دست کم از زمانی که محمود احمدی نژاد آرزوی نابودی این کشور را بارها مطرح ساخت، محافل سیاسی و رسانه‌های غربی بارها هشدار داده‌اند. اما این خطر اکنون جدی‌تر از همیشه شده است، زیرا اسرائيلی‌ها نمی‌خواهند فرصت کوتاهی را که تا پایان دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش دارند، از دست بدهند.
    اشپیگل با اشاره به سوابق اسرائيل در حمله به نیروگاه هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۱ و یک مرکز مشکوک شمال سوریه در ششم سپتامبر سال پیش (2007) ، نوشت: «اسرائيل به لحاظ فنی در موقعیتی قرار دارد که با تهدیدهای اتمی کشورهای دشمن برخورد کند. اهود باراک وزیر دفاع اسرائيل اخیرا در نامه‌ای به صدراعظم اتریش مدعی شد: مهندسان ایرانی از سال ۲۰۰۹ آنقدر اورانیوم غنی‌شده در اختیار خواهند داشت که بتوانند نخستین کلاهک هسته‌ای را بسازند».

    آیا تلاش‌های دیپلماتیک
    شکست خورده است؟


    خاویر سولانا، نماینده روابط خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته آخرین بسته پیشنهادی خود را برای پایان دادن به مناقشه اتمی تسلیم رهبران ایران کرد. در حالی که اروپائی‌ها همچنان به ثمره راه‌حل‌های دیپلماتیک امید بسته‌اند، اسرائيلی‌ها مدتی است که این تلاش‌ها را شکست‌خورده می‌دانند. دلیل آن‌ها این است که علاوه بر روسیه و چین، برخی از کشورهای اروپائی نیز حتی پس از تصویب قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت، با ایران وارد معاملات کلان شده‌اند.
    "کارل تئودور فرای‌هر"، کارشناس سیاست خارجی حزب سوسیال مسیحی آلمان، در گفت‌وگو با اشپیگل، از تقویت شدید اندیشه حمله به ایران در اسرائيل ابراز نگرانی کرد و خواستار آن شد که دولت آلمان از مناسبات خوبش با اسرائيل استفاده کند و مانع این حمله نظامی شود.

    ضعف موقعیت ایالات متحده در
    مورد اقدام جدی علیه اتم ایران


    از دید بسیاری از کارشناسان، دلیل اصلی آماده شدن اسرائیلی‌ها برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران این است که آمریکا در شرایط فعلی امکان توسل به یک اقدام جدی را ندارد. اشپیگل از "بروس ریدل"، کارشناس آمریکائی خاورمیانه که سال‌ها در خدمت سی آی ای بوده است، نقل کرده، نوشت: «برای دولت فعلی آمریکا، آغاز یک جنگ با ایران بسیار دشوار است. این کار با مقاومت افکار عمومی و کنگره روبرو خواهد شد. اما اسرائيلی‌ها از دیدگاه دیگری به مساله می‌نگرند. آن‌ها معتقدند که وقت تنگ است و تنها در دوران بوش می‌توانند موافقت آمریکا را برای حمله به ایران جلب کنند».
    ریدل به این دلیل سناریوی حمله اسرائیل را بسیار محتمل می‌داند - اما اعتقاد دارد که نتیجه این حمله تفاوت چندانی با بازتاب حمله مستقیم آمریکا نخواهد داشت. به نظر او، حمله اسرائيل، در ایران حمله آمریکا تلقی خواهد شد و دولت ایران از هر دو کشور انتقام خواهد گرفت.

    شبکه دفاع ضد هوائی در
    ایران بسیار ضعیف است


    به گزارش اشپیگل، مدت‌ها است که در اسرائیل دیگر بحث بر سر این نیست که حمله صورت بگیرد یا نه. بلکه مساله بر سر زمان شروع آن است. به نظر اسرائيلی‌ها، مرکز تحقیقات هسته‌ای نطنز و نیروگاه بوشهر، به دلیل آن که بر سطح زمین بنا شده‌اند، به راحتی می‌توانند در یک بمباران هوائی نابود شوند.
    اسرائیلی‌ها ضمنا نگران دفاع هوائی ایران نیز نیستند. در این مورد، اشپیگل از "دانی یاتوم"، عضو کنست و رئیس پیشین موساد نقل کرد: «دفاع هوائی ایران در شمار بهترین‌های جهان نیست و می‌توان آن را دور زد. اما بسیاری از اسرائیلی‌ها امیدوارند که این وظیفه را جورج بوش در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری خود به عهده بگیرد. دست کم به خاطر ثبت نامش در تاریخ»!





    نیروی هوائی اسرائیل در ازمایشی کسترده ،حمله
    به تاسیسات هسته ئی در ایران را تمرین میکنــــد


    نیویورک تایمــــز
    بیستم جون ۲۰۰۸








    روزنامه امریکائی نیو یورک تایمز در گزارش مفصلی که در شماره امروز (جمعه ۲۰ جون ۲۰۰۸) خود منتشر ساخت نوشت:
    نیروی هوائی اسرائیل در نخستین هفته ماه جاری (جون) یک رزمایش بسیار گسترده انجام داده که بنا به ارزیابی کارشناسان آمریکائی ممکن است پیش درآمد یک حمله احتمالی ارتش اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران باشد.



    موشکهای ایرانی که در تمرینات مورد هدف قرار گرفته اند / عکس.












    چند کارشناس آمریکائی که نیویورک تایمز در این رابطه با آنان گفتگو کرد گفتند: چنین به نظر می آید که هدف از تمرینهای نیروی هوائی اسرائیل تلاش برای گسترش دادن توان این نیرو به هدف حمله به نقاط دور دست و همچنین نشان دادن این واقعیت باشد که اسرائیل ادامه تلاشهای هسته ای حکومت ایران را با وخامت زیاد تلقی می کند.
    به گزارش نیویورک تایمز، در این رزمایش بیش از صد فروند از هواپیماهای جنگنده بمب افکن از نوع اف – 15 و اف – 16 نیروی هوائی اسرائیل در مانور شرکت داشتند و این رزمایش در حریم هوائی شرق دریای مدیترانه و برفراز آبهای یونان انجام گردید.
    مقامات اسرائیلی معمولا به گزارشها و شایعات مربوط به امور نظامی واکنشی نشان نمی دهند.
    نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: رزمایش نیروی هوائی اسرائیل شامل هلیکوپترهای امدادی و هواپیماهای سوخت رسان بود که مسافتی را تا فاصله 900 کیلومتری پیمودند که طبق محاسبات کارشناسان آمریکائی فاصله بین پایگاههای هوائی اسرائیل و تاسیسات نطنز و اصفهان است.



    جنگنده ( اف ۱۶ ) اسرائیلی در حال پرواز / عکس













    نیویورک تایمز نوشت که سخنگوی ارتش اسرائیل حاضر نشد نسبت به این خبر واکنشی نشان دهد و تنها گفت: نیروی هوائی اسرائیل به طور منظم افراد خود را برای انجام ماموریتهای گوناگون آموزش می دهد تا بتواند به خطراتی که امنیت اسرائیل را تهدید می کند به چالش بپردازد.
    این روزنامه آمریکائی از قول یک مقام نظامی پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) که نامش را نبرد نوشت: رزمایش انجام شده دارای هدفهای چندگانه بوده است.
    به گفته وی، یکی از هدفهای مانور، آزمایش شیوه های مختلف نبرد هوائی و سوخت رسانی در حال پرواز و امور دیگر جنگی بوده که حمله به تاسیسات دور دست یک کشور دشمن و بمباران تاسیسات آن و رویاروئی با موشکهای دوربرد آن کشور را تمرین کند.
    به گفته این مقام، هدف دوم آن بوده که به ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان این پیام روشن رسانده شود که اگر تلاشهای دیپلماتیک به نتیجه نرسد و نتواند حکومت ایران را از رسیدن به بمب اتمی بازدارد، اسرائیل آماده است حمله هوائی را به هدف نابود کردن تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.
    به نوشته نیویورک تایمز، این مقام ناشناس وزارت دفاع آمریکا گفت: "اسرائیل می خواست که ایالات متحده بداند، و اروپائیان نیز بدانند، و جمهوری اسلامی ایران آگاه باشد (که اسرائیل چه هدفی دارد)". او افزود: این اقدام اسرائیل (رزمایش هوائی) مفاهیم بسیار عمیقی در سطوح مختلف داشته است.
    با این همه، نیویورک تایمز از قول چندین مقام دیگر آمریکائی نوشت که آنها باور نمی کنند که اسرائیل برای حمله به تاسیسات اتمی حکومت ایران تصمیم نهائی خود را گرفته باشد، و چنین حمله ای جنبه فوری ندارد.
    نیویورک تایمز نوشت: حکومت ایران نیز اخیرا توان دفاع ضد هوائی خود را افزایش داده است. از قول یک مقام آمریکائی گفته شد: "ایرانیان از این جریانات به هراس افتاده اند و دفاع ضد هوائی خود را به حال آماده باش درآورده اند"
    یک مقام دیگر پنتاگون به نیویورک تایمز گفت: با آن که نیروی هوائی اسرائیل معمولا در اوائل تابستان به یک رزمایش گسترده دست می زند، شمار وسائل پروازی که این بار در مانور شرکت داده شد بسیار بیشتری از دفعات پیش بود. به ویژه آن که این بار، رزمایش با تمرین عملیات امدادی و نجات توام بود.
    این مقام پنتاگون (که نام او برده نشد) در پایان گفت: "اسرائیلیها این ماموریت را تمرین می کنند، دوباره تمرین می کنند، سه باره تمرین می کنند تا اگر لزوم انجام آن پیش آید آمادگی کافی داشته باشند" و افزوده گفت: "اسرائیلی ها هیچ گزینه ای را کنار نگذاشته اند

    No comments: