Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, August 13, 2008

    هر روز که میگذرد چهره جنگ با ایران بیشتر رنگ میبازد . « نه » گفتن امریکا به اسرائیل در مورد حمله به ایران و درهمان حال تحریم ۵ شرکت ایرانی دیگر!.

    تهیه و تنظیم
    داوید/تنه نزن











    پیشگفتار
    قدر مسلم انکه هر گزینه ئی برای حل مشکلی که ایران در بین خود و امریکاو اروپا سالهاست افریده انتخاب شود که جان و ناموس ملتهای طرفین را مورد تهدید قرار ندهد ، ایده ال است. ولی چون تمام تهدیدها ئي که بر علیه ایران صورت میگیرند بر مبنای تهدیدات پیشینه ایست که دولت های بیخرد جمهوری اسلامی بسوی امریکا و بویژه اسرائيل نشانه رفته اند ، چاره ئي برای ایران نمیماند ، اگر برای جان و ناموس و مال شهروندان بیگناهش پشیزی ارزش قائل است دست از پراکندن شعارهای ضد یهودی و ضد بشری بردارد و با استفاده از عقل سلیم به حل این معضل تا قبل از انکه بیشتر از این دیر شود با غرب همکاری نماید !. اما ایا میشود از ایران ایت الله خامنه ئی و دستور بگیر او احمدی نژاد با اینگونه شعارهائی که مانند بادکنک به هوا میفرستند انتظار همکاری داشت ؟!. به این اخرین مصاحبه که توسط شبکه NTV CNN بامحمود احمدینژاد انجام گرفته توجه کنید :
    « به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا وی در مصابحه با شبکه NTV CNN ترکيه گفت: "رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان قابل مقایسه با کشور بزرگ ایران نیست. حتی در اذهان آنها هم نمی‌گنجد که با ایران درگیر شوند."
    وی افزود: "البته ممکن است چنین تصوری را در آرزوهایشان داشته باشند اما آن را با خود به زوال خواهند برد آنان بسیار حقیرتر از آن هستند که بخواهند علیه ایران برنامه‌ای اجرا کنند چنانچه خودشان نیز به این موضوع اذعان دارند."

    داوید





    برگرفته از




    ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ 
    آمریکا پنج شرکت دیگر ایرانی را تحریم کرد


    وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، پنج شرکت ایرانی دیگر را که گفته می‌شود در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور همکاری دارند تحریم کرد.



    واشنگتن به تازگی تعدادی از شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی را به اتهام حمایت و مشارکت در تولیدات هسته‌ای تهران تحریم کرده بود.





    این در حالی است که تهران هرگونه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را انکار کرده و برنامه‌های خود در این زمینه را صلح‌آمیز معرفی می‌کند.

    خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر به نقل از استوارت لوی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: «مؤسسات تجاری و مالی مسئول در سراسر جهان در تلاش برای جلوگیری از انجام مبادلات اقتصادی با سازمان‌های هسته‌ای و موشکی تهران و نیز شرکت‌های ایرانی که با ظاهری دیگر برای انجام این نوع فعالیت‌های رژیم ایران اقدام می‌کنند، هستند.»

    شرکت‌های جابربن‌حیان، مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته‌ای کرج، مرکز تحقیقات تولید سوخت هسته‌ای اصفهان، شرکت تولید تجهیزات ایمنی و شرکت صنعتی جوزا از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

    آقای لوی افزود که پنج شرکت یادشده به‌طور مخفیانه در راستای بلندپروازی‌های خطرناک هسته‌ای تهران حرکت می‌کنند.

    شهروندان و شرکت‌های آمریکایی، اجازه انجام معامله با این شرکت‌ها را ندارند و دولت آمریکا نیز مجاز به انسداد دارایی‌های آنها در این کشور است.

    ایالات متحده، ماه گذشته نیز صنایع شیمی پارچین، شهید ستاری، هفت تیر و صنایع مهمات و متالورژی را در مورد تحریم قرار داده بود.

    به گزارش رویترز این تحریم‌ها پس از آن صورت می‌گیرند که ایالات متحده، آلمان، بریتانیا و فرانسه اعلام کردند به دنبال ممانعت ایران از پاسخگویی به پیشنهاد غرب، تحریم‌هایی گسترده‌تر از تحریم‌های سازمان ملل را علیه این کشور اعمال می‌کنند.

     
    «آمریکا برای حمله به ایران به اسرائیل کمک نمی‌کند»

    ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایالات متحده با هرگونه حمله نظامی تل‌آویو علیه تهران مخالفت کرده است.







    به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک افزود: «آمریکایی ‌آمادگی صدور مجوز برای حمله ما به ایران را ندارند. اسرائیل هیچ گزینه‌ای را در برخورد با ایران حذف نمی‌کند اما در همین حال ما باید در محدوده دیپلماسی در خصوص ایران پیشرفت کنیم.»

    اسرائیل، ایران را اصلی‌ترین ‌دشمن استراتژیک خود می‌داند و از پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور به شدت نگران است.

    روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز نوشت که واشنگتن به تازگی درخواست‌های تجهیزات نظامی و امنیتی اسرائیل را برای حمله به ایران رد کرده و از تل آویو خواسته است آمریکا را غافلگیر نکند.

    این روزنامه پیش‌بینی کرد که جورج بوش در فرصت باقی‌مانده دوران ریاست‌جمهوری خود به ایران حمله نمی‌کند و بیشتر بر استفاده از ابزارهای سیاسی تاکید خواهد کرد.

    فاکس‌نیوز نیز گزارش داد که آمریکا به اسرائیل هشدار داده است حمله نظامی این کشور به تأسیسات هسته‌ای ایران، منافع ایالات متحده را به مخاطره خواهد انداخت.

    باراک، موضع آمریکا در قبال ایران را کاملاً مشخص دانست و گفت که ایالات متحده بر افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران تأکید دارد.

    هاآرتص انتشار بیانیه‌های وزارت دفاع آمریکا در مخالفت با حمله نظامی به ایران را بی‌دلیل ندانسته و افزوده است که حمله پیشدستانه اسرائیل به ایران، می‌تواند تل‌آویو را به عنوان متجاوز به جامعه بین‌الملل معرفی کند و موجب همکاری حماس، حزب‌الله و سوریه با ایران در حمله به اسرائیل شود.

    No comments: