Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Tuesday, March 11, 2008

    عربها در راهند ! کتابخانه های ایران پاک سازی میشوند !. انتخابات در راه است ! مجلس هشتم اسلامی ، زورکی تر و الکی تر از همیشه !!.

    خبرها و نقد و بر رسیها : داوید
    دوازدهـــــــــم مــــــــــارس ۲۰۰۸



    کتابخانه اسکندریه در عهد باستان


    »» کتابخانه های ایران پاک ‌سازی می ‌شوند ««

    چند روزقبل سایت خوب رادیو زمانه بر طبق گزارش خبرگزاری کتاب از ایران از قول دبيركل نهاد كتابخانه ‌هاي عمومي ایران اعلام کرده بود که طرح جمع ‌آوری کتاب ‌های منفی از کتاب ‌خانه ‌های سراسر کشور به زودی اجرا خواهد شد !.
    بروایت زمانه از گزارش خبرگزاری کتاب ( ایبنا ) که از زبان منصور واعظي" در دومين روز گردهمايي مديران كل كتابخانه ‌هاي استان ‌ها سخنرانی میکرد گفت : "كتاب ‌هايي كه ارزش منفي دارند و در گذشته وارد كتابخانه ‌ها شده ‌اند جمع ‌آوري خواهند شد." ولی بگفته این خبر گزاری واعظی نگفت که مبنای ارزش ‌گذاری مجدد کتاب ‌های موجود در کتابخانه ‌های کشور بر چه اساس و شیوه ‌ای خواهد بود ! .


    کتابخانه دانشگاه سن دیه گو

    بنا بر شواهد موجود از زمان پیروزی محمود احمدی ‌نژاد در انتخابات ریاست ‌جمهوری، روند ارزش ‌گذاری کتاب در بسیای از حوزه ‌های فرهنگی بر مبنای قرائت ‌های بنیادین از اسلام صورت می ‌گیرد.

    واعظی همچنین در سخنانش به کمک ۲۰ میلیارد ریالی وزارت فرهنگ اشاره نمود که بتازگی بهدف کمک به ارشاد اسلامی کتاب به مساجد اهدا کرده است ."

    به اشاره زمانه طرح پا ‌ک ‌سازی کتاب ‌خانه ‌های کشور از "کتاب های منفی"‌ در حالی به اجرا گذاشته می ‌شود، که پیش از ۲۰ بهمن ماه سال ‌جاری جمعی از ناشران کشور با برگزاری نشستی مطبوعاتی نسبت به سیاست ‌های سخت ‌گیرانه وزارت ارشاد در اعطای مجوز به کتاب ‌های خود اعتراض کردند.


    کتابخانه عمومی نیویورک

    در همین زمینه نیز شیرین عبادی که وکالت پرونده شکایت ناشران از عملکرد وزارت ارشاد را بر عهده دارد در سخنان خود در این نشست گفت: "متاسفانه در ‌ماههای اخیر ‌ کتابهای بسیاری بدون ذکر دلیل از سوی وزارت ارشاد رد صلاحیت شده و مجوز چاپ نگرفتند." وی گفت: "در حقیقت سرنوشت چاپ کتاب در کشور ما به « سلیقه ‌ها » تبدیل شده است."
    خانم عبادی در این گرد هم ائي هم چنین خاطر نشان کرد : گاهی ممکن است زحمات بسیار یک نویسنده با توجه به چارچوب فکری کسی که کتاب را بررسی می ‌کند از بین برود



    قسمتی از داخل یک کتابخانه معمولی

    من سواد شعر گفتن ندارم ! ولی یادم که افتاد به ۱۴۰۰ سال پیش در ایران خودمان در حمله اعراب که تمام کتابهای با ارزش ان زمان که در کتابخانه های عظیم کشور از بوذرجمهرها در ان جای داشتند! و شبی را هم که در ۹ نوامبر ۱۹۳۸ کتابهای مقدس و عادی یهودیان المانی و اطریشی توسط عمال هیتلر ملعون به اتش کشیده شدند »» دلم «« به درد امد ! و » از روی دل درد اینها را نوشتم و این شعر نه چندان حرفه ئی را با ویدیوی » »‌شب شیشه ئي چاشنیش کردم «« «« !! »

    یا هو العمر الاثانی !
    یا احمدینژاد ارادانی !
    نکند این دو روزه که مهمانی
    بزند بسرت ، کتاب بسوزانی !!.
    انکه اینکار بکرد در زمان ساسانی !
    رهید و بچاک زد زانتقام ایرانی !
    نه تو بود که مدام به پیش مامانی !
    که شود بگرفت یقه ات به اسانی !
    نکند کتاب بسوزانی !
    نکند ای ارادانی!
    داوید .

    ویدیوی زیر
    »» کریستال ناخت ( المانی ) = کریستال نایت (‌انگلیسی ) ۹ نوامبر ۱۹۳۸ که در کلیه شهرهای المان و اطریش تمام کتابهای مقدس و یا معمولی یهودیان نیز در کنار غارت و چپاول خانه ها و مغازه ها و شکستن شیشه های پنجره ها ی خانه ها و ویترینهای مغازه ها توسط »» نازیهای المانی »» به اتش کشیده شدند



    »» انتــــــــــخــــــــــابــــــــــــــات ««


    تبلیغات انتخاباتی در تهران و شهرستانها ! . عکس پائينی از خانمی گرفته شده که بمناسبت »» روز زن ««از شوق برخورداری از ازادیهای اجتماعی که در ایران از انان برخوردار است به حمل ارای تازه رسیده از خارج بر روی دوش خود که با کلمه رمز بزبان انگلیسی ( COTTON پنبه ) مشخص شده اند برای تقسیم انان بین مراکز رای گیری در راه است !!.

    »» شعر انتخابات الکی مجلس هشتم شورای اسلامی »»

    امروز در سایت خوب »» روز «« بمناسبت نزدیکی با انتخابات مجلس هشتم »» الکی ! «« جمهوری اسلامی در رابطه با »» عدم صلاحیتهای انتخاباتی « که بطور گسترده ئي از جانب شورای نگهبان بر علیه کاندیداهای مخالف دولت احمدیتژاد ( در حقیقت مخالفان با بیت رهبری ! ) انجام میگرفت قطعه شعری از محمد جاوید که مناسب با اوضاع انتخابات سروده شده و در وبلاگ »» کازرون نیوز «« در پستی به اسم »» عملکرد متولیان انتخابات مجلس هشتم از زبان شعر «« انعکاس یافته بود را منتشر نمود که چون انرا بسیار خواندنی یافتم انرادر این شماره برای شما نیز اورده ام !!.


    خاتمی درحال سخنرانی انتخاباتی

    "تا شقایــق هست ما رد می کنیم
    در نظارت سعی ممتد می کنیم
    راه آن ها را که از ما نیستند
    با کمال معذرت سد می کنیم
    جای هر کس نیست کرسی های ما
    پس در آن وسواس بی حد می کنیم
    با نـَخود قهریم تا روز ابد
    با خودی ها رفت و آمد می کنیم
    با مخالف اهل شوخی نیستیم
    جان من آیا بگو بد می کنیم؟

    تا سر کاریم بایــــد کار کرد
    بر ورود اصلحان اصرار کرد
    درعوض باید کمی تا قسمتی
    مابقی را کـُلهُم انکار کرد
    بعد هم با چانه و با ضرب و زور
    بعضیا» را داخل آمار کرد«
    راه رشد بعضی از ما بهتران
    با تساهل یک کمی هموار کرد
    باید اصلح را وکالت داد و بس
    غیر اصلح را گِل دیوار کرد

    چون که تأییدیم باید جار زد
    وعده ها را بر در و دیوار زد
    من همان هستم که شیر سیستان
    گرز را بر دیو لاکردار زد
    این شعار انتخابات من است
    مفسدان را باید از نو دار زد
    ازبرای حل و فصل مشکلات
    مشت را بر پوز استکبار زد
    بعد هم « جاوید » را باید گرفت
    بر زبان گنده گویش مار زد. .


    «« اقای خاتمی و انتخابات مجلس / الکی / هشتم ««


    هنرمند، نیک اهنگ کوثر ـ کاریکاتور

    از انطرف نیز اقای »»‌ محمد خاتمی «« رئيس جمهور سابق مملکتمان به انگونه که در خبرها امده »» خاتمی مردم را به شرکت در انتخابات فراخواند «« بلندگویش را بلند کرده و از امت همیشه در خواب میخواهد تا تکانی به انجایشان بدهند و در روز انتخابات با فک و فامیل و در و همسایه قابلمه های غذا را برداشته و در این روز جمعه ( پس فردا ) که مصادف با تولد رضا شاه میباشد برای ریختن ارای خود به صندوقهای انتخاباتی بصورت گسترده بسوی انان هجوم اورند !!. من نمیتوانم باور کنم که این سران رژیم جمهوری اسلامی تا به این حد ساده ، خوش خیال ، زود باور ، نادان و یا قالتاق باشند که نخواهند بپذیرند مردم مدتهاست که دست انان را خوانده اند و باندازه ئی از بابت این نظام و ادمهایش و سیستم گردانندگی مملکت و انتخابات و مصرف بیهوده پول زبان بسته ملت ( همین امروز دو باره اعطای ملوکانه میلیون ۱۵۰اعلیحضرت خامنه ئی از طریق رئیس دفتر او احمدی نژاد بمبلغ یورو دیگر به دانشمندان اتمی نیکاراکوا ! ) و خیلی خیلی چیزهای دیگر دنده شان نرم شده که انتخاب خاتمی و خامنه ئی و خمینی و خلخالی و بقیه برایشان توفیری نمیکند ، مخصوصأ که چه »» بپای صندوقهای رای بروند و یا نروند «« خوب میدانند که انها خودشان ، خودشانرا دعوت میکنند و یکراست سرشان را میاندازند پائين و میایند تو !. مگر اینکه یک روز خدا دلش رحم بیاید و یک کاندیدای روئين تن از عالم غیب برای ما بفرستد که »» قتلهای زنجیره ئي و قتلهای محفلی و قتلهای رسمی دولتی !!! «« بر روی او اثر نداشته باشد و با جرات اعلام بکند که ای مردم این رژیم و این حکومت و این ادمها از روز اول » کشک » تشریف داشته اند ! بیائید پای صندوقهای رای و مرا انتخاب کنید تا با هم »» فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم !! ««.
    داوید .

    1 comment:

    Anonymous said...

    با سلام
    چه كسي جوابگوو چه كسي فرياد رس است ؟؟؟؟
    با سلام وعرض ادب خدمت شما هم وطن و هم زبان محترم عاجزانه در خواست دارم اين ايميل ارسالي من را تا پايان مطالعه فر موده وآنرا بي پاسخ نگذاريد
    دستگيريها وزندان كردن نفوس بهائي موضوع تازه اي نيست واز ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز ادامه داشته است ودر همه اين باز داشتها فقط اتهام مطرح بوده وحتي يك بار نيز سند ومدركي ارائه نشده از باز داشت واعدام هاي سالهاي اول انقلاب يك موضع مشترك بوده وان نيز تهمت كاملا بي اساس جاسوسي بوده است.
    -آتش زدن وتخریب منازل ومحل کسب، قبرستان ها وجلو گیری از دفن اموات در تعداد زیادی از نقاط ایران از جمله: وادقان،جوشقان، جاسب،ده بید، آباده،نوک بیرجند،بشرویه ، منشاد،رستاق، شهسوار،بهنمیر ، عربخیل، بابلسر،سیسان و نقاط دیگر
    -عده زیادی از بهائیان را به اتهامات واهی نادرست زندانی واعدام نمودند.
    - جوانان بهائی را به دانشگاه ها راه نمی دهند.
    -هزاران نفرازکارمندان بهائی را اخراج نمودند و حقوق بازنشستکی باز نشستکان بهائی را به بهانه آنکه بهائی از بیت المال نباید وجهی دریافت نماید قطع کردند در حالیکه حقوق بازنشستگی بیت المال نیست بلکه وجهی است که خود کارمند در دوران خدمت پرداخته است.
    -اماکن متبرکه وتاریخی بهائی و کلیه املاک ومؤسسات مربوط به جامعه بهائی را از قبیل مراکز اداری، بیمارستان وخانه های سالمندان وبینوایان وحتی گورستان ها را تصرف کردند( والبته در این اماکن غصبی نماز گزاردند)
    - در نوک بیرجند زن وشوهر بهائی را به صندلی بسته و آتش زدند.
    - اعضای محافل ملی ایران ومحفل روحانی طهران را که افراد امین جامعه بودند بدون محاکمه به قتل رساندند.
    -پروفسور منوچهر حکیم استاد دانشگاه را که هزاران طبیب برای ایران تربیت کرد وبه تصدیق دوست ودشمن مظهر اخلاق وانسانیت بود ودکتر مسیح فرهنگی را که خاطره خدمات پزشکی او هنوز در ذهن گیلانیان زنده است ودکتر فرامرز سمندری استاد دانشگاه تبریز را که شهري شیفته اخلاق وانسانیت او بود به دلیل بهائی بودن،به قتل رساندند.
    البته مهم اين است در مورد همه این اعذام ها از دختر 17 ساله گرفته تا پیر مرد ۸۵ساله اتهام جاسوسی مشترک بوده
    براستي ايا اين مطالب اخبار ايران نيستند كه اكثر ايرانيان از آن بي خبرند ؟

    قبل از انقلاب بهائيان به بي بند وباري واسلام ستيزي متهم مي شدند وپس از انقلاب به جاسوسي و....هم اكنون نيز به بمب گذاري براستي كدام تهمت است كه به بهائيان وارد نشده وكدام سند در مقابل اين تهمتها ارائه شده است ؟
    در عوض رسانه هاي ايران راحت وازادند تا هر تهمتي را به جامعه بهائي بزنند وبنويسند كه بهائيان دست نشانده انگليس وجاسوس اسرائيل هستند و.....ودر مقابل سايتهاي بهائي كه به اين تهمت ها پاسخ مي دهند به سرعت فيلتر مي شوند تا رسانه ها راحت بتوانند در دادگاه يك جانبه خويش پيروزي خود را جشن بگيرند !!!!
    اینکه افرادی به صرف اعتقاد به یکسری آموزه ها یا آیین خاص از حقوق خود محروم شوند و با انواع تبعیض و نابرابری مواجه شوند به راستی حکایت غریبی است به هر حال طی سه دهه ی اخیر فعالین حقوق بشر در داخل ایران به دلیل حساسیت شدید برخی نهادهای امنیتی و مذهبی کمتر به بحث دفاع از حقوق بهاییان در ایران نزدیک شده اند و حتی در اندک مواردی که دفاعی از حقوق این اقلیت تحت ستم صورت گرفته مدافعین با فشار تبلیغاتی-امنیتی گسترده ای مواجه شده اند - شیرین عبادی حقوقدان برجسته و برنده ی جایزه ی صلح نوبل آخرین نمونه از این افراد بوده است
    از جمله حقوقی که هموطنان بهایی همواره از آن محروم بوده اند "حق تحصیل" در مراجع آموزش عالی است، اعلام نتایج کنکور سال جاری مشخص کرد که هنوز بهاییان به صرف بهایی بودن از "حق تحصیل" محرومند. این در حالیست که نه تنها مطابق قواعد حقوق بشر بلکه حتی وفق همین قانون اساسی موجود هم "نقض حق تحصیل بهاییان" غیر قابل توجیه است.
    اعلاميه ي جهاني حقوق بشربا اختصاص ماده ي 26 خود به "حق آموزش"، در واقع اهميت جدي اين حق اساسي و غير قابل ترديد را در منظومه ي حقوق بشر متذکر شده است. صدر اين ماده با عبارت "هر کس حق دارد از آموزش بهره مند شود" آغاز مي شود. با توجه به اطلاق حق آموزش به "هرکس" و با نگاه به ماده ي 2 اعلاميه (در واقع با جمع مواد 2 و 26 اعلاميه) مي توان نتيجه گرفت که "هر کس بي هيچ تبعيضي از هر حيث، مانند نژاد، رنگ، جنسيت، زبان، دين، عقايد سياسي يا غير آن، اصل و منشا ملي يا اجتماعي، ثروت، ولادت يا هر موقعيت ديگر از حق آموزش بهره مند خواهد بود" اين بدان معناست که ايجاد هر گونه محدوديت براي تحصيل افراد بر مبناي معيارهاي پيش گفته مصداق تبعيض، آپارتايد و نقض آشکار حقوق بشر است. ماده ي 13 از ميثاق حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي که دولت ايران نيز به آن پيوسته و در نتيجه رعايت مفاد آن براي جمهوری اسلامی الزامي است به ابعاد مختلف حق آ موزش اشاره دارد، ماده ی 13 از جمله به این نکته اشاره می کند که كشورهاي‌ طرف‌ اين‌ ميثاق،‌ "حق‌ هر كس‌ را به‌ آموزش‌ و پرورش‌ به‌ رسميت‌ مي‌شناسند".
    همچنین مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز محروم کردن بهاییان از حق تحصیل فاقد هر گونه مبنای حقوقی و خلاف اصول مسلم قانون اساسی است: مطابق بند سوم از اصل 3 قانون اساسي جمهوري اسلامي تامين "آموزش و پرورش و تربيت بدني رايگان براي همه در تمام سطوح، و تسهيل و تعميم آموزش عالي" از جمله وظايف مسلم دولت است. همچنين اصل 30 قانون اساسي جمهوري اسلامي در بياني صريح مقرر مي کند که: "دولت موظف است وسايل آموزش و پرورش رايگان را براي همه ملت تا پايان دوره متوسطه فراهم سازد و وسايل تحصيلات عالي را تا سر حد خودکفايي کشور به طور رايگان گسترش دهد."

    استفاده ازقيد "براي همه" در بند سوم از اصل 3، و "براي همه ي ملت" در اصل 30، بيانگر اين واقعيت است که نويسندگان قانون اساسي حق آموزش را براي تک تک ايرانيان و بدون اعمال هرگونه تبعيض جنسي ديني، عقيدتي، سياسي، قومي، زباني و تبعيضاتي از اين دست به رسميت شناخته اند. در واقع نويسندگان قانون اساسي هيچگونه محدوديتي براي افراد جهت استيفاي "حق آموزش" قائل نشده اند و آن را حقي متعلق "به همه" محسوب کرده اند
    مطابق اصل 13 قانون اساسي "ايرانيان زرتشتي، کليمي و مسيحي تنها اقليتهاي ديني شناخته مي‏شوند که در حدود قانون در انجام مراسم ديني خود آزادند و در احوال شخصيه و تعليمات ديني بر طبق آيين خود عمل مي‌کنند." دخالت حکومت در تعيين دين رسمي و حتي مشخص کردن "اقليتهاي ديني شناخته شده [به رسميت شناخته شده]" و در نتيجه محروم کردن ساير اقليتهاي ديني که اصطلاحا "شناخته نشده اند" از "انجام آزادانه ي مراسم ديني" اگر نگوييم در جهان بي نظير لا اقل کم نظير است. خصوصا که اعمال اين تبعيض ضد حقوق بشري صراحتا در قانون اساسي بيان و مورد تاکيد قرار گرفته است! با اين حال حتي از اصل 13 قانون اساسي نيز نمي توان محروميت از تحصيل بهاييان و يا احيانا صاحبان ديگر اديان را نتيجه گرفت چرا که بر اساس اصل 13 بهاييان نهايتا پيروان ديني به رسميت شناخته نشده هستند که تنها در انجام مراسم و فرائض ديني آزاد نيستند. خصوصا اينکه در اصل 14 قانون اساسي آمده است "دولت جمهوري اسلامي ايران و مسلمانان موظفند نسبت به افراد غير مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامي عمل نمايند و حقوق انساني آنان را رعايت کنند.". ناگفته نماند که مطابف اصل 19 قانون اساسي: "مردم ايران از هر قوم و قبيله که باشند از حقوق مساوي برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اينها سبب امتياز نخواهد بود" و طبق اصل 20 نيز: "همه افراد ملت اعم از زن و مرد يکسان در حمايت قانون قرار دارند و از همه حقوق انساني، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي با رعايت موازين اسلام برخوردارند" اگر چه قيد "موازين اسلامي" در اين اصل ابهام برانگيز و شايد نقض غرض باشد اما با توجه به روح حاکم بر مواد 19 و 20 و مفهوم ومنطوق مواد 13 و 14 مي توان نتيجه گرفت که حتي با همين قانون اساسي هم ادامه ي تحصيل بهاييان در هر مقطع آموزشي بلامانع و جژء حقوق آنان است و تصويب هرگونه قانون و آيين نامه و اعمال هر رويه اي که ناقض اين حق باشد نه تنها مخالف موازين بين المللي حقوق بشر که ناقض همين قانون اساسي "موجود" است.
    در ضمن اگر روي سوالات ابي رنگ زير كليك نمائيد پس از چند لحظه صفحه پاسخ باز خواهد شد عاجزانه خواهش ميكنم اين مطالب زير را با دقت وبدون پيش داوري مطالعه بفر مائيد
    آيا بهائيان دست نشانده انگليس وآمريكا هستند ؟
    گوشه اي از صدمات وارده بر جامعه بهائيان ايران
    آيا بهائيان با اسرائيل ارتباط دارند ؟
    نظر بهائیان نسبت به ایران چيست ؟
    دانلود كتاب وضع حقوق بشردر ايران
    آيا بهائيان جاسوس هستند ؟
    درد دل و نامه هم وطن بهائي
    دانلود كتاب ايقان
    كتابخانه بهائي
    قبل از اينكه بار مسئوليت عالم بعد افزون گردد ، عاجزانه در خواست دارم اگر امكان دارد شما در مورد اين بي عدالتي ها تحقيقي كامل بفر مائيد واسناد ومدارك مربوطه را مطالعه بفر مائيد (تا نشاني باشد از رافت اسلامي وحقيقت جوئي بزرگواري چون شما)همانگونه كه نوشتم تهمت بسيار است مهم سند ومدرك قانوني اين اتهام است وحتي اگر لازم بود من با كمال ميل وافتخار خدمت مي رسم واسناد ومدارك اين بي عدالتي ها را ارائه ميدهم فقط كافي است به ايميل من dostiranii@gmail.com امر خودتان را ارسال بفر مائيدhttp://jooyya.blogfa.com
    منتظر پاسخ وامر شما مي مانم