Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Sunday, March 30, 2008

    سمیناری در »» به عقب گردانی ۲ میلیون یهودیان اروپا ئي «« ایا * ای . جی . اس . ان * قادر خواهد بود انان را به یهودیت نزدیکتر کند !.

    برگرفته از


    سی ام ماه مارس ۰۸



    تهیـه ، ترجمه و تنظیم
    داویــــــــــد فاخــــــری









    * ایسرائل معیر لاو * ( درعکس ) ربای اعظم تل اویو عقیده دارد : این صحیح است که اینده ما در اسرائیل خانه دارد و ما همواره از درگاه خداوند میطلبیم که * سال اینده در اورشلیم اباد و صلح امیز زندگی کنیم ! * اما تا ان زمان فرا برسد ما موظفیم یهودیان اروپا را به کنیساها باز گردانیم !. اگر در میان انان مکانهائی مانند کنیسا و یا مراکز تجمعی وجود نداشته باشد انوقت دیگر کسی باقی نخواهد ماند تا به اورشلیم باز گردد !!.











    هاراو ایسرائل معیر لاو راو اعظم اسبق اسرائیل و راو اعظم کنونی تل اویو خود از بازماندگان هالوکاست است که در سن ۸ سالگی وارد اردو گاههای مرگ شد و در ۱۴ سالگی با تنها بازمانده خانواده برادر بزرگترش از انان نجات یافت ! کتاب بیوگرافی او را که خواندم به حقایقی از زندگی او اگاهی یافتم که در عین برانگیختن تاثر در من اما مرا به حقیقت وجود »» معجزه خداوندی «« بیشتر معتقد نمود !. او از خانواده ربایهاست که شجره نامه انان با ذکر مقامهای مذهبیشان به صدها سال قبل بر میگردد ، و نه مانند جوانکانی که تازه از مدرسه شبانه روزی مذهبی فارغ التحصیل شده اند و پشت لبانشان سبز نشده ( از لحاظ عقلی منظورم است و گر نه همه انان دارای ریش و سبیل بلند هستند ! ) همه را هم میخواهند که از کوچک و بزرگ و پیر و جوان و عاقل و دانا رهبری کنند !. داوید



    هاراو ایسرائل معیر لاو در حال سخنرانی در سازمان ملل متحد !.


    خبر گزاری یهودیان اروپا ( ای ج پی ) از »» استرسا «« گزارش میدهد که ۱۵۰ تن از نمایندگان یهودیان سراسر اروپا در اوائل این ماه در این شهر ایتالیائی گرد هم امدند تا در اولین سمیناری که عنوان ان »» به عقب گردانی یهودیان اروپا «« نامیده شده و مقصود از برگزاری ان نزدیک تر کردن جوامع اروپائی به یهودیت است شرکت نمایند !.
    »» ربای شلومو لیبرو « مبتکر برپائی این سمینار و مدیر شبکه اموزش یهودیت در اروپا ( ای ج اس ان ) که مرکز ان در بروکسل است ، هدف از برپائی این سمینار را چنین توضیح میدهد »» ما میخواهیم از طریق اموزشهای یهودی این دو میلیون یهودیانیکه در اروپا زندگی میکنند را به اغوش یهودیت و باورهای ان باز گردانیم ! «« .
    اعضای »» ای ج اس ان «« را ۴۰ مرکز یهودی در اروپا تشکیل میدهند که از میان انان میتوان از بلژیک ، برلین ، مونیخ ، زوریخ ، وین ، ورشو ، کپنهاک ، هلسینکی * هاگ *، پاریس ، ژنو و باسل نام برد !.
    ایسرائل معیر لاو راو اعظم تل اویو و یکی از سخنرانان این سمینار اظهار داشت ، این سازمان تا زمانیکه حتی یک یهودی در اروپا زندگی میکند باید مورد حمایت مالی همه قرار گیرد تا هدف نهائی خود را که در بازگرداندن »» هم ملتی هایمان «« از تاریکی به روشنائی است به انجام برساند ! ما باید هر انچه در توان داریم ، برای محکمتر کردن کانونهای یهودی و دانش یهودیت در سراسر اروپا و از طریق نشان دادن نقش مهم و حیاتی * توراه * و دیگر ارثیه های ارزشمند یهودی که "" raison d’être "" یهودیت شناخته میشوند ( ۱ ) بکار گیریم !.
    او همچنین در ادامه سخنهایش به این حقیقت اشاره کرد »» این صحیح است که اینده ما در اسرائیل خانه دارد و ما همواره بدرگاه خداوند دعا میکنیم که * سال اینده در اورشلیم اباد و صلح امیز زندگی کنیم ! * ولی تا ان زمان ما موظفیم که یهودیان اروپا را به کنیساها برگردانیم !. چون اگر در میان انان کنیسا و یا مراکز و کانونهای گرد همائی وجود نداشته باشند انوقت دیگر کسی باقی نخواهد ماند تا به اورشلیم باز گردد !!.
    پرزیدنت کانون یهودیان مونیخ »» رومن هابرمن «« نیز اظهار داشت که این کنفرانس به او کمک کرد تا در یابد که با بکار گیری روابطش، تجارتی براه بیندازد که در کنار ان نیز کمکی به او نماید تا شمعهای تعهداتش را نسبت به اعتقادات یهودیش دوباره روشن
    سازد !!.



    تصویر یکی از مدارس یهودی در بورلی هیلز / کالیفرنیا


    »» نگبا ویچرز ـ ناگر ، از هاگ / هلند «« میگفت : ما دارای چهار بچه هستیم و در شهری زندگی میکنیم که دارای کانون کوچکی از یهودیان است و در ان مدرسه ئی یهودی یافت نمیشود حتی بسختی دارای یک کودکستان کوچک میباشد !. چندی قبل در کمال شوک و وحشت زدگی متوجه شدم که بچه من قادر بخواندن کلمات عبری نیست و این باعث شد که من صدای زنگ خطر را حس کنم ! »» و شرکت در این کنفرانس مرا بسوی ثبت نام کردن بچه هایم در مدارس یهودی راغبتر نمود ! «« .
    پایان


    »» Raison d'être ـ ۱ ـ »» واژه ایست که از زبان فرانسوی قرض گرفته شده است که معنی تحت اللفظی و ساده ان »» دلیلی برای زنده بودن «« است !. در انگلیسی بیشتر برای توجیه کردن ، مانند »» ادعائی که دال بر وجود شیئی و یا فردی باشد «« بکار برده میشود و بطور خلاصه »» عقل و دانش «« نیز معنی میدهد !.

    این واژه توسط »» دکتر هنری کیسینجر «« که انرا در کتاب معروف خود بنام »» دیپلماسی «« در توضیح استراتژی سیاست خارجی که بوسیله وزیر معروف امور خارجه فرانسه »» کاردینال ریچلیو «« از ان یاد برده شده ، استفاده کرد ، شهرت بسزائی یافت !( مترجم )




    دکتر هنری کیسینجر بزرگترین سیاستمداری است که تا کنون امریکا به خود دیده است !. او برنده جایزه نوبل صلح در سال ۱۹۷۳ و نویسنده کتابهای »» دیپلوماسی ۱۹۹۴ و سیاست خارجی و سلاحهای اتمی در سال ۱۹۵۷ است «« او یهودی و متولد المان در ۲۷ ماه می ۱۹۲۳ میاشد . داوید

    No comments: