Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Monday, April 7, 2008

    حسن خمینی : آنجايی که اسلحه حضور پيدا کند، گفت و گو به پايان می رسد. زهرا اشراقی : ۱۳، ۱۴ ساله ها فشار تحمل نمیکنند و به زودی واکنش نشان خواهند داد.


    کاریکاتور : نیک اهنگ کوثر
    »» تفسیـــــــــر سیاســـــــــــی ««

    حکومت اسلامــــــــی ، اره یا نه !!
    احمدینـــــــــــــــــــژاد ، اره یا نه !!
    جنـــــــــــــگ میشـــود ، اره یا نه !!.

    نوشته : داوید فاخری

    ششم اپریل ۲۰۰۸







    فکر میکنید موقعیت احمدی نژاد در این مرحله از زندگی سیاسیش چگونه است ؟ ایا چگونه فکر میکند و ایا چکونه عمل میکند ؟! ایا از سال گذسته درسی گرفته تا حد اقل از این ۱۰ / ۱۵ ماهی که از دوران چوپانیش مانده فکر درستی بحال این ملت که از ترس جان و ناموس عزیزانشان بره وار تحت ستم و ظلم او و عاملانش صبح را شب و شب را صبح میکنند بنماید ؟! و یا انکه تازه دستش گرم شده و وبه بازی ضحاک گونه اش همچنان ادامه خواهد داد ؟ !. .




    احمدینژاد و کاسترو و چاوز و اورتگو



    اینروزها خبرهای خوشی از وطن نمیرسد البته این موضوع غریبی نیست ! الان ۳۰ سال است که بهمینگونه ادامه دارد !.
    کما فی المعمول ترکتازیهای دیوانه وار وی که در اغاز بچه گانه بنظر میرسیدند سریعتر از انچه تصورش میرفت چهره وحشتناک و حقیقیش را با کمک خود او بر جهانیان برملا ساخت ! . او انقدر عجله داشت تا اهداف واقعی و پشت پرده نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان روشن سازد که بی پرده شروع به انتشار اخباری کرد که جز نمایش تهدید و ارعاب نسبت به کشورهای منطقه و سایر کشورهای متمدن را در پی نداشت ! و تنها حس تنفر و انزجار انان را نسبت به این رژیم که متاسفانه بیخود و یا باخود دامن پاک و معصوم ملت ما را که تنها میوه ئي که از حاصل این انقلاب چشیده بدبختی بوده و بدبختی بوده و باز هم بدبختی و ناکامی و زجر و تحقیر را نیز الوده میسازد ! و در کنار صدمات حیثیتی که تا کنون بر اثر اعمال سیاستهای نابخردانه و به عمد دشمن سازانه او و مولایش ایت الله خامنه ئی و سایر باج و رشوه بگیران دستگاههای دولتی و نظامی نصیبشان گردیده ، انان را در مخاطره جنگی خان و مان برانداز نیز قرار دهد !!.
    اوضاع داخلی به انجائی از کثافت رسیده که سر و صدای نسل دوم ایت الله خمینی را هم در اورده ! . انگار نه انکه ایت الله خامنه ئي شاگرد کوچک ایت الله خمینی بوده و با لطف و پشتیبانی اطرافیان وی بوده که تاج کیانی را که به شکل عمامه در امده بجای ایت الله منتظری بر سرش گذاردند و بر اریکه سلطنت ایران زمین که باز مانده از شاهان کیانی و هخامنشی و اشکانی و ساسانی و افشاری و پهلوی است نشاندندش که بر ان تکیه بزند و ملیجکی را هم مثل احمدی نژاد در اختیارش گذاشتند تا بایستد و بادش بزند !!.
    همین چندی پیش بود که انان با کمال پر روئي از تآیید صلاحیت نوادگان خمینی در شرکت در انتخابات مجلس هشتم که انجام نمایشی ان بطرز مضحکی تاسفبار بود ، خود داری کردند بلکه اکثر راههای پیشرفتهای سیاسی را هم بر انان بطرق مختلف میبندند !
    ایسنا بنگاه خبری دانشجویان ایران در مقاله ئي مینویسد ، حجت اسلام حسن خمينی و زهرا اشراقی، نوادگان بنيانگذار جمهوری اسلامی و سعيد ليلاز، کارشناس امور سياسی در گفت و گو با روزنامه های ايتاليا از نحوه برگزاری انتخابات و سياست های دولت محمود احمدی نژاد انتقاد کردند.




    حسن خمینی ، نوه ایت الله خمینی


    به گزارش ایسنا حجت الاسلام حسن خمینی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه لارپوبليکای ايتاليا که با وی در جماران ملاقاتی داشته است، به دو مساله چون حضور نظاميان در صحنه سياست و درگيری های روزهای قبل از برگزاری انتخابات اشاره می کند و در رابطه با حضور پررنگ تر نظاميان، می گويد: « آنجايی که اسلحه حضور پيدا کند، گفت و گو به پايان می رسد . »
    نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به حملات سخت هواداران محمود احمدی نژاد به طرفداران اصلاحات، میگوید که به نظر وی « برخی درگيری را جانشين رقابت ساخته اند و اين به نفع نظام نمیباشد «« !.
    اما دراین میان سخنان خانم زهرا اشراقی، نوه دیگر آيت الله خمينی که روزنامه ايل ريفورميستا با او مصاحبه کرده شنیدنی تر است !. ایشان با زبانی ديگر و بسیار تهاجمی با مساله احمدینژاد که غیر مستقیم نیز ایت الله خامنه ئی را هدف قرار داده برخورد می کند ! او می گويد:



    زهرا اشراقی ، نوه ایت الله خمینی همراه با هسمر خود، محمد رضا خاتمی

    « پدربزرگم که بنيانگذار جمهوری اسلامی است هرگز حکومت اسلامی را مد نظر نداشت !.»
    او که مسئول جوانان حزب مشارکت ايران اسلامی نیز هست می افزاید: « کشور ما در حال حاضر دوران سياهی را می گذراند ولی فکر نمی کنم اين دوران مدت زيادی به طول انجامد.»
    خانم زهرا اشراقی با جرعت خاصی که از هیچ دست اندر کار سیاستی در ایران تا بحال مشاهده نشده و حتی حالت اعلام جنگی علنی را به حکومت و عوامل ان میدهد ، به انان هشدار می دهد: « جوانانی که ۱۳ ، ۱۴ سال دارند امروز حاضر نيستند فشارهای کنونی را تحمل کنند و به زودی از خود عکس العمل نشان خواهند داد.»
    زهرا اشراقی، نوه آیت الله خمینی در ادامه با خشم میگوید: « احمدی نژاد، فاجعه است و من از سياست خارجی تا سياست اقتصادی دولت او به ويژه سياست هايش در قبال زنان را به هيچ وجه قبول ندارم . »
    ایشان اضافه میکند که به عقیده او انزوای کنونی ايران نتيجه »» دخالت های دولت کنونی در امور کشورهای همسايه است «« که علت اصلی عدم اطمينان جامعه جهانی به جمهوری « اسلامی ايران است.»
    این دو شخصیت شناخته شده تنها کسانی نیستند که از اوضاع در هم و بر هم مملکت بطور منطقی و اگاهانه شکایت دارند و انتقاد میکنند! بلکه هر کس که دستی بر اتش انچه که در ایران میگذرد دارد نیز اینگونه نظرهائي را اظهار میکنند !.
    سعيد ليلاز، کارشناس امور سياسی در مورد انتخابات اخیر و بی اثر بودن ان ، در مصاحبه ئي که با کوريره دلاسرا داشته گفته است که « مهم نيست ۷۰ در صد و یا ۱۰۰ در صد اصلاح طلب به مجلس راه يابند زيرا در هر صورت نقشی در تعيين سياست های نظام نخواهند داشت و مجلس در دست قشر جديدی که نظاميان آن را تشکيل می دهند خواهند بود.»
    او در ادامه به نقش نظاميان در صحنه سياست که به گفته او « روز به روز افزايش می يابد » اشاره کرده و می افزايد: « امروز روحانيون و نظاميان به مبارزه با يکديگر مشغولند و آن نظاميانی که در جوانی در جنگ با عراق حضور داشتند امروز در صدند روحانيون را کنار گذارده و قدرت را تصاحب کنند . » ، شما چه میگوئید ؟ بنظر من انان ( نظامیان ) به هیج عنوان در پی کسب قدرت نیستند ( نه انکه از داشتن ان بدشان میاید ! ) بلکه واضح است که انان بدینوسیله سهمشان را از چپاول در امدهای ملی که تاکنون توسط روحانیون انجام و به جیب انان سرازیر میشده طلب میکنند ! و تنها راه مؤثری را هم که یافته اند تا موافقت انان را جلب کنند ، تهدید ضمنی به کودتا بر ضد انان بوسیله ورود و اشغال مجلس و سایر دستگاهها از راه به اصطلاح »» قانونی «« ان است !.
    به عقیده سعيد ليلاز افزايش بهای نفت نيز عامل بازدارنده اصلاحات به حساب می آید و در اين زمينه می گويد : « در کشوری که تنها ۱۰ درصد از بودجه از طريق ماليات تامين می شود ! صاحبان قدرت خود را در مقابل ملت مسئول نمی دانند و برعکس ملتی که سالانه هر نفرش هزار دلار از دولت تحت عناوين مختلف دريافت می کند را تابع خود به حساب می آورند !.
    از انچه در داخل مملکت میگذرد گفتیم ، اکنون برویم به سراغ روابط اشفته و بیسامان خارجی کشورمان که به یمن اگاهیهای علمی / سیاسی گردانندگان ان ، یا مورد تهدید و یا مورد مضحکه جهانیان هستیم و یا هر دوی انان با هم !.



    احمدینژاد و حمله ه اسرائیل

    متاسفانه شکی نیست که بوی جنگ به مشام میرسد ! اینرا در همه محافلی که به نوعی با مساله ایران بویژه مساله اتمی شدن ان سر و کار دارند میتوان مشاهده کرد و شنید !. در مصاحبه های رادیو و تلویزیونی که با افراد اگاه و سرشناس انجام میگیرد ! در تفسیرهای سیاسی که در نشریات به چاپ میرسند ! حتی در شوهای شبانه که در انان با ادمهای گوناگون مانند هنر پیشه ها و غیره مصاحبه میشود ، که در ان بگونه ئي پای ایران به میان کشیده میشود نیز بهمچنین !. بطور مثال
    بي بي سي در ۴ آوريل امسال ۲۰۰۸ اینگونه گزارش کرد که ايران دستگاه هاي سانتريفوژ جديدي را در مرکز هسته اي نطنز مستقر ‏کرده است. و ديويد آلبرايت، کارشناس آمريکايي نیز به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت ممکن است آنها با ‏سانتريفوژهايشان تا يک سال ديگر به تسليحات هسته ‏اي دست پيدا کنند !.
    از سوی دیگر نیز مهران بياتي، يک سياستمدار ايراني در برلين میگوید ، اگر ايران بدون توجه به خواست جهاني به برنامه غني سازي ادامه دهد، وقوع جنگ به عنوان راه حل نهايي، ‏اجتناب ناپذير خواهد بود و در آن صورت، »» ‏جنگ در آينده نزديکي آغاز خواهد شد ««.
    براتي که جنگ را براي ماه هاي آينده پيش بيني مي کند تاکيد دارد که "ممکن است اين حمله ‏نه تنها از سوي ايالات متحده، بلکه با همراهي اسراييل انجام شود." گرچه از نظر وی توقف غني سازي ‏اورانيوم در دو هفته آينده از جانب ایران منتفي نیست.‏
    اين کارشناس روابط بين المللي مي گويد ، اظهارات اخير رهبر مذهبي ايران ، علي خامنه اي ، در پيام ‏نوروز را مي توان اينطور توصيف کرد که او لازم میبیند که ايران به نوعي سازش کند چون انگونه که بنظر میرسد ، ايران جدي بودن تهديدات ‏جنگي را احساس کرده و ايستادن در برابر نيروهاي خارجي را غيرممکن مي داند !. ‏
    او درباره اينکه چه کسي ممکن است جنگ را شروع کند، میگوید ، ماهيت عمليات نظامي نيروهاي ناتو بر پايه ‏دفاع گذاشته شده، اما ايالات متحده آمريکا يا هر کشور ديگري ممکن است بدون اجازه جامعه جهاني دسته به ‏حمله عليه ايران بزند. از نظر براتي ايالات متحده طرح هايي را به طور فعال در اين زمينه تدارک ديده ‏است و نيروهاي خود را در آمادگي براي يک نبرد، به حاشيه جنوبي ايران برده و به طور جدي ايران را ‏تهديد کرده زيرا معتقدست از نظر جامعه جهاني، طرح هاي هسته اي ايران ماهيت منفي دارد." به گفته وي، »»‌ ‏بعد از اينکه اسراييل به ايران حمله کند، ناتو و ايالات متحده و نيز ساير کشورها براي پشتيباني به نبرد کشيده ‏خواهند شد. ««. ایا ما دوباره شاهد فجایعی خواهیم بود که دیدن هر لحظه ی انان که درعراق میگذرد لرزه بر اندام هر انسانی میاندازد ؟! و ایا اینبار این کشور عزیز ماست که هدف خود افریده مشتی ارازل و اوباش دولتی و حکومتی که ان را مانند گوشت دریده و پاره پاره شده حیوانی در بیابان به دلخواه خود ، به هر سوئی میکشندش ، قرار خواهد گرفت ؟! ‏
    نظر ولادمير مسامد، يک کارشناس موسسه مطالعات آسيا و آفريقا از دانشگاه اروپايي در اورشليم نیز قابل اهمیت است که میگوید : »» اگر ‏تحريم هاي بين المللي به نتيجه نرسد و بخش نظامي ، برنامه هسته اي ايران را متوقف نسازد، دنيا لازم است به ‏سياست زور متوسل شود ««. او چنین ادامه میدهد : واضح است که اين راهي براي خروج از بحران نيست و مي تواند منطقه را به ‏نابودي بکشد، اما يافتن راه حل ديگری نيز مشکل است. به گفته اين کارشناس اسراييلي، پس از گزارش ‏سرويس هاي امنيتي ايالات متحده درباره متوقف شدن برنامه تسليحات هسته اي ايران حدود چهار سال پيش، ‏مشکل ما با ايراني که به دنبال سلاح هسته اي است وارد مرحله جديدي شد. او گفت " از نظر سياسي، در اين مرحله ‏اسراييل با رژيم بنيادگراي احمدي نژاد رو در رو ايستاده است . " ‏


    به گفته اين کارشناس، »» اگر دستگاه ديپلماسي بوش براي توقف برنامه هسته اي ايران چندين سال پيش تلاش ‏کرده بود، حالا و امروز فقط به نظاره موضوع مي نشست ! «« یعنی همان کاری را که کلینتون میبایست در زمان ریاست جمهوریش در مورد حمله به کشتی »» کول «« و انفجار ان در خلیج فارس که توسط افراد القاعده انجام گرفت و در ان حادثه ۱۹ ملوان امریکائی جان باختند میکرد ، که نکرد ! و در نتیجه ان پای بوش و سربازان امریکائي به ان باطلاق کشانده شد. ‏


    در گیریهای اژانس انرژی اتمی و ایران احمدینژاد و خامنه ئي

    مسامد میگوید ، بعد از تعطيلات نوروز، روزنامه دولتي ايران مقاله اي را درباره تلاش هاي ايالات متحده براي ‏از سرگيري روابط با ايران به چاپ رساند. از نظر مسامد، اکنون زمان مناسبي براي پيش گويي درباره اقدام ‏نظامي آمريکا عليه ايران نيست "در شرايطي که جامعه جهاني نسبت به برنامه هسته اي ايران بي تفاوت ‏است، تهران و احمدي نژاد به تلاش هاي شديد خود براي ذخيره اورانيوم لازم در توليد کلاهک هسته اي و ‏حمايت مالي از تشکل هاي بنيادگرايي و نيز سياست و پشتیبانی از تروريسم بين المللي ادامه مي دهند ! نظر شما چیست ؟؟ ."
    پایان

    1 comment:

    Unknown said...

    شما ترسوها كه به وطن خودتان توهين مي كنيد وكشور خودرا تهيد براي جهان مي دانيدوجيره خار اجانب هستيد ،حداقل تاريخ ايران خوب مطالعه نمائيد ،ايراني سختي نارسائي ،تحريم ،شكم گرسنه راقبول دارداما ننگ نوكر اجانب بودن راتحمل نمي كند .واگر زماني بيگانه اي دست از پاخطا نمايدباقدرت جواب خواهد داداگر خوابيد تاريخچه ي هشت سال دفاع مقدس كه تمام زورگويان جهان صدام راحمايت كردند عاقب باقدرت خداوند بوزه همه آنها به خاك ماليده شد،وبايد بدانيد هرچند اربابان شما احمقند اما جرآت تجاوز به خاك ايران راندارند.خيالتان آسوده باشد ما كمبود امكانات تحيريم وياهرچيز ديگر جزءاينكه مارا به خود آورده كه خود سازنده باشيم كاش ماهميشه وهمه وقت بتوانيم از اين فرصتها استفاده نمائيم.با اميد به خداوهدايت شما گمراهان به راه راست .