Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, October 3, 2007

    دانشجویان بخاطر عدم ازادی ، به احمدینژاد * نه * گفتند

    خبـــــــــــر وـــــــــــیژه

    بی بی سی فارسی
    ۱۰/۲/۲۰۰۷
    سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران بخاطراعتراض تحکیم وحدت لغو شد
    محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران قرار بود امروز ( سه شنبه دوم اکتبر ۲۰۰۷ ) به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاهی در دانشگاه تهران سخنرانی کند اما این سخنرانی بدون اینکه دلیلی برای آن اعلام شود لغو شد.
    دفتر تحکیم وحدت که عمده ترین تشکل دانشجویی در ایران به شمار می رود پیش از اعلام لغو این سخنرانی نامه ای سرگشاده برای آقای احمدی نژاد فرستاده، نسبت به نبود آزادی بیان و برخورد با فعالان دانشجویی اعتراض کرده و از رئیس جمهور خواسته بودند اجازه دهد تا یک نفر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به محل سخنرانی وی در دانشگاه تهران راه یابد و سؤالات خود را از او بپرسد.

    تحکیم وحدت در این نامه خود را "منتخبان بزرگترین تشکل منتقد دانشجویی" خوانده و به سخنرانی اخیر محمود احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا در آمریکا اشاره کرده که طی آن گفته بود در ایران آزادی کم نظیر وجود دارد و با منتقدان و دگراندیشان خوش رفتاری می شود.

    نویسندگان نامه با زیر سؤال بردن اظهارات رئیس جمهور ایران در دانشگاه کلمبیا خطاب به او نوشته اند که به عکس ادعایی که در دانشگاه کلمبیا کرده، "بسیاری معتقدند که تمام توان خویش را در راه سرکوب منتقدانت به کار بسته ای وزنان و معلمان و کارگران و روزنامه نگاران به جرم کمترین انتقادی به بدترین شیوه مجازات شده اند".

    اعضای دفتر تحکیم وحدت در ادامه نامه درباره دولت آقای احمدی نژاد نوشته اند که مأموران وزارت اطلاعت این دولت به مدت یک ماه و در سلول انفرادی از جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، حتی درمورد ۴۳تشکل منتقد دانشجویی را تعلیق یا منحل کرده و بیش از دانشجو را به جرم ابراز عقیده برای مجازات راهی کمیته انضباطی کرده، بیش از هفتاد تن از اعضای دفتر تحکیم وحدت در دوسال اخير بازداشت و بسیاری از دانشجویان منتقد از حق تحصیل محروم شده اند، استادان "برجسته" به جرم دگراندیشیدن اخراج شده و دختران تنها به جرم دختر بودن از تحصیل بازمانده اند.

    دفتر تحکیم وحدت، همچنین گسترش روابط ایران با کشورهایی همچون ونزوئلا و بولیوی در آمریکای لاتین جنوبی را مورد انتقاد قرار داده و فقر و بیکاری در ایران و کسری بودجه دانشگاهها را بهایی دانسته که ایران برای بذل و بخشش بی حساب" به کشورهای آمریکای جنوبی پرداخته است.

    این تشکل دانشجویی در ادامه نامه سرگشاده خود، ابراز تردید محمود احمدی نژاد در واقعه نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم (هولوکاست) را "سخنان نسنجیده" دانسته و نوشته که این گونه موضعگیریها و اقدامات رئیس جمهور ایران در عرصه بین المللی، تحریم و محرومیت را برای مردم کشورش به ارمغان آورده است.

    مشخص نیست که آیا احتمال بروز حرکتهای اعتراض آمیز باعث لغو سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران شده است یا نه.

    دسامبر (آذر) سال گذشته در جریان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران، گروهی از دانشجویان در اعتراض به اینکه وی پرسشهای آنان در زمینه آزادی بیان، حقوق بشر و محرومیت برخی از دانشجویان از تدریس را بی پاسخ گذاشت علیه وی شعار مرگ بر دیکتاتور" سر دادند و عکسهای وی را آتش زدند که در نتیجه، جلسه سخنرانی به تشنج کشیده شد.
    ............
    اعتراض دانشجویان به احمدینژاد و اتش زدن عکس او در دانشگاه صنعتی امیر کبیر از * فاکس نیوز *
    Fox News
    داویــــــد

    No comments: