Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Saturday, June 28, 2008

    قصه درد اور کودکان کار خیابانی در پی لقمه ئی نان برای شکم خود و خواهران و برادران کوچکترشان و بنیاد مستعضفان با میلیاردها دلار خفته در شکم مسؤلان ان!


    ایا این ایران ماست ؟! ایرانی که بیرون انرا به ما نشان میدهند ؟!.


    یا این است که ایران ماست ؟! ایران کودکان خیابانی ؟!.








    کودکان کار خیابانی
    نوشته داویـد فاخری
    بیست و نهم جون ۰۸
    وبلاگ تنه نزن











    خبر تازه ئي که چندی پیش نظرم را در سایت بی بی سی فارسی بخود جلب کرد گفتگو از ان داشت که * بنیاد مستضعفان اجازه پیدا کرده که در کنار شرکت ملی نفت ایران به فروش نفت در بازارهای بین المللی بپردازد * !. البته من کارشناس اقتصادی نیستم اما از انجائیکه سرم برای شنیدن خبرهای اقتصادی ئي درد میکند که بشود به نحوی به گرفتن مچ حکومت رانان مملکت کمک کند ، بویژه انکه اگر از ان طریق ظلمی به بچه ها وارد میشود و حقی از انان خورده و یا ضایع میگردد ، یکهفته ایست که دارم روی این مطلب کار میکنم که بنیادی به نام * مستعضفان * که اقلأ تا در حد شایعه میلیاردها ریال و تومان و دلار و یورو را در دل * امین * خود ذخیره کرده تا با کمک انان به داد طبقه مستعضف که بخاطر او انقلاب شد برسد !.





























    و اکنون نیز که دستش را در دست خریداران جهانی نفت قرار داده اند تا رقیب * شرکت ملی نفت * در کشور خودمان گردد و لابد هم بنا برویه رقابت بازار ازاد این حق را هم برای خود حفظ خواهد کرد که با شکستن قیمت نفت خودمان ، بر علیه منافع ملی خودمان اقدام به فروش انان نماید ! برای انستکه با کسب در امدهای هنگفتی که از این راه حاصل ان میگردد ، مسلمأ برای کمک به بهبود بیشتر و بهتر اوضاع ان طبقه * مستعضف * کوشاتر عمل کند ! راستی ایا به ان وظیفه خطیری که بر دوش او نهاده اند وفادار مانده و به ان صادقانه عمل میکند و یا مانند دیگر تشکیلاتهای جمهوری اسلامی حرف از چپاول و غارت و دزدی سران وظیفه دار روزه خوار در ان است !.
    در اغاز از دوستی بسیار وطندوست و صدیق در ایران خواستم که اطلاعاتی در مورد این بنیاد در اختیارم قرار دهد. او هم شمه ئی از تاریخچه ان را از اغاز تا کنون که خلاصه ان در زیر میاید برایم فرستاد که با هم نظری بر ان بدین شرح میاندازیم !.






































    بنیاد مستضعفان بنا به فرمان امام خمینی خطاب به شورای انقلاب در مورخ ۹ اسفند ۱۳۵۷ تأسیس و در تاریخ سوم مرداد ماه ۱۳۵۸ تحت شماره ۱۹۸۳ در اداره کل ثبت شرکت‌ها بصورت غیرانتفاعی و دارای تابعیت ایرانی ثبت گردیده
    در تاريخ ششم خرداد ۱۳۸۳ با موافقت مقام معظم رهبری، ماموریت و سازمان امور جانبازان در پی ایجاد تشکیلات جدید تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن نهاد انتقال یافت و نام این نهاد به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامیی تغيير یافت.








































    اهداف اصلی « بنیاد مستضعفان » انقلاب اسلامی

    کاهش استضعاف مادی و فرهنگی مستضعفان ـ ۱
    حداکثر نمودن ارزش ترکیب بهینه دارائی و سهام ـ ۲
    رشد بازده کل اقتصادی رشته فعالیت ها ـ ۳
    توسعه دانایی، دانش و فن آوری ـ ۴

    ماموریت های « بنیاد مستضعفان » انقلاب اسلامی

    ۱- شناسایی، تثبیت، تقویم، حفظ و اداره بهینه سرمایه و دارایی .
    ۲- انجام « فعالیت های تولیدی و خدماتی در داخل » و خارج از کشور .
    ۳- اداره بهینه شرکت ها و واحدهای تحت پوشش .
    ۴- » انجام فعالیت های « امدادی و عام المنفعه .
    ۵- حفظ و بهره برداری از اشیاء، اسناد و آثار تاریخی و موزه ای .
    ۶- انجام فعالیت های تحقیقاتی و تولید دانش و فن آوری .
    بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بکارگیری « مدیران و کارکنان با انگیزه و توانمند » ، ماموریت های فوق را در چهارچوب اساسنامه مصوب مقام معظم رهبری و در جهت تامین منافع ذینفعان با اطلاع رسانی به جامعه به انجام می رساند.












    برای لقمه ئی نان . بچه ها در * زنگ راحت فال فروشی * در پارک ملت به بازی مچ خم کردن مشغولند و ان دو تن دیگر به اجرای نمایش ژیمناستیک برای تماشاچیان !. مدرسه چی ؟! ان دیگر به عهده * بنیاد مستعضفان * است ؟!.

















    ساختار بنیاد

    سازمان صنایع غذائی و آشامیدنی
    سازمان کشاورزی و دامپروری
    بنیاد علوی
    سازمان بازرگانی و حمل و نقل
    موسسه مالي و اعتباري سينا
    سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی
    سازمان اموال و املاک
    سازمان عمران و مسکن
    سازمان صنایع و معادن
    موسسه تحقيق و توسعه دانشمند
    موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران
    موسسه فرهنگي موزه هاي بنياد
    سازمان انرژي

    یعنی اینکه تمام این کوششها و این سازمانها باید در اختیار * ضعفای کشور * قرار داده شود که دیگر واژه ئی بنام * مستعضف * در میان نباشد !.















    به دستان این کودکان بیگناه خوب نگاه کنید ! این خطای چشم نیست ، دارند دستان کوچک ترک خورده از سرمایشان را بزور بخار دهان گرم میکنند تا قدرت دراز کردن انان را برای گدائی کردن داشته باشند !.
























    بنا به گزارش بی بی سی فارسی که در تاریخ سه شنبه ۲۴ جون ۲۰۰۸ تحت عنوان « بنیاد مستضعفان تاجر جدید نفت » انتشار یافت ، بنیاد مستضعفان از نظر حقوقی، نه یک موسسه دولتی و نه یک موسسه خصوصی است بلکه یک موسسه ای عمومی است که دولت اجازه دخالت در آن را ندارد و زیر نظر مستقیم « آیت الله علی خامنه ای »، رهبر ایران اداره می شود و رئیس این بنیاد از سوی او انتخاب می شود و این بنیاد فقط جوابگوی رهبر ایران است .

























    در این گزارش اشاره گردیده که بنیاد در زمینه های مختلفی فعالیت دارد از تجارت، کشاورزی و حمل و نقل گرفته تا ساختمان سازی و عمران، صنعت و معدن و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی.
    گزارش دقیقی از حجم فعالیت ها و عملکرد بنیاد منتشر نشده اما برخی کارشناسان بر این باورند که بنیاد حدود نیمی از اقتصاد ایران را در اختیار دارد.
    دارایی های بنیاد در سال۱۳۶۵ خورشیدی نشان می دهد که این بنیاد۱۴۰ شرکت صنعتی و تولیدی در اختیار داشته که در زمینه هایی مختلفی از تولید اغذیه و نوشابه و وسایل الکتریکی گرفته تا مصالح ساختمانی، پارچه و منسوجات، چرم و پلاستیک و فلزات و کاغذ فعال بودند.
    در همان زمان بنیاد حدود ۲۳۰ شرکت بازرگانی و تجاری داشته و ۶۴ معدن نیز در اختیار این موسسه بوده است.
    نزدیک به سه هزار ملک ازجمله املاک کشاورزی، مستغلات و کارگاههای ساختمانی و ۹۰ سالن سینما و تعدادی بیمارستان، شرکت کشتیرانی و یک موسسه بانکی نیز در اختیار بنیاد بوده است.
    موسسه مالی اعتباری بنیاد که اکنون به موسسه مالی و اعتبار سینا تغییر نام داده یکی از مهمترین و قدیمی ترین موسسات مالی و اعتباری ایران است که در اکثر نقاط این کشور شعبه دارد.







    بنیاد مستضعفان اجازه پیدا کرده که در کنار شرکت ملی نفت ایران به فروش نفت در بازارهای بین المللی بپردازد















    در مورد فعالیت گسترده بنیاد محسن رفیق دوست، رئیس سابق بنیاد در سال ۱۳۷۶ و کوتاه زمانی پیش از آنکه جایش را به فروزنده بدهد در باره بنیاد گفته بود: " بنیاد بزرگترین موسسه اقتصادی در ایران و خاورمیانه است و از لحاظ تنوع حتی شاید بتوان گفت بزرگترین در تمام دنیاست."
    رفیق دوست برای این که نشان دهد نقش بنیاد در اقتصاد ایران تا چه حد است گفت: "بنیاد ۴۰۰ شرکت فعال دارد که در بسیاری از تولیدات نقش بنیاد چنان موثر است که هر گونه نقصان یا پیشرفت در کار بنیاد در کل کشور اثر گذار است."
    به گفته رفیق دوست، بنیاد ۲۸ درصد نساجی کشور، ۲۲ درصد سیمان، حدود ۴۵ درصد نوشابه غیر الکلی،۲۸درصد لاستیک و۵۲ درصد شکر ایران را تولید می کند که این موسسه به خاطر توانایی های مالی همواره به عنوان رقیب بخش خصوصی مطرح بوده است. .
    بنا بر گزارشهای بیغرضانه این موسسه عظیم به دلیل نبود حسابرسی و کنترل معمول قانونی در ایران و برخورداری از یک وضعیت فراتر از قانون، از امتیازات ویژه ای سود می برد.
    در اوایل دهه هفتاد خورشیدی بحث هایی در زمینه فساد مالی و سوء مدیریت مطرح شد و تحقیق و تفحص هایی نیز در این زمینه صورت گرفت اما نتایج روشنی به دنبال نداشت.





    محسن رفیق دوست









    محسن رفیق دوست در طول ده سالی که ریاست بنیاد را در اختیار داشت با انتقادهای تندی در زمینه نحوه فعالیت های اقتصادی مواجه بود و همین انتقادها سر انجام زمینه را برای کنار گذاشتن وی از ریاست بنیاد فراهم کرد.
    بعد از وی، نوبت به فروزنده رسید که از فرماندهان سابق سپاه بود و مدتی نیز به عنوان وزیر دفاع فعالیت کرده بود. در دوره ریاست فروزنده بر بنیاد، آتش انتقادها کم کم فروکش کرد و بنیاد بدون سر وصدا فعالیت های خود را پی گرفت.
    بنیاد در طول نزدیک به سی سال اخیر علاوه بر فعالیت های اقتصادی و تجاری، در اجرای بزرگترین پروژه های عمرانی نظیر ساخت سد، جاده، راه آهن و پروژه های نفت و گاز فعال بوده و همانطور هم که گفتم اکنون نیز برای اولین بار در تاریخ ایران، پایش به معاملات نفتی باز شده است

    و بعد از مطالعه اهداف ان که در بالا ذکر گردیدند و با مشاهده انچه بطور واقعی بر * مستعضفان کشور * میگذرد ، به این نتیجه تاسف بار دست یافتم که بین انچه قرار است که باشد و انچه که هست تفاوت از زمین تا اسمان است * بویژه در مورد بچه ها * ، که با تصاویر دلخراشی که در جوانب این مطلب امده نشان خواهد داد که مثال« هرچه مرغ چربیش بیشتر کونش تنگ تر است » چه مصداق عجیبی انهم در مورد بنیاد ضعفا با ارتزاق جسمی و روانی و اموزشی و سرپرستی ضعفا و بخصوص بچه های کشور دارد !.
    خواهش میکنم بکبار دیگر به امار دارائیهای * بنیاد مستعضفان * که در حقیقف متعلق به جامعه کلی ایران و بویژه ضعفاست و باید که برای رفاه و کار افرینی و حرفه اموزی و دانش اندوزی رایگان مردم و بویژه کودکان مورد استفاده قرار گیرند توجه کنید !. حال ببینید که شنیدن این ارقام و دارائیها که دود از کله * بیل گیتس *هم میپراند تا مائی که حد اکثر ۵ رقمی انرا * به ریال خودمان *میتوانیم بدون گرفتن سرگیجه تا حدی احساس و تحمل کنیم ، چه معجزاتی که نمیتواند برای تغییر در دنیای بیسوادی ، بی بهداشتی ، بی لباسی ، بی تعطیلاتی بچه هائي که در دامان مادری ثروتمند بنام ایران ارمیده اند و به ظلم پدری سفاک بنام حکومت از تمطع انان بی بهره اند بنماید که مجبور شوند برای کسب لقمه ئی نان با دست و پاهای « بعمد شکسته شده » و کج و معوج با کاسه ئی در دست به گدائی در خیابانها روی بیاورند و به اعتیاد و فحشا و جنایت و شرارت و دزدی و قاچاقچی گری کشانده شوند !.
    داوید فاخری



    ویدیوی کودکان خیابانی ایرانی در دامان بنیاد مستعضفان جمهوری اسلامی

    No comments: