Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, February 11, 2008

    سازمان ملل متحد در اورشلیم ! מודל או"ם בירושלים ! . United Nation In Jerusalem















    تهیه ، ترجمه و تنظیم : داوید
    ۱۱ فوریه ۲۰۰۸
    گزلرشگر : نطع صلع

    برگرفته از



    מודל או"ם בירושלים: התיכוניסטים הם השגרירים

    נערים ונערות בחליפות נראים בימים אלו בירושלים - במסגרת מודל ועידת האו"ם שעורכים משרד החוץ והאוניברסיטה העברית. "מזכ"ל או"ם אשה תעזור לקידום השלום בעולם", אמרה השרה לבני לדפני בנבנישתי מתיכון ליד"ה. גם התיכון מבית צפאפא השתתף לראשונה בפרויקט
    נטע סלע

    نمونه سازمان ملل متحد در اورشلیم که دانش اموزان دبیرستانی سفیران انند !.

    اینروزها اورشلیم شاهد حضور نوجوانان دختر و پسری بود که در خیابانهایش با لباسهای رسمی در حال رفت و امد بودند ! و این بعلت پروژه ئي بود که در چارچوب ان مدل جلسات سازمان ملل که با همکاری وزارت خارجه اسرائیل و دانشگاه عبری اورشلیم تهیه دیده شده انجام میگرفت. «« خانم »» لیونی «« وزیر امور خارجه اسرائيل در سخنی که با یکی از دختران دبیرستان * شلید هاونیورسیتا * بنام »» دافنا بن یوشتی «« داشت اظهار نمودبسیار خوشحال است از اینکه در این پروژه ، »» ریاست ان سازمان بعهده خانمی است که سعی در پیشبرد صلح جهانی دارد «« !. همچنین این اولین بار است که دبیرستانی از ناحیه »» بیت تسفافه «« نیز در اجرای این پروژه شرکت دارد !.
    در برنامه دوست داشتنی * سفیر * که شهرت جهانی دارد اینروزها نوجوانان دبیرستانی از ۱۱ دبیرستان از اورشلیم دیده میشوند که در لباسهای رسمی دیپلماتها که از جانب وزارت امور خارجه اسرائيل و دانشگاه عبری اورشلیم در مدل سازمان ملل تهیه شده به تصمیم گیران سیاسی کشورها تبدیل شده اند !.
    در گشایش این مجمع که امروز ۱۰ فوریه ۲۰۰۸ با حضور ۱۲۰ دانش اموز از ۳۰ کشور جهان انجام یافت هرکدام از * سفرا *۹۰ ثانیه وقت داشتند تا ازنظرات خود دیگرانرا اگاه و پشتیبانی انان را به خود جلب کنند !. وظائف ریاست سازمان ملل و ریاست مجمع عمومی ومدیریت گشایش مجلس ان سازمان به عهده دانش اموزان دبیرستان * شلید هاونورسیتا * گذارده شده بود .
    به گفته »» بن یوشتی «« که نقش رئیس کل سازمان ملل را در اجرای این پروژه به عهده دارد ، در ملاقاتی که دانش اموزان با وزیر امور خارجه »» تسیپی لیونی «« داشته اند او به انان گفته است »» از این که نقش رهبری این سازمان به عهده یک خانم گذاشته شده بسیار خوشحال است ، این انتخاب حتمأ میتواند به پیشبرد صلح جهانی کمک نماید !. او همچنین به دانش اموزان یاد اورشد که وجود سازمان ملل برای اسرائیل مهم میباشد به شرط انکه استفاده از ان همراه با »» حکمت «« باشد !.


    چه گسانی موافق ایران هستند ؟!. ( در عکس ۵ نفر دیده میشوند که موافقند )

    دانش اموزان وظائفی را که بر عهده انان گذاشته شده بودند بسیار جدی تلقی می کردند . حضور سفیر پاکستان که بطور ناگهانی امده و تصویری از خانم »» بینظیر بوتو «« را به هوا بلند کرد و در ستایش وی سخنانی ایراد نمود ، حیرت همگان را برانگیخت !. دانش اموزان از دبیرستان »» رنا کاسن «« که نقش نمایندگان کره شمالی را بازی میکردند کلاههائی برنگ خاکی که علامت داس وشمشیر بر روی ان نقش بسته بود بر سر داشتند !.
    »» سفیر «« با سفیر ترکیه ملاقات کرد
    در روز دوم دانش اموزان به ۵ شورا تقسیم شدند که در انان گفتگوهائي در زمینه های در گیریهای سرزمینی ، حقوق انسانی ، اقتصاد اجتماعی ، حفظ محیط زیست ، و شورای امنیت انجام گرفت. »» کرن فدرسون «« که از دبیرستان دخترانه »» اور تورا «« نقش ترکیه را بازی میکرد ، بمناسبت این برگزاری ، با سفیر ترکیه در اسرائيل دیدار کرد و سفیر از نظرات و دیدگاههای کشورش در باره یک یک مواردی که در بالا ذکر شدند به او توضیح داد . کرن از این ملاقات به گرمی یاد میکرد و ان را تجربه ئی دوست داشتنی در زندگیش میدانست !.
    شائولی گور ـ اریه که معرف کشور ایتالیا در شورای امنیت است ، نظر انان را مانند دیگر کشورهای عضو جامعه اروپا که مخالفند »» دولت حماس «« در راس کشوری فلسطینی قرا کیرد بیان نمود او اضافه کرد که به نظر انان نباید به گروههائی که از تروریسم پشتیبانی میکنند اجازه داد تا بر کشورهائي که از دموکراسی «« پشتیبانی میکنند چییره شوند ! او همچنین اظهار داشت که ایتالیا از زمانیکه »» حماس «« بر غزه چیره شده کمکهای مالی همیشگی به فلسطینیان قطع نموده !.
    امسال همچنین برای اولین بار دانش اموزان دبیرستان در »» بیت تسفافه «« به این پروژه پیوستند . »» مارینا خندل «« که دانش اموز کلاس ۱۱ میباشد معرف کشور سودان در شورای حفظ محیط زیست بود . او میگوید که سودان بسیار علاقمند به حفظ محیت زیست است اما بدلیل کمبود مالی قادر به تولید انرژی پاک که به این ایده کمک نماید نمیباشد و امیدوار است تابا کمک دیگر کشورهائی که که قادر به انجام اینگونه موارد هستند به انان دست یابد !.
    مهمان افتخاری این کنفرانس اقای »» استفن دوژاریک «« بود که زمانی مقام سخنگوی سازمان ملل را بعهده داشت . او با افتخار تعریف کرد که بعد از پایان »» جنگ یوم کیپور «« سازمان ملل کمکهائی برای سر و سامان دادن به کودکستانهای اسرائیلی اختصاص داد در صورتیکه بعد از جنگ اخیر با حزب الله لبنان ، این سازمان همت خود را برای درمان کودکان اسیب دیده از وحشت حملات موشکی به شهر شمالی »» کریت شمونه «« در اسرائیل به کار بست و بتازگی هم در شهر ؛؛ اسدروت «« که اماج موشکهای »» حماس و جهاد اسلامی « است دست به فعالیت زده است !.

    No comments: