Weekly Report From Sat. October. 10th. .. 2015

تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan












Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי


    For the important News of the world
    ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
    at Facebook under the
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )






    חברים יקרים


    בשל בעיות טכניות וחוסר


    צוות נאות, האתר יהיה

    סגור עד להודעה חדשה



    دوستان عزیز


    به علت نقص فنی و همچنین


    کمبود کادر لازم،


    سایت تا ا اطلاع ثانوی


    تعطیل خواهد بود



    Dear Friends


    Due to technical problems


    and lack of adequate


    staff, The SITE will be


    closed until further notice









    Wednesday, October 24, 2007

    California Burning !! کـــالیـفـــــــرنیــــــا در اتـــــش


    تهیه و تنظیم : داوید

    LATEST NEWS,
    ESTIMATED DAMAGES DUE TO THE BURNING DISASTER IN SOUTH CA. MINIMUM $$$1 MILLIARD IN CASH ! 1500 BURNED HOUSES ! 3 DEAd & 40 INJUREd INCLUDING FIRE FIGHTERS !.

    اخرین خبرها از فاجعه اتش سوزی مهیبی که در جنوب کالیفرنیا در جریان است حاکی از سوختن کامل ۱۵۰۰ خانه ۳ کشته ! ۴۰ مجروح و وارد امدن بیش از ین میلیارد دلار خسارت مالی میباشد


    مسئولان بلندپایه در ایالت کالیفرنیا در آمریکا می گویند هزینه جبران صدمات ناشی از آتش سوزی گسترده در این ایالت، به حداقل یک میلیارد دلار رسیده است.

    این آتش سوزی نواحی جنوبی این ایالت را در بر گرفته است و مسئول خدمات اضطراری در ناحیه سن دیگو گفت این رقم تنها خرابی وارد شده به خانه های ساکنین را شامل می شود و رقم نهایی هزینه ها بسیار بیشتر است . او ادامه داد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کالیفرنیا خانه های خود را ترک کرده اند و از زمان توفان کاترینا، این بزرگترین عملیات تخلیه انسانی است که در آمریکا انجام می شود .

    تندبادهای آتش افروز
    ناحیه سن دیگو متحمل شدیدترین صدمات شده است
    موریس لاک، سخنگوی نیروهای آتش نشان گفت: " ما با بادهایی به سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت مواجه بوده ایم. ما با مشکل گدازه ها حدود ۱۰۰ مایل در ساعت و خاکستر گرم ناشی از آتش مواجه هستیم که باد آنها را حدود یک کیلومتر دورتر از محل آتش با خود می برد و فرو افتادن این خاکستر زیر سقف خانه ها یا در میان علفهای خشک، همه جا را به آتش میکشد
    میچ مندلر، یک آتش نشان سن دیگو در توصیف مشاهدات خود می گوید: "انگار روز قیامت شده ! اوضاع بیشتر به اخر زمانشباهت دارد هزار خانه در خواست تخلیه مسئولان می گویند تنها در ناحیه سن ‌دیگو به ۳۴۶ هزار خانه در خواست تخلیه فرستاده شده که شامل ۵۶۰ هزار نبر میشود اما از این تعداد تنها حدود ۳۲۱ هزار نفر از منطقه خارج شده اند .
    گفته می شود حدود ۱۰ هزار نفر شب را در استادیوم کوالکام گذرانده اند و بسیاری هم در مدارس و مراکز تجمع مستقر شده اند . از اتوبوس های مدرسه و آمبولانسها برای انتقال صد ها نفر از بیمارستانها، آسایشگاه ها و بازداشتگاه ها استفاده شده است.
    آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کالیفرنیا، از جورج بوش خواسته است اهمیت این حادثه را به اندازه یک "فاجعه عظیم" بالاببرد..
    او گفت: "این فاجعه آنقدر شدید است که واکنش موثر به آن ورای قابلیتهای نیروها و مقامات ایالتی است
    به دنبال چهار روز آتش سوزی های طبیعی افسارگسیخته در ایالت کالیفرنیا که باعث بزرگترین تخلیه ساکنان از زمان توفان کاترینا شده است، جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، این ایالت را یک ناحیه فاجعه دیده عمده اعلام کرده است.
    این آتش سوزی باعث مرگ سه و مجروح شدن ۴۰ نفر شده و ۱۵۰۰ خانه را نیز سوزانده است .
    این بزرگترین عملیات تخلیه انسانی است که از زمان توفان کاترینا در آمریکا انجام می شود که دران بیش از ۵۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند .
    کارشناسان آب و هوا می گویند شدت بادهای تند و گرم سانتا آنا که عامل اصلی آتش سوزی ها بود درحال افت کردن است که شرایط بهتری را برای مهار آتش فراهم می آورد. در اوج وزش این بادها سرعت آن به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسید . .اکنون به حداکثر ۵۸ کیلومتر در ساعت افت کرده است .
    آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کالیفرنیا، "همکاری عالی" و "واکنش سریع" دولت های فدرال، ایالتی و سازمان های محلی را ستایش کرد.
    وی همچنین از جورج بوش برای امضای اعلامیه فاجعه تشکر کرد. آن اعلامیه منابع دولت فدرال را در اختیار دولت ایالتی، خانواده ها و افراد مصیبت دیده قرار می دهد.
    هم اکنون آتش سوزی در ۱۶ نقطه در جنوب کالیفرنیا در جریان است
    پیشتر در روز سه شنبه آقای بوش در هفت کانتی این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده بود. وی روز پنجشنبه به کالیفرنیا سفر خواهد کرد.
    CALIFORNIA BURNING کـــــــالیــــفـــــــرنیـــــــــا در اتــــــــــــــــش

    No comments: