Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, November 7, 2008



    در بخش فارسی میخوانید ،
    تفسیر ۱ ـ جزئیات شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در رژیم اسلامی!.
    تفسیر ۲ ـ در راستای خطبه نماز جمعه امروز در دانشگاه تهران توسط اقای جنتی!. 
    ۳ ـ ترجمه گزارش سخنرانی رئیس پارلمان اسرائیل در برابر ۱۰۰۰ تن از ۲۰۰۰ تن اعضای پارلمان اروپای طرفدار اسرائيل در پاریس!.
    ۴ ـ تخریب ارامگاه باستانی * فیروزان * به دستور خلفای عرب عصر حاضر!. گزارش .
    در بخش عبری בעברית،
    اصل گزارش سخنرانی خانم دالیا ایتسیک در مقابل اعضای پارلمان اروپا!.
    پاراشا( تفسیر ) بخش اینهفته تورات که مربوط به مسأله قربانی کردن اسحق بدست پدرش حضرت ابراهیم میشود که انجام نگرفت و توسط خانم « روخاما وایس » نگاشته شده!.
    در بخش انگلیسی In English Section,
    گزارشی از « جروزالم پست Jerusalem Post » در مورد عرض تبریک احمدینژاد به باراکم اوباما بمناسبت احراز مقام ریاست جمهوری امریکا!





    تهیه و ترجمه و تفسیر
    داوید فاخری Daveed Fakheri
    Tanehnazan تنـــــــــه نــــزن








    یدیعوت اخرونوت/ اسرائیل
    سارکوزی به دالیا ایتسیک رئیس « کنست » پارلمان اسرائیل : خود را برای کمک به شما در مورد مسأله ایران مقید میدانیم !.

    رئیس جمهور فرانسه با دالیا ایتسیک رئیس پارلمان اسرائیل در پاریس ملاقات کرد و قول داد که در کنار اسرائیل باقی خواهد ماند. رئيس پارلمان اسرائیل در برابر یک ۱۰۰۰ تن از اعضای پارلمان اروپا که در مراسم عظیم و ویژه ئی بمنظور پشتیبانی از اسرائیل گرد امده بودند سخنرانی نمود .
    در حالیکه موضع رئیس جمهور اینده امریکا « باراک اوباما » در مورد ایران هنوز روشن نگردیده اما دیشب ، پنجشنبه ، اسرائیل از یکی از رهبران قدرتمند اروپا ، رئیس جمهور فرانسه نیکلای سارکوزی ، امپول تقویت پشتیبانی ان کشور از اسرائیل را دریافت کرد ، و در همان حال نیز دالیا ایتسیک در این گرد هم ائی که « در پشتیبانی از اسرائیل ، در پارلمان اروپا بینظیر خوانده شد » سخنرانی نمود!.


    سارکوزی طرفداری خود و کشورش را از اسرائیل اعلام داشت.

    یک هزار نفر از اعضای پارلمان اروپا از ۲۷ کشور ان اتحادیه در ضیافت گرانبهائی که به همت طرفداران اسرائیل در اتحادیه اروپا « دوستان اروپائی اسرائیل » برگزار گردیده بود شرکت کردند . بر طبق بر اوردهای مسؤلان این لابی طرفدار اسرائیل ، درجه حمایت از اسرائیل زمانی به اوج خود رسید که ۲۰۰۰ از ۶۰۰۰ اعضای پارلمان اروپا پشتیبانی خود را از اسرائیل اعلام داشتند و حتی امادگی خود را در مشارکت با اهداف ان لابی در تقویت روابطشان با اورشلیم را ابراز نمودند.
    به گفته یکی از مسؤلان ، برگزاری این گردهم ائی بزرگ و عظیم در پاریس در جواب پذیرش نمایندگان « حماس » توسط اعضای ان پارلمان در برو کسل بود که در اغاز هفته گذشته اعلام گردیده بود!.
    قبل از برگزاری این گردهم ائی که در ان دالیا ایتسیک سخنرانی نمود ، وی در کاخ الیزه با نیکلای سارکوزی ملاقات کرده که در ان دیدار ، رئیس جمهور فرانسه تعهد کشورش را نسبت به اسرائیل در مورد هر گونه تهدیدات ایرانی که بر علیه انگشور انجام گیرد اعلام داشته بود!.
    همچنین ملاقات دیگری نیز بین وزیر امور خارجه فرانسه برنار کوشنر و دالیا ایتسیک انجام پذیرفت که مسائل مربوط به موضوعات اتمی ایران و سرباز ربوده شده « گیلعاد شالیت » مورد گفتگوی انان قرار گرفت !.
    رئیس پارلمان اسرائیل « کنست » در طی سخنرانی خود این نکته را به اعضای پارلمان اروپا یاد اور گردید که ان پارلمان وظیفه تاریخی ئی را در حفاظت از امنیت اسرائیل بعهده دارد ، او هم چنین در مورد سرباز اسرائیلی ـ فرانسوی ربوده شده بدست « سازمان تروریستی « حماس » صحبت کرد و به دیدار چندی پیش سارکوزی از دمشق که در ان توسط خالد مشعل نامه پدر شالیت را به او ارائه داده اند اشاره نمود.



    دالیا ایتسیک رئیس پارلمان اسرائیل در ملاقات با برنار کوشنر وزیر خارجه فرانسه.

    دالیا ایتسیک از اعضای شرکت کنند خواست که پس از بازگشت « مسأله گیلعاد شالیت » را در پارلمانهای گشورهایشان دنبال کنند و با تهیه طومارها خواستار ازادی وی گردند!.
    در باره ایران نیز او همچنین اظهار داشت که « ان کشور ( ایران اسلامی ) تنها اسرائیل را مورد تهدید قرار نداده است الا صلح جهانی را مواجه با خطر نموده است » و هشدار داد که اگر « سازمانهای تروریستی بتوانند از طریق ایران به اسلحه اتمی دست یابند ، انگاه قادر خواهند بود تا بمبهای اتمی را در میادین پر جمعیت پاریس ، لندن و نیویورک به کار گذارند و فاجعه بیافرینند !.
    داوید



    تفسیر ۱/ مقایسه.

    ایا
 با این جزئیات و مشخصات در باره کسانی که اعلام شده می توانند نامزد ریاست جمهوری در ایران اسلامی شوند ،« باراک اوبا ما » هرگز امکان انرا داشت ، بهمانگونه که در امریکای بیرحم و جهان خوار به احراز مقام ریاست جمهوری نائل امد ! ، در ایران تحت رحمت اسلامی نیز به ان دست یابد ؟؟!!. قضاوت ان با شما !!. به این جزئیات توجه کنید !.
     



    تفسیر اول :
    جزئیات و شرایط کاندیداتوریبرای احراز پست ریاست جمهوریدر نظام اسلامی ایران!.
    هرچه در ( پرانتز ) امده از ماست!.

    - ریاست جمهوری و معاونت وی ( مانند احمدینژاد و مشائی ! ).

    - نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ( همانهائی که قبلأ هم بوده اند ).

    - نمایندگی مجلس شورای اسلامی ( اگر مملکت شانس بیاورد و اکبر اعلمی بشود ! ).

    - نمایندگی منصوب مقام معظم رهبری در نهادها و استان ها ( سفارش شده هائی که در مکتب ایت الله خامنه ئي و بر روی زانوان ایشان درس پرزیدنتی خوانده اند ! )

    - ریاست قوه قضاییه و معاونت وی- ریاست دیوان عالی کشور ( انانیکه ازمایشات مربوطه را شخصأ خدمت رهبری داده و نمره قبولی گرفته اند ! ).

    - ریاست سازمان بازرسی کل کشور ( دانشمند همه چیز دان و راه دزدی  کردن قانونی دان و بعد هم بیچاره بیگناهی را حوالی به زندان ، دان ! ).

    - ریاست دیوان عدالت اداری ( صدا خفه کن معلمان و سایر کارمندان دولتی ! ).

    - ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح ( متخصص در محاکمات صحرائی و اعدامهای بی بهانه ! ).

    - عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری آن ( دیگر چه کسی بهتر از هاشمی رفسنجانی و بقیه قضایا ! ).

    - عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیری آن ( بسیج از هر نوع ان ، دانشجوئی ، حزب اللهی و غیره ! ).

    - عضویت شورای نگهبان / اعم از فقها و حقوقدانان. ( گه خودشان پاره کنند و خودشان هم بدوزند! ).

    - وزارت و معاونت وزارتخانه ها ( وزارت کشور و وزارت ارشاد ، علی الخصوص ! ).

    - فرماندهی عالی نیروهای مسلح / اُمرا و سرداران ( رضائی ، قالیباف ، شمخانی و غیره ! ).

    - ریاست سازمان صدا و سیما ( ضرغامی و زرقامی و ذرغامی و ! ).

    - ریاست سازمان ها و نهادهای کشور ( نهاد مستعضفان که وجود خارجی ندارد ! ).

    - سفارت ( لبنان ، سوریه ، ونزوئلا ، بولیوی و !) .

    - استانداری و شهرداری کلان شهرها ( شیراز ، زنجان ، اردبیل و ! ).

    - عضویت هیئت علمی دانشگاه ها با مدارک علمی استادیاری و بالاتر ( که سابقه ازار ، اخراج ، ستاره دار کردن دانشجو را داشته باشند !).

    - مدرّسی سطوح عالی حوزه های علمیه ( مصباح ، مسباح ، مثباح و ! ).

    - ریاست، دبیری کل، قائم مقامی و دبیری احزاب سیاسی ( کدام حزب ، مگر در ایران حزب هم وجود دارد ؟!. ) و جمعیت های سیاسی رسمی در سطح ملی ( ملی صحیح نیست ، امتی صحیح است ! ).

    - مدیریت مسئولی و سردبیری روزنامه های کثیرالانتشار (‌مانند حسین شریعتمداری پا انداز ).

    - حقوقدانی و وکالت پایه یک با ۱۰ سال سابقه کار ( متخصص در دفاع معکوس از بیگناهان و کمک به محکومیت انان ! ).

    - مدیریت غیردولتی در حوزه های صنعتی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح ملی ( در صورت اعلام وفاداری به نظام ، بدون ارائه مدرک ! ).

    و بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی و ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب شود:

    ایرانی الاصل، ( برو پیدا کن ) تابع ایران، ( اسلامی ) مدیر و مدبر، ( مانند احمدینژاد و اهمدینژاد باز هم خود او ! ) دارای حسن سابقه و امانت و تقوا ( بویژه در امور احترام به صندوق ارزی کشور ! ) ، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران ( کشتار کوی دانشگاه ، قتلهای زنجیره ئی ، ترور مخالفان رژیم در خارج از کشور و ! ) و مذهب رسمی کشور ( شیعه شهید پرور و انتحاری ، اسید پاش و متجاوز به عنف ! )..


    تفسیـــــــــــر ۲

    در راستای سخنان گهربار اقای جنتی در نماز جمعه تهران مواردی بنظر این حقیر محترم رسید تا بیان انان هم روئی از ایشان و هوادارانشان کم کرده باشم و هم انانی که خود را بخواب زده اند شاید برای لحظه ئی بیدارشان کرده باشم !





    نمـــــــــــــــــاز جمعــــــــــــــــه




    توکلت علی الله
    اقای ایت الله ، ایا شما واقعأ از دنیا بیخبرید و یا خودتان را حداقل از انچه در این چند ماه اخیر رسانه های امریکائی در موارد دولت و رئیس دولت و رقبای وی به زشت ترین کلمات و کاریکاتورها و فیلمهای خبری در گزارشهای ( اتخاباتی ) خود یاد کرده اند به بیخبری میزنید ؟!. اطلاع رسانی روزنامه ها را ، که البته منظورتان رسانه های « غیر وابسته » است و انان نیز فرقی با دیگر همتایانشان در ایران ندارند و ، زمانش که رسید نشان میدهند برای دفاع از موضع یکی بدتر از احمدینژاد که طرفدارش هستند نیز با « کیهانمداری » سر و ته یک کرباس هستند !  بر علیه دولت میشمارید و شکایت دارید که این کار انان باعث خوشحالی دشمن میگردد ؟!.
    ایا مگر امریکا « دشمن ندارد ؟! » که از گرفتن اینگونه خبرها از ان مملکت « خوشحال میشوند ؟! ». اگر عقیده دارید که اینگونه خبر رسانیها « حضرت رهبر » را ناراحت کرده برای انستکه ایشان و حضرت عالی و امثال شماها ترس ویران شدن حکومت زور چپان خودتان به مردم وطن را دارید و نه برای به خطر افتادن مملکت ! و برای همین است که کوچکترین اطلاع رسانی که کمی به « ملت و نه امت » جرأت نشان دادن خشمشان را نسبت به شماها بدهد لرزه بر اندامتان میاندازد و خواب راحت را از چشمانتان میگیرد!..
    هرگز و تا بحال دیده و یا شنیده اید که روزنامه ئی ( در جهان متمدن ) دست به افشای عملکردهای غلط دولتی بزند ، به این دلیل که بخواهد تا در فردای سقوط ان جایگزینش گردد که میگوئید « اگر آنها فکر می کنند مردم روزی کشور را تقدیم آنها خواهند کرد سخت در اشتباهند ؟».


    ملت ایران پشت منافع کشور میایستند و نه پشت رهبر و اسلام و یا هر کس و هر چیز دیگری!.

    مردم ایران اگر لازم باشد که در پشت کسی و یا چیزی بایستند ، انان بدون انکه دین و شریعت و قبیله و نژادشان را در نظر بگیرند «‌در پشت منافع کشور » قرار میگیرند ، چون انها میدانند که ادمها میایند و بعد از مدتی هم میروند که ردشان را هم دیگر کسی نمیتواند دنبال کند ، مانند محمد رضا شاه پهلوی و ایت الله خمینی و غیره ! اما « خاک وطن میماند » و برای همیشه هم میماند !.
    چطور خجالت نمیکشید که از بالای این منبر مقدس که روزی مکان ایراد خطبه های امام علی بوده به اینگونه امار بچه گول زن و حماقت امیز را در مورد امریکا که « اکنون ۵۰٪ انان نمیتوانند هزینه زندگیشان را تأمین کنند و در انجا زمینه یک انفجار اجتماعی- سیاسی و اقتصادی فراهم شده است. » به شنونده سخنان خود ارائه میدهید؟! که چه انقدر نادان باشد که اضافات تهوع اور را کور کورانه قبول میکند و یا از ان دسته دیگریست که با شنیدن انان به شما و رئیستان و همه تشکیلات در دل قاه قاه میخندد؟! که البته برای هر دوی انان که خود را برای صرف چلو کباب به صحن دانشگاه دعوت کرده اند فرقی نمیکند که شما از ان بالا چه اوازی را و در چه دستگاهی برای سرگرمی انان سر میدهید !!.
    اقای جنتی ان کشوری که نه ۵۰٪ بلکه خیلی خیلی بیشتر از اینها مردمش اگر با اشتغال به کارهای جنبی و حتی پست مانند خرید و فروش مواد مخدر و فحشای خانوادگی و کارهائی از این قبیل « پول به خانه نیاورند » اعضای خانواده هایشان جلو چشمانشان از گرسنگی پر پر میشوند ، نامش * ایران * است و نه امریکا !. ایران ،کشوری که با در امدهای میلیاردی از منابع طبیعی خود طبق اخرین امار بانک مرکزی « متعلق بخودتان ! » تنها حدود ۲۵ میلیارد در خزانه اش موجود است که خدای نکرده در صورت بروز بلائی طبیعی مانند زلزله ئی بزرگ کفاف جبران خسارتهای جانی و مالی انرا هم نمیدهد بویژه برای دولت اسلامی که از قبول کمکهای بشردوستانه از جانب ملتها و کشورهای ئی متخصص و قدرتمند بعناوین مختلف و مسخره امیز سیاسی و عقیدتی و با بازی با جان شهروندانش سر باز میزند!!.
    بهتر است از خواب بیدار شوید!. همه را میگویم و نه تنها شما را ، بیدار شوید!!.
    داوید


    آرامگاه فیروز نهاوندی خراب خواهد شد.
    فرستنده از ایران ، کورش کبیر.

     آثار تاریخی آرامگاه فیروزان (ابولولو) مظهر مقاومت ایرانیان دردوران تجاوز اعراب به ایران، به سفارش و برای دلخوشی کشورهای عربی ویران خواهد شد.
    ایا حکومت اسلامی در مقابل، از انان خواسته تا بتلافی تخریب * فیروزان * و برای دلخوشی شیعیان هم قبر قاتلین سید الشهدا را خراب کنند؟؟!!( تنه نزن ).


    عصر ایران - آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع تقریب
    اسلامی در بیانیه ای خطاب به اتحادیه جهانی علمای مسلمان از
    تعطیلی مزار منسوب به قاتل خلیفه دوم موسوم به ابولولو خبرداد.




    مقبره فیروزان که در بین عوام به عنوان مقبره امامزاده ابولولو مشهور است و در شهر کاشان از استان اصفهان قرار دارد به دستور حکومت اسلامی ویران می شود. روز سه شنبه بیست و ششم ژوئن جمعیت کثیری از ایرانیان در مقابل فرمانداری اجتماع کرده و به تخریب یکی از میراث های تاریخی ایران اعتراض کردند. اثری که در واقع نماد مقاومت ایرانیان در برابر مهاجمان عرب در قرن هفتم میلادی بوده است. برخی نیز او را یکی از بزرگان شیعه و صوفی گری می دانند.

    آرامگاه ابولولو آرامگاه سرباز گمنام یا به نامی است که برای نجات ایران با اعراب مهاجم جنگید

    مدت هاست که شایعه ویران کردن آرامگاه فیروزان یا ابولولو در ایران بگوش میرسد . این شایعه در ۲ - ۳ هفته پیش با بستن درهای آرامگاه به روی بازدیدکنندگان و توریست ها جدی تر شد و اکنون که مرکز پژوهش های باستانشناسی وابسته به مدرسیه مطالعات شرقی دانشگاه لندن رسما اعلام کرده که دولت ایران قصد ویران کردن این اثر تاریخی و باستانی را دارد، میشود قبول کرد که بار دیگر سازمان میراث فرهنگی ایران و دولت وقت دست به تخریبی کاملا عمدی زده است.. این تخریب این بار به سفارش کشورهای عربی است. آنگونه که مرکز پژوهش های دانشگاه لندن میگوید، دولت ایران پس از مذاکراتی که با نمایندگان کشورهای عربی در گردهم آئی (دوها) داشته قبول کرده که به خواست آن ها این اثر تاریخی و ملی ما را ویران کند. یکی از کسانی که به شدت این ماجرا را دنبال کرده شخصی است بنام محمد سلیم ال اوا دبیر کل اتحادیه بین المللی محققین مسلمان (که شهرتش از آنجائی است که گفته خداوند زن ها را برای بارور شدن و بچه آوردن به دنیا آورده است).

    نوشته ها و شایعات زیادی در مورد صاحب این آرامگاه وجود دارد که در مجموع میشود گفت که در واقع آرامگاه او همانند یک سرباز گمنام یا به نامی است که اهمیتی خاص برای همه دارد و سمبل مقاومت مردم ایران در مقابل اعراب مهاجم است و اینک این سمبل و اثر تاریخی که جزو میراث فرهنکی کشو است ، قرار است به دست حکومت جمهوری اسلامی ویران شود. اما دولت ایران را چه باک از این جرایم پشت سرهم؟ آیا به راستی هنوز برای افرادی این شک وجود دارد که تخریب های سراسری آثار باستانی و تاریخی ایران زمین عمدی نیست ؟

    آنگونه که در کتاب (تاریخ و فرهنگ ایران در دوران انتقال از عصر ساسانی به عصر اسلامی) گفته شده ، فیروز یا ابولولو یکی از ایرانیان در دوره اولیه ورود اعراب به ایران بوده است.. او کسی بود که گمان میشد عمربن خطاب خلیفه مسلمین و کسی را که به ایران لشکر کشید را به قتل رسانیده است .. فیروز دختری داشت که گویا مروارید نام داشت و از آنجا که در زبان عربی به مروارید لولو میگویند به فیروز ابو لولو یا پدر مروارید گفته میشد.

    عبیدالله پسر عمر، پس از قتل پدرش فیروزان را همراه با مروارید دخترش و هرمزان سردار معروف ایرانی و یک مسیحی ایرانی بنام حفینه به قتل رسانید.

    عصر ایران - آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع تقریب اسلامی در بیانیه ای خطاب به اتحادیه جهانی علمای مسلمان از تعطیلی مزار منسوب به قاتل خلیفه دوم موسوم به ابولولو خبرداد.

    دکتر محمد سلیم العوا دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان درگفت و گو با سایت خبری العربیه اظهار داشت : این مزار، قبر قدیمی یکی از صوفیان بوده که دولت ایران چند روز پیش آن را تعطیل کرده است. وی اضافه کرد : تخریب این مکان نیازمند تصمیم طرفهای مسئول محلی و نیازمند زمان بیشتر است اما خبر تخریب آنرا بزودی خواهیم شنید.

    العوا توضیح داد که تعطیلی این مزار پس از تلاش های اتحادیه جهانی علمای مسلمان صورت گرفت و هیاتی از این اتحادیه نیز در چند ماه گذشته به ایران سفر کرده و علاوه بر برسی موضوعات روابط اهل تسنن و شیعیان به ویژه در کشورهای عراق و لبنان، موضوع وجود مزاری برای قاتل خلیفه دوم در شهر کاشان را مطرح و آنرا از موانع تقریب میان مذاهب اسلامی دانستند.

    وی اضافه کرد : در این سفر فهمیدیم که بسیاری از مسئولان دولتی حتی نام این مزار را هم نشنیده اند اما پس از بررسی، تصمیم گرفتند که این مزار تعطیل و سپس ویران شود.

    مقبره فیروزان که در بین راه کاشان به شهر فین واقع است شامل یک حیاط، یک ورودیه، یک گنبد مخروطی با کاشیکاری فیروزه ای و سقف های نقاشی شده است. تاریخ اصلی ساختن بنا مشخص نیست اما میدانیم که در نیمه دوم قرن چهاردهم کاملا " بازسازی شده و سنگ قبر جدیدی نیز بر روی مزار او قرار داده شده است.




    بخش عبری עברית


    סרקוזי לדליה איציק: מחויבים לעזור בנושא איראן


    נשיא צרפת נפגש בפריז עם יו"ר הכנסת, והבטיח לעמוד לצד ישראל. איציק נאמה מול כאלף חברי פרלמנט אירופים, באירוע תמיכה גדול במיוחד בישראל
    רוני סופר ואמנון מרנדה
    פורסם: 07.11.08, 00:11
    בעוד עמדתו של הנשיא הבא של ארצות הברית, ברק אובאמה, בנושא איראן, מעוררת שאלות, קיבלה ישראל אמש (יום ה') זריקת עידוד מאחד המנהיגים החשובים בעולם - נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. במקביל, נאמה דליה איציק באירוע תמיכה שכונה "חסר תקדים באיחוד האירופי" למען ישראל.

    כאלף חברי פרלמנט מ-27 מדינות האיחוד השתתפו אמש בכנס יוקרתי בפריז, אותו אירגן הלובי למען ישראל באיחוד האירופי, "אירופאים ידידי ישראל". לפי נתוני הארגון, שיעור התמיכה הגיע לשיא, וכ-2,000 מתוך כ-6,000 חברי הפרלמנט מביעים תמיכה בישראל, ואף מעוניינים להשתלב ביוזמת הלובי בפעילויות לחיזוק הקשרים עם הממשלה בירושלים.

    איציק וקושנר (צילום: Guillaume Bureau, שגרירות ישראל)

    לדברי גורם בלובי הישראלי, "מדובר באירוע חסר תקדים. רק בתחילת השבוע פורסם כי חברי פרלמנט בבריסל מזמינים משלחת של חמאס לביקור, והתשובה של ישראל היא כנס ענק של תומכים, כאן בפריז".

    לפני הכינוס, בו נאמה יו"ר הכנסת, דליה איציק, היא נועדה בארמון האליזה עם סרקוזי. הנשיא הצרפתי אמר לה שצרפת מחוייבת לישראל בכל הקשור לאיום האיראני. כמו כן נפגשה איציק עם שר החוץ של צרפת, ברנאר קושנר, והשניים דנו בסוגיית הגרעין האיראני ובנושא החייל החטוף גלעד שליט.

    בנאומה בכינוס אמרה איציק לחברי הפרלמנט כי לאירופה תפקיד היסטורי בשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל.

    היא דיברה על שליט, שהוא גם אזרח צרפת, ועקב כך פעל סרקוזי בעניינו בעת ביקורו האחרון בדמשק - ואף העביר מכתב מאביו נועם, דרך חאלד משעל. "עם שובכם לפרלמנטים שלכם, אני מבקשת מכם לפעול ולהחתים עצומה הקוראת לשחרור גלעד", אמרה יו"ר הכנסת.

    יהדות,

    פרשת לך לך :אברהם חמס את שרה.


    "מה שרה רוצה מאברהם? על מה היא מתלוננת? ההצעה לתת את הגר לאברהם הייתה יוזמה שלה. הסכסוך של שרה היה עם הגר, אז למה היא מתנפלת?". רוחמה וייס מזמינה אתכם להצטרף לסיפור המקראי ולמדרש רבה
    רוחמה וייס





    רוחמה וייס

    פורסם: 07.11.08, 01:01


    'שרה שרה שיר שמח'?!

    אין לי מושג מי היוצר החתום על המשפט ההזוי הזה שטרף את ימי ילדותנו. לא משנה כמה פעמים תצליחו לומר אותו ובאיזו מהירות, הוא תמיד יהלום בסיפור המקראי באירוניה מופלאה. שרה לא שרה שיר שמח. שרה לא שרה בכלל. פעם אחת בחיים היא כמעט צחקה (בקרבה) ומיהרה להכחיש. שרה לא תיתן שיתפסו אותה שמחה ובוודאי לא נינוחה.
    שרה היא דמות מורכבת, לעיתים מעוררת דאגה וברגעים אחרים – מקוממת.

    ההשוואה המתבקשת בין שרה להגר לא מחמיאה לדמות האם של שרה. נכון, יש לשרה הרבה סיבות להיות מרירה, אבל מרירות, מה לעשות, לא נעימה לסביבה ולכן לא יעילה. מרירות לא מצליחה לגייס אהדה ותמיכה. אם שרה הייתה יודעת לתרגם את המרירות שלה לכאב ולחמלה כלפי הזולת, לסוג של 'ואהבת לרעך כמוך' בהתמודדות שלה עם הגר (כפי שהצליחו לעשות רות ונעמי), היה לנו בוודאי יותר קל ללטף את דמותה. אבל היא לא הצליחה לעשות את זה. היא נותרה עצובה, בודדה ומחפשת אשמים, ואנחנו נותרנו עם אמא קצת קשה לעיכול.

    חז"ל עושים תיקון לשרה
    אחד הפסוקים זועקי הכאב של שרה מפתיע בהקשרו ומופנה לבעלה, אברהם (טז ה): "וַתֹּאמֶר שָׂרַי אֶל-אַבְרָם,


    הטור הקודם

    האם התורה אלהית? / רוחמה וייס
    קריאה תמימה של סיפור נוח מעידה שהוא לא התכון להיות היסטורי. אבל האם אנחנו באמת זקוקים לארכיאולוגים שיפריכו אותו - מה זה יעלה או יוריד? ובכלל, מה נטפלתם לתורה? רוחמה וייס עם הסוגייה החמה בבית המדרש לטוקבקים
    לכתבה המלאה


    חֲמָסִי עָלֶיךָ--אָנֹכִי נָתַתִּי שִׁפְחָתִי בְּחֵיקֶךָ, וַתֵּרֶא כִּי הָרָתָה וָאֵקַל בְּעֵינֶיהָ; יִשְׁפֹּט יְהוָה, בֵּינִי וּבֵינֶיךָ"

    מה שרה רוצה מאברהם? על מה היא מתלוננת? ההצעה לתת את הגר לאברהם הייתה יוזמה שלה. הסכסוך של שרה היה עם הגר (טז, ד): "וַתֵּרֶא (הגר) כִּי הָרָתָה, וַתֵּקַל גְּבִרְתָּהּ בְּעֵינֶיהָ" אז למה היא מתנפלת על אברהם?

    במדרש בראשית רבה, מבקשים חז"ל להתבונן על התמונה הגדולה של יחסי אברהם שרה, ומתוך התבוננות זו לבאר את ההתפרצות של שרה ולאפשר לנו להזדהות אתה. החמס של שרה היה מוצדק, אומרים לנו החכמים, אברהם באמת חמס אותה, שדד ממנה את האפשרות לאמהות. הקביעה החז"לית הנועזת הזו אינה רק פנטזיה מדרשית, אינה רק נסיון להמתיק את דינה של שרה. חז"ל שולחים אותנו לקריאה זהירה המפרקת לגורמים את סיפורי אברהם ושרה. אבל לפני שנחזור לסיפור המקראי, הנה המדרש עצמו (מתורגם לעברית):

    בראשית רבה (תיאודור-אלבק) פרשה מה
    (ה) 'ותאמר שרי אל אברם חמסי עליך' .... חומסני אתה בדברים, למה? שאתה שומע ביזיוני ושותק.
    רבי ברכיה בשם רבי אבא: אתבע את דיני ממך, משל לשני בני אדם שהיו חבושים בבית האסורים נמצא המלך עובר, אמר לו אחד: 'עשה עמי צדק'. אמר (המלך): 'הוציאו אותו (מבית הסהר)'.
    אמר לו חברו: אתבע את דיני ממך. אלו אמרת (למלך): 'עשה את הצדק אתנו' – כפי שהוציא אותך כך היה מוציא גם אותי.
    כך (אמרה שרה לאברהם) אילו אמרת: 'הולכים אנו ערירים' כפי שנתן לך בן היה נותן גם לי. אך כיוון שאמרת: 'ואנכי הולך ערירי' (טו ב) נתן לך ולא נתן לי. ...


    אברהם אבינו — העקדה

    השוד הזוגי – שוד הערבות ההדדית
    כיצד אברהם חמס את שרה? לא רק בכך שהוא שמע את הגר מבזה אותה ולא הגיב, אלא בעיקר כיוון שהוא דאג לעצמו ושכח לדאוג לאשתו.

    במדרש שלנו משולה עקרותם של אברהם ושרה לחוויה של אסירים שנכלאו שלא בצדק והם מבקשים להשתחרר. אלא שיש הבדל חשוב בין שני האסירים: אחד מהם, אברהם, קרוב לחלון ולכן קרוב למלך העובר ליד בית הסוהר. בעוד השניה, שרה, לא יכולה לדבר עם המלך. ברגע האמת אברהם השאיר פצועה מאחור. הפצועה הזו הייתה אשתו. זו לא הפעם הראשונה בה אברהם שוכח את חובת היסוד של הזוגיות, חובת הערבות ההדדית, הפעם שרה התפוצצה.

    הדרשן שלנו קובע שהפקרה בתוך חיי הזוגיות כמוה כשוד, נטילת דבר שבן הזוג זכאי לו בדין. מי שלא ערב לבן/בת זוגו שודד את הערבות ההדדית: 'חמסי עליך' פירושו – אתה חומס אותי, אתה חומס את ברית הזוגיות.

    גם בסיפור המקראי אברהם לא יוצא נדיב
    בהקדמה לברית הגדולה שכורת אלהים עם אברהם, ברית בין הבתרים, קובל אברהם (טו, ב): "וַיֹּאמֶר אַבְרָם, אֲדֹנָי יְהוִה מַה-תִּתֶּן-לִי, וְאָנֹכִי, הוֹלֵךְ עֲרִירִי". העריריות האמיתית של אברהם כפולה - הוא לא רואה דבר מעבר לאופק של עצמו. הוא לא רואה את אשתו. 'ואנוכי הולך ערירי'?!

    אם לא די בכך, שימו לב לשם שנתן אברהם לבן שילדה לו הגר (טז, טו): "וַיִּקְרָא אַבְרָם שֶׁם-בְּנוֹ אֲשֶׁר-יָלְדָה הָגָר, יִשְׁמָעֵאל" -

    אלהים שמע את תפילתי. שרה העקרה יושבת בבית ושומעת את הגר ואברהם משחקים עם הילד החדש, קוראים לישמעאלי לארוחת ערב ושרים לו שירי ערש מטובלים ב'ישמעאל'. מבחינתו של אברהם הכל דבש, אז איך אנחנו רוצים ששרה לא תתפוצץ?

    והנה אנו מגיעים לשיא השיאים - ישמעאל כבר נולד ואברהם מתבשר על לידת הילד הבא, והפעם ילד משותף לו ולשרה: (יז טו-טז): "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, אֶל-אַבְרָהָם, שָׂרַי אִשְׁתְּךָ, ...וּבֵרַכְתִּי אֹתָהּ, וְגַם נָתַתִּי מִמֶּנָּה לְךָ בֵּן." היינו מצפים שאברהם יקפוץ משמחה וירוץ לבשר לשרה את בשורת הלידה. אז זהו, שלא. אברהם לא מתלהב מהתחרות שאלהים מייצר לישמעאל. אברהם לא מוצא עניין גדול באפשרות לשמח את ימי זקנתה של שרה. למען האמת הוא אפילו די מתנגד למתנה האלהית ומנסה למנוע אותה: (יז, יז-יט): "וַיִּפֹּל אַבְרָהָם עַל-פָּנָיו, וַיִּצְחָק; וַיֹּאמֶר בְּלִבּוֹ, הַלְּבֶן מֵאָה-שָׁנָה יִוָּלֵד, וְאִם-שָׂרָה, הֲבַת-תִּשְׁעִים שָׁנָה תֵּלֵד. וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם, אֶל-הָאֱלֹהִים: לוּ יִשְׁמָעֵאל, יִחְיֶה לְפָנֶיךָ. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, אֲבָל שָׂרָה אִשְׁתְּךָ יֹלֶדֶת לְךָ בֵּן, וְקָרָאתָ אֶת-שְׁמוֹ, יִצְחָק" אתם שומעים את השיחה הזו?! אלהים צריך לשכנע את אברהם, ממש לכפות עליו את הבן המשותף לו ולשרה. נו, אז איך אנחנו רוצים ששרה לא תתפוצץ?

    הצחוק המריר של אדוני ההיסטוריה

    בעוד רגע קט אברהם ידרש לעקוד את הבן המשותף לו ולשרה. אברהם עוקד את בנו השני, שהוא בנה היחיד של שרה וכיצד מנוסח הציווי? 'קח נא את בנך את יחידך'... יחידך או יחידהּ? נדמה לי שפליטת הפה האלהית שולחת את אברהם להתייעץ עם שרה שכמובן הייתה עוצרת את ריקוד המאכלת סביב 'בנה יחידה'. אברהם שוב חשב שהוא רוקד סולו מול אלהים. אברהם שוב לא הבין את הרמז.

    אז מה אני רוצה מהמרירות של שרה?
    כלום, כמובן. אני לגמרי מבינה אותה. אני רק מבקשת להזכיר לעצמי בעזרת הסיפור שלה כמה שהמרירות לא משתלמת, שהיא הרסנית ושניתן לתרגם אותה לכאב ולחמלה. שרה והגר היו יכולות להיות רות ונעמי ואז אף אברהם לא היה יכול באמת להכאיב להן. שרה לא ידעה לשיר שיר כאב. שרה לא ידעה ליצור בריתות ובכך היא הייתה יותר מדי דומה לאברהם. אפשר היה כמו נעמי. חבל.

    ובבית המדרש של הטוקבקים
    'מים שקטים' יקרה, את אחת ויחידה, חכמה ורגישה, את תמיד מוצאת את נקודת החמלה, את ממתיקה דינים ומהפכת דיונים בבית המדרש. אני בטוחה שגם את לסיפור שרה תמצאי קריאה חומלת. יקירתי, תבורכי.

    שבת שלום



    بخش انگلیسی ENGLISH
    Iranian president applauds Obama
    By ASSOCIATED PRESS
    TEHERAN,Iran
    Nov 6, 2008 19:40 | Updated Nov 7, 2008 20:30




    Iranian President Mahmoud Ahmadinejad on Thursday congratulated Barak Obama on his election win - the first time an Iranian leader has offered such wishes to a US president-elect since the 1979 Islamic Revolution.


    The text of the note was carried by the official IRNA news agency.

    In the message, Ahmadinejad also said he hopes Obama will "use the opportunity to serve the (American) people and leave a good name for history" during his term in office.

    RELATED
    Livni urges Obama not to talk to Iran
    Iran: Obama more rational than McCain
    Testing Obama's mettle
    Iran and US have no formal diplomatic relations since 1979 and the hostage drama when militant Iranian students held 52 Americans captive 444 days.

    Current US-Iranian relations remain very tense, with Washington accusing Iran of trying to develop nuclear weapons and of providing support for Shi'ite militants who are killing US soldiers in Iraq - charges which Teheran denies.




    Teheran sees Obama's victory as a triumph over the unpopular policies of President George W. Bush, who repeatedly clashed with Iranian leaders while in office over Iran's controversial nuclear program and Teheran's opposition to the US-led invasion and occupation of Afghanistan and Iraq in 2001 and 2003, respectively.

    In his message to Obama Thursday, Ahmadinejad went on to say that "nations of the world" expect changes from Obama - mostly that he will change current US foreign policy.

    That policy, the note claimed, was "based on warmongering, occupation, bullying, deception and humiliation, as well as discrimination and unfair relations" and has led to "hatred of all nations and majority of governments toward the US leaders."

    Ahmadinejad also said that Obama is expected to replace such a policy with "an approach based on justice and respect, as well as lack of intervention in the affairs of others."

    Iranians will welcome such changes, Ahmadinejad added.


    Iran's government refused to publicly side with any of the US candidates throughout the presidential race, although Parliament Speaker Ali Larijani said last month that Obama seemed "more rational" than Republican John McCain.

    Obama has said he is open to direct diplomacy with Iranian leaders as a way to break the impasse between the two countries or give the US more credibility to press for tougher sanctions if talks fail
    .

    No comments: