Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, February 25, 2008

    هشتادمین اسکار ، در سایه مخالفت با بوش ! اعتصاب فیلمنامه نویسان ! نگرانی هالیوود دموکرات از نتیجه انتخابات و بارش باران بپایان رسید !. OSCAR 2008

    اسکار "" 2008 OSCAR ""

    برگرفته از


    تهیه و تنظیم : داوید
    ۲۵ فوریــــــــه ۲۰۰۸


    »» هشتادمين اسکار؛ شب برادران کونن ««
     


    هشتادمین دوره مراسم آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، اسکار از سال ۱۹۲۰ در ساعت ۳۰ / ۱۷بعد از ظهر یکشنبه ۲۴ فوریه بوقت لوس انجلس برابر با ۳۰ / ۱ بامداد دوشنبه ۲۵ فوریه بوقت گرینویج در سالن کداک در هالیوود آغاز شد.

    در اين دوره فيلم »» جائی برای پیرمردان نيست «« ساخته برداران کوئن با بدست اوردن ۴ جایزه اصلی از جمله بهترين فيلم، برنده اصلی بود.

    اين فيلم که در ۸ رشته نامزد اسکار بود موفق شد علاوه بر جایزه بهترين فيلم جوائز بهترين بازيگر نقش مکمل مرد »» خاویر باردم «« و بهترین کارگردانی، بهترين فيلمنامه اقتباسی را نیز بدست آورد.

    اين فيلم رقبایی چون خونی ريخته خواهد شد ( هشت نامزدی)، کفاره و مایکل کليتون هر کدام ۷ نامزدی و جونو ۴ نامزدی را پیش رو داشت.

    برادران کوئن که پیش از این فقط یکبار برای فيلمنامه فارگو در سال ۱۹۹۶ برنده شده بودند امسال برای دريافت اسکار ۳ بار به روی صحنه رفتند

    دانيل دی لوئيس ( خونی ريخته خواهد شد و ماريون کوتیار ( زندگی به رنگ گل سرخ) برندگان اسکار بهترين بازيگر نقش اصلی بودند.


    »» لحظه به لحظه با اسکار ۲۰۰۸ ««

    هوای نه چندان مساعد

    امسال چندان هوا با اسکار یار نبود و پیش بینی شده بود که مراسم امسال همراه با بارش باران خواهد بود اما برگزار کنندگان تمام تلاش خود را کرده بودند تا فرش قرمز و مهمانان زیر باران خیس نشوند و مراسم مثل سالهای گذشته بدون هيچ خللی برگزار شود .

    مراسم فرش قرمز که سالهای پیش در فضای باز بیرون سالن کداک برگزار می شد، .امسال بدلیل بارش باران و وزش باد در فضایی سر پوشده برگزار شد .

    »» ‌سیاست در اسکار ««


    مجری برنامه در ابتدای مراسم به اعتصاب فیلمنامه نویسان اشاره کرد که بالاخره به سرانجام خود نزدیک شده و امکان برگزاری مراسم اسکار را فراهم کرده است

    جان استیوارت، کمدين آمريکایی اجرای مراسم امسال را بر عهده داشت.

    ابتدای مراسم به مجری برنامه در اعتصاب فیلمنامه نویسان اشاره کرد که بالاخره به سرانجام خود نزدیک شده و امکان برگزاری مراسم اسکار را فراهم کرده است .

    او که یکی از مجریان معروف تلویزیونی است و اغلب به شوخی های سیاسیش معروف است، آغاز مراسم اسکار امسال را نیز بی نصیب نگذاشت، به طولانی شدن جنگ در عراق و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا اشاره کرد.

    جان استیوارت گفت هر بار ما یک رئیس جمهور زن یا سیاه پوست در سینما داشتیم، زمانی بوده که موجودات فضایی به زمین حمله کرده بودند.

    در لابلای مراسم، او با تازه ترین فن آوری های محبوب نیز به شوخی پرداخت. او ییکبار امکان فیلم دیدن در آی فون را به سخره گرفت و یکبار نیز به بازی ( وی ) شوخی کرد

    نخستين اسکار

    نخستين اسکار به بهترين طراحی لباس اعطا شد. برنده نخستين اسکار الکساندرا بایرن، طراح لباس الیزابت، عصر طلایی اعطا شد.

    سپس جورج کلونی بر روی صحنه آمد و به مناسبت هشتادمین اسکار بخشهایی از لحظات جالب دوره های پیش به نمایش درآمد.

    اسکار ۲ : استیو کرل و آنا هاتاوی بازيگران سینما برنده اسکار بهترين انیمیشن بلند را اعلام کردند. در اين بخش که انیمیشن پرسپولیس ساخته مرجان ساتراپی، نویسنده ايرانی الاصل مقیم فرانسه نامزد بود، انيمیشن را » تاتویی « برنده شد.

    اسکار ۳ : اسکار بهترين گريم به فيلم فرانسوی زندگی به رنگ گل سرخ رسید.

    اسکار ۴ : دووين جانسون، بازيگر، برنده بهترين جلوه های ویژه تصویری را اعلام کرد. قطب نمای طلایی برنده اين جایزه بود.

    اسکار ۵ : : کيت بلانشت که امسال در هر فیلم دو بخش بازيگری نامزد است، سوئينی تاد را به عنوان برنده بهترين کارگردانی هنری اعلام کرد.

    »» بهترين بازيگر نقش مکمل مرد ««



    را در فيلم جایی برای خاویر باردم نقش يک قاتل پیرمردان نیست بازی کرده است
    اسکار ۶ جنيفر هادسن، بازيگری که سال گذشته برای فيلم دختران رویایی برنده اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل زن شد، جایزه بهترين بازيگران نقش مکمل را به خاویر باردم، بازيگر اسپانيایی فيلم جایی برای پیرمردان نیست اعطا کرد.

    فيلیپ سیمور هافمن، سیسی افلک، تام نامزدهای ديگر ويلکینسون و هال هالبروک اين بخش بودند.

    :اسکار ۷ اوون ويلسون، بازيگر، اسکار نام بهترین فيلم کوتاه را اعلام کرد. فیلم فرانسوی موتزارت جیب برها برنده اين بخش بود.

    اسکار پس از خواندن نام Bee Movies: اسکار ۸ : در ابتکار جالبی شخصیت کارتونی فیلم نامزدهای بخش بهترين فيلم انيمیشن کوتاه، فيلم پیتر و گرگ را به عنوان برنده اين بخش اعلام کرد.

    »» ‌بهترين بازيگر نقش مکمل زن ««


    اين نخستين باری بود که تیلدا سوئینتون نامزد اسکار شده بود

    اسکار ۹ به روال سالهای گذشته، برنده بهترين بازيگر نقش مکمل مرد سال گذشته جایزه بهترين بازيگر نقش مکمل زن را اهدا کرد. آلن ارکين بازيگر ميس سانشاین کوچک جایزه اين بخش را به تیلدا سوئینتون بازيگر فيلم مایکل کلیتون داد.

    کيت بلانشت، روبی دی، سائورس رونان و امی رایان رقبیان تیلدا سوئینتون در اين بخش بودند.

    اسکار ۱۰ : جاش برولين و جيمز مکاووی معرفی کنندگان بهترین فيلمنامه افتباسی بودند . اتان و جوئل کوئن که علاوه بر کارگردانی، جایی برای پیرمردان نیست را هم نوشته بودند، برندگان اين بخش شدند.

    . آنها اين دومين اسکار برادران کوئن بود که در مجموع ۷ بار نامزد اسکار شده اند . انها یکبار دیگر برای فيلمنامه اريژينال فارگو در سال ۱۹۹۶ برنده اسکار شده بودند.

    و اسکار ۱۱ و ۱۲ جایزه بهترين تدوین صدا و بهترين ترکیب صدا را فيلم اولتيماتوم بورن برد.

    »» بهترين بازيگر نقش اصلی زن ««



    اسکار ۱۳ : فارست ویتاکر که سال گذشته برای فيلم آخرین پادشاه اسکاتلند اسکار بهترين بازيگر نقش اصلی مرد را برده بود، جایزه بهترین بازيگر نقش اصلی زن را فيلم به ماریون کوتيار بازيگر نقش اديت پیاف در زندگی به رنگ گل سرخ داد.

    نامزدهای ديگر بجز ماريون کوتیار، جولی کریستی، کيت بلانشت، الن پیج و لورا لینی اين بخش بودند.

    ماريون کوتیار پیش از این برای بازی در فيلم زندگی به رنگ گل سرخ، جایزه بفتا را برده بود.

    جک نیکلسون، تنها بازيگر مردی که سه بار برنده اسکار شده بر روی صحنه آمد پس از سپاس به مناسبت هشتادمين اسکار نمای کوتاهی از ۷۴ فيلمی که پیش از اين مراسم برنده اسکار بهترين فيلم بودند به نمایش در آمد.

    اسکار ۱۴ :‌ رنه زلوگر برنده جایزه بهترین تدوين را اعلام کرد. کریستوفر راوز، تدوينگر اولتيماتوم بورن اين جایزه را گرفت. اين سومين جایزه ای بود که اين فيلم دريافت می کرد.

    اسکار افتخاری

    نيکول کيدمن بازيگری که در سال ۲۰۰۳ برای فيلم ساعتها اسکار گرفت، اسکار افتخاری امسال را به رابرت بویل اعطاء کرد. اين طراح صحنه ۹۸ ساله نزديک به ۱۰۰ فیلم از جمله فیلمهائي چون شمال از شمالغربی و ویولون زن روی بام را به عنوان کارگردان هنری در کارنامه اش دارد.

    اسکار ۱۵ : پنه لوپه کروز اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را اعلام کرد. این جایزه به فیلم اتریشی متقلبان رسید که داستان آن به دوران سلطه نازی ها مربوط می شود.

    داد.Once اسکار ۱۶ : جاان تراوالتا جایزه بهترين ترانه را به فیلم

    اسکار ۱۷ رابرت السویت، فيلمبردار کامرون دياز اسکار بهترین فيلمبرداری را به خونی ريخته خواهد شد اهدا کرد.

    درگذشتگان

    هيلاری سوانک بازيگری که دوبار برنده اسکار شده، پیش از نمایش نماهایی از کار، میکل آنجلو آنتونيونی درگذشتگان سال به روی صحنه رفت. اينگمار برگمن، دبرا و هيت لجر از مشهور ترين کسانی بودند در يکسال گذشته جان خود را از دست دادند.

    اسکار ۱۸ : کفاره، بادبادک باز، مایکل کلیتون، راتاتویی و ۱۰ / ۳ نامزدهای اسکار بهترين موسیقی متن بودند که اين جایزه به فيلم کفاره رسید.

    اسکار ۱۹ : چهار سرباز آمريکایی در عراق از طریق تلویزیون نام نامزدهای بهترين مستند کوتاه را خواندند که جایزه رسید.Freeheld به فيلم

    اسکار ۲۰ : تام هنکس که دوبار پشت سرهم برنده اسکار شده، فيلم تاکسی بسوی تاريکی را برنده اسکار بهترين فیلم مستند بلند اعلام کرد.

    اسکار ۲۱ : فيلمهای جونو، لارس و دختران واقعی، مایکل کلیتون، راتاتویی و وحشیان نامزدهای بهترین فيلمنامه اریژینال بودند. هریسون فورد نام فیلنامه نویس کمدی جونو را به عنوان برنده اسکار
    این بخش اعلام کرد.

    »» بهترين بازيگر نقش اصلی مرد ««


    دانیل دی لوئیس يکبار ديگر نیز در سال ۱۹۸۹ برای فيلم پای چپ من اين جایزه را بدست آورده بود

    اسکار ۲۲ : هلن میرن بازيگری که سال گذشته برای فيلم ملکه برنده اسکار شد، جایزه بهترين بازيگر نقش اصلی مرد را اعلام کرد.

    نامزدهای اين بخش دانيل دی - لوئيس ( خونی ریخته خواهد شد)، تامی لی جونز ( در دره خدا ) جورج کلونی (۰مایکل کلیتون)، و ویگو مورتنسن ( تعهدات شرقی) بودند. این جایزه همانطور که انتظار می رفت به دانيل دی - لوئيس برای فيلم خونی ریخته خواهد شد رسید.

    او يکبار ديگر نیز در سال ۱۹۹۸ برای فيلم پای چپ من اين جایزه را بدست آورده بود.

    »» کارگردانان برتر ««

    برادران کوئن که پیش از این فقط یکبار در سال ۱۹۹۶ برای فيلمنامه فارگو برنده اسکار شده بودند سه بار برای دريافت اسکار امسال به روی ، صحنه رفتند



    اسکار ۲۳ : مارتين اسکورسیزی، کارگردان آمريکایی که سال گذشته اسکار بهترين کارگردانی را برای فيلم از دست رفته گرفته بود، نام جوئل و اتان کوئن کارگردانان جایی برای پیرمردان نیست را به عنوان کارگردانان برتر اعلام کرد. اين دو برادر جایزه بهترين فيلمنامه اقتباسی را نیز برده بودند.

    جیسون راتمن (جونو)، جولیان اشنابل ( لباس غواصی و پروانه)، پل توماس اندرسون( خونی ریخته خواهد شد) و تونی گیلروی (مایکل کلیتون ) نامزدهای ديگر اين بخش بودند

    بهترين فيلم

    نام »» جایی برای پیرمردان نیست «« بار ديگر خوانده شد و اين بار برای مهمترین و آخرين جایزه اسکار. دنزل واشینگتن بازيگر هالیوود، اين فيلم را به عنوان بهترين فيلم هشتادمين دوره اعلام کرد. اين فيلم سه جایزه مهم برای برادران کوئن به ارمغان داشت.

    جونو، کفاره، خونی ریخته خواهد شد و مایکل کلیتون رقيبان جایی برای پیرمردان نیست در اين بخش بودند.

    No comments: