Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Friday, April 11, 2008

    وزیر ارشاد جمهوری اسلامی : باید به دنبال « میان بر » فرهنگی باشیم !. طنز از خودشان به خودشان : داوید.

    وزیر ارشاد جمهوری اسلامی : باید به دنبال « میان بر» فرهنگی باشیم

    طنز از خودشان بر خودشان !!.

    داوید

    یازدهم اپریل ۲۰۰۸







    اصل این گزارش در رادیو زمانه http://radiozamaaneh.com/news/2008/04/post_4515.html امده و من چون حس کردم خبرنگار مربوطه به دلائل درد اوری ! شرم حضورش شده که حقیقت امر را گزارش کند ، بنابر این تصمیم گرفتم حالا که من در جائی زندگی میکنم که دلائل درد اوری برای گفتن حقیقت برای کسی پیش نمیاید ! ( نمیاورند ) پس حقیقت این گزارش را به انگونه که در راهروهای تو در تو و شکم پیچ اور وزارتخانه ارشاد اسلامی و بصورت در گوشی زمزمه شده و یکی از جاسوسان بیعرضه گروه اصلاح طلب مجلس انرا شنیده و برای من انرا ایمیل نموده ، و چون هم همواره معتقد به این واقعیت بوده ام که »» حسود یکدم نیاسود «« و برای انکه ثابت کنم که ادم حسودی نیستم و نمیخواهم این زهر مار دولت و حکومت اسلامی را بتنهائی تنغیه کرده باشم برای شما نیز انرا بازگو میکنم ! .

    در حالی ‌ که وزیر ‌کشورِ دولت محمود احمدی ‌نژاد از « وحشت » جوامع بین ‌المللی از « قابلیت ‌های فرهنگی ایران » سخن می ‌گوید، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی اعلام کرد، این کشور برای رسیدن به « شکوفایی فرهنگی » باید در همان حال که به واپس گرائیهای فرهنگی تا عصر حجر میتازد از راه « میان ‌بر » هم استفاده کند !. او همچنین اضافه کرد ، استفاده از روش واپس گرائی فرهنگی پدیده ایست که به ابتکار طلبه های سال چهارم یکی ازغولکستانهای قم اختراع گردیده و به همت دفتر رهبری نیز به ثبت جهانی رسانیده شده است !.
    به ‌گزارش خبرگزاری مهر، محمد ‌حسین صفارهرندی که به همراه رئیس ‌ جمهور و سایر وزرای کابینه احمدی ‌نژاد در خراسان ‌ رضوی به ‌سر می ‌برد، در حاشیه دیدار با اعضای کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد این استان گفت، از همه ایت الله های پر زور و حجت الاسلامهای با بنیه و امامان بازو کلفت برای یافتن سریع این «میان ‌بر» بمنظور دستیابی به شکوفایی فرهنگی استفاده خواهیم کرد ، و در حالیکه از نهیب ناگهانی محمود اقا دمپائی ، خشتکش را خیس کرده بود با عجله و دست پاچگی اضافه کرد ، البته نه استغفر الله قبل از دستیابی به سلاح حاصل از انرژی اتمی که حق مسلم ماست و ما به ان برای استفاده صلح امیز در جنگی که در اینده براه خواهیم انداخت احتیاج داریم ! .

    در ایران از سوی آیت ‌الله خامنه ‌ای سال ۱۳۸۷، سال « شکوفایی و نوآوری» نامیده شده ‌است که در همان لحظات اولیه اعلام ان با سوت و هو و جنجال و خنده و قر و قمبیل ملت همیشه در مزاح و شوخی مواجه گردید.

    در همین حال «مصطفی پورمحمدی» وزیر ‌کشور کابینه احمدی ‌نژاد در جمع مردم سبزوار گفت: ترس جوامع بین ‌المللی و سنگ ‌اندازی ‌های آنها بیش از هر چیز ناشی از قابلیت ‌های فرهنگی ایران است که مبادا این واپسگرایهای ما بجائی بکشد که تعداد داوطلبان عملیات شهادت طلبانه و انتحاری ، بیش از اندازه ی تعداد مردم جهان شود که قرار است بدست انان »» ترور شوند «« ! و در نتیجه جهان با بحران کمبود انسانی مواجه گردد ! که حاصل ان بطور وحشتناکی غیر قابل پیشبینی خواهد بود !.



    «مصطفی پورمحمدی» وزیر ‌کشور گفت: ترس جوامع بین ‌المللی از اینستکه مبادا تعداد داوطلبان عملیات شهادت طلبانه و انتحاری ، بیش از مردم جهان شود که قرار است بدست انان »» ترور شوند ««


    پورمحمدی که تا چند روز دیگر براساس اعلام سخنگوی دولت، از مقام خود برکنارش خواهند کرد، اشاره ‌ای به مصادیق این قابلیت ‌های فرهنگی نکرد، اما گفت که برای ارائه قابلیت ‌های فرهنگی باید ظرف و بسته ‌بندی دایپرها و کاغذ توالتها و کاورهائی که از لحاظ بهداشتی روی توالتها میگذارند و انگاه روی انان مینشینند ( توالتهای اینجا »» ایالات متحد امریکا «« با »» خلاهای جمهوری اسلامی «« تفاوتهای عمده دارند ! ) را بصورتی مناسب ایجاد کرد .

    این در حالی است که هیئت نظارت بر مطبوعات، نهاد وابسته به وزارت ارشاد از سال گذشته تاکنون به جرم »» کند روی و یا توقف در واپسگرائی «« بیش از ۱۷ نشریه را توقیف و سرنوشت برخی از کتاب ‌های در آستانه انتشار را به حالت تعلیق درآورده و تا توانسته روزنامه نگار و عکاس و خبرنگار را نیز یا خانه نشین کرده و یا برای هواخوری به حیاط خلوت اوین فرستاده و یا انکه انان را به میل و دلخواه خودشان به خارج از کشور تبعید نموده است .



    »» احمدی نژاد به صفار هرندی : خائن ، اول انرژی اتمی ! بعدأ .... «« .


    توقیف گسترده نشریات به دلایل گوناگون و بلاتکلیفی برخی از ناشران و نویسندگان در مورد سرنوشت آثار خود، در هفته ‌های اخیر باعث دو واکنش همسو با یکدیگر از سوی فعالان رسانه ‌ای و فرهنگی در ایران شد چنانکه برخی از انان با پاهای شکسته و برخی نیز با دستهای شکسته و دسته ئی نیز با سرهای شکسته و گروهی که از ان سه دسته تعدادشان بیشتر بود با دست و پا و سر شکسته و تعدادی احساساتی ( بزبان صحیحتر احمق ! ) نیز با دست و سر و پای سالم برای ابراز واکنش خود به جلو دفتر کیهان شریعتمداری ، سر دسته صنف »» تصنیف فروشان «« گرد امده بودند که این دسته اخری نیز پس از انکه در اخر کار مورد ضربات شکننده و خرد و خمیر کننده مرحمت امیز سربازان امام زمان ( تعالی فرجه ) قرار گرفتند به گروه دست و پا و سر شکسته پیوستند و به ادامه واکنش نسبت به دردهای ناشی از زخم و زارهای خود پرداختند !!.

    در اولین واکنش، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با صدور نامه ‌ای خطاب به وزیر ارشاد از این مقام دولت خواستند تا برای وضعیت نامعلوم کتاب ‌های در انتظار مجوز چاره ‌ای بیندیشد! چون از وقتیکه بنا بدستور ان اداره ظاله کتابهارا پاره پاره کرده و بعد نیزانان را به اتش کشیده اند ! نمیدانند که با خاکسترهای باقیمانده شان چه کنند و انانرا در کجا بریزند ! چون ادرس »» عمر بن خطاب «« را هم که ۱۴۰۰ سال پیش شغلش پاره کردن و سوزاندن کتابهای غیر مسلمانان بود و در کشور ماهم تمام کتابها را سوزاند و خاکسترهایش را هم با خود برد را گم کرده اند که بیاید و خاکسترهای این کتابها را هم جمع اوری نمود و به بقیه انان اضافه نماید! مستأصل مانده اند که جواب سپور محل را چه بدهند !!. ؟!.
    در واکنش دیگر، انجمن منتقدان سینمای ایران روز گذشته با با صدور بیانیه ‌ای به لغو امتیاز نشریات سینمایی «دنیای تصویر» و « هفت » اعتراض کرد که چرا دولت و در راس انان وزارت ارشاد



    »» صفا هرندی : ما واپسگرائی را با کمک راههای میان بر تا رسید به عصر حجر ادامه میدهیم ! «« .


    تنها به انان بند کرده و تنها میتواند به ضعفا زور بگوید !. و با صدائی که از درد از ته چاه در میامد ، یکصدا و مصرانه از دراکولای وزارت ارشاد ، محمد حسین صفار هرندی خواستند که اگر تو و نوچه هایت »» مرد هستید «« بروید و به »» هالیوود و بالیوود و پلی بوی و پنت هاوس «« بند کنید ! تا در جواب چنان به همه هیکل هشت ضلعیتان بند کنند که تا عمرتان باقیست با دیدن هر ریسمان سیاه و سفیدی »» شرت مامان دوختتان «« را خیس کنید !! .
    داوید

    No comments: